روايات

رواية حطمت قلبي الفصل الثاني 2 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي الفصل الثاني 2 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي البارت الثاني

رواية حطمت قلبي الجزء الثاني

رواية حطمت قلبي الحلقة الثانية

مراد بحده انتييي
عشق بصدمه بخوف انا اسفه واالله ماعرف ان حضرتك دكتور مراد لو اعرف اكيد مش هعمل كده
مراد بحده انتي ليكي عين تيجي بعد اللي عملتيه
عشق بخوف انا بجد اسفه بس حقيقي محتاجه الشغل انا يتميه اب وام وعايشه مع اخويا الاصغر مني لوحدنا ومحتاجه اشتغل
مراد حس انها صعبت عليه وزعل علشانها ميعرفش ليه اتاثر بحالتها كده بس زعل لانه حس باحساس اليتم لما باباه توفي واكمل
مراد عايزه ايه
عشق عايزه اتوظف في الشركه هنا
مراد وريني السيڤي بتاعك
عشق اتفضل

مراد مسكه وفضل يشوفه باهتمام واكمل امممم بس انتي لسه طالبه
عشق اه حضرتك لسه طالبه اخر سنه بس انا قولت لحضرتك محتاجه الشغل.وبردو هيساعدني في الدراسه
مراد تمام هشوف لو عايزينك هنكلمك
عشق دكتور مراد انا
مراد بمقاطعه اتفضلي المقابله انتهت
عشق بحزن تمام عن اذنك
وطلعت عشق وبتقول لنفسها بحزن اكيد مش هيقبلني اللي ربنا عايزه هيكون بقي
———————————–
في مكان اخر يقف وجه جديد عدو مراد اللدود وهو الدكتور هشام الشريف بيكره مراد لانه انجح منه وبياخد منه كل الثفاقات بتاعت الادويه بكفائته وشهرته وسمعته المعروفه وكمان لان كل الناس بتفضل مراد عنهزفي اي صفقه او عمليه فبيكره

وعايز يشوفه في اوحش الحالات وبيفكر ازاي هيكسره او يقهره
هشام ايه يا معتز مفيش جديد عنه
معتز لا يا باشا لسه مفيش اي جديد
هشام طب عينك عليه اوعي يغيب عنك
معتز تمام يا باشا
هشام لنفسه اما ندمتك يا مراد انك فكرت تقف قصادي مبقاش انا هشام الشريف
——————————
في بيت عشق
عشق قاعده بتذاكر والباب خبط
عشق حاضر حاضر جايه
وراحت فتحت الباب

عشق بفرح ياسميناااااا واحشتيني
استوووورب
ياسمين صاحبه عشق هي وندي اقرب اتنين ليها وياسمين في كليه طب معاهم بس كانت مسافره بسبب تعب مامتها كانت بتعمل عمليه ياسمين بنت مرحه شعرها وسط وناعم وهي متوسطه الطول وعيونها عسلي زي ندي
ياسمين بحب واحشتيني اوووي يا عشق
عشق حضنتها وانتي اكتر بجد ادخلي ادخلي
ندي من وراها وانا مدخلش يعني
عشق بضحك لا طبعا تدخلي يا حبيبتي اتفضلوا
ودخلوا قعدوا مع بعض
ياسمين طمنيني عنك بقي واحشاني اوووي
عشق اهو الحمدلله بتعدي

ندي صح عملتي ايه في المقابله
عشق بحزن عملت مصيبه
ندي بخوف في ايه يا عشق
عشق حكت ليهم كل اللي حصل
ندي يالهوي طب هتعملي ايه دلوقتي يا عشق كده مش هيقبلك
ياسمين لا هيقبلك
عشق ليه بقي يا ست الفيلسوفه
ياسمين مش مراد السيوفي حسب ماسمعين عنه االلي بنت تهزقه كده ويقولها طب هفكر وارد عليكي لو هنقبلك. مراد

سمعت عنه انه شخص شديد اوي. وخصوصا في شغله لو مش عايزك كان طردك
عشق انتوا بتعرفوا ده كله منين انا كنت اول مره اشوفه
ندي حقيقي محدش يعرف شكله مش بيحب الشو بس سيرته سبقاااه
عشق بتنهيده يارب يكون كلامكم صح
ودخل مازن
مازن مساء الخير ياجماعه
الجميع مساء النور
مازن عملتي ايه يا عشقي في المقابله

عشق بتوتر متقلقش يا حبيبي خير انشاء الله
مازن عموما انا كمان هقدم علي شغل انتي مش هتشيلي لوحدك
عشق ليه كده يا مازن
مازن علشان ده اللي لازم يحصل يا. عشق
———————————
عند ادهم ومراد

ادهم بس كده يا سيدي فا ده مشروع بصراحه ميتفوتش ايه رايك
مراد اهاا ايه رايي في ايه
ادهم بصدمه لا مش معقول هعيد ده كله تاني يا مراد مالك مش مركز ليه
مراد معلش يا ادهم كنت بفكر في حاجه
ادهم احكي مالك في ايه
مراد في بنت كده جات تقدم علي وظيفه في المستشفي

ادهم اه مالها
مراد حكاله اللي حصل
ادهم. بخبث واكيد دي هتترفض علشان هزقتك كده ضميرك متأنب يعني علشان ظروفها لما تقولها لا
مراد مش دي المشكله
ادهم اومال
مراد المشكله اني مش عايز ارفضها وانا مستغرب ليه
ادهم بضحك اوعاااا وغمزله هي الصناره غمزت يا صاحبي ولا ايه
مراد بعصبيه ادهممم انت عارفني انا مليش في الحب والكلام الفاضي ده انا مش بحب ولا هحب حياتي لشغلي وبس

ادهم خلاص متتعصبش واكمل بضحك طب هي حلوه
مراد بعصبيه متحترم نفسك يا جدع ده انت بتحب
ادهم بضحك طب هتعمل ايه معاها
مراد هقبلها وخلاص علشان هي بتدرس اكيد محتاجه الشغل
اذهم بضحك اه صح
مراد بصله بحده راح سكت خالص
ادهم طب خلاص متبصش هقول لعزه تعرفها

مراد لا قصدي اه صح قول لعزه تعرفها
ادهم بضحك. ولا تعرفها انت
مراد انا من امتي بكلم المواظفين
ادهم بضحك صح صح طب مش يلا نروح
مراد اه يلا امي واختي واحشوني اوي
ادهم وانا بجد
————————————-
عند عشق
تليفونها رن

عشق ايه ده مين ده
ندي متردي وانتي تعرفي
عشق الو
عزه مساء ااخير
عشق مساء النور
عزه الانسه عشق معايا
عشق ايوه انا

عزه طب مبروك حضرتك اتقبلتي في الشركه
عشق بفرحه وعيونها دمعت لا بتهزري
عزه لا يا فندم حقيقي ومن بكره هتستلمي شغلك
عشق بفرحه شكرا متشكره جدااا سلام
البنات اييه
عشق بتنطيط اتقبلت في الشغل
البنات فرحوا جدا وحضنوها وياسمين قالتلها عيب عليكي قولتلك هتتقبلي
عشق بفرح الحمدلله

مراد بفرح الف حمدلله علي السلامه ياست الكل
ادهم واحشتينا يا غاليه
ايمان وهي حضناهم رانتوا واحشتوني اكتر
ادهم فين اسراء
اسراء من وراهم انا اهو يا اادهوم
جريت حضنتهم واحشتوني اووووي اووي بجد
مراد وانتي اكتر يا حبيبت قلب اخوكي
ادهم كنتي واحشانا اووي يا قرده البيت من غيرك وحش
اسراء بضحك حبايبي والله

(نعم اسراء حبيبت مازن هي اخت مراد السيوفي)
بعد شويه من الضحك وااهزار
مراد بتعب امي انا طالع انام
ادهم وانا كمان
ايمان ثواني يا مراد انت وادهم
ادهم ومراد نعم يا امي
ايمان عايزه افرح بيكم هتفضلوا لحد امتي كده بقي انا ممكن اموت في اي وقت نفسي اطمن عليكم واشيل عيالكم
ادهم ياست الكل قولي يارب
مراد امي انتي عارفه اني مش بفكر ولا هفكر في الجواز
ايمان بتنهيده ربنا يهديكم يا ولادي وانت بلذات يا مراد

مراد عن اذنك يا ماما ورايا شغل الصبح وطلع
ادهم بحب متزعليش نفسك اكيد هيجي يوم وتيجي النسمه اللي تشق الجبل
ايمان بابتسامه عندك حق يا حبيبي
ادهم بحب طب اسيبك بقي
ايمان تصبح علي خير ياحبيبي
بعد شويه طلعت ايمان علشان تنام سمعت صوت اسراء
اسراء ياحبيبي انا والله بتمني اكون معاك انهارده قبل بكره بس قول يارب
ايمان بعصبيه فتحت الباب بتكلمي مييين يا اسراء
اسراء بصدمه وخوف موبايلها وقع ماما !!!!!!”

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حطمت قلبي)

اترك رد

error: Content is protected !!