رواية حياتي الفصل الثاني عشر 12 بقلم توتة

 رواية حياتي الفصل الثاني عشر 12 بقلم توتة

رواية حياتي البارت الثاني عشر

رواية حياتي الجزء الثاني عشر

رواية حياتي الفصل الثاني عشر 12 بقلم توتة

رواية حياتي الحلقة الثانية عشر

..................................حياة : أحمد !!!! 

أحمد : حياة .. انتي بتعملي ايه هنا 

حياة : انت دخلت ألسن زيي 

أحمد : اه .. وهو انتي دخلتي السن 

حياة : اه 

إيلان : انتوا تعرفوا بعض ؟

أحمد : اه اعرفها كويس .. بس بقالي كتير مبشوفهاش 

إيلان : تعرفوا بعض منين ؟

أحمد : حي....

قاطعته حياة : اظن ده شئ ميخصكش يا أستاذ إيلان 

إيلان : عادي .. مجرد فضول مش اكتر 

أحمد : حياة بنت خالتي عادي 

حياة : بعد كده ياريت تركن فضولك على جنب 

إيلان : اتكلمي بأسلوب أحسن من كده يا حياة

حياة : اتكلم بالطريقه اللي أنا عايزاها 

إيلان : مش معايا 

أحمد : خلاص يا جماعه صلو ع النبي في ايه 

حياة وإيلان : عليه الصلاة والسلام 

حياة : حضرتك كنت عايزني في ايه عشان عايزه اروح 

إيلان : هعوز ايه يعني ؟ عايز اعرف بس اخبار عن المجموعه وانتوا وصلتوا فين لحد دلوقتي 

أحمد : احنا لحد دلوقتي حلينا 4 أسئله 

إيلان : اممم .. كويس .. كويس جدا .. وانتي يا انسه حياة 

حياة : خلصنا 11 سؤال 

إيلان : مش ... ايه .. كام ؟

حياة بفخر : 11 سؤال 

إيلان : ازاي !!!

حياة : هو ايه اللي ازاي 

إيلان : لاء مفيش .. بس انتوا ازاي خلصتوا 11 سؤال في يومين اتنين بس .. والمجموعه التانيه حلت 4 أسئله 

حياة : والله زي ما تقول كده التعاون والاتحاد والتخطيط والالتزام في مجموعتنا هو اللي عمل كده 

إيلان : امم .. تمام تقدروا تتفضلوا 

أحمد : حياة .. استنيني هقولك علي حاجه 

حياة : اوك .. يلا 

.........................

حياة : هااا .. لو هتكلمني على يونس أنا عارفه فمفيش داعي تجبلي سيرة الموضوع يعني 

أحمد : انتي عرفتي أنه هيتجوز 

حياة : اه .. ماما قالتلي وقالتلي إن هو عازمني كمان 

أحمد : فاكره يا حياة اخر مره شوفتك فيها 

حياة : اه .. ومش هنساها 

أحمد : لسه بتحبي يونس زي ما قولتيلي 

حياة : اخوك خرج من عقلي من ساعة أما مشي من غير ما يقولي 

أحمد : بس هو معذور يا حياة 

حياة : أحمد .. اخوك ومن حقك تدافع عنه 

أحمد : مش حكاية بدافع .. أنا بوضحلك بس 

حياة : وانا مطلبتش توضيح .. عن اذنك 

تركت حياة أحمد وذهبت إلي الأسفل مع صديقتها 

براء : مالك يا حياة 

حياة : ..........

براء : حياااة 

حياة : هاا .. في ايه 

براء : سرحانه في ايه 

حياة : لا ولا حاجه 

براء : ولا حاجه ايه بس .. انتي مش هنا خالص 

حياة : مفيش يا براء .. يلا باي 

براء : استني 

حياة : ايه 

براء : لما تعوزي تكلميني كلميني .. مش هضغط عليكي 

حياة : ماشي 

ذهبت حياة وفي طريقها إلي الذهاب الى البيت كانت ستصدمها عربية ما 

_ مش تحاسبي يا آنسه 

حياة : اسفه مخدتش بالي

إيلان : حياة .. اركبي 

حياة : انت .. انت ماشي ورايا 

إيلان : لاء أنا كنت مروح وشوفتك هتخبطي في عربيه .. اركبي 

حياة : لاء شكرا أنا عايزه امشي 

إيلان : اركبي يا حياة وبلاش عناد 

حياة : أنا عايزه امشي 

إيلان : طيب اما تركزي شويه عشان متتخبطيش في عربيه 

حياة : يووووه .. ملكش دعوه بيا 

إيلان : بابا قالي اخد بالي منك ومش هينفع أسيبك 

حياة : مجتش عليك يعني .. اتفضل 

إيلان : طيب .. مش انتي عايزه امشي 

ركن إيلان سيارته في هذا المكان 

إيلان : يلا همشي معاكي 

حياة : علفكره الطريق فاضي ممكن تمشي في أي مكان تاني 

إيلان : بس انا عايز امشي في المكان ده 

لم ترد حياة على ما قاله إيلان وتوجهت لتكمل طريقها 

إيلان : البيت من هنا 

حياة : عارفه .. بس أنا  عايزه امشي من هنا .. في مانع 

إيلان : اه أنا عايز اروح 

حياة: اتفضل 

إيلان : انتي عايزاني اتطرد من البيت ولا ايه .. 

حياة : بس انا متضايقه شويه وعايزه اروح الكورنيش 

إيلان : وانتي ماشيه !؟

حياة : وفيها ايه 

إيلان : انتي كده مش هتوصلي 

حياة : امممم .... بص عشان مجبلكش مشاكل .. هروح بس انهارده بس .. يعني مش كل يوم تيجي تقولي الكلمتين دول

إيلان : أنا لو عليا عادي .. بس انتي لو تعرفي بابا هتغيري رأيك 

حياة : طب يلا 

إيلان : يلا .. هناخد تاكسي 

............................

ذهبت حياة ومعها إيلان إلي البيت 

حياة : مساء الخير وعن اذنكوا 

طنط چيلان : في ايه يا حياة .. مالك 

حياة: مفيش حاجه .. تعبت بس انهارده عشان اليوم كان طويل مش اكتر 

ليان : يعني انتي هتنامي 

حياة : اه .. عشان فصلت انهارده .. بس هشوفك بالليل 

ليان : اشطا  

ايوان : كنت عايزه اقولكوا موضوع مهم كده 

طنط چيلان :  اي يا ايوان الموضوع 

ايوان : هقوله على العشا 

رغدان : طب متقوله دلوقتي 

ايوان : لاء عشان بابا يكون موجود .. عشان الموضوع حساس 

طنط چيلان : خلاص اقوم اجهز العشا بقا 

ذهبت حياة إلي غرفتها وفي بالها الكثير والكثير من همومها التي لا تنساها وتود وبشده أن تنساها    

وجاء الوقت العشاء وقت تجمع العائله 

طنط چيلان : هااا .. ايه هو الموضوع اللي انت عايز تقوله يا ايوان 

إيلان : لما نأكل يا ماما يبقى يتكلم 

طنط چيلان : وفيها ايه لما يتكلم دلوقتي 

ايوان : إيلان معاه حق يا ماما بعد العشا

عمو : وانت عايز تتكلم في ايه يا استاذ ايوان 

ايوان : أنا .. أنا 

طنط چيلان : ايه اخلص 

ايوان : أنا قررت أخطب 

يتبع..

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حياتي)

google-playkhamsatmostaqltradent