رواية بلا امل الفصل العاشر 10 بقلم ضحى ربيع

 رواية بلا امل الفصل العاشر 10 بقلم ضحى ربيع

رواية بلا امل البارت العاشر

رواية بلا امل الجزء العاشر

رواية بلا امل الفصل العاشر 10 بقلم ضحى ربيع

رواية بلا امل الحلقة العاشرة

(سندس كانت قاعدة منطوية علي نفسها وبتبكي مش عارفة اي تلي بيجرالها كانت لسه من كان ساعة قررت أنها تدور علي اهلها وتبدأ حياة  جديدة بعيد عن جمعة وعن العمايل الي بيعملها وبين يوم وليلة بقيت بتاجر في الهروين)
(أبراهيم في طريقه للبيت بيفكر بحاجة يقنع بيها والدته انها تخلي البنت عندها مش من الساهل يدخل عليها ببنت ويقولها خليها عندك)
^اي ده يا أمي انتِ لسه صاحية
-مجاليش نوم قبل ما تيجي يابني......انت معاك حد يا ابراهيم
^ااا.....ماما ممكن نتكلم في الاوضة شوية
-خير يا أبراهيم في اي
^انا محطوط في موقف ومحتاجك تساعديني فيه 
-خير يابني قلقتني
^بصراحة يا أمي الي معايا بنت صغيرة اهلها رموها في الشارع وحتي هي متعرفش طريق اهلها والشخص الوحيد الي تعرفه للاسف مُتهم في قضية عندنا ومنعرفش هترسي علي اي
ف البنت بصراحة صعبت عليا وخوفت لا قدر الله تحصلها حاجة في الشارع من بلطجي ولا حاجة فقولت اجبها هنا لغتية ما اشوف حل
(امه كانت بتسمعه بأهتمام وردت ٨ي ومتأثرة)
-لا حولا ولاقوة الابالله اي الناس دي الي ترمي لحمها في الشارع حسبي الله ونعم الوكيل في كل الي ميعرفش قيمة الضني ده في ناس بتعيش عمرها كله بحسرتها لما ربنا ميرزقهاش بعيل لكن هقول اي هو زمن منيل ربنا يطلعنا منه علي خير 
ماشي يابني هقولك اي خليها هنا اأمن من الشوارع ربنا يباركلك ويجعله في ميزان حسناتك يارب
(ف ح أبراهيم من جواه ان أمه وافقت بوجود ملك بس كان برضه جواه شعور خوف علي الي هتقضي ليلها بين اربع حطان)
(تاني يوم الصبح)
-صباح الخير يافندم انا جمعتلك كل المعلومات عن الاسم الي سيادتك طلبته
-تمم ياحامد حطهم عندك 
^صباح الخير ياعامر بيه
-كويس انك جيت يا أبراهيم 
حامد لسه جايبة المعلومات الي طلبناها عن الي اسمه جمعة ده
(وبعد ربع ساعة من التدقيق والبحث في الملف الي قدامهم اتكلم أبراهيم بأستغراب واستفهام)
^الراجل متجوزش قبل كده يبقي سندس بنته إزاي 
-والغريب اكتر ان كل أعماله منيلة بنيلة دعارة ومخدرات وقرف وكل البنات الي شغاله معاه ليهم سوابق الا سندس دي
^يبقي زي ماقلنا أمبارح يافندم بيحطلها البضاعه من غير علمها 
-حااامد حاااامد
-اتفضل يافندم
-خلال ساعة عايز الولا الي اسمه سيد صبحي وشهرته بشلة ده
-تحت أمرك يافندم
تفتكر اي علاقة سندس بواحد زي ده طالما هو بكل الصفات دي
^ده الي هيجنني 
-هيجننك لي ياحضرة الظابط لا بالله عليك مش من اول قضية ده انت لسه مشوفتش حاجة 
بقولك اي هخلع انت ساعة كده وراجع
حاول انت تجيب البنت دي يمكن تطلعلك منها بكلمتين ولا حاجه 
^تمم روح انت وانا هحاول اتكلم معاها
(مشي عامر وأمر أبراهيم امين شرطة يجيبله سندس علي المكتب
بعد شوية دخلت سندس وكانت حالتها لايرثي لها عنيها في الارض الدموع متحجرة فيها مش راضية تنزل وشها شاحب وكأنها كانت مسجونة بقالها ٢٠سنة
بصلها أبراهيم بحزن وكأنها صعبت عليه)
^شكلك منمتيش أمبارح 
(استغربت سندس نبرة الصوت دي والاهتمام ده رفعت عنيها بصتله وتنحت)
*انت بتعمل اي هنا
^انا ظابط ياسندس ومن حسن حظي ان اول قضية ليا تبقي قاضيتك
(رجعت سندس عنيها للارض وصعبت عليها نفسها وبكت)
^سندس انا واثق انك ملكيش علم ب الي كان في العلب بس انتِ الوحيدة
الي تقدري تساعديني اثبت ده
(بصتله بأهتمام)
^احنا تحرينا عن الاسم الي ادتيهولنا وعر فنا ان جمعة ده مش ابوكي وانه متجوزش قبل كده
*طب ما هو فعلا مش أبويا 
^بس انتِ مقولتيش كده
*محدش سألني عشان اقول انا عارفة انه مش ابويا
^أمال عايشة معاه بصفته اي
واهلك فين
*كل الي اعرفه انه لقاني لسه مولودة (سكتت وبكت اكتر)
مرمية جنب صندوق زبالة وهو خدني ورباني......

يتبع...

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية بلا امل)

google-playkhamsatmostaqltradent