رواية روح الصقر الفصل الثاني عشر 12 بقلم رنا احمد عماد

 رواية روح الصقر الفصل الثاني عشر 12 بقلم رنا احمد عماد

رواية روح الصقر البارت الثاني عشر

رواية روح الصقر الجزء الثاني عشر

رواية روح الصقر الفصل الثاني عشر 12 بقلم رنا احمد عماد

رواية روح الصقر الحلقة الثانية عشر

في منزل عثمان ...

كانت تنظر روح الذهب بسعاده بالغه فقد تحقق الحلم وستصبح زوجه الصقر ❤️❤️.

بدريه بحزن مخفي/مبروك ي ضنايا الف مبروك. 

روح بقلق/مالك ي اما كده شكلك مش فرحانه .

بدريه بدموع /كان نفسي اخوكي يكون معانا ده من ساعه ماراح المخروبه دي الي اسمها امريكا وهو ولا حس ولا خبر .

روح بحزن /انشاء الله ياما هيعاود قريب .

بدريه بدعاء /يارب .

في امريكا ....

كان يجلس علاء وهو يضع رأسه بين يده بالم ليشعر بالندم لما فعله بذاته ليتحدث بنبره مهزوزه .

/انتي اكيد بتهزري ي نيفين مش كده .

نيفين بضحكه رقيعه /هههههه اهزر لا يروحي دي الحقيقه انت منت فاكر ايه انك هتيجي تنام معايا ونقضي وقت حلو وخلاص لا ي حبيبي دي مصالح وناس احنا مش قدهم وانت وقعت في الخيه وخلاص انتهيت .

علاء بغضب وصراخ /انا ليمكن اعمل الي بتقوله عليه كده .

نيفين بوقاحه /ليه يروحي ايه المشكله زي مكنت بتعمل معايا هتعمل معاهم ويصورو الفيديو وتقبض بس كده سهله .

علاء بندم /ده انا اموت ولو اني اعمل كده .

نيفين باستفزاز  /خلاص ي ننن عيني براحتك كل الفيديوهات لكل الي حصل بينا معايا تخيل كده لو صلت لأهلك في الصعيد ايه الي هيحصل هسيبك تفكر لاني لازم انزل سلام ي لولو .

علاء بدموع وندم /سمحيني ي أما أنا الي استاهل انا الي استاهل .

في قصر العزايزي .....

في غرفه ندا وصباح .

صباح باستغراب /مالك ي بت ي ندا فيكي ايه .

ندا بوجع والم /مفيش حاجه واصل .

صباح /بس انا عارفه انتي مالك مضايقه علشان البت المشلوله الي قاعده هنه واهتمام جاسر بيها مش كده .

ندا بدموع /والله منا عارفه عاد اكرهها ولا اعطف عليها غلبانه مشلوله في السن ده فاقده الذاكره ومش فاكره حاجه واصل وأبوها رماها .

صباح بغيظ /انتي ي بت عايزه تشليني صوح انا بقول ايه وانتي بتقويلي ايه عاد دي شكلها هتاخد الواد منك ي هبله .

ندا بدموع /هو كان ليا اصلا علشان تاخدوه يلا انا رضيت بالنصيب قلبي مبقاش حمل الم وبعدين الي بيحب بيتمنا يشوف حبيبه سعيد وإذا كان هو سعيد معاها فأكيد انا برضك هبقا سعيده عقبالك انتي  كمان ي صباح لما تشيلي صقر من بالك وتلاقي الي بحبك بجد .

لن تعلم لم جاء سريعا في مخيلته صوره حاتم لتتنهد وترفض الفكره من راسها فهي تركز في هدف واحد لا غنا عنه الان ...

في قصر العزايزي ..

علي مائده الطعام ....

خديجه بغضب /المفروض أن الحنه بتاعتك بكره ي صقر مش كده .

صقر /ايوه ي أما .

عرفان /صقر ي ولدي ابوس يدك ي ابني احنا عاوزين تخلصوا من موضوع سوزي ده مش عاوزين فضائح .

صقر بانتقام /اطمن ي ابوي اطمن كل حاجه خالص متقلقش .

سوزي وهي تتدعي الكسره /مساء الخير .

عرفان /العوافي ي ضنايا اقعدي كلي .

سوزي بانتباه /انا سمعتكم ببتكلموا عن حنه وكده .

صقر بخبث /ايوه حنتي انا وروح معلش عاد علشان صورتنا قدام الناس وبعدين نجيب المأذون ونتجوز طوالي .

سوزي بخبث /الي تشوفوه أنا موافقه عليه .

هنيه وهي تسقط السلم أرضا بصريخ /اه اه .

عرفان بقلق /مالك ي هنيه فيكي ايه .

خديجه بحده /متقومي ي بت قامت قيامتك فزي قومي .

صقر بمكر /استنا بس ي اما عاد انتي كويسه ي هنيه.

هنيه وهي تتدعي الالم /اه رجلي ي صقر بيه مش قادره امشي عليها واصل .

خديجه بغضب /الله يخربيتك عاد هو ده وقته حدانا شغل كتير جوي .

صقر بابتسامه خبيثه بداخله/ي اما حرام عليكي البت تعبانه جوي .

خديجه بحده /وانا مين هيساعدني دلوقتي صباح راحت الشركه وهي كده ولا كده مفيش منها نفع وندا عندها امتحانات مهمه ومشت علي الجامعه واختك مرضانه كيف مانت عارف مين بقا هيعمل الشغل الي ورانا ده كله .

صقر بخبث /سوزي .

سوزي بصدمه /ايه انا .

صقر بمكر /ايوه طبعا مانتي شايفه اها مفيش حد يساعد امي واصل وانت خلاص مبقتيش غريبه انتي هتبقا مراتي يعني يدك بيدهم في كل حاجه .

خديجه /تعالي ي سوزي ده لسه طبيخ وغسيل ونترب تحت البهايم ونحلب الجاموسه وكوم شغل .

عرفان /ها اروح انا الأرض بقا فوتكم بعافيه .

صقر /يعافيك ي ابوي  امسكي ي بت ي هنيه دول واقعدي في فرشتك واعملي عيانه ومتتطلعيش منها واصل .

هنيه بفرحه /تسلم ي صقر بيه من عنيا .

صقر بضحكه انتصار /ههههه ولسه انتي شوفتي حاجه ده انا هوريكي المر الوان .

فلاش باك ...

في غرفه صقر.

هنيه /سعادتك طالبتني ي صقر بيه .

صقر /خودي ي هنيه عايز منك خدمه .

هنيه /اومر ي صقر بيه .

صقر /اسمعي كويس ونفذي الخطه من غير اي غلط فاهمه .

هنيه /أوامرك ي صقر بيه ..

وها اول خطه للانتقام ......

في غرفه رحمه ...

رحمه /هتفضل كده مضايق انك مهملني .

شاكر ب خوف /اعمل ايه عاد مش عايز اسيبك واصل .

رحمه بابتسامه /متقلقش عليا انا بقيت زينه والله .

شاكر ب عشق وهو يقبل رأسها/يارب دايما ي ست البنات اتفضل  .

جاسر وهو يحرك كرسي هبه أمامه /العوافي عليكم اسف اني جيت كده .

شاكر بضحك /هههههه والله ي جاسر انا معارف انت طالع محترم كده ل مين ده اخوك واختك استغفر الله .

رحمه بغيظ /ومالها أخته ي سي شاكر .

شاكر بغمزه /بدري الي منور حياتي والله .

هبه بهمس وكسوف /عجبك كده ي جاسر يادي الكسوف في حد يجي لواحد ومراته الصبح كده .

جاسر باحراج/عندك حق .

شاكر باستغراب /ايه مالك عاد واقف كده ليه .

رحمه بلهفه /تعالي ي هبه ي حبيبتي تعالي .

جاسر بارتياح /شاكر انت رايح الشركه .

شاكر /ايوه عندنا شغل النهارده ي أما وسي صقر مش فاضي .

جاسر بابتسامه /طيب زين رحمه خالي بالك من هبه ل حد ماروح المستشفي اجي .

رحمه بغمزه ل جاسر /حاضر ي اخوي مش هتوصيني علي صحبتي اه بكره تيجي انتي كمان ي روح ونتجمع سواء ...

في منزل عثمان ....

روح بقلق /مالك ي اما شكلك تعبان جوي .

بدريه ب تعب /مفيش ي ضنايا مفيش .

روح بتساؤل /اما انتي خدتي دواكي ولا لا .

بدريه بارتباك /ها خدته ي ضنايا ..

لتذهب روح الي علب الادويه لتجد أن العلب فارغه.

روح بحده /أكده ي أما بتضحكي عليا وماخدتيش الدواء.

بدريه بدموع /هعمل ايه ي ضنايا ماحنا مش معانا فلوس ده انا والله معرفاش هنقول ايه قدامهم علي جهازك .

روح بقلق/ياما مش مهم كده ولا اي حاجه خالص المهم دواكي وربنا هيدبرلها انشاء الله النهارده هيكون عندك الدواء .

بدريه بتحزير /اوعاكي ي بت تتطلبي فلوس من صقر ولا تحسيسيه باي حاجه واصل هقطع خبرك .

روح بعزه نفس /انتي بتقويلي ايه عاد ي اما أنا عمري مهطلب حاجه من صقر واصل انا لسه مبقتش مراته متقلقيش ي اما فيه شويه دره في المخزن هشويهم وابيعيهم اطمني هسيبك انا بقا علشان صقر هيوديني المدرسه سلام ي أما.

بدريه بالم /ربنا يسترها عليكي ي ضنايا ..

في الخارج .

صقر بغضب /ده انتي نهارك اسود ومنيل .

روح برعب /ليه انا معملتش حاجه واصل والله .

صقر بحده /كل ده ومعملتش حاجه واصل فيه دبلتي ي هانم ..

روح بقلق /والله العظيم قولت البس الشبكه كلها في الحنه .

صقر بغضب /تولع الشبكه انا يهمني الدبله الي تقول للعالم كله انك بقيتي ملكي .

روح بهمس /واه عاد هو انت ملكني بالدبله بس ده انا ملكك ب روحي وعمري كله ..

صقر بهمس /انا عارف انك ملكي بس الناس كلها لازم تعرفي روحي ألبسيها بسرعه علشان عندنا مشوار مهم قبل مانروح المدرسه .

روح بابتسامه ساحره/من عنيا ي قلب روح .

في قصر العزايزي ....

في زاريبه البهايم ...

سوزي بتعب شديد /كفايه انا تعبت .

خديجه بغيظ /تعبتي من ايه عاد يلا شيلي الجله بتاع البهائم دي .

سوزي بقرف /يااع انا أشيل القرف ده مستحيل طبعا .

خديجه /لا ي سوزي أكده مش هينفع انتي هتبقي مرات صقر العزايزي أكده الناس تاكل وشي شيلي ي بنتي لسه في عجن وخبيز يلا يلا.

شاكر وهو ينظر إليها من بعيد بشماته /ولسه انتي وابن عمك هتشوفي الويل.

في فيلا حاتم ...

كانت تجلس شاهنده تتدخن  ببرود ..

حاتم بغضب /ي برودك ي شيخه هو انتي امتا هترحميني من قرفك بقا .

شاهنده ببرود /ايه ي بابي ايه الي حصل لكل ده قضيه عادي و هتخلص .

حاتم بحده /نفسي اعرف انتي ناقصك ايه علشان تعملي كده ..

شاهنده بضحكه وجع/ههههه فايتني كتير اوي ي بابا ام اب حتي الحبيب استكترته عليا.

حاتم بتحزير /قولتلك مليون مره انسي الي فات بقا.

شاهنده بغضب ودموع /انسا حازم الي حبيته الي حرمتني منه انت الي حولتني للشيطانه دي ولسه ي بابا عمري مهتغير هفضل كده انتقم وأكره شاهنده دي انت الي عملتها ي حاتم بيه .

حاتم بغضب /انتي باين عليكي اتجننتي انا سيباك لما تهدي .

شاهنده بغضب جحيمي /ماشي ي بابا لتقوم بإرسال صور ندا وقاسم الي أحدا المجلات الصفراء لتبتسم بانتصار  كده تمام تخيل الي هيحصل في شركات العزايزي واسهمها بعد الفضيحه دي وطبعا حضرتك هينوبك من الفضيحه والخسارة جانب ههههههه صحيح الصور متفبركه بس العيار الي ميصبش يدوش وحلني بقا لما يعرفوا يدارو الفضيحه.

يتبع..
لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية روح الصقر)
google-playkhamsatmostaqltradent