رواية عشق الواسم الفصل التاسع 9 بقلم أحلام اسماعيل

 رواية عشق الواسم الفصل التاسع 9 بقلم أحلام اسماعيل

رواية عشق الواسم البارت التاسع

رواية عشق الواسم الجزء التاسع

رواية عشق الواسم الفصل التاسع 9 بقلم أحلام اسماعيل

رواية عشق الواسم الحلقة التاسعة

وسيم بصدمه افزعته وتغيرت كل ملامح وجهه من أثر كلمتها العجيبه 

: وسيم انتي عم تجولي اي انا ولد عمك وزي اخوكي 

ياسمين : انا انا وهب وقعت من طولها ع الارض 

وسيم : ياسمين ياسمين الحجني يا عمي 

مصطفى اتي بسرعه كاسرعه البرقه وكان وجهه ملأ بالفزع الشديد :  اي ف يا ولدي اش حصل بتي ماله جولي 

وسيم من أثر الصدمه لا يوجد كلام يقول لي عمه لأنه يشعر انه السبب الرئيسي في اغماء ياسمين : ا ن ا ي ع م ي كونت بكلمها وفجأة وجعت وجصدي 

حمل وسيم ياسمين ووضعها ع اقرب مكان له ثم طلب من ولدت ياسمين تأتي بكوب ماء حتي يستطيع أن يروجع ياسمين الي حالتها القديمه 

وسيم مرات عمي حاتي شويت ميه عشان نفوج ياسمين 

نتعرف بشخصيه جديده في الرواية

ام ياسمين هنا  امراه تبلغ من العمر أربعين عاما شخصية قوية وحاده ف التعامل مع ابنتها ياسمين 

ملامح وجهه تدل ع الغموض 

جسمها ضخم بعض الشئ تحب المال كثيرا بسبب قليت أملاك  زوجها 

شهرا طويل نسبياً اسود جدا 

ام ياسمين هنا بخده من صوت زوجها العالي كثيرا 

اي في أي حصل لي بتي

وسيم : حتي شويت ميه يا مرات عمي

هنا بسرعه عجيبه اتت بالماء 

صب ع ياسمين القليل من الماء حتي استرجعت مره اخرى من حالت الإغماء استاذن وسيم من عمه ومرات عمه بعد أن اطمأن ع ياسمين 

وذهب لي بيت معشوقته حتي يعتذر منها ع اتاخره ل ذالك الوقت 

**********************

ف منزل الحاج عتمان المنشاوي

صباح بمكر ف سالها حتي تشعل نار الغيره ف قلب وسام حتي تصبح تكره وسيم : وكلمتي وسام جلك جاي الدار دلوجتي ولا لا

وسام بحزن وتموع ظاهرة كا ظهور الشمس ف عيونها : لا انا اتصلت بي قال جي بس لست ما جيه 

معقول يا صباح يكون نسي عيد ميلادي وانو اليوم زي اول مره تقبلنا فيه. 

صباح ببتسامه كاذبه : بجد معجول اخويه يانسي يوم زي ده مش جلتلك خلي بالك من ياسمين دي دي كانت بتحبه بجلك من صغيرها 

وسام بمملل وحيره من امر زوجها الذي توثق به كثيرا ولي ابعد الحدود 

بس انا بوثق ف وسيم هو بيحبني واكيد منسيش عيد ميلادي هو دلوقتي يجي وافهم منه لي تأخر 

تعرفي يا صباح انا بغير اوي ع وسيم وخصوصا من ياسمين دي 

صباح وهي بتستمع شعرت بسعادة غامرة لأن وسام بتدت تحكي لها عن كل ما يدور في عقلها 

والان استفيد من كلام وسام التي هو ف غايت الأهمية

صباح سام انا حظرتك من ياسمين وعملت كل الي عليه

وفجأة رن جرس الباب 

وسام : انا هقوم افتح 

اول ما فتحت الباب إذا بهي هو وسيم 

امتلأت الدموع ف عيونها وكانت أن تسقط كل التموع التي تظهر في عيونها الممتلا كسره : وسام اتفضل ادخل 

وسيم شعر بغزه ف قلبه حينا رآه وسام عيونها ممتلأ دموع محبوسه : وسيم وسام انا 

واذا بي وسام تقطع حديثه : ادخل نتكلم فوق 

وسيم : السلام عليكم 

الكل وعليكم السلام

صعد وسيم ووسام ع الطابق الثاني 

ف غرفته وسيم ووسام 

وسام بعون ملاه غضب شديد وصوت يملأه الحزن والغضب بعض الشيء 

وسام : وسيم تقدر تقول انت له تاخرت لي حد دلوقتي وانت نسي اي فيه اليوم 

وسيم بهدوء وخلاطه حزن : وسام انا بجد أن عرف اليوم كان عيد ميلادك وكمان زي اول مره تجبانه فيه حجك عليه 

وسام بصوت عالي : وسييم انت بطلت تحبني ما خلاص بقا اجوزنه وكمان كونت عند حبك القديم مالك بوسام دي دي مجرت وحده اسمها مراتك وحب عمرك ولا مش حب عمرك 

وسيم بغضب شديد جعله كالاسد  الاغضب: وسااااام انت اي بتجولي حب اي الجديم ده انتي عرفه انتي اول بنت احبها وان تحديت الدنيا كلها عشان اجوزك 

ومين جلك الحديت دي عاد

وسام بحده وبسرعه ألقت الكلمات عليه : صباح قالت انك كونت تحب ياسمين وهي كمان كانت تحبك واكيد لست بتحبك بس انا مش هسمح لها تخدك مني 

وسيم يقف أمام وسام ويقول : انا هروح اجيب صباح تجول الحديت ده جدمي 

وسام بسرعه تقول : لا انا مش عايزه اكون سبب ف مشكله بينك وبين اختك الوحيده 

وسيم انا بوثق فيك اوي بس ممكن تبعد عن ياسمين دي 

وسيم بحب وهدوء: مهمي حصل ابعي تفكري أن احب غيرك 

وراء باب غرفة وسيم ووسام 

صباح بفرحه وببتسامة نصر : كويس اكدي جوي انا هروح اتصل بي ياسمين عشان أجلها ع الخبر الحلوه دي

خصره يا بنيتي يا صباح له بس مسنتهيش بقيت الحور ونهم اتصلحه

يتبع...

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشق الواسم)

google-playkhamsatmostaqltradent