رواية ملكي انا الفصل الثالث عشر 13 بقلم سارة بكر

 رواية ملكي انا الفصل الثالث عشر 13 بقلم سارة بكر

رواية ملكي انا البارت الثالث عشر

رواية ملكي انا الجزء الثالث عشر

رواية ملكي انا الفصل الثالث عشر 13 بقلم سارة بكر

رواية ملكي انا الحلقة الثالثة عشر

خرجت رحمه و ركبت تاكسي و روحت دخلت الشقه كان هو في غرفته خرج عند سامعه صوت الباب بصلها و كان يبدو علي وجه التعصب 

= كنتي فين 

تركته و دخلت غرفتها لكي تبدل ملابسها 

ظل واقف ينتظر ردها لكن اتعصب من فعلتها دخل خلفها الغرفه 

= هو انا مش واقف بكلمك انتي ازاي تدخلي 

نظره له و اتكلمت بالبرود = انا حره ادخل اخرج مش مطلوب مني اني اقف لكلامك ولا لاي حاجه تخصك 

البرود الكانت بتتكلم بي ضيقه لكن حاول ان يهدا 

= طيب لو سمحتي يا رحمه اتكلمي عدل بعد ازنك 

لم تهتم لكلامه و نظره في المراه و قلعت النقاب = علي فكرة انا بتكلم عدل 

زفر بشده = ماشي كنتي فين 

اشاره الي نفسها = انا انا كنت في مشوار 

نظر لها = مشوار اي 

رفعت كاسه الماء و قبل ان ترتشف منها = ميخصكش 

زاد تعصبه و انزل الكاسه قبل ام تشرب و قبض علي الكاسه بغل 

= ميخصنيش ازاي انتي مراتي و ازاي تخرجي من غير متقولي راحه فين و ازاي تكلميني كده اصلا 

لم تسكت زي الاول و ردت = لا انا مش مراتك وانت اصلا مش مهم في حياتي اني اقولك راحه فين و جايه من اين واخرج براحتي انت فاهم 

القي باكاسه علي الارض و تبعثرت منها القطع و مسك يديها بعنف = انتي اتجننتي خلاص اسمعي بقي انتي مراتي غصب عنك و انا هحرمك تاني تخرجي من غير متقوليلي...  القاها علي الارض و قطعه من الازاز دخلت يديها لم يهتم بها و خرج من الغرفه و قفل الباب بالمفتاح 

وقعت علي الارض و الازازه دخلت اديها و هي صوتت و لم راته يقفل الباب هرولت باتجاه الباب و ظلت تخبط = افتح يا مصطفي افتح الباب انا مش عبده عندك افتح انت مش جيبني من الشارع عشان تعمل معايا كده افتح و بدات تبكي 

اما هو خرج و كان حزين عندما عمل معها كده وضع يديه علي شعره و هو يقول = انتي السبب يا رحمه انتي السبب الانا عملتوا فيكي 

♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

في المنصوره 

خرجت من البيت و هو بجانبها 

= نور صحبتك متربيه معاكي هي بقي مصحبا كام واحد 

نظره له وهي تعقد حاجبيها = تقصد اي 

شعره انها اضيقت فزاد فرحه = قصدي انتي فاهما 

لحظه ابتسامته وسط كلامه فا اتكلمت عادي = لا نور صحبتي مش بتكلم حد خالص 

نظر الي الطريق = والله متربيه محفظا علي نفسها مش رخيصه بتكلم اي حد 

اتعصبت اوي = محمود مسمحلكش

نظر اها و ضحك = وانتي اخده الكلام علي نفسك لي ولا العلي راسه ريشه 

لم تهتم له و قالت = اهي نور صحبتي هناك اهي اتفضل امشي بقي 

نظر اليها لكي يعصبها اكتر 

= لا انا هاجي اسلم عليها 

زفرت و مشيوا 

وصلوا الاتنين الي نور لهفه حضنتها اوي و بعدها نور نظره للشخص الواقف بستغراب 

لحظه نظرتها و ابتسم = انا محمود ابن عم لهفه و خطبها 

اتفجات نور من كلامه خصوصا لانها عارفه حب لهفه لجمال لكن مبينتش = الف مبروك يلا ي لهفه نلحق الدرس فرصه سعيده يا محمود 

ابتسم = انا اسعد 

ذهبوا الاتنين و تبقي هو اخرج هاتفه و ضرب عده ارقام و اتصل به 

= مش عيب متسالش كل دا بس ماشي عامل اي يا دنجوان عصرك 

= ....... 

= في اي يبني مالك 

=....... 

= اي مخنوق وانا موجود لا انت تجيلي بقي 

=........

= تمام بس انا مش ف البيت انا ف المنصوره

=..........

= لا دا حوار تعالي و انا هقولك سلام 

♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

حضر نفسوا و جهز كل حاجه و خرج من شقته متجه الي شقه مصطفي  وصل اليها و رن الجرس 

فتح له مصطفي و كانت عيونه حمره اتفاجا من شكله اوي 

= اي يبني مالك في اي انت تعبان 

اعطي له ظهره و دخل = ادخل واقفل الباب وراك 

دخل حازم و قفل الباب و دخل له غرفته = في اي يا مصطفي انت تعبان فيك حاجه 

شرد قليلا = انا اه تعبان يا حازم و تعبت اكتر 

كان لسه هيتكلم لكن سمع صوتها وهي تترجا ان يفتح لها قام من مكانه بسرعه 

= مصطفي هي رحمه فين انت حبسها 

اتكلم بسرعه = اه حبسها 

_ انت اتجننت يا مصطفي

وضع راسه بين يديه و قال = انا فعلا اتجننت انا مش عارف عاوز اي انا زهقت زهقت 

لم يفهم شئ من كلمه = يعني اي 

_ يعني مش عارف عاوز مين فيهم 

ذهب الي دولابه و اخر له بدله 

= لا انت عارف انت عاوز مين بس بتكابر قوم البس عشان منتاخرش 

_ نتاخر علي اي 

= علي كتب كتابي يبني يلا 

_ مش فاهم 

= لا هشرحلك ف العربيه قوم يلا و هات رحمه كمان 

ثار =لا لا رحمه لا مش هتخرج 

_ اهدي يبني انا بس بتكلم اني هي و نادين صحاب و هيزعلوا 

= لا انا قولت لا يعني لا 

_ خلاص برحتك انا هستناك في العربيه وانت انزل 

نزل حازم و بعد شويه وجده ينزل وهي بجواره 

♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

في بيت امجد 

امجد كان حزين اوي من نفسوا 

= انا ازاي اعمل حاجه زي كده و خصوصا انها بنت محترمه اوي انا كده شوهت سمعتها ازاي اعمل كده بعد ما اتاكت من مشاعري اتجاها ازاي لبس بسرعه و نزل وجد اخته اميره امامه 

نظره له و ضحكت = القمر متشيك و رايح فين 

نظر لها امجد و رح لها وضع قبله علي راسها = تفتكري هكون رايح فين 

نظره له بخبث = اكيد رايح تسهر اي سهره من بتوعك 

ضحك و قرصها من خدها = لا يا لمضه انا هروح اخطب 

وضعت يديها علي صدرها بحركه تمثيل = عاوز تتجوز عليا و كمان هتروح من غيري 

_ بصي انا هروح اشوف اي الدنيا و لو خير هبقي اخدك و نروح المره الجاي و بعدين اقعدي ذاكري مش انتي عام يلا اقعدي 

= ماشي متتاخرش عشان مقعدش لوحدي كتير ماشي 

_ ماشي سلام 

خرج و تركها وحدها تركها تقابل مصيرها وحدها 

♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

في المنصوره

بقي المز الانتي كنتي واقفه معاه دا ابن عمك الانتي مش طيقا دا قمر كانت نور المتحدثه 

نظره لها بقرف = لا علي فكره مش حلو للدرجه يعني 

_ ازاي دا كفايه عيونه العسلي القمر دي ولا شعره الاسود الناعم دا و طويل و جسمه رياضي احسن من الشمام بتاعك 

= لا طبعا جمال احلي بكتييير 

_ اسكتي يا لهفه انتي معندكيش زوق يلا انا وصلتك لحد بيتك اهو انا مشيا 

ظل في جنينه البيت و هو جه من وراها 

= انا وحش و الكلب الانتي بتحبي دا احلي مني ماشي ماشي والنبي صحبتك دي بتفهم 

_ اخطبها هي يا سخيف 

نظر لها بتحدي = ياريت علي الاقل واحده محترمه 

_ تقصد اي اني مش محترمه طب هتخطبني لي 

_ عشان اربيكي يا لهفه انا مش هتجوزك حبا فيكي بس عشان تتربي  

نظره له بتحدي = اما اشوف هتجوزني ازاي...  بعدها تركته و دخلت البيت و ظل هو ف الجنينه 

♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

استغرب اوي اني رحمه نزله معاه 

= ازيك يا رحمه 

_ الحمد الله يا حازم انت اخبارك اي 

= تمام 

دخلوا العربيه و هو قاضها 

انت هتكتب كتابك علي نادين لي: كان المتخدث مصطفي

_ دا حوار... وبدا يحكي لهم كل الحصل 

اتكلمت رحمه باسف = يا حرام كل دا يحصل في نادين 

وصل حازم و نزلوا 

ابو نادين عزم اقاربه و دخلوا و المأذون اتا و جلسوا و بدات المراسم في الوقت دا كان داخل امجد فهم البيحصل و كان هيمشي لكن مصطفي اوقفه 

= هتمشي ازاي لازم تشهد علي الجوازه 

فعلا داخل حازم و بقي هو و مصطفي شهود وقع حازم و بصم و كان الدور علي نادين لكن هي كانت ف الاوضه اخذت رحمه الدفتر و دخلت 

دخلت عليها الغرفه كانت تبكي بشده حولت تكلمها براحه 

= خلاص يا نادين اهدي كده و امضي يلا 

وقعت هي الاخري و انهارت بعدها 

= يعني انا كده خلاص بقيت مرات حازم لي لي كده انا مكنتش عوزه كده لي 

حضنتها اوي = خلاص اهدي خلاص 

في الخارج 

خرجت رحمه و اصبحت نادين زوجه حازم اتكلمت رحمه بهدوء

= حازم بعد ازنك سبها شويه هنا و بعدين ابقي خدها 

تفهم حازم و اليوم خلص 

كل واحد رجع بيته لكن عندما رجع امجد اتفاجا البيت مقلوب و اخته مش موجوده 

يتبع...

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية ملكي انا)

google-playkhamsatmostaqltradent