رواية اخوات زوجتي الفصل العاشر 10 بقلم منى عبدالعزيز

 رواية اخوات زوجتي الفصل العاشر 10 بقلم منى عبدالعزيز

رواية اخوات زوجتي البارت العاشر

رواية اخوات زوجتي الجزء العاشر

رواية اخوات زوجتي الفصل العاشر 10 بقلم منى عبدالعزيز

رواية اخوات زوجتي الحلقة العاشرة

ابنتي يا سلوة الفؤاد و ريحانة الخاطر و حشاشة القلب أبعثُ إليك روحي و أسطرُ لك مشاعري و أنسج لك خيوط حبي.

ابنتي نسيتُ الدنيا و نصبها عندما أراك تلعبين بين يدي لوخيّرت بين الدنيا و بين ابتسامتك الحلوة لأخترتُ بأعلى صوتي ابتسامتك فهي كالشمس تعيد الحياة لقلبي و تنير الأمل لدربي .

ابنتي يا نبضات الفؤاد و خفقان القلب, يا بسمة ارتسمت على شفاه حياتي و زورقا من حب أبحر في شطآن ذكرياتي.

يا ابنتي أنت شرايين تغذّين حياتي أنت شمس سطعت في أفق ذكرياتي يطوف حبك حول قلبي كل لحظة و كلما طاف خيالك أسرعتُ أقبله و أستلمه.

ابنتي الحبيبة يعلم الله كم أحبك يا بُنيّتي وإن الله جل وعلا يحبك فأبشري وهو يريد لك كل الخير فتيقّني واعلمي أن العُود لا يزيده الاحتراق إلا طيبا ولعل الله جل وعلا قد هيّأك لأمر عظيم لا يليق به إلا قلب نضج وعرف ماهية الحياة وتعلّق بربّه جل في علاه فامسحي عنك الدموع.

حبة قلبي : لن أحدثك عن البر بالوالدين عموما و لن أذكرك ببر الأم خصوصا فأنت نعم البنت بارك الله لي فيك وحماك ورعاك بعينه التي لا تنام.

في بيت نبيل .

دخل نبيل غرفه روعه وعينيه تجوب الغرفه لكل زوايه منها قلبه يبكي قبل عينيه فهي ابنته التي تمن إنجابها طوال حياته هي عشقه الاول روعه ليست ابنته فقط فهي صديقته واخته وابنته موضع اسرار ه تنهد بحزن ودموعه تسيل فهذة اول ليله تقضيها خارج بيته منذ ولادتها ولمده عشرون عاما لا ينام الا بعد الاطمئنان عليها وتقبيل جبينها ...امسك بوسادتها وضمها الي صدرة يشم رائحتها ويضمها الي صدرة .

نبيل : اسف يا روعتي. أنا كنت عاوز اعقبك بس عقبت نفسي بعدك عني اكبر عقاب ليا .

أنا قلبي بيتقطع وانتي بعيد عني .

لو الزمن يرجع عمري ما كنت اوافق انك تبعدي عني 

سامحيني يا قلب ابوكي ظل نبيل يبكي وينتحب بصوت مكتوم حتي لا تسمعه زوجته وأولاده.

فجاءة سمع صوت بكاء جواره التفت وجد ابنه مراد ممسك بصورتها ويضمها الي صدرة .

مراد: حضرتك جوزت روعه عشان تطمن عليها بس دلوقتي حضرتك اطمنت ولا قلبك وجعك عليها .

احب اطمنك جوزها في أول يوم حاول يتهجم عليها .

روعه الرقيقه ال مش بتعرف غير القانون ال حضرتك شربته ليها من صغرها بقت زوجه مسئول منها زوج كل ال يهمه نفسه ومتعته .

نبيل : وهو يبكي علي كلام ابنها ومعطيه ظهرة ...اختك كان مسيرها يوم تجوز سواء دلوقتي أو بعدين كل ال فرق أنها لازم تجوز الشخص ال ضرته هو وعائلته كان لازم تعرف انها غلطت لعملتها دي .

من خلفه معتز يااه تجوزها عشان كده ما كان اسهل تعتزر له أو تقدم تكذيب أو حتي تتخطب فترة وبعد الدنيا ما تهدي كل واحد يروح لحاله.

نبيل :للاسف في بنت من صحبتها خدعتها وبعتت الفيديوا لقناة شهيرة ووظفت الفيديوا بطريقه مشينه لشخص اللواء وعالته. والمسئولين بالبلد عرفوا بكده وانا ال اقترحت على اللواء الخروج من المازق ده وقلت له لما أنا ارفع القضيه علي القناة الكل هيصدق أنها. مكيده ..لكن مسئول كبير بالدوله هو ال اقترح النسب لإنهاء أي شكوك وخصوصا لما روعه 

اتكلمت بصوتها في الفيديوا اصبح القضيه ما لهاش فايده .

مروان من الخلف ليه معرفتش روعه الكلام ده وخيرتها .

نبيل : روعه بعد كتب الكتاب أنا قعت معاها واتكلمت عرفتها كل شئ هي أكدت أن الفيديوا اتخزف بعد ساعه من عرضه .

بس مكنتش اعرف أن البنت بعتته علي موقع القناة في نفس وقت بثه للواء وعلته.

عند روعه التي لم تذق طعم النوم لنومها لاول مره بعيد عن منزل والدها .

روعه ممسكه براسها من قوة الصداع حاولت الاتصال مع والدتها لتتحدث معها في بعض الأمور الخاصه . تراجعت عن الفكرة خوفا من قلق امها واختها .

روعه تتقلب فوق السرير يمين ويسار قامت وتوجهت إلى الحمام بعد فترة خرجت بعد اخذ حمام بماء دافئ يريح جسدها .... بحثت في دولاب ملابسها عن لبسها لم تجد سوي ملابس للنوم رقيقه وخفيفه .

روعه:, ادعي واقول عليكي ايه يادودو .. ....مافيش حاجه تتلبس كلها حجات من غير قماش ...اهو ال بتعمله فيا هيطلعوة عليكي ولادك ...بقي أنا روعه تلبس هدوم من غير هدوم ؟...

لم نشوف سياده الرائد عنده حاجه تنفع تتلبس .

فتحت مكان ملابسه وأخذت تبحث حتي وجدت برموده قطني اسود وعليه تشيرت اسود ...تبسمت 

نقسهم ونعدل فيهم لو كانوا طوال.

نظرت روعه لنفسها في المراءة بزهول فهذا الملابس 

البرموده كأنه بنطال طويل ووسطه واسع عليها والقطعه العلويه تصل الي بعد ركبتها .

روعه هههههههههههه والله ال يشفني كده يقول فارة في غرارة .

بحثت عن إسدال الصلاة وأدت فروضها التي لم تصليها اليوم وبعد فترة من انتهائها من الصلاة .

احسن بدوار يصبها قامت تستند على الحائط تبحث علي نادر لمساعدتها أو إحضار كوب ماء .

روعه أثناء اقتربها من غرفه نادر ....لم تتمالك نفسها سقطت أرضا مغشي عليها .

روععععه ؛ اردفت بها امها التي فاقت من نومها وهي تبكي ياتري فيكي ايه يا قلب امك .

نبيل الذي دخل عليها الغرفه اشعل الضؤ قام باحتضانها. دودو في ايه بتصرخي باسم روعه وليه البكاء .

دودو ببكاء : شفت روعه بتقع في بير غويط ونديت عليها بعد فترة التفتت ليا ولسه همد ايدي وأخرجها جت بومه كبيرة وخطفتها مني .

نبيل وهو يعطي لها كوب ماء ده كبوس عشان انتي مش متعودة علي بعدها أن شاء الله مافيش حاجه. .هتحصل لروعه ..

دودو : ببكاء انا عوزة بنتي حبيبتي ياريتني ما وقفقتك علي جوازها لحل مشكله ....اكيد كنا هلاقي حل المشكله دي .

نبيل : ربنا ليه حكمة في ال حصل ومنقدرش نعترض علي حكمه .

-------------------------------#مني عبدالعزيز 💕

عند هنا التي مازالت تحدث نادر برقه وميوعه .

نادر: انا بحلم بيوم جوازنا بتخيل كل حاجه فيه رقصتنا سوي وانا بين ايديك. وراسي علي صدرك 

بحلم بكل لحظه تجمعنا سوى .....ظلت تتحدث مع نادر الي أن لم تجد رد من نادر تأكدت أنه ذهب في النوم ...اغلقت الهاتف .

بضحكه ... هههههههههههه نام العريس هههههههههههه.

ضحكت من معها بنفس الغرفه .

عبير صديقتها : انتي جبارة يا هنا لو مكنتش سمعت كلامك بودني وعارفه العبه من اولها ...كنت قلت انك بتحبيه وهتجنتي عليه وغيرانه من جوازة .

هنا : حب ايه يا بيروا. أنا لولا الرهان بتاعك انتي وياسمين اني أوقعه في حبي واخليه يعشق التراب ال بمشي عليه ... ولا كان يهزني سي نادر .

ده لا تيمي ولا النوعيه ال بحبها .. بس اهو خانه من ضمن اللسته ال بتموت عليا .

ياسمين من خلفها : بس متنكريش أنه أول مرة شفتيه يوم لقيتي فونه انبهرتي بيه وبعضلاته وبهبته .

هنا: في الاول بس بس لما اتحدتوني. أوقعه في حبي الانبهار راح كل ال بفكر فيه ازاي اخليه يحبني ويبق زي الخاتم في صباعي ... وانتم شفتوا بنفسكم ..ساب عروسته في ليله جوازهم وفضل يكلمني لحد ما نام.

الثلاثه بضحكه رقيعه لا تنم علي مهنتهم المقدسه وأنهم طبيبات فعلا انتي جبارة .

عوده الي روعه ..

ظلت روعه مغم عليها في الكلودور الذي يفصل بين

الغرف والمطبخ الي الصباح ...

افاق نادر من نومه صباحا علي صوت هاتفه الذي يرن بلا توقف .

نادر : وهو مغمض العينين الو .

نبيل : اسف يا نادر يا بني بس بقالي كتير برن علي تلفون روعه مش بترد عليا .. قلقت وقلت اكلمك اطمن عليها .

نادر: بتافف ثواني يا نبيل بيه تفوق من النوم واكلمك.

نبيل انا علي السماعه لحد ما تطمني عليها .

نظر نادر الي الساعه وجدها اقتربت من الحاديه عشر .

نهض من علي السرير يبتسم علي كلمات هنا له حتي غفي في نومه هههههههههههه شكلك وحش قدمها نمت زي الجردل وانت بتكلمها. هتقول عليا ايه دلوقتي .

خرج من غرفته وأثناء توجهه ال غرفه روعه صدمت قدمه بشي هبط بنظىره لاسفل صدم عندما وجد روعه واقعه أرضا لا تتحرك.

نادر: روعه جثي علي ركبتيه يتلمس وجهها برفق مناديا بصوت مرتعب روعه فوقي ....لم يجد استجابه قام بحملها وتوجه الي غرفه النوم وضعها علي السرير احضر زجاجه عطر لافاقتها ثكب علي يده وقربها من أنفها بعد عدة محاولات بدءات روعه 

تتململ وتحدث نفسها .

روعه : دودو الحقيني بالاكل أنا هموت من الجوع .

نادر: بقي انا بقيت دودو قومي يا اخرت صبري .

روعه : فتحت اعيونها ببطء تستوعب الصوت .

نادر: روعه فوقي ياما ايه الصباحية دي. اهو كل الناس صباحيتهم بمبي وانا بقي شفت الكحلي بعنيه ..

دق الفون مرة أخرى ...نادر بابكي بيرن عليكي من بدري هديه كلميه طمنيه بنفسك .

روعه :أمسكت الفون انتهي الرنه.. ...فصل .

نادر : شويه وهيرن تاني أنا هحضرل الفطار تكوني كلمتيه .

روعه : مشكرة قوي تعبتك معايا.

نادر: عدي الجمايل يا ست روعه .

روعه : أن شاء الله اردهالك قريب .. .وهي تهمس ورجلك مكسورة ولا بلاش الجيات اكتر.

خرج نادر بعد قليل رن هاتفه روعه وهي تنظر إلي الهاتف .

روعه ايه ده هنايا معقوله بدل ما يكتب حمايا كتبه هنايا ...فتحت الهاتف وقبل أن تجيب.

هنا: صباحك هنا يا حبيبي قلب هنا .

روعه بفاة مفتوح تنظر إلي الهاتف ثم تضعه علي اذونها .

هنا: مش بترد يا نادوا ليه معقوله لسه ما فقتش ولا مراتك الصلتنيه جنبك مش عارف ترد .

روعه وهي تحاول ظبط صوتها ليخرج فهي تحب تقليد الاصوات .

روعه مقلدة صوت قريب لصوت نادر قليلا لكونه صوت نادر به خشونه رجاليه تعشقها النساء.

روعه صباح الخير يا هنايا لا الصلتنيه لسه نايمه .

هنا : نعم عرفت منين أنها لسه نايمه مش انت سبتها ونمت لوحدك بعيد عنها .

روعه وهي تسب نادر وتهمس بكل كلمه بذيئه تعرفها في نادر وهنا 

لا بس ما فيش صوت لو صحيت كان هيكون في اصوات .

هنا: عندك حق سوري يا نادورتي اصل. أنا بغير عليك موت مع أن كلامك علي القردة ال مجوزها ما يخلنيش اغير بس انا مقدرش استحمل وجود ست تانيه تشركنيي فيك حتي لو كان جواز تدبيس وغصب زي جوازك بس انا بحبببببك قالتها برقه وميوعه تذيب اعتي الرجال .

روعه : تبعد الهاتف بعيد وتمسك الهاتف وتضع فوقه وسادة صغيرة ااه يا ناري منك يا حيوانه .. دانا بنت وقلبي هيقف من الرقه. امال لو نودي سمع كان عمل ايه اغمنا عليه 

رفعت الهاتف مرة أخري تحدثت وقالت هطر اقفل يا هنايا بعد كلامك الحلو ده محتاج اريح اسبوع .

هنا : لا انا عوزة اقبلك النهاردة ضروري أنا هجنن بقالي يوم. متقبلناش .

روعه : هرن عليكي اول ما اخرج من البيت . ؟..بسرعه اغلقت الهاتف فور سماعها صوت خارج الغرفه قامت بحزف المكالمه .

نادر : هو مفروض اكون عريس ويتحضرلي فطار ملوكي بس هقول ايه أن شاء الله الجوازه الجايه .

وضع الاكل أمام روعه. سمع جرس الباب خرج يفتح الباب.

روعه وقد سمعت همسه أن شاء الله جنازتك علي إيديه.

وضع نادر صنيه بها قطع جبن ومربا وزيتون وقطع توست فقط .

روعه بقاله ساعه وجيبلي عينه اكل .

بحثت عن هاتفها وجدت والدها متصل عليها 

قامت بالاتصال عليه وأخبرته أنها كانت نائمه لانها ظلت طوال الليل بلا نوم   طمأنت والدها عليها ووالدتها  وبعد ذلك قامت بإجراء عدة اتصالات

أنهت الاتصال ... وقامت بالاتصال بشخص .

روعه :. الو اهلا يا معلم جمال 

جمال : اهلا وسهلا بست الأستاذة .

روعه : اهلا بيك يا معلم كنت عوزة طلب اوردر متكلف إنما ايه علي مزاجك وفيه كل الكماليات...والصلاتات بقي بأنواعها وكتر الليمون .

المعلم جمال: من عنيا يا ست الأستاذة المكان فين المرة دي .

روعه املته العنوان ووضعت يدها علي بطنها بحركه دائريه وبلغت ريقها بلذة .

نادر فتح الباب وجد اخو روعه مراد واقف أمام الباب وبيده مجموعه من الأكياس .

مراد: صباح الخير يا عريس امال روعه فين..وتركه ووضع الاكياس علي الطاوله وقام بمنادات روعه بصوت عالي تؤام روحي. وحشتني فينك .

خرجت روعه مسرعه ألقت نفسها بأحضان أخيها كأنها لن تراه من عشرات السنين شوق ولهفه غريبه .

بعد قليل رن جرس الباب مرة أخرى فتح نادر وجد أخيها مروان ايضا بيده بعد الاكياس ووضعها وفرد يديه لتخرج روعه من أحضان مراد تلقي نفسها بأحضان مروان ..ظل هكذا حتي اتي إليهم اخواتها وخالها عماد.

بعد قليل رن جرس الباب فتح نادر وجد ثلاث شبان يحملون مجموعه من الطلبات الدلفيري ويسألون علي الأستاذة روعه .

خرجت روعه بعد منادات نادر لاستلام الطلب ..

روعه اخذت الطلبات وقالت نادر لو سمحت ياريت تحاسبه علي الفاتورة وروق الشباب ويعطيهم بقشيش كويس دول جايين من مسافه بعيدة.

نادر : بغيظ منها. جيب يا بني الفاتورة ..ايه ده ٢٠٠٠ جنيه طلبه ايه ٢٠٠٠ جنيه ...ست الاستاذة.

لم يغلق الباب وجد مجموعه من الفتيات يحملنا بأيديهم هدايا ادخلهن جميعا ايه مسورة المزز دي اهي حاجه تطري قعدة الرجاله ال جوة.

دخل نادر زهل مما راي 

وجد روعه واخواتها يفترشون ارضيه الشرفه ومعهم الفتيات ويضعون مجموعه من الأكلات عليها .

نظر الي الاكل وجد رنجه وفسيخ ومجموعه من الاطعمه ذات الروائح النفاذة .

روعه : من خلفه وومسكه بطبق به فسيخه كامله ومقطع عليها قطع ليمون متزعلش سبتلك اكبر فسيخايه يا نادوا وبتقربها منه اتفضل اهي .

نادر: وهو يمسك أنفه يكتم نفسه ابعدي القرف ده عني أنا مش بطيق القرف ال في ايدك ده.

روعه : وهي تقربه منه الطبق بطريقه تستفذة. لا مش ممكن حد يقول علي الفسيخ قرف .

طيب في رنجه وملوحه وسرين انشوجه وسلطات بقي علي كل نوع .

نادر: بقي في عروسه يوم صبحيتها تاكل فسيخ وملوحه امال علي الاربعين هتاكلي إيه.

روعه: اي اربعين فيهم. اربعين جوزنا ولا أربعين وفاتك.

نادر:يا ساتر يارب ايه الفاظك دي في ست في الدنيا تقول علي جوزها كده .

روعه: زعلت يا ناودي طيب متزعلش أنا سو سوري ليك يانودي.

نادر : بتوجس فهي تعيد كلمه نوادي كثيرا وتضغط عليها ...ايه ناودي دي. ده حتي دلع ماسخ.

روعه:, الله ماسخ ازاي مع أنه كان عجبك موت والله ماسخ مني وجميل من ه .

لم تكمل الكلام لوجوداحد ي صديقاتها تنادي عليها .

روعه أمسكت يد نادر بايديها التي أمسكت بها الفسيخ نادر مزهول مما فعلت لايقوي علي نهرها أو تعنيفها أمام اخواتها وصديقتها .

جلست روعه وبجوارها نادر الذي يكتم أنفاسه بصعوبه من هذة الرائحه ...

روعه أمسكت قطعه خبز وبها قطعه رنجه ووضعتها في فم نادر وخلفها قطعه بصل لم تعطي له فرصه للاعتراض ظلت تطعهمه حتي أطعمته من جميع انواع الاكل الموجود أمامهم ثواني واعادت الكارة 

ظلت تطعمه حتي رن جرس الباب فتح عماد الباب وجد اللواء وعائلته .

عماد: اهلا بسياده اللواء حماتك باين عليها بتحبك. 

عاصم : فعلا بتحبني جدا أنا شامم. ريحه فسيخ ورنجه .

عماد : فعلا النهاردة شم النسيم ونادر وروعه عز مونا علي اكله فسيخ معتبرة .

عاصم : ايوة روعه اتصلت علي نيرة  وعزمتنا كلنا .

ام نادر: معقوله نادر يأكل فسيخ دي معجزة ...ده كان محرمنا نأكله في البيت.

سامر: روعه. عملت مع ابنك. معجزات وسعولي كده مش قادر اقاوم الريحه .

نيرة : أنا كمان مش قادرة ..ياسلام أنا شمه ريحه انشوجه.

عاصم اه بامفجعوين استنوني أنا وامكم.

سامر : لا سلام علي طعام أنا شكلةحماتي بتحبني ..تسلمي يا مرات اخويا وكل نسيم وانتي طيبه .

روعه : مشكرة يا حضرة الظابط .

عاصم : حببتي يا مرات ابني والله احلي اكله بموت فيها بقالنا كتير ما اكلنهاش بسبب جوزك بس ما شاء الله عليكي قدرتي من يوم تغييره ولا كمان بيأكل وانتي ال بتاكليه...بنفسك...ينظر إلي زوجته اكليني زي مرات ابنك عاوز اكل .

زوجته: انت هتغير من ابنك ده عريس .

نادر كل ما يفتح بقه ويجي يكلم تجي روعه مااكله في بقه .

سامر أخيه هههههههههههه نادر عامل زي حنفي في مسرحيه المتزوجون.

الجميع قهقهو من شكله وبلونه الاكل ببقه وروعه تأكله لكلاما فتح بقه.

نادر : نهض سريعا وتوجه ال الحمام ظل يغسل يده ووجهه أكثر من مرة .سمع صوت رنات هاتفه اسرع اليه وجدها هنا .... رد علي .

هنا: نودي اتاخرت عليا ليه انا مش قادرة اروح من. المشفي أنا اتعودت انك توصلني .

نادر: بصوت هامس عشر دقايق وهكون موجود عندك .

هنا : ببسمة انتصار وتنظر لصديقتيها اوك مستنياك .

ارتدي ملابسه وأخذت مفتاح سيارته ...وخرج دون أن يشعر به أحد إلا روعه التي قلقت أن يكون اصابه شئ بعد تناوله كميات كبيرة من الأكلات ..أغمضت عيناها بالم وتوجهت لمكان الجميع حتي غادر .

بعد انتهاء الجميع من الاكل قامت الفتيات بجمع الاغراض وبداءوا بترتيب مكان جلوسهم وتنظيفه بالمطهرات والروائح العطرة لإبعاد رائحه الرنجه والفسيخ النفاذة .

اعدت روعه بعض المشروبات المثلجه واضفت عليها النعناع الأخضر ليعطي انتعاش وتخفيف رائحه الفم.

بعد فترة من تناول المشروبات الشاي والقهوة تذكر عاصم نادر وسائل عليه .

روعه : بجلجه. اصل نادر حاس بتعب ببطنه نزل يتمشي شويه .

ا وام عاصم برأسه وهو متأكد من أن ابنه خرج لأمر ما وان روعه تكذب فهو بحكم شغله يعلم متي الشخص يكذب الحديث.

ظل الجميع يضحكون ويتسامرون والفتيات انتهوا من توضيب المطبخ وتعقيمه وإخراج كافه بواقي الطعام منه في سله المهملات.

تحت نظرات سامر لخديجه بنت خالت روعه...وهمس إلي أمه بمتابعتها وسؤال روعه عنها إذا كانت مرتبطه ام لا .

----------💥 مني عبدالعزيز 💥--------سبحان الله عدد ما كان وسبحانه عدد ما يكون وسبحانه بعدد الحركات والسكون .

عند نادر 

وصل نادر امام المشفي وجد هنا بإنتظارة ومعها فتتان أشار لها للقدوم .

هنا وهي تفتح باب السيارة وتركب أتاخرت عليا يا نودي كتير ..كنت همشي مع صحباتي وانا قلبي بيتقطع موت عشان عد يوم تاني من عمري و مش شفتك .

نادر قبل يدها أسف يا هنايا. كان في ضيوف في البيت يدوب عرفت انسحب وأخرج من غير ما ياخدوا بالهم.

انطلق بالسيارة لمكانهم الخاص .

هنا وهي تنظر إلى سيارة تسير خلفهم ..بابتسامه . اقتربت من نادر وهو قام بدورة بلف يده حول كتفها بعد ما وضعت راسها علي كتفه .

وصلوا مكان مظلم قليلا التفت نادر لها وبدء كالعادة بتقبيلها قبلات محرمه تمادت الي استباحه يده لمفاتنها لم يبعد نادر عنها إلا بعد إصدار بطنه لأصوات عاليه وفمه تجشأ بصوت عالي بوجهها وخرجت رائحه كريه من فمه .

هنا :ايه القرف ال انت عملته ده ابعد عني أنا عوزة ارجع ...أمسكت بفمها وانفها وخرجت من السيارة وأشارت إلي السيارة التي كانت تسير خلفهم وركبتها وابتعدت عن المكان تاركه نادر لا يقوي علي الحركه من شده الألم ولا يعلم كيف رحلت؟ .

عاد نادر الي البيت وجد الجميع غادر توجه الي الحمام يفرغ معدته بعد مده خرج مرة أخرى .

نادر: روعه انتي يا مصيبه انتي فين وهو ممسك ببطنه .

أتت روعه مسرعه فهي احست من صوته بتعب ظاهر .

روعه :نادر مالك ماسك بطنك كده ليه .

نادر: بطني بتتفرتك من المغص ورجعت كتير ولسه بطني هتموتني .

روعه ساندته ليجلس ثواني هعمل حاجه تريحك وهرجع بسرعه .

بعد قليل أحضرت له حبه مسكن للألم ومشروب النعناع ليهدي من تقلصات البطن .

نادر بعد إحساسه ببعض الراحه امسك روعه من معصمها بقوة وحزبها له لتقع متوسطه صدرة ..نادر بغل مما حدث له مع هنا صمم علي تقبيله حتي لعل يحدث ما حدث مع هنا ...سبحان الله ألا يعلم أن الله هو وحده القادر على كل شئ .

التهم نادر شفتي هنا بطريقه وحشيه ظل يقبلها وهي تحاول أن تبعده عنها بعد تالمها من شده القبلات وعنفها نادر في نفسها لم يحدث شئ مما حدث مع هنا بعد عن روعه فور تذكرة هنا يود الاتصال بها ليتاسف لها علي ما حدث ويشرح لها سر الرائحه التي خرجت من فمه.

روعه بخجل مما فعل حاولت النهوض من علي قدميه لكنه لم يتركها في طريقتها في محاولت تحرير نفسها من بين يديه وجالسه علي قدمه أشعلت الرغبه به لم يتمالك نفسه إلا وهو يحمل روعه ويذهب لها الي غرفه النوم وسط مقاومه روعه التي تذيد من اشتعال جسده فهو من الاساس بعد عنف قبلاته واستباحة جسد هنا المغري زاد من اشتعال جسده ..ظل يقبل روعه ويتحسس على مفاتنها يتخيلها هنا .

روعه استطاعت اخيرا تحرير نفسها من قبضته وابعدته عنها بعنف بعد ما نادي عليها بهنا .

روعه ببكاء وهي تبعد نفسها من بين يديه وتضربه علي صدرة .

روعه : ابعد عني انت أحقر انسان أنا شفته روح الست ال ناديت عليها وانا انسي انك تلمسني أو تقرب مني .

نادر وهو يسيطر علي نفسه من قوة الرغبه ... روعه أنا معرفش ازاي حصل ده بس انتي مراتي وليه واجبات عليكي لازم تنفيذها وانا محتاج ده دلو قتي .. فانسي ال حصل وخلينا .. نعيش اللحظه واوعدك بعد كده مش هلمسك نزل مرة أخري عليها يحاول تقبيلها دفعته روعه من عليها وامسكت بمقدمه ملابسها تخفي صدرها ورقبتها التي طبع عليها ملكيته .

روعه : ببكاء نظرت له بستحقار وابتعدت عنه فهو اهنها بقوله هذا فقد قلل منها واعطاها القاضيه بقوله إنه محتاجها لإفراغ شهوته ورغبته لا اكثر 

توجهت الي الحمام ووضعت جسدها تحت الماء ليبرد النار بجسدها التي اشتعلت من كلامه واهانتها لها .

خرجت بعد قليل تلف نفسها جيدا بلباس الحمام وتوجهت الي مكان ملابسها وأخرجت منه بعض ملابس طلبت من دارين ورغده احضارهم معهن وقت اتصالها عليهم صباحا بعد ما عزمت علي تأديب نادر بعد اتصال هنا

بالاكلات التي يكره اكلها.

انتهت من ارتداء ملابسها والقت نفسها علي السرير .

تبكي بحرقه علي ما حدث واقسمت أنها سوف تنتقم لهذة الاهانه من نادر بشدة ولن تتخاذل أو تتراجع .

نادر : ذهب الي الحمام القي بنفسه تحت ماء بارد يطفئ اشتعال جسده يضرب الحائط أمامه ليه عمل كده من امته شهوته تحركه حاول تهدئة نفسه كل الذي يشغله هنا يريد أن يعتز لها ناسيا من كسر قلبها واهانها .

خرج من الحمام بعد استكمال ارتداء ملابسه. جلس علي السرير امسك هاتفه اتصل علي هنا

التي كانت تسير في غرفتها بغيظ من كلمات صديقتها بعد خروجها من سيارة نادر وركوبها معهم .

هنا: ببكاء مصتنع الو .

نادر: هنايا بتبكي ليه يا قلبي غصب عني ال حصل 

الزفته. ال مجوزها عملت اكل زفت واكلت غصب عني واسف علي حصل وخرجنا من اسعد أوقاتنا مع بعض اسف متزعليش وبلاش دموعك دي قلبي بيوجعني....ومش قادر استحمل .

هنا: خلاص يا نودي مش زعلانه أنا دلوقت بس اتاكدت من حبك ليا بس بعد كده متاكولش اكل هي عملته .

نادر: اكيد أنا حرمت اصلا اكل في البيت ...بعد كده هاكل من ايديكن حبيبتي وهنايا.

ظل يتحدثون إلي أن غفيوا وذهبوا في ثبات عميق.

صباحا فاق نادر علي صوت .....

يُتبع ..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية اخوات زوجتي)
google-playkhamsatmostaqltradent