رواية حياة فهد الفصل السابع عشر 17 بقلم نسمة سيد

 رواية حياة فهد الفصل السابع عشر 17 بقلم نسمة سيد

رواية حياة فهد البارت السابع عشر

رواية حياة فهد الجزء السابع عشر

رواية حياة فهد الفصل السابع عشر 17 بقلم نسمة سيد

رواية حياة فهد الحلقة السابعة عشر

شهد: بص خد تلفون حياه اهو ابعت لنفسك بسرعه الصور و الرقم عشان تعرف تشوف مين الى بعتلها الصور دي بس بسرعه هروح اعملها العصير واجي 

فهد:  شهد انتي بتسعديني ليه 

شهد:  يمكن عشان انت بتحبها مثلا 

فهد:  ع فكره انا مش بح.. 

شهد:  هشش هشش انت مفضوح اووي و عينك كمان فضحاك اخلص بقي مش وقته رغي 

فهد بأبتسامه:  شكرا 

شهد:  العفو 

فهد مسك الفون وبعت لنفسه كل حاجه  وشاف المسج الى جت لحياه وهي في المستشفى  

فهد:  انا دلوقتي فهمت كل حاجه بس على جثتي اني اسيبك يا حياه انتي متعرفيش انتي عملتي فيا ايه 

شهد:  هاا خلصت 

فهد:  اه خدي بس احتمال احتاجك. كتير

شهد:  انا معاك متقلقش انا طلعلهم بقي

ناني:  ها يا ريس هنعمل ايه تاني 

مجهول1: عشان فهد يوافق يطلقها هنعمل صور زي الى بعتنها لحياه بس هنبعتها لفهد و وقتها هيعرف انها وحشه ومينفعش تشيل اسمه 

ناني بخبث:  تعجبني دماغك 

مجهول 2: صبرني يارب 

فهد: لازم المعلومات كلها تبقي عندي انهارده والا مش هتشوف الشمس انا بقولك اهو 

هدير:  احنا مشين يا جوز اختي 

حياه خبطتها 

هدير:  ايييه براحه بهزر يا بارده 

شهد:  خلاص خلاص يلا امشو 

بعد شويه وقت سماح و مي جم من برا

سماح:  ازايك يا حبيبي 

فهد:  الحمد لله 

سماح:  انا هطلع اطمن على مراتك بقي 

فهد:  لا هي مش فوق 

مي:  امال هي فين مش المفروض خرجت من المستشفى 

فهد:  اه بس هي حبت تقعد عن مامتها وهي عشان تعبانه مردنش امنعها 

سماح:  خلاص اخر النهار نروح نطمن عليها 

فهد:  ماشي انا طالع المكتب عشان ورايا شغل 

حد خبط علي باب مكتب فهد 

فهد:  ادخل 

مي:  ممكن اتكلم معاك حبه 

فهد:  اكيد تعالى في ايه 

مي:  انت الى في ايه مالك

فهد:  مش فاهم مالى 

مي:  ايه الى مضيقك كدا..  انت اتخنقت مع حياه؟ 

فهد: حياه عايزه تطلق يا مي 

مي:  اييه.. ليه حصل ايه دا حتي شهر العسل معملتهوش 

فهد:  يوم الفرح حد بعتلها صور متركبه اني مع واحده 

مي بتوتر:  فهد بصراحه انا كنت عارفه بس هي خالتني اوعدها اني مش هقولك عشان الفرح يكمل 

فهد:  المشكله ان جالها مسج وهي في المستشفى   حد بيهددها انها لو مبعدتش عنى هيقتلني ومعاه فيديو وانا ماشي و واحد ورايا معاه سكينه وبيقولها لو قالت لحد على المسج دي هينفذ علطول وبعدها كلمتني وعايزه تطلق

انا عارف انها خايفه عليا يحصلي حاجه  بس لازم اعرف مين ورا الموضوع دا 

مي:  فهد انت مفيش حاجه بتصعب عليك يعني هتقدر تعرفه وهتقدر تخالي حياه تحس بلامان ومتخفش دا لو انت بتحبها بجد. وعايزها معاك 

فهد:  ربنا يسهلها قومي انتي ارتاحي بقي عشان هوصلكم بليل 

مي:  ماشي يا حبيبي 

تلفون حياه بيرن و اول ما شافت الاسم ردت بسرعه 

حياه:  الو يا واطي يالي معندكش قلب كدا متسالش عليا ولا تعبرني 

...:  حقك عليا والله شغل مهم اوي  بس عايز افرحك. انا خلاص هركب الطياره و جي عندكم قولي للعندك. بقي 

حياه:  انت بتتكلم بجد يا روحي. دا احلى خبر سمعته طب يلا اقفل بقي عشان اروح. اعملك كيكه الشوكلاته الى بتحبها مني

....:  متتعبيش نفسك يا قلبي انتى 

حياه:  تيجي بسلامه انت بس 

...:  طيب يلا هتوحشيني لحد ما اجي 

حياه:  وانت كمان يلا في حفظ الله 

حياه:  مااااامااااا 

نهال:  في ايه بنت الجزمه بتجعري كدا ليه

حياه: يا حجه متشتميش نفسك بس اهدي 

نهاال:  وربنا لو مكنتيش تعبانه كنت مسحت بيكي الارض دلوقتي 

حياه:  مش معقوله حنان الام دا 

نهال:  طب اخلصي عايزه ايه 

حياه:  حمزه جي من السفر 

نهال:  قولى والله 

حياه:  اه والله لسه مكلمني 

نهال:  طيب.. صحيح اعملى حسابك حماتك جايا تطمن عليكي في طريق ماشي

حياه:  ماشي يا ماما 

...... 

نهال:  تعالى يا حبيبتي نورتوني تعالو تعالو امال الواد فهد فين 

مي:  بيركن العربيه يا طنط وجي 

سماح:  امال فين عروست ابني الحلوه 

نهال:  في الاوضه جوا تعالو اتفضلو 

سماح:  الف سلامه عليكي يا بنتي انا عمري ما هنسالك الى عملتيه دا ابدا انا بجد اتاكدت ان ابني اختار صح 

حياه:  يا طنط متقوليش كدا انا معملتش حاجه اي واحده مكاني هتعمل كدا 

سماح:  لا يا بنتي متعملش كدا الا الى بتحب جوزها 

حياه:  المهم ان فهد كويس يا طنط 

نهال:  اتفضلو العصير 

مي:  تسلم ايدك يا طنط

فهد:  حمدالله على السلامة 

حياه:  فهد!!  انت بتعمل ايه هنا؟؟ 

سماح:  فهد هو الى وصلنا 

نهال:  تعالى يابني اقعد اطمن على مراتك 

مي:  طنط هي هدير و شهد فين 

نهاال:  في اوضتهم يا حبيبتي خشلهم 

مي:  عن اذنكم سلمتك يا حياه 

حياه:  الله يسلمك يا حبيبتي 

نهال:  متيجي يا سماح نشرب شاي في البلكونه الجو حلو 

سماح:  يلا يا حبيبتي... واد يا فهد لم نفسك ماشي

فهد:  ع فكره دي مراتي ويلا بقي روحي اشربي الشاي 

سماح: شوفي الواد عايز يمشيني 

نهال: يلا نمشي بمزاجنا احسن 

حياه: انا تعبانه وعايزه انام 

فهد:  مش هتنامي 

حياه: بقولك عايزه انام

فهد:  وانا مش هسيبك تهربي مني يا حياه انا عرفت كل حاجه ممكن متخفيش ثقي فيا 

حياه:  مخفش ازاي انت عارف اني لو مكنتش طلبت الطلاق كان حصل فيك ايه مستحيل اوافق ان يحصلك حاجه بسببي يافهد

فهد:  صدقيني اخرهم تهديد مفيش حاجه جد

حياه:  تهديد ازاي بس بقولك بعتلى فيديو واحد ماشي وراك بسكينه 

فهد:  ونبي لو هما عايزين يعملو كدا بجد هيبعتلولك فيديو!!  اكيد لا كان ممكن يخلوكي تشكي فيا او اي حاجه تانية هما هيخافو يقتلوني عشان ورثي  كدا هيبقي معاكي انتي ومش هيعرفو ياخدوها منك  

حياه ارجعي معايا البيت دا بيتك و المفروض تبقي فيه وثقي فيا لو سمحتي انا هحميكي 

حياه: احنا كدا كدا هنطلق ليه نعمل مشاكل 

فهد:  مينفعش نطلق دلوقتي امي و امك هيزهعلو جدا انتي مش شايفه فرحنين ازاي 

وبعدين الناس هتقول ايه لو طلقتك بسرعه كدا 

صدقيني انا عايز مصلحتك 

حياه:  معاك حق  انا مفكرتش كدا 

فهد بأبتسامه: خلاص يا قمر يلا اشربي العصير وانا هنادي البنات 

بعد خروج فهد من الاوضه لمحت خيال عدي بسرعه في المرايه بصت وراها وصرخت 

تفتكرو شافت ايه...؟ 

يتبع..

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حياة فهد)

google-playkhamsatmostaqltradent