رواية عشق الفارس الفصل الثالث عشر 13 بقلم أحلام تامر

 رواية عشق الفارس الفصل الثالث عشر 13 بقلم أحلام تامر

رواية عشق الفارس البارت الثالث عشر

رواية عشق الفارس الجزء الثالث عشر

رواية عشق الفارس الفصل الثالث عشر 13 بقلم أحلام تامر

رواية عشق الفارس الحلقة الثالثة عشر

ريماس:لحظه نا هاجي معاكو

فارس بخبث:ليه ي حبيبتي مش انتي هتفضلي مع ابوكي افضل انك تفضلي معاه

ريماس اتضايقت جدا معقوله هو مش عايزها.. معقوله عايز يفضل مع اللي اسمها جودي دي ريماس بحزن :تمام هفضل مع بابا

فارس اتضايق جدا هو بس كان عايز يجر شكلها مش اكتر :مش عايزك تفهمي غلط نا بقول عشان بس انتي قولتي ان عمي واحشك

ريماس بضيق:نا مفهمتش غلط ولا حاجه عادي عن اذنكو.. وذهبت الي غرفتها..

مشي فارس وامه وابوه

خالد:ردك عليها مكنش لطيف خالص البنت وشها جاب الوان

انتصار :باباك معاه حق ي فارس البنت اصلا اتضايقت اول ما سمعت عن جودي اكيد غارت

فارس:خلاص بقي ي جماعه هبقي اروح اجبها بكره

وصل فارس اهلو الفيلا ورجع عشان يجيب جودي من المطار

انتصار وجوزها كانو تعبانين اوي فطلعو نامو

اما ريماس فكانت هتولع ازاي يقعد مع واحده ف نفس المكان لوحدهم نا هطق حاسه اني جوايا نار والله لربيك ي فارس والله لربيك.. قاطعها استقبال رساله فتحتها كانت من فارس :حسيتي بالحرقه اللي نا حستها لما قعدتي عند اياد ولا لسه.. لو لسه محستيهاش يبقي كده جوازنا ملهوش لازمه يبقي نا كده بضيع وقت فارجوكي قولي احساسك اي عشان مفضلش اجري ورا حاجه مش هتحصل

ريماس فضلت تقرا ف الرساله اكتر من مره مش مستوعبه قال كده ليه هيه اه غارت من جودي بس اكيد مش هتروح تقول انها غارت منها.. جالها رساله تاني:كل ده بتفكري اي مش عارفه انتي حاسه بايه

برضو ريماس مرضتش عليه. راح فارس رن عليها فون(فارس كان واقف ف المطار مستني جودي لانها لسه موصلتش) ريماس ردت:الو

فارس:هسالك سؤال وياريت تجاوبيني

ريماس قلبها انقبض اوي وقررت انها تجاوبه وتنسي خجلها.. خلاص هتعترف له

ريماس :احم انا

فااارس كان هذا صوت فتاه

ابعد فارس تليفونه عن اذنه واتجه ناحيه تلك الفتاه:جودي وحشتيني يبنت الايه.. هو جو بره بيحلو كده ولا اي

جودي بصوت رقيق:ميرسي ي فروستي انت عامل ايه والله وحشتيني بجد

ريماس كانت سامعه الكلام ده وكانت هتولع:فروستها.. ماشي والله لوريك ي فارس الكلب.

فارس:هتقعدي هنا اد اي اصدميني وقولي دايما..

جودي بضحك:دايما يا سيدي

فارس بفرح:اشطاا دي هتخرب وهنرجع ايام زمان ي برنسيسه

جودي:ياه لسه فاكر الاسم ده

فارس:طبعا مش نا اللي سميتك بيه

جودي:انت الوحيد اللي كنت بتقولي برنسيسه ده

فارس نسي ريماس اصلا وريماس كانت هتعيط من الغيره اكيد من طريقه كلامو معاها بيحبها لا ومسميها برنسيسه كمان😒وراحت قفلت الخط.

فارس:طب يلا تعالي نروح اكيد انتي تعبانه

جودي:جعاااااانه ن. قاطعها فارس

نووم صح هتقولي جعانه نوم

جودي:برافوووو عليك لسه حافظني

فارس:يبنتي الكل كان عارف انك زي حيوان الكسلان موراكيش الا الاكل

جودي ضربته :بطل يلا احسنلك

فارس طب يلا يختي تعالي اروحك.. وركلو متجهين للفيلا..

فارس :طبعا عارفه اوضتك

جودي:اكيد.. يلا Good night

فارس:happy dreams

وكل واحد راح علي اوضته.. فارس اول ما دخل الاوضه افتكر ريماس :ينهار ازرق.. ده نا نسيت اني كنت بكلمها خالص وطلع فونه لقي ان المكالمه انتهت عرف ان ريماس اتضايقت راح رن عليها بس ريماس قفلت رن تاني وبرضو كنسلت عليه

فارس اتضايق جدا

وراح رن علي اياد

إياد :اخيرا افتكرت اني ليك كلب تعبره

فارس:كويس انك عارف نفسك

إياد :بلاش برودك ده

فارس :الله مش انت اللي بتقول

اياد بملل:عايز اي اخلص

فارس :انت بتتكلم كده ليه.. تسدق اني غلطان كنت هقولك ع خبر يفرحك

اياد:قول يخويا قول

فارس بخبث:حب الطفوله رجع ي بروو

اياد بغباء :تقصد اي

فارس:بطل غباء بقي شويه.. اقصد جودي ج....قاطعه صوت اياد المتلهف:احلف.. اقسم بالله.. ل انت شكلك بتلعب بيا

فارس :انت فاكرني زيك ي واطي

اياد بحزن:كنت عايز مصلحتك ع فكره.. كنت عايز اخليك تعرف قيمتها الاول

فارس :كتر خيرك يخويا المهم عايزك ف خدمه

اياد:هاا نا قولت والله ان المكالمه دي وراها مصلحه

فارس:بص الوضع بيني نا وريماس متوتر شويه ف عايزك تساعدني ف شويه حاجات هطلبها منك

اياد:تمم قول

بدا فارس قص عليه مخطتته...

اياد:ي بن اللعيبه ده هتخليها تقول حقي برقبتي وتيجي لحد عندك تقولك شبيك لوبيك ريماس بين ايديك

فارس:عرفت هتعمل اي والله لو الخطه دي باظت بسببك ما هتعرف تقرب من جودي نا بعرفك اهو

اياد:وليه الطيب احسن انت تحسن علاقتك بريماس ونا بجودي

فارس قفل السكه ف وشه

................

ريماس كانت قاعده ف البلكونه بتعيط ع حظها دخل هليها ناصر:مش قولتلك روحي معاه شوفتي دماغك عماله تجيب وتودي ازاي.. زمانك بتقولي ي تري بيعملو اي.. يتري بهزرو ف اي.. صح

ريماس كانت محروجه منو جدا هو اه ابوها بس هيه لسه متعودتش عليه

ناصر:اعملي حسابك بكره هتروحي بيتك عادي وكل فتره كده تعاليلي ونا هجيلك ي حبيبتي

ريماس قامت حضنته:نا مفتقداك اوي ي بابا

ناصر:حقك عليا يبنتي عارف انك اتعذبتي كتير بس سدقيني محدش هيقرب منك تاني..

................

تاني يوم صباحا ف فيلا الشرقاوي

الكل جالس علي الفطار

خالد لجودي:والله ليكي واحشه يبنتي

جودي:نا اول ما عرفت انك عايش خجزت اول طياره علطول

خالد استغرب:لحق فارس يقولك ازاي ده كان مشغول جدا

فارس بخبث:لا مهو مش نا اللي عرفتها

جودي بخجل:بصراحه احم. اياد اللي قالي

خالد :اه قولي كده

انتصار :صحيح مش فارس اتجوز

جودي:اه عرفت برضو

خالد:اياد ده كا شاء الله عليه ردار😂

الكل ضحك وسمعو صوت جاي من وراهم

شامم ريحه انكو جايبين سيرتي

فارس:يبني والله لو كنا جبنا ف سيره ربع جنيه مكوناش هنلقيه زيك كده.. اي بتيجي ع الريحه..

اياد مردش عليه كان كل اللي بيعمله بيبص بحب لمعشوقته

خالد:نا بقول تقعد تفطر معانا ي اياد

جودي:تعالي ي اياد افطر معانا

اياد متناسيا الموجودين :عيون اياد.. ورح ايا.... قاطعه فارس:حيلك حيلك فيه اي معندكش اي سينس.. مبتشوفش ولا انت معندكش بربع جنيه كسوف

اياد:حرام عليك بقالي سنين مشوفتهاش

جودي باحراج:طب نا هقعد ف الجنيه برا

اياد بسرعه:ونا كمان

الكل بصله بضحك

اياد مبررا غباؤه:اصل نا بحب جو الجنيه الصبح جدا

فارس بتريقه:وعشان كده جيت تشم هوا ف الجنينه بتاعتنا

انتصار :خلاص بقي ي فارس وبصت لجودي واياد:يلا ي حبايبي روحو الجنينه شويه يمك ربنا يسهل وتيجو تقول نتجوز بقي

جودي مشيت وراح معاها اياد.. ووراهم فارس

اياد:اي يلا انت لازق كده ليه

فارس:هتكلم معاكو وامشي.. جودي نا عايزك ف خدمه

جودي :اتفضل

فارس:بصي هو المختصر اني نا وريماس بينا مشاكل وعايزك تساعديني نرجع وكده لا كمان تعترف بحبها

جودي:طب اعمل ايه طيب

فارس:حبيبتي

جودي:اي مش فاهمه

فارس:اعملي انك حب الطفوله وانك لسه بتحبيني وعايزه تاخديني منها وانتقام والكلام ده

اياد بضحك:شكلو بيقرا روايات بنات كتير

جودي:انت بتهزر صح

فارس :نا عارف ريماس مش هتيجي الا بكده

جودي :معنديش مانع بس انت متاكد ان ممكن ميحصلش مشاكل ويجيب نتيجه عكسيه.

فارس :ربنا يستر بقي.. انهارده هرن علي عمي ناصر ييجو يتغدو معانا وانتي بقي وشطارتك عايزك تخليها تولع فيا من كتر الغيره

جودي:لا ده انت مجنون والله

فارس :عارف عارف... اسيبكو بقي تشااو

وفعلا فارس خلي باباه يرن علي ناصر ييجو يتغدو معاهم وناصر وافق طبعا

اما ريماس فكانت بتنقي افضل لبس عندها وحطت ميكب وذهبت مع والدها

اما عند جودي كانت تحاول ان تدخل نفسها ف الشخصيه التي يريدها فارس فهي حقا ممثله بارعه وعندما تمثل دور ما حقا تتقنه وتجعل من امامها يصدقه حتماً..

وصلت ريماس وباباها واستقبلهم خالد وانصدمت ريماس لما شافت جودي واقفه ف ركن مع فارس وبتحاول تقبله وفارس هادئ تماما كانه مرحب بها....

يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشق الفارس
google-playkhamsatmostaqltradent