رواية عشق الفارس الفصل الرابع عشر 14 بقلم أحلام تامر

 رواية عشق الفارس الفصل الرابع عشر 14 بقلم أحلام تامر

رواية عشق الفارس البارت الرابع عشر

رواية عشق الفارس الجزء الرابع عشر

رواية عشق الفارس الفصل الرابع عشر 14 بقلم أحلام تامر

رواية عشق الفارس الحلقة الرابعة عشر

ريماس انصدمت لما شافت جودي بتحاول تقرب من فارس وطبعا فارس مستسلم ليها تماما كانه مرحب بالموضوع... ريماس حاولت تتماسك وارتدت قناع البرود ثم سلمت علي خالد وانتصار وذهبت تجاه فارس ثم نظرت الي جودي

هاي نا ريماس

جودي بابتسامة :اهلا ريماس ازيك

ريماس سمعت عنك كتير وكنت متشوقه اشوفك.

جودي باستغراب:اي ده بجد... عالعموم نا تشرفت جدا بمعرفتك شكلك طيبه اوي

ريماس :تسلميلي

ريماس رساله جتلها علي موبايلها من رقم مجهول:عامله اي

ريماس ردت:الحمد لله.. مين

ف الوقت ده فارس استغل انشغال ريماس ف تليفونها ووطي علي جودي:ليلتك معايا سوده

جودي بغباء:اييه عملت اي

فارس:بزمتك دي طريقه واحده المفروض انك بتحبيني وعايزه تاخديني منها... ده انتي شويه كمان هتبقي صحبتك الانتيم

جودي:خلاص خلاص اهدي

ريماس ابتعدت عنهم شويه جالها الرد:بس متعمليش بلوك(الكلام ده واتس)

ريماس :ده استظراف بقي.. هابي بلوك

الشخص:لحظه بس والنبي

ريماس جالها الفضول تعرف مين راحت كتبت:قول اللي عندك

الشخص :نا محمود ابن الحاج صابر اللي ساكنين جمبكو

ريماس :افندم

محمود:نا عرفت انك اتجوزتي وكده.. طب لييه محستيش بحبي ونظراتي ليكي

ريماس :نا اسفه لازم اعمل بلوك وراحت عملت بلوك

فارس شاف ريماس مندمجه اوي مع التليفون من امتي اصلا وهيه بتفتحه كتير راح ناحيتها

فارس:احم ازيك

ريماس ورفعت حاجبها:الحمد لله 🙂

فارس:كنتي بتكلمي حد ولا اي

ريماس :اه ده كان واح.. قاطعتهم جودي لما جت وحطت ايديها علي كتف فارس تحت نظرات ريماس المشتعله

جودي:بينادو عشان السفره جاهزه يلا بينا

فارس اه يلا:وبص لريماس:يلا ولا اي

جودي مسكت ايد فارس وشدته علي اوضه السفره تحت نظرات هذه العيون الدامعه..

ريماس مسحت دموعها بسرعه وقالت لنفسها:اي زعلانه علي اي مطلول عمرك بتتوجعي من ابرب الناس ليكي وكده كده الجوازه دي غلط من الاول دي علاقه فاشله وعمرها ما هتكلم.. بس لا نا مش هضعف وهتعامل عادي لازم اتعود علي كده ومسحت دموعها اوت؛ جعت ودخلت اوضه الاكل.

فارس خلي جودي هيه اللي تقعد جمبو وكان

بيترأس السفره خالد وعلي اليمين انتصار وجمبها فارس وجودي وعلي الشمال ناصر وجنبو اياد.. ريماس اتحرق دمها لما شافت فارس وجودي قاعدين جمب بعض لا كمان بيضحكو قالت عادياي يعني وابتسمت للكل وراحت عند اياد:ممكن اقعد جمبك ي اياد

اياد:اكيد اتفضلي

انتصار :جودي ده مكان ريماس روحي انتي عند اياد وخليها تقعد جنب جوزها

ريماس بتصنع البرود:لا عادي ي ماما معنديش مشكلة خالص وبعدين جودي لسه جايه من سفر وزي ما قولتو انهم كانو مقربين من بعض جدا وهما صغيرين هاجي نا افرقهم لا طبعا

فارس كان هيولع بعد ما سمع الكلام ده ومال علي جودي:البت دي حرقت دمي اتصرفي

جودي:اعمل اي

فارس:بوسيني من خدي

جودي:متاكد

فارس :اه يلا اما نشوف اخرتها معاها اي

فارس لريماس:عندك حق فعلا نا وجودي كنا بنحب بعض اوي

جودي بتلقائيه :طب والله وحشتني اوي يبن الاي هات حضن وقامت حشناه جامد قدام الكل وباسته من خده

ريماس اتوجعت اوي وقامت من السفره :الحند لله شبعت بجد الكل كان تحفه تسلم ايديكو.. هروح الحمام. عن اذنكو

ناصر اتدايق لانه حس ببنته وقرب من خالد:انت مش شايف ان تصرفات ابنك غريبه شويه وطريقته مش حلوه مع جودي

خالد:معاك حق نا هتكلم معاه بعدين

اياد لفارس وجودي:ممكن نروح الجنيه عايزكو ف حاجه.. وراحو التلاته الجنينه

ريماس راحت الحمام وفضلت دموعها تنزل هيه مش قادره تستحمل تشوف كل ده دول شكلهم بيحبو بعض طب ليه اوهمني انو بيحبني ولا عشان جودي مكانتش قدامه فانا كنت بديل.. لا نا مش هسمح لحد يعذبني تاني كفايه كده خلاص نا لازم اننهي المهزله دي احنا لازم ننفصل هو ده الحل الانسب لينا احنا الاتنين ..ومسحت وجهها وذهبت عازمه علي طلب الطلاق وانهاء هذه العلاقه الفاشله التي تسبب وجع قلبها..

خرجت ريماس فم تجد فارس ولا ريماس فوجهت كلامها لانتصار :ماما هو فارس فين

انتصار :ف الجنينه ي حبيبتي..

ذهبت ريماس متجه للحديقه فسمعت صوت اياد وهو يقول:لا احنا متفقناش علي كده ي فارس.. ازاي تخليها تبوسك من خدك.. ثم نظر الي جودي:ازاي ي هانم تعملي كده اصلا.. احنا اه اتفقنا نخلي ريماس تغير من جودي علي فارس بس مش لدرجه البوس.. مستحيل اللي بدأتوا فيه ده يكمل

فارس:اياد اهدي احنا مكانش قصدنا حاجه وحشه بس ريماس معملتش اي رده فعل لما جودي قعده جمبي دهزغير ردها اللي جنني

فانا خليت جودي تبوسني عشان اغيظها مش اكتر

جودي:اياد فارس ده اخويا وبس.. وانت حبيبي نا نا محبتش غيرك فده كلو تمثيل مش اكتر لحد ما علاقه فارس بريماس تتحسن

اياد:تمام بس اللي حصل ده ميتكررش تاني احسن اقسم بالله حكي لريماس وابوظ خطتكو.

فارس :ماشي يخويا يلعن ابو شكلك..

ريماس دخلت البيت تاني كان هاين عليها تصوت باعلي صوتها اتخنقت جدا من كلامهم يعني اي الكل بيلعب بيها.. للدرجه دي نا هبله عشان يعملو التمثيل ده.. بس ماشي والله ي فارس لوريك واقلب الترابيزه دي عليك.. 

انتصار قابلتها:اي ي حبيبتي دخلتي ليه

ريماس :نسيت الفون ي ماما هجيبه واخرج

انتصار بحب :ماشي ي حبيبتي

جابت ريماس

التليفون وخرجت لهم الحديقه:بتتكلمو ف اي

اياد:تعالي اقعدي هتفصلي ضحك.

جودي:بنتكلم علي ايام مكنا مراهقين..عارفه فارس وهو عندو حوالي 15سنه كان بيحب واحده صحبتي ولما جه اعترف لها عارفه قالتله اي 😂 😂

فارس:لا لا بجد متقوليش عيب كده تفضحيني قدام مراتي

جودي:يعم دي مننا وفينا خليها تعرف ان جوزها كان معلم وهو صغير وفضلت تضحك ثم قالت :اول ما قالهاانو بيحبها راحت قالت لاخوها الكبير قام اخوها جه وادالو علقه موت ساعتها😂😂كم

ريماس فضلت تضحك

فارس:لو كنت اعرف ان الموضوع ده هيضحكك كنت فضلت احكيه من زمان ليكي😉.

ريماس اتجاهلت كلامو خالص وده جعل فارس كان هيولع اكتر

فارس:فاكره ي جودي لما جيت قولتلك اني بحبك وانتي قولتيلي ونا كمان وجبتلك هديه وقولتكدي هديه حبنا

جودي فضلت تضحك اوي:اه. فاكر اي الهديه.. وبصت لريماس علبه الوان خشب.. البخيل المفروض يجيب لحبيبته هديه حلوه كده.. لا ازاي فارس مختلف عن الكل راح جاب علبه الوان

فارس:احمدي ربنا اني عبرتك ساعتها اصلا

اياد:ولا فاكرين لما كنت اجي عندكو ونقعد احنا التلاته سوا ونجيب التليفون ونفضل نرن علي ارقام غريبه ولو طلع ولد جودي تتكلم لو بنت انا وفارس نتكلم😂😂.. لا واما جينا اتقفشنا لبسنا الموضوع لفارس وساعتها طنط انتصار ادته علقه😂😂

فارس:اه منكو لله ي ظلماه

جودي:اي رايكو نلعب لعبه صراحه ولا جرأه

الكل:اشطاا

جودي جابت ازازه ولفتها المفروض اياد يسأل ريماس

فارس ف نفسه ي ريت كنت انا اللي اسالها.

اياد : صراحه ولا جرأه

ريماس :صراحه

اياد بتفكير :اممم..اصعب يوم ف حياتك

ريماس ضحكت بسخريه:حياتي كلها صعبه.. انت تقول كام يوم اللي كانو حلوين ف حياتك

اياد اتضايق جدا وفضل انو ميستفسرش كتير

فارس:طب قوليلنا اي احلي ايام

ريماس :مش دورك عشان اجاوب

فارس اتحرج واتضايق منها وسكت

ريماس اتضايقت أنهااحرجته قدام اياد وجودي

جودي عشان تزيل التوتر لفت الازازاه تاني وكانت ريماس هتسال جودي

ريماس :صراحه ولا اي

جودي اه خلينا صراحه

ريماس :الحب الاول

فارس قرص جوديمن غير ما حد ياخد بالو

جودي:فارس

ريماس :اعتقد انك اختارتي صراحه فليه بتكدبي

جودي:بس نا مكدبتش

ريماس :كده.. تمام.. ممكن بقي تلفي الجنينه كلها جري عشر مرات

جودي:نعم

ريماس :انتي كدبتي وده العقاب

جودي بصت لفارس :حسبي الله ونعم الوكيل

وفضلت تجري زي ما ريماس طلبت منها

ريماس كانت شافت فارس وهو بيقرص جودي وفهمت 

جودي جت وهيه بتنهج:منكو لله هموت ونا ف عز شبابي

ريماس :متبقيش تكدبي تاني عشان حد

لفو الازازه تاني وكان فارس يسال ريماس

فارس بخبث:نفس السؤال اللي سالتيه لجودي.. الحب الاول

ريماس ابتسمت بتلقائيه :كان واحد معايا ف الثانوي كنت معجبه بيه جدا بس محدش كان يعرف.. لحد ما هو جه وقالي انو بيحبني..

فارس اتعصب جدا وقال:بعدين

ريماس :كان عايز يكلمني وشغل مقابلات وتليفونات كده يعني بس نا قولت له ييجي يتقدم قالي نتعرف علي بعض الاول عشان منتعبش بعدين.. طبعا رفضت وقولت له ده مش طريقي ومن ساعتها متكلمناش

فارس اتعصب اوي كان عايز يبقي هو اول حب لها.. ازاي تحب قبله

كملت ريماس وهيه بتبص لفارس كأنها قرت افكاره:بس بعدين اكتشفت ان انا مكنتش بحبه ممكن كان اعجاب.. لفت نظر.. لكن مش حب..

جودي لفت الازازه:وكان اياد هيسال فارس

اياد حب يحسن العلاقه بينهم

اياد:حب عمرك

فارس بتلقائيه :ريماس

ريماس بصتله وكان نفسها تقوله. ونا كمان بس ازاي لازم تطلع عينه الاول

ريماس بتكبر مصطنع:عارفه اني قمر والكل بيحبي

فارس ف سره :يلعن ابو برودك ي شيخه

تليفون ريماس رن فقامت مشيت بعيد عشان ترد

فارس :الغيره مش جايبه معاها حاجه اعمل اي.

جودي:بص احنا كبنات بنفرح بالمفاجأت اعملها مفاجأة واعترف بحبك ليها وسدقني هتحن ليك

فارس حضنها بفرحه:حبيبي ابو خطط عسل زيو

اياد بغيره:ابعد عنها احسنلك

فارس:متتجوزها بقي هتستنو اي تاني

اياد:ها ي جودي مستعده اجي اتقدم تاني ولا هترفضي وتقولي لسه مش مستعده تاني

جودي :اشطاا موافقه شوف هتيجي امتا عشان اقول لاهلي

اياد بتفكير:قريب ان شاء الله قريب

فارس بتفكير:نا قررت اتجوز تاني

يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشق الفارس
google-playkhamsatmostaqltradent