رواية روز وعشقها المحرم الفصل الثاني عشر 12 بقلم دينا عبدالحميد

 رواية روز وعشقها المحرم الفصل الثاني عشر 12 بقلم دينا عبدالحميد

رواية روز وعشقها المحرم البارت الثاني عشر

رواية روز وعشقها المحرم الجزء الثاني عشر

رواية روز وعشقها المحرم الفصل الثاني عشر 12 بقلم دينا عبدالحميد


رواية روز وعشقها المحرم الحلقة الثانية عشر

روز بصدمه ايه ...؟!
ليظهر في تلك اللحظه صوت امين قائلا تعالى معايا وانا افهمك 
فتقف روز لياخذها امين إلى السياره ويلحق بهم زين ليركب معهم فيتجه امين لتلك المشفي التى كانت والدة روز تقيم بها وتلاحظ  روز شئ غريب فقد كان الجميع يعرف ويلقون عليه التحيه ولا يوجد من يوقفه والأغرب من كل هذا أن الممرضات رأته فإشارة إلى احدي الغرف وقالت الدكتور هناك ولكنها لم تنطق بحرف
 وبمجرد دخولهم لغرفة الدكتور وسماعه لصوت امين وهو يلقي التحيه 
رد الطبيب عليه وهو منشغل فلم يلتفت لهم وقال هو الباشا تعب تاني ولا ايه فكرك بيا
ليرد امين قائلا لا هو الموضوع مختلف انا عايز كل التشخيصات القديمه إلى تخص زين ومراته 
لينطق الطبيب بهدوء شكلك نوية تقوله الحقيقه 
فيقول امين بتعب لازم يعرف 
في هذه اللحظه يظفر الطبيب بضيق ويقول متنساش أن الباشا ماخفش وروز كمان
هنا تزداد صدمت روز وتتاكد من الصوت قائله دكتور مختار ده انت صح 
التفت الطبيب اليها ويقول انسه فيروز انا اسف بس ......
فتقاطعه فيروز قائله اسف ايه وزفت ايه انت كنت عارف كل حاجه ومنطقتش وانا كنت هتجنن
فقال لها الطبيب بهدوء امين باشا محبش انك تعرفي بمرض والدك ولا بالماضي وانا دكتور وواجبي المهني احمي اسرار المريض 
فيروز بغضب وانت لما روحت عرفت امين اني باتعالج عنك مكنتش عارف واجبك
هنا تدخل امين قائلا أنا إلى كنت عارف ياروز مش هو إلى قالى 
فيروز بغضب انت عرفت منين وانا محكتش لمخلوق الا إذا كنت ........وصمتت للحظه ثم قالت بغضب انت بتراقبني يا امين 
ليرد عليها امين بهدوء ده مجرد محاولة حمايه ليكي عشان ......
لم تتركه روز يكمل وقالت بغضب عشان ....
عشان ايه يا امين يا عمي يا كبير يا عاقل 
عشان ايه تراقبني وتخبي عني وكل ده 
والتفت للطبيب بغضب وتقول وانت ايه القرف ده ازاى تقوله 
فينظر لها الطبيب بصمت فهمت روز بالرحيل ولكن في تلك اللحظه ينظر لها زين ويقول ابوكي عنده حالة زي الشيزوفرنيا يا روز بس نادره وملهوش علاج غير بوجوده في المستشفي 
فنظرة له روز بصدمه وظهرت الدموع بعينيها ولكنها أبت النزول فأكمل زين قائلا والدتك كانت مريضة سرع 
هنا وقعت روز ارض وانهارت في البكاء من الصدمه
 فاقترب منها زين قائلا مكناش عايزينك تعرفي عشان الدموع دي غاليه علينا و.....
فندق روز من بين دموعها وشهقاتها قائله انا عايزه اعرف الحقيقه ...
الحقيقه كلها يا زين 
فنظر لها زين بهدوء وقال هاحكيلك إلى غرفته ومش هاخبي حرف بس تعالي. اقعدى على كرسي
وأخذها إلى أحد المقاعد واجلسها وبدا يروى لها ما حدث أو لنقل نصف الحقيقه التي يعرفها أدهم وهنا توقف وقال ده إلى يعرفه أدهم من الحكايه وال كنت اعرفه لحد اليوم إلى سمعتني فيه بس بعدها امين حكالى
لتنظر روز لعمها قائله وايه إلى حصل بعد كده يا عمي ؟
فنظر لها امين بهدوء وقال لما الدكاتره كانوا عايزين ينزلوا الطفل وقتها اتصل عليا دكتور صاحبي كان متابع حالة أدهم ومامتك 
فابتسمت روز ونظرة المختار قائله وصاحبك هو دكتور مختار 
فقال مختار ايوه ...
وأكمل على حديث عمها قائلا أنا وقتها كنت شاكك أن الحمل من أدهم لأن أدهم هو الحاله الوحيد وقتها إلى كانت بالتحرك بحريه وكمان مفيش مريض كان بيخرج الا ونعرف بيه وادهم لما بيجيله الحاله وتروح مش بيفتكر حاجهفكان
احتمال أن الطفل يكون ابن أدهم كان ٥٠ ٪
روز بتركيز وباقي المئه في المئه
 فرد الطبيب كان في احتمال ٤٠٪ان يكون ابن حد من الدكاتره عشان هما كمان بيتحركوا بسهوله بس هما دكاتره صعب يفكروا بسمعتهم 
وال١٠٪كان أن حد غريب دخل المستشفي 
روز بهدوء وبعدين 
قال الطبيب وقتها حسبت عمر الطفل التقريبي وبدأت اراقب كاميرات المستشفي خلال اسبوع من سن اول يوم في عمر الجنين لقيت أن وقتها مفيش زوار دخلوا المستشفي وكمان معظم الدكاتره كانوا في اجازه وخلينا نقول مكنش في غير ٥ موجودين فبدأت اراقب تحركاتهم لقيت أن كلهم مبيقربوش من مامتك ولا يعرفوا بوجودها وأما عرفوا بحملها اتصدموا ومكنش مجرد تمثيل لأن انا عارف ردود أفعالهم 
روز وبعدين 
الطبيب وقتها وقولت أن بنسبة ٩٩.٩٪الطفل ابن أدهم بس مفيش دليل فبدأت اراجع كاميرات اوضة أدهم لقيت أنه حاله الحاله في الشهر ده ٨ مرات واحنا مكناش نعرف غير ب ٧ مرات بس وبدأت ارجع الكاميرات لقيته فعلا دخل اوضة مامتك 
روز وده دليل اني بنته 
الطبيب كان احتمال لحد ولدتك وقتها عملنا DNAواتاكدنا بس مقولناش لادهم باشا 
لتنظر له روز بصمت لوهله ثم تقول بس ليه معرفتهوش 
فيجيب الدكتور والدك بدأ يتعافي وكذالك والدتك بعد جوازهم وولدتك وخفنا يحصل انتكاسه 
هنا قامت روز بهدوء وقالت لعملها وزين ممكن تسبونا لوحدنا 
فنظر لها زين بقلق فردت عليه بابتسامه لتطمئنه فخرج امين وزين وتركتها من الطبيب 
نظرة له روز بهدوء وقالة طب وانا عندي ايه يا دكتور 
رد الطبيب بهدوء ابسط تعبير يتقال عنه واقرب تشبيه هو  اظطراب نفسي..
روز بهدوء وسببه ؟
قال الطبيب سببه معرفهوش لانك مخبياه 
لتنظر له روز وتقول أنا حكيتلك كل حاجه 
الطبيب كل حاجه في الوقت الحالى مش من زمان 
لتنظر له روز قائله تقصد ايه بمن زمان 
نظر لها الطبيب وقال مثلا وقت إصابة ولدتك بالسرطان  والاكتئاب المصاحب ليه ومحاولتهم الكتير للانتحار
او معاناتك وقت وقتها 
او مثلا لما زين بعتك على مدرسه داخلى حاجات كتير مخبياها ياروز ومحكتيهاش 
روز ببرود عشان مفيش حاجه تتحكي انت عارف كل حاجه 
الطبيب بهدوء إلى اعرفه هو إلى انتي حكايه ليا ياروز أو إلى شفته بس الي مخبياه جودي محدش يعرفها غيرك 
روزبس مفيش حاجه مستخبيه
الدكتور طب أسألك كام سؤال وترد بس بصراحه 
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية روز وعشقها المحرم
google-playkhamsatmostaqltradent