رواية احببتها منذ الصفقة الأولى الفصل الثالث عشر 13 بقلم ندى عامر

 رواية احببتها منذ الصفقة الأولى الفصل الثالث عشر 13 بقلم ندى عامر

رواية احببتها منذ الصفقة الأولى البارت الثالث عشر

رواية احببتها منذ الصفقة الأولى الجزء الثالث عشر

رواية احببتها منذ الصفقة الأولى الفصل الثالث عشر 13 بقلم ندى عامر

رواية احببتها منذ الصفقة الأولى الحلقة الثالثة عشر

جه وقت كتب الكتاب وجهزوا رنا وليل
رنا لبست فستان سواريه اسود بيلمع وكان شكله تحفه عليها مع ميك اب بسيط
وليل :فستان بيبي بلو وميك اب بسيط وكانت شبه الحوريه
اما بسمه فلبست فستان باللون الرصاصي الفاتح مع ميك اب بسيط ونزلوا التلات بنات
مهران وآدم وعمرو ومحمد وقفين بيتكلموا
عمرو اول ما شفهم صفر الكل بص ليهم
مهران وهو متنح في رنا :هو في كدا
ادم بهيام :ابدا مفيش
محمد بتوهان :مهران ينفع تجوزني بسمه وحيات امك
عمرو واقف يضحك عليهم انتوا مبحلقين كدا ليه وطلع جري عند البنات
ولسه هيحضن ليل
ادم بغضب :لو خايف على نفسك اوعي تقدم خطوه زياده
عمرو :ليه أن شاء الله
ادم :ابعد عن مراتي
عمرو :مراتك مين ياعم دي اختي وبعدين انتوا لسه مكتبتوش الكتاب فأنا لياحق اكتر فيها وحضن ليل
ادم واقف هيشيط (شمين الشياط والواد ولع يا عيني)
ادم في نفسه :اكتب الكتاب بس وانا مش هخليكم تشوفوها
عمرو وكان هيحضن رنا :
مهران بزعيق :عمرو
عمرو بفزع :ايه يا بني
مهران بصوت عالي :متحضنهاش
عمرو بمشاكسه :لا هحضنها وانت ناسي انها اختي في الرضاعه وحصن رنا
ومهران عينه احمرت من العصبيه
عمرو ولسه هيحضن بسمه لقى الي بيشده
محمد :هتعمل ايه
عمرو برفع حاجب :هحضن اختي
محمد :تك حول اختك هناك اهي وبيشور على ليل
عمرو :لا هو انت متعرفش مش رنا وبسمه اخواتي برضوا وبعدين استنا هنا انت مالك طيب هما وماشي هيتجوزوا بعد كام ساعه ولا حاجه وانت بقى مالك ومال بسومتي
محمد :هاا اصل اصل
عمرو وأيده على كتف بسمه :انت لسه هتتتهته
محمد غمض عينه واتلكم بعصبيه :شيل ايدك
عمرو :انت اهبل يالا انت اشيل ايدي عن اختي
محمد وسحب بسمه بغضب اختك مش اختك متحطش ايدك عليها وكمان انا هتجوز النهارده
مهران الصغير :تتجوز مين يالا وسحب بسمه
محمد :احم انا بطلب ايد بسمه منك
مهران :انت لحقت تحبها او تعرفها
محمد :لا ما هو احنا كنا اتقابلنا قبل كدا في مطعم وبصراحه من وقتها وانا بدور عليها وبتمنى اني اقابلها تاني
مهران موجه كلامه لبسمه :ها ايه رأيك يا بوسي
بسمه بخجل ووجهها احمر :الي تشوفه يا ابيه
مهران :طيب انا موافق بس والله يا محمد لو زعلتها او خليتها تعيط في يوم هتزعل مني واوعى تفكر ان ملهاش ظهر فاهم
محمد بفرحه :دي فعنيا
بسمه وهي بتحضن مهران وبتعيط :ربنا يخليك ليا
رنا بغيره :اجبلكوا اتنين لمون
مهران بمشاكسه :يا ريت بس مفيش شجره
رنا بغيظ وغيره :لا ما هو انا موجوده
محمد :وانا والله موجود
مهران بضحك :يقبرني الغيور
يالا يا آدم انزل انت ومحمد عشان اسلم لكل واحد عروسته
وطلع مهران الصغير حضن ليل وبسمه وباس كل واحده من راسها وانجهم ونزل بيهم من على السلم
مهران لأدم :خد بالك منها واوعى تزعلها دي حته مني وقبل ما تفكر تزعلها هتلاقيني واقفلك
ادم بابتسامه :في قلبي واخد ليل
مهران لمحمد :وديني وديني يا كلب البحر لو زعلتها لأعلأك من قفاك واضرب فيك لحد ما يبنلك صاحب
محمد بضحك :حد يقدر يزعل روحه واخد بسمه
مهران الكبير نازل برنا :مش هوصيك عليها عشان عارف ان انت راجل وقد كلمتك بس اوعي تزعلها في يوم او تجرحها
مهران بابتسامه؛ :في قلبي قبل عيني واخد رنا
مهران الكبير :تعالي يا مهران انت اكتب كتابك انت الكبير
مهران :لا يا عمي هكتب كتاب اخواتي الاول
واعد مهران وقصاده ادم عشان يكتبو كتاب ليل وآدم
المأذون :بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
ادم قام حضن ليل ولف بيها وقلها بعشقك
ومحمد قعد مكانه
المأذون :بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
وقام محمد حضن بسمه وباس رسها
وقعد مهران ومهران
المأذون :بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
وقام مهران بأس رنا من دماغها وحضنها
مهران :استنوا عندكم

يتبع..

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية احببتها منذ الصفقة الأولى)

google-playkhamsatmostaqltradent