رواية عشقي لك تخطى الحدود الفصل الحادي عشر 11 بقلم شروق عبدالعزيز

 رواية عشقي لك تخطى الحدود الفصل الحادي عشر 11 بقلم شروق عبدالعزيز

رواية عشقي لك تخطى الحدود البارت الحادي عشر

رواية عشقي لك تخطى الحدود الجزء الحادي عشر

رواية عشقي لك تخطى الحدود الفصل الحادي عشر 11 بقلم شروق عبدالعزيز

رواية عشقي لك تخطى الحدود الحلقة الحادية عشر

ادهم وقف بصدمة: سسسهي ازاي مستحيل انتي موجودة صح وجذبها داخل احضانة 

حببتي وحشتيني اوي وحشتني سبتيني كل دا لية انا تعذبت في غيابك اوي انا بعدك مكنتش عايش 

........: وهو دا المطلوب 

ادهم بصدمة اكبر: سيادة اللواء انا مش فاهم حاجة يافندم ازاي وسهي وحضرتك مش فاهم حاجة حد ينطق ويفهمني اية اللي بيحصل هنا 

*(اللواء دا اكيد مش اللي جه في بالكوا  خالص ابو سهي مات وشبع موت دا شخص تاني خالص ) 

اللواء ويدعي محسن: اهدي ياسيادة المقدم وهتفهم كل حاجة 

ادهم بعصبية: افهم اية افهم ان مراتي عايشة طول الوقت دا وانا عايش بتعذب علي فراقها عايزني فوق كل دا اهدي

توجهه الي تلك المدعوة سهي انطقي كنتي فين كل الوقت دا ها انطقي كنت فين  وسيباني عايش بتعذب وشايل ذنب موتك وعجزي في الوقت دا كنتي فين وانا عايش في كل العذاب دا كنتي فين ها يلا انطقي ساكتة لية 

اللواء محسن: انت بتكلم الشخص الغلط ياسيادة المقدم

اية اللي مأكدلك اوي كدا ان اللي واقفة قدامك وبتكلمها دي مراتك مش حد تاني ممكن اعرف مصدر الثقة اللي عندك دي منين واية اللي خلاك مقتنع اوي كدا ان دي مراتك  اية ياسيادة المقدم شكلك نسيت ان كل حاجة في القانون محتاجة أدلة 

ادهم: بس انا منسيتش يافندم هي نفسها اكبر دليل علي كدا وحضرتك اللي قدمتهولي بنفسك 

اللواء بعدم فهم او إدعاءً لعدم الفهم: مش فاهم قصدك 

ادهم بثقة وثبات: بس حضرتك فاهمني كويس يافندم 

وتعرف مين هو الذئب  يعني مش انا اللي اتخدع بالسهولة دي وفي حاجة تانية حضرتك نسيتها وهي الحب اللي كان بينا انا وسهي مستحيل يتمحي او اني محسش بيها وهي في حضني انا لو مش هقدر اعرف حببتي ومراتي من وسط مليون شخص يبقي مستحقهاش 

اللواء بفخر: كدا يبقي الذئب رجع من تاني انا فخور بيك وانك من ضمن الفريق بتاعي 

ادهم: دا شرف ليا يافندم بس في سؤال محيرني اية السبب اللي خلاك ترجع سهي مش فاهم انا واية علاقتها بشغلنا اصلا والمفروض ان العصابة اللي هنتعامل معاها خط*ف بنات سنهم لا يتعدي18 سنة مش فاهم دماغ حضرتك بصراحة 

اللواء بسخرية: يعني فهمت الخطة من اولها لاخرها وجي دلوقتي تقولي مش فاهم تصدق انا صدقتك ياراجل انا شوية وكنت هصدق انك صدقتني في موضوع سهي شوية اية دا انا صدقتك فعلا  تصدق لقب الذئب دا اسم علي مسمي 

ادهم: بجد يافندم سهي دلوقتي ميتة فعلا ازاي بقت عايشة دا اللي عايز افهمة او بمعني تاني ازاي اللي مات عاش تاني مش فاهم برضوا (يالا انت هتعقد الفلورز لية هو علشان انت الذئب بقا وكدا لا يابابا فوق دا انا شروق برضوا) 

اللواء بذكاء وتلاعب : بس احياء الميت دي مفيش مخلوق يقدر عليها غير ربنا سبحانه وتعالي 

ادهم: لا جدال  بس اعتقد حضرتك فاهمني اية دورها في المهمة دي وليه اخترتوا سهي بالذات في المهمة دي 

اللواء: بصراحة دي من مخططات الفهد ووجهة نظره تحترم هدفك قدامك ياسيادة المقدم مستني اية 

سهي: طيب ياسيادة المقدم اعرفك بنفسي تاني  يمكن نسيت انا الرائد................. 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سارة: انتي عايزة اية دلوقتي اخرجي عايزة انام ياسونيا 

(ايوا هي نفسها سونيا صحبه همس تبقي اخت سارة صحبة جميلة ) 

سونيا: انت يابت انتي غبية تسلميها حبيبك كدا بدل م تحاربي علشان توصليله 

سارة بتردد: اصل هو مش بيحبني انا احارب علشانه لو كان بيحبني بس هو مبيحبنيش 

سونيا: مش بقولك غبية تعالي انا هقولك 

تعملي اية اول حاجة علشان الخطة تمشي مظبوط لازم تكسبي ثقة سهر وتخليها تثق فيكي هي اللي هتقربك من مصطفي وبعدين هتعملي كل اللي بقولك علية بالحرف الواحد اسمعي بقا انتي دورك ****************

سارة بعدم اقتناع: لا انا كدا هبقي بخدعوه هو ميستهلش مني كدا لا مستحيل اعمل كدا وبعدين انتي ازاي تفكري اني اعمل كدا انا هأذي نفسي وهضر سمعتي واخلاقي قبل سمعتوا دا شرف*ي انا لا مستحيل مش هعمل كدا مهما حصل 

سونيا: انتي مجنونة يابت هو اصلا مش هيبقي واعي للي هيحصل انتي مش هتعملي حاجة غير انك تساعديه يوصل اوضته وبعدها مش هيفتكر اي حاجة من اللي هتحصل والباقي علينا بقا وطبعا سهر حببتك وصحبتك هتوقف جمبك وطبعا متنسيش الست الوالدة كمان لازم تقربي منها علشان الخطة تمشي مظبوط ومتبوظش 

سارة باقتناع: بس انا خايفة يعرف وقتها هنزل من نظره ومستحيل يحبني وقتها ومش بعيد يكرهني لابعيد اية دا اكيد هيكرهني ومش هيطيق يشوف خلقتي اصلا لا لا انا كدا احسن وبعدين هو بيحب جميلة مستحيل اعمل حاجة زي كدا وحتي لو اهله صدقوني انا هكون قدامهم اية فكرتي فيا هكون قدام نفسي هواجه نفسي ازاي 

سونيا: انتي فقر يابت اسمعيني هو طول ما ست جميلة دي قدامة هيفضل مش شايفك اصلا وبعدين انتي ازاي بتفكري كدا مش جميلة بتحب خالد مالها ومال مصطفي بقا ولا هي عايزة تاخد الكل اية الانانية دي بت انتي 

انتي هتنفذي اللي هقولك علية بالخرف وتسيبك من الهبل اللي في دماغك دا اصلا دي مش دماغ حاسة فيها مهلبية اية ياربي الجنان دا ازاي تبقي الكائن دا اختي انا اووف منك اووووف هتسمع الكلام انتي فاهمة 

سارة: ياسونيا صدقيني والله مش هقدر انا بحبه بجد مش هقدر اسبب له اي اذي 

يعني الاذاي اللي يصيبه اكون انا السبب فية لا مستحيل وبعدين متنسيش مين جميلة 

جميلة دي صحبت عمري واختي اللي دايما جمبي مش انتي تقدري تقوليلي امتي احتجتلك ولاقيتك جمبي بس جميلة دايما جمبي ومسبتنيش ابدا هي اول حد مد ليا ايده بعد ما كل اللي كان في الجامعة بيتريقو عليا هي اللي خلتني اقدر اواجه العالم دا تاني بعد اللي حصلي يمكن انتي مش فاكرة بس انا فاكرة كويس اوي اللي حصل فاكراه وكانو امبارح انا مستحيل اعمل اللي بتقوليه دا 

وبعدين متنسيش انا اية مستحيل حد يقبل يتجوز حد زيي فاهماني طبعاً 

سونيا بغضب: بت انتي متجنينيش هو اللي حصل دا كان بمزاجك وبعدين خلاص اللي حصل حصل هتعملي اية يعني هترجعي الزمن تاني خلاص بقا انسي وسبيني انسي انا كمان ارحميني بقا 

سارة بصراخ هي الاخري: انسي انسي اية انسي انك كنتي السبب اللي خلي واحد وس*خ زي دة يعتد*ي عليا انسي اني مبقتش بن*ت عايزاني انسي اية ولا اية ها انسي ايه

سبيني والنبي سيبيني يمكن الزمن ينسيني او ربنا ياخدني عنده ويرحمني 

سونيا بتهديد: طيب بقا ياحلوة اسمعيني كويس اوي انتي هتنفذي كل اللي قولتوا بالحرف الواحد والا كل اللي حصل دا هيوصل لحبيب القلب وهيبقي علي كل المواقع اختاري انتي حرة بقا 

...........: بس انا مش هسمحلك تنفذي اللي في دماغك دا مهما حصل 

سونيا بصدمة: انت 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

داخل منزل ابراهيم الكامل

مصطفي بضحك ولكن يخفي بداخلة حزن كبير: لما تديني فرصة حضرتك  اتكلم ابقي اقولك هي مين 

سهر: ياعم اخلص انت هتنقطنا لية انجز بقا 

مصطفي بضحك: طب ياختي هتعرفيها متقلقيش امي انا عايز اتجوز سارة 

سهر بصدمة: ازاي لا طبعاً يامصطفي كدا غلط انت بتحب جمي.. 

مصطفي مقاطعا اياها: انا بحب سارة ياسهر وهي الشخص الوحيد اللي هيقدر يفهمني  فاكرة لما قولتلك متنتظريش اللي بتحبية وبصي حواليكي وشوفيي مين بيحبك 

انا بحبها وهكمل معاها تعرفي ان الكلام اللي قولتهولك دا كلامها هي فعلا معاها حق اللي بتحبة مبتاخدش منو غير الجراح وبس يمكن لما تشوف اللي بيحبك يحققلك السعادة اللي منتظرها 

سهر بدموع تلمع بعينيها وقد فهمت مغزي كلام اخيها: انا انا هدخل اوضتي 

زين بحزن: ياسهر استني انا سهر سهر

ولكن كانت قد فرت من امامه اللي ملجأها الذي يحتويها ويبعدها عن الجميع وهو غرفتها 

زين: مصطفي انا عارف انت تقصد اية بس مش دايما الطرف التاني بيبقي ظالم احيانا بيكون مظلوم صدقني الحياة دي عاملة زي المصيدة ميعش فيها الا الصياد الشاطر لازم تتعلم تاخد اللي انت عايزة قبل ميتسرق منك وياخدوا صياد تاني انا صحيح غلط في الاول بس مش هسمحلك تكرر غلطي 

تركهم وغادر وهو يتالم علي قطته كما يسميها ولكن ما باليد حيلة كل ماحدث كان لعبة من القدر يجب اجتيازها 

همت: مصطفي انت لازم.... 

مصطفي بمقاطعة: امي اية اللي حصل معك انتي وزين في الكتب من سبع سنين لية خرج مدايق وقتها ورجعت سهر بالحالة اللي كانت فيها دي انا متاكد ان ليك يد في اللي حصل معاهم صدقيني لو كان ليكي دخل في اللي حصل بنتك مستحيل تسامحك ابدا 

همت بغضب وقد طفح بها الكيل: انتو عايزيني اعمل اية ها اعمل اية كنت مفكرة انها مشاعر مراهقة وهتروح لحالها واهي نسيت ومبقتش تفكر فيه ونسيته

مصطفي بسخرية: نسيتة هه غلطانة لان بنتك محبتش غير زين ولا هتحب غيره بس انتي عملتي اية وقتها وفرقتيهم 

همت بتوتر: انا معملتش حاجة انا طلبت منه ان يسبلها وقت تحدد فية مشاعرها تجاهه و وبعدين هي يعني بصراحة انا سمعتها وهي بتكلم جميلة وانها تعترفله بمشاعرها وانا لعبت في الحتة دي عند زين واقنعته ان لو وافقها في كلامها لما تكبر شوية وتبدا تفكر بعقلها هتكرهه بسبب انه اكبر منها وكمان ان هي دلوقتي في سن مراهقة ومش عرفه تحدد مشاعرها كويس وتلومه انه دمر حياتها ومستقبلها 

سهر بصدمة ودموع: بس بقا كفاية بقا كفاية يعني انا كنت لعبة في ايديكوا بتلعبوا بيها طول الوقت دا وهو كان البطل اللي بيضحي علشان اللي بيحبها وانا انا مفكرتوش فيا لية لية تلعبوا بيا اللعبة القذر*ة دي لية 

همت ومصطفي في آن واحد: سهر اسمعيني

ولكن كانت قد ركضت للخارج لاتعلم اين وجهتها ولم تلاحظ تلك السيارة المسرعة تجاهها وفجاءة..... 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عند ادم ونور

نور بغيره تحكمت بها: لية ها مكنش في حل تاني لية مكنتش تعرف تكلم والدتها ولا جوزها زي مبتقول او حتي تكلم سكرتيرتك تساعدك ولا وقفت الدنيا عليك 

ادم: طب والله اسف انا فعلا مكنتش اعرف خلاص بقا خلي قلبك ابيض 

نور: موافقة بس عندي شرط 

ادم مسموش شرط اسمه طلب: بس قولي اللي عندك 

نور اياً كان: مفيش جواز علي طول يعني عايزة الخطوبة مش اقل من سنة 

ادم بردح: نعم نعم ياااررروحمممك سنة اية انتي لسة هتعرفيني ولا اية 

كتبت الكتاب الخميس الجاي انتي فاهمة قال سنة قال دا انا لو اقدر هتجوزك دلوقتي 

نور: اية دا اللي الخميس الجاي إن شآء الله 

ادم بتجاهل لكلامها: عمي امجد عندك مانع في كتب الكتاب الخميس الجاي 

امجد: والله انا 

امينة بمقاطعة: الخميس الجاي اية اللي هو بعد تلات ايام دا هو سلق بيض 

ادم: اية دا يامي انتي معايا ولا معاهم 

امينة بمرح: طبعا ياحبيبي مع نور دي بنتي حببتي انت لسة هتسال 

ادم بمرح ايضا: سرقه لا سرقتوا امي وانا قاعد لا انتي امي انا مليش فية 

بجد بقا قولت اية ياعمي الخميس الجاي 

امجد: معنديش مانع موافق طبعا يبقي كتب الكتاب الخميس الجاي والفرح الخميس اللي بعده 

نور باحتجاج: اية هو دا اللي بعد سنة انتو لما صدقتوا تخلصوا مني ولا اية 

ادم: ممكن تخرسي ومسمعش صوتك وكمل بهمس سمعتة هي وبعدين دا انا لسة قايلك بحبك مسمعتش حتي وانا كمان فين الرومانسية يامفترية 

نور بهمس ايضا: اية دا ومين قالك اني بحبك 

ادم بنظرة مرعبة لها: بتقولي اية  وانتبة الجميع لصوتة 

نور بتدارك الموقف: مفيش حاجة ياجماعة انا بس كنت بهزر مع ادم في اية 

نور بهمس له: الله يخربيت*ك هتفضحنا 

ادم بتحذير: قسما بالله ان قولتي الكلام دا تاني هتشوفي مني وش مش هيعجبك مفهوم 

نور: هقولك بس بعد كتب الكتاب وفرت من امامه ضاحكة 

وابتسم هو ايضا علي مشاكستها له 

وبعدها قاموا بالتجهيزات المطلوبة وانشغل الجميع بالتحضيرات واتي اليوم الذي انتظروه وهو يوم كتب الكتاب 

حضر الماذؤن لكتب الكتاب وتم الزواج بجملة الماذون الشهيرة(بارك الله لكما وبارك عليكم وجمع بينكم في خير) 

قام زين بعدها بسحب المنديل 

وركض ادم لاحتضان نور  قائلا لها مبروووووك عليا انتي حببتي

نور بخجل: ادم نزلني كدا عيب الناس بتتفرج علينا 

ادم: حببتي انتي بقيتي مراتي خلاص محدش له دعوة بينا 

اه صحيح اية بقا اللي هتقوليهولي النهاردة انا مستني اسمع اهووو 

نور باحراج وخجل: احم هو يعني مفيش فين خالد بص هروح اشوف ماما بتنادي 

امسكها ادم 

ادم: لا خلاص انتي بقيتي بتاعتي انا ها يلا قولي هتقوليلي اية 

نور بخجل: ادم بقا كفاية 

ادم بمراوغة: بالطماطم اللي ظهرت دي لازم تقولي انا مستني انا هنا للصبح 

نور بخجل: هو يعني انا انا بحبك لا مش بحبك انا بعشقك اه بعشقك من واحنا صغيرين لما اعترفتلك في يوم الرحلة مكنش تبع اللعبة انا قولت الحقيقة وهي اني بحبك بجد

ادم بعدم تصديق ودموع تلمع بعينية: نور انتي بجد بتحبيني انا 

نور: اه يادم بحبك وبموت فيك كمان انا مش مصدقة اني بقيت مراتك 

ادم بحزن علي مكان ينوي فعلة معها: نور انا مستهلكيش ابدا انا فعلا مستهلش واحدة زيك اناااا... 

قطعه كلامة دخول الشرطة 

خالد: خير يافندم انا الرئد خالد امجد 

الظابط باحترام: احنا اسفين يافندم بس مطلوب القبض علي المدعو ادم محمود الكافري

صدمة صدمة احتلت وجه الجميع ومن ضمنهم نور الذي زاد تمسكها بيد ادم 

خالد: بتهمة اية يافندم ومعاك امر نيابة 

الظابط: انا ورقي مظبوط ودا امر القبض علية بتهمة................

يتبع...
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشقي لك تخطى الحدود
google-playkhamsatmostaqltradent