رواية احببتها منذ الصفقة الأولى الفصل الثاني عشر 12 بقلم ندى عامر

 رواية احببتها منذ الصفقة الأولى الفصل الثاني عشر 12 بقلم ندى عامر

رواية احببتها منذ الصفقة الأولى البارت الثاني عشر

رواية احببتها منذ الصفقة الأولى الجزء الثاني عشر

رواية احببتها منذ الصفقة الأولى الفصل الثاني عشر 12 بقلم ندى عامر

رواية احببتها منذ الصفقة الأولى الحلقة الثانية عشر

رجعوا كلهم على البيت ومعاهم بسمه

محمد احم :ازيك يا انسه بسمه انتي مش فكراني

بسمه بإحراج :احم الحمد لله لا طبعا فكره حضرتك حضرتك استاذ محمد

محمد :يعني ممكن نشيل الالقاب يعني ونقول محمد وبسمه ولا ايه

بسمه بخجل :احم تمام

مهران الصغير :ابعد عن اختي يالا عايز منها ايه

محمد :يا عم انا جيت جنيك انا بكلم بسمه

مهران الصغير :ايوه عارف يا خفيف ما هي بسمه اختي ملكش دعوه بيها ويالا غور ووجه كلامه لبسمه :اطلعي انتي يا روحي ارتاحي شويه

بسمه :حاضر يا ابيه وطلعت بسمه عند ليل

في غرفه ليل

هدى وهي ماسكه وش ليل بين ايديها

هدى :انتي كويسه يا روحي عمل فيكي حاجه ها قولي

ليل بمزاح :يوه بقى يا هدهد متبقيش خوافه والله انا كويسه

هدى :ط

وقطعها خبط على الباب

ليل :ادخل

دخلت بسمه بحرج

ليل بابتسامه :بوسي تعالي يا روحي

هدى بحنان :تعالي يا حبيبتي

ليل؛ دي بسمه اختي وبنت عمي

هدى :اهلا نورتي يا بنتي

رنا بمزاح :هاي وكملت بتناكه انتي بقى اسمك بسمه

بسمه بستغرب :ايوه

رنا :اممم مش بطال طيب كدا العصابه ذادت واحد

بسمه :عصابه ايه انا مش فاهمه حاجه

رنا وايديها على كتف بسمه :لا ما هو انا هفهمك انا وليل عملين عصابه وانتي انضميتي

هدى :لا لا كدا كتير هو انا كنت قادره على مصبتين يطلعلي مصيبه كمان بصوا بقى يا حلوين انتوا الثلاثه هتقوموا من الساعه ٧ تنضفوا اوضكم وترتبوا سرايركم وتغسلوا وتلبسوا وتنزلولي انا بقى

ليل ورنا وبسمه :وبعد ما ننزلك

هدى :مش شغلكم دا شغلي انا بقى يالا ارتاحوا دلوقت وخرجت

عند مهران

مهران الكبير :يعني اشرف عرف انكم ولاد خالد

عمرو :ايوه

محمد :انتوا مش خيفين ليعمل فيكوا حاجه

قام مهران واتكلم بثقه وكبرياء :ولاد خالد الأسيوطي ميخافوش وبعدين الي يقول ميخافش والي يخاف ميقولش وانا بقى قولت يبقى مبخفش

ادم :وبعدين هيخافوا ليه دا مقبوض عليه بتهمت قتل انتوا نسيتوا ولا ايه

عمرو :ما قلكم ولاد خالد الأسيوطي ميخافوش ولا حتى ليل

مهران الصغير؛ اندهلي ليل يا عمرو

عمرو :اوك يا بوص

وطلع نده ليل ونزلوا

ليل :اممم نعم يا مهراني

مهران :ليلي هو ضربك او عمل فيكي حاجه يا روحي

ليل :يا حبيبي متخافش والله ما عمل حاجه

بسمه وقفه تعيط

عمرو :بتعيطي ليه يا بوسبوس بس

بسمه :انا اسفه

مهران :على ايه يا مجنونه

بسمه :طيب انا لازم امشي عن اذنكم

عمرو بمزاح :اسبت مكانك لتولع وانت واقف هتروحي فين يا كتكوته

مهران :تمشي فين يا ختي هو دخول الحمام زي خروجه

بسمه :بس انا لازم امشي

مهران :بصي يا بوسي انتي مش هتتحركي من هنا

بسمه؛ انتوا ازاي كدا انا ابويا قتل أهلكم وبدأت في العياط بهستريا

عمرو راح حضنها :يا روحي اديكي اولتي ابوكي مش انتي انتي حاجه وهو حاجه انتي اختنا وملناش دعوه بأشرف دا

محمد بغضب :ما تسبها يالا وابعد عنها

مهران الصغير :اي دا اي دا انتي بتغيري يا بيضه

محمد بأرتباك :ها لا يعني اصل اصل احم

مهران بضحك :بس بس خلاص

ادم :جماعه انا هتجوز باليل

ليل :نعم يا عمري تتجوز مين ياض هتخني وانت لسه متجوزتنيش طيب استنى لما تتجوزني وطلعت تجري وراه

ادم بيجري وهو بيضحك :اهدي يا مجنونه اصدي هتجوزك انتي باليل

ليل :اه احم طيب خلاص برستيجي في الأرض

مهران :في الأرض بس الله يرحمه بقى

ادم اتجه لمهران اخو ليل :مهران اختك النهارده اتخطفت وكانت هتتجوز لولا ستر ربنا ف انامش هستني يا حبيبي لما تدخل عليا بعيال انا هكتب كتابي النهارده بليل

مهران :احم احم طيب وانا كمان هكتب كتابي

مهران الكبير :اممم وانا ارطاس لب محدش بياخد رأي طيب مفيش جواز

جري عليه ادم ومهران :لا والنبي جوزنا دا احنا هنخلل جمبك حرام

هدي بضحك :خلاص يا مهران بقى

مهران :في ظرف ٣ ثواني لو لقيكم ادامي مفيش جواز وكمان هولع فيكم

ادم ومهران :طيب نعمل ايه

مهران :هاتوا المأذون وزينوا الفيلا يالا

ادم ومهران :فريره وطلعوا يجروا

مهران بضحك :مجانين

هدى :مجانين الحب مبروك يا بنات

ليل ورنا بخجل :الله يبارك فيكي يا ماما

هدى :اي دا يا جعفر منك ليها انتوا بتتكسفوا طيب عشنا وشفنا اطلعوا يا اختي انتي وهي البسوا وانتي يا بوسي اطلعي معاهم يالا

البنات :حاضر

يتبع..

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية احببتها منذ الصفقة الأولى)

google-playkhamsatmostaqltradent