رواية أحببته بالخطأ الفصل العاشر 10 بقلم دهب مبروك

 رواية أحببته بالخطأ الفصل العاشر 10 بقلم دهب مبروك

رواية أحببته بالخطأ البارت العاشر

رواية أحببته بالخطأ الجزء العاشر

رواية أحببته بالخطأ الفصل العاشر 10 بقلم دهب مبروك


رواية أحببته بالخطأ الحلقة العاشرة

#أحببته_بالخطأ
#البارت_العاشر|١٠|
_ليث...تسنيم هو انتي بتحبيني!!
_تسنيم.. مش مهم المهم اني وصلت للي انا عايزه  انا هروح انام تصبح علي خير
_ليث... انا هاخد سراج ينام في حضني 
_تسنيم... ده ابنك مش لازم تستأذن يعني وراحت تنام 
_ليث..  بص لطيفها ومشي
________________________♡' 
عند داليدا..." 
_الباب خبط وقامت بصت من الغين السحريه لقت عاشور ففتحت 
_عاشور..  داليدا 
_داليدا....اول ما شافتوه اترمت فحضنوه 
_عاشور قفل الباب وفضل حضنها لحد ما هديت 
_داليدا بدموع ...انا بحب ليث اوووي تخيل واحشني اووووي والله انا عملت كداا علشان مش هقدر وهو متجوز غيري حتي لو جواز صوري... انا حبتوه غضبي عني... انا غلط لما حبيتوه..  لانوه هو مش من نصيبي... بخص انا بكره تسنيم علشان خده مني...
_عاشور.... هشششش اهدي يحبيبتي انا معاكي وجمبك... وفضل يمسح علي شعرها بحنيه 
_داليدا..  هو  انا مش عايزه اقعد هنا بس مش عايزه اروح لاهلي... دول مسألوش فيا حتي يعاشور هو في اهل كداابجد 
_عاشور بصلها بحزن وقال..  انا اهلك يداليظا وهكون موجود دايما جمبك ولو مش حابه هنا حاضر هخدك تعيشي معانا في البيت  اي رايك 
_داليدا بتفكير..بس.. 
_عاشور..  مبسش يلا بينا لو ليكي حاجه خديها ويلا بينا 
_داليدا... دخلت الاوضه  وبتشوف النوت، يلهوووي ده انا نسيتها لا ازاي... يوووه بقاا وزعلت وخرجت لعاشور..  يلا بينا 
واتحركوا علي بيت عاشور....
__________________________♡'
يوم جديد..." 
_ليث... نايم فــ اوضه داليدا وسراج فـ حضنوه ويقوم من النوم ويبوس سراج فـ خدوه ويبتسم ويجيب فونه يلاقي نوت بتاعت داليدا ويمسكها ويفتحها ةيبدأ يقرأ 
"ليث اكتر انسان استحملني واكتر انسان بحبوه معرفش ازاي حبتوه وبقاا ادمن بالنسبالي في الوقت القصير ده بس انا لازم ابعد مش هقدر اشوفه مع غيري حتي لو جواز صوري بس قلبي مش هستحمل ده... كنت اتمني لو رجع بيا الزمن وكنت عملت المستحيل واني اتجوزه.. حبتوه بغلط وهيفضل حبوه ملازمني لحد ما اموت.. عرفني يعني ايه الحب وعرفني يعني ايه وجع الحب وفراق وعذاب...مش عارفه هيكون ليث فرحان بكداا ولا لا بس انا عارفه انوا بيحبني انا.. بس تسنيم تبقاا ام لابنوه.. بحبك يليث" 
_دي كانت اخر صفحه داليدا كاتبه فيها 
_ليث..  وانا والله بحبك واوعدك انك هتكون ليا في الاخر انا طلقك علشان اصلح اللي عملتوه مع تسنيم وعلشان ابني بجد واحشتيني اووووي يداليدا وقام خرج 
_تسنيم....احمم الفطار جاهز 
_ليث.. هطلع اغير واروح الشركه وبعدين هتصل عليكي ونروح مشوار كداا 
_تسنيم... تمام 
وليث طلع يغير هدومه وتسنيم راحت لسراج 
_تسنيم..  بصتلوه وابتسمت ولقتوه لسه نايم فبصت علي فون ليث لقته حطت صوره لداليدا فابتسمت... عارف انكم بتحبوه بعض اوووي وانا هخرج من حياتكم وهترجع زي الاول واحسن اني اسفه بجد وسابت الفون وخرحت...
وليث لبس وقعدوا فطروه سواا وليث مشي وبيعامل تسنيم كويس 
________________________♡'
_مي... تصحي من نومها وتلاقي سيف نايم علي الكنبه وتقرب منه 
_مي... سيف.. سيفووووو 
_سيف بابتسامه..  صباح الخير علي اجمل بنوته.. يوو امتا اصحا علي الوش ده كل يوم 
_مي..  اي نيمك هنا 
_سيف... هتلاقي عندك هدوم خدي دش كداا والبسي ويلا بينا انا صلحت كل حاجه مع كريم واتصلحنا كمان 
_مي... تمام وراحت عند الحمام وخدت دش ولبست وجهزت 
_سيف... هخرجك الاول ةبعدين اروحك..  متخفيش اجازه من الشغل انهارده 
_مي بابتسامه...  اشطا يصحبي
_سيف..  صحبي..  يلا بينا يبتتي  
_______________________♡'
_داليدا..   صحيت من نومها وخرج لهم  فـ الصاله 
_عاشور... القمر صحيت 
_الام... تعالي يبنتي افطري يلا والله نورتي البيت 
_داليدا.. منور بصحابوه يماما والله وقرب عليها وبستها من خدها 
_الاب..  مدلعكي اهي يستي ولا تزعلي
_الام.. وهي عندها  غيري يعني ده بنتي حبيتي
_ داليدا... افتكرت اهلها فاديقت وقاعدت فطرت معاهم 
_عاشور..  اضحكي يبنتي فكي بوزك ده شوايه..  بقولك يماما صح انا نويت اخطب خلاص 
الام..  ومين اللي امها دعيا عليها.. اقصد دعيلها يحبيبي 
_عاشور..  لسه انا نويت بس لما البت تخن الاول يماما ادعيلي كداا 
_الام... ربنا يرزقك ببنت الحلال اللي تريح قلبك 
_عاشور..  فينك يريتاح تسمعي الحجه اها ياني يما 
_داليدا... بصتلوه وضحكت وافتكرت ليث ةابتسمتوه وكل حاجه فيه فضحكت اكتر وكلهم بصلوه وضحكوا علي ضحكتها 
__________________________♡'
_عداا حوالي ٥ ساعات... 
ليث يتصل علي تسنبم ويتحركوا علي مكان وسراج معهم... 
ليث... سراج 
_سراج.. بابي.. نحم "نعم" 
_ليث..  انا بحبك اوووي... 
_سراج.. يبصلوه ويسكت 
وتسنيم... تبصلهم وتتمني انها تعيش حياه كويس معهم ويكونوا... وفي نفسها...انا اها لسه بحبوه بس هو مش بيحبني بيحب داليدا وداليدا بتحبوه مينفعش انا اكون الشريره اللي تبعدهم عن بعض.. وربنا يجي يوم ويشيل حبوه من قلبي وبصتلهم تاني وابتسمت 
وبعد شويه وصل تحت عناره جميله ونزلوا.. 
_ليث... انا جيبك هنا علشان اصلح فكره اهلك عنك واي حاجه تقولي حصلت وانتي ساكته ومتقلقيش انا عمري ما اضرك يتسنيم... 
_تسنيم تهز دماغها بمعني ماشي وتبتسم...  
ويطلعوا العماره....  
_سيف... يوصل بعربيتوه تحت العماره ويطلع هو ومي
وتسنيم وليث وسراج يخبطوا ويدخلوا 
_وبدون  اي مقدمات تيجي تقفل الباب حد يزقوا ومي تدخل ووراها سيف والكل يبص لبعضوا 
_سيف...  ليث اي جابك هنا 
_مي وتسنيم يبصوا لبعض 
_ليث..   هتعرف دلوقتي 
الام...  اتفضلوا جوه ميصحش وقفتكم دي ومتدتش اي اهتمام لتسنيم رغم انها عارفه 
ويدخلوا يعدوا....  
_الاب...  يدخل ويبص لتسنيم..   انتي اي جابك هنا بعد ااسنين ديه كلها
_مي بصدمه...  اختي تسنيم  
_ليث...  بنتك متجوزه يعمي وده حفيدك...  متجوزه علي سنه الله ورسالوه ويقرب منوه وديه القسيمه يعني...  انا السبب فاللي حصل انا كنا متجوزين في السر بس طلقتها وهنتها كتير وبلاش نفتح في القديم..  انا ابقااا جوزها وبقولك بنتك شريف 
الاب...  ولوا بس هي 
_ليث.. بس هي كانت متجوزه وحضرتك مسمعتهاش لم عرفت رمتها وخالص وانتوا معتبرنها ميته سامحها وكفايه اللي راح ركزوا في اللي جاي 
_تسنيم بدموع...  اسف يبابا وقربت تبوس ايدوه سامخني يبابا ارجوك سامحني ومسكت سراج حفيدك اهوو يبابا سراج 
الاب..   قرب منه وحضنوه وخد بنتوه في حضتوه وفضلوا مي والام والاب يسلموا علي تسنيم ودموعهم تنزل وحاله حزن بقااا وكدا...  
_وبعد ما اصروا انهم يتغدوا اتغدوا وكل حاجه بقت تمام وضحك بس ليث بيسرح دايما فـ داليدا 
_ليث..  ممكن نتكلم علي انفراد يتسنيم 
_تسنيم... خدتوه ودخلوا اوضه 
_تسنيم... شكرا علي كل حاجه عملتها انا كنت نويه اعمل حجات وانتقم بس اسف الموضوع عداا بسهوله 
_ليث... انا عملت اللي عليا... انتي طالق بالتلاته 
_تسنيم... عينها دمعت وليث بصلها بحزن وخرج 
وبعد شويه ليث وسيف مشيوا.... 
_مي... مالك يتسنيم 
_تسنيم... حكت لها كل حاجه وانها اتطلقت 
_______________________♡' 
_سيف... مروح 
_ليث... هروح لداليدا.. مراتي اللي ردتها من وراها 
_سيف... ربنا يخليكوا لبعض 
وكل واحد يتحرك في اتحاه 
_ليث...  يوصل الشقه ميلقيش داليدا.. وبخضه هتكون راحت فين بس يرابي 
داليدا...  تفتح الباب بالمفتاح وتدخل وتسمع صوت شخص موجوده وتبص بخوف وليث يلاحظ كداا ويبصلها 
_ليث... واحشتيني ويقرب عليها ويخدها فـ حضنه 
_داليدا... ليث 
_ليث... انا رديتك اصلا يمراتي يقمر انتي...  وطلقت تسنيم 
_داليدا..  تبدلوه الحضن وتحضنوه جامد واحشتني اووووي يليث
ليث.... وانتي اكتر والله.. حقك علي قلبي،
وفجأه يرن فون داليدا وترد 
عاشور....داليدا بابكي تعيش انتي 
داليدا.....

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أحببته بالخطأ
google-playkhamsatmostaqltradent