رواية يوميات فتاة فرفوشة الفصل التاسع 9 بقلم احلام اسماعيل

 رواية يوميات فتاة فرفوشة الفصل التاسع 9 بقلم احلام اسماعيل

رواية يوميات فتاة فرفوشة البارت التاسع

رواية يوميات فتاة فرفوشة الجزء التاسع

رواية يوميات فتاة فرفوشة الفصل التاسع 9 بقلم احلام اسماعيل

رواية يوميات فتاة فرفوشة الحلقة التاسعة

منه : بجد يعني انا مش عبيطه اني بحكي كونت 

                         🌼الله اكبر 🌼

معك قبل ما اعرفك؟

أمير : اه اه الحقني يا منه.

منه : مالك اي فيك؟

أمير: اصلا انا خطبت بنت ذكيه اوي. 

منه بفرحه: بجد. 

أمير: ايوه بجد.

منه : يلا سلام بقا، هروح انا بكره عايزه اتفق معك ع شوية حاجات مهمة.

أمير : ماشي سلام يا كتكوته.

قفله ما بعض نامت منه وامير نام كمان.

ف صباح اليوم التالي.

استيقظت منه وكل عائلتها وجهزه نفسيهم.

منه : صباح الخير يا واد يا شريف.

شريف : صباح الخير يا بت يا منه.

منه : هو احنا ليه محترمين اوي كده مع بعض. 

ابو منه: ههه عشان احنا صحاب، ف بنعمل بعض كده.

طبعا احترام الاب وجب بس حلو انك تحول تصحبي ببكي بس برضه الاكلام يبقه محترام مش بطريقه دي.

ابو منه: يلا جهزه نفسيكم خارجين.

منه : هاي هاي يلا لبس يا ماما.

الكل لبس وخرجه.

ف الملاهي. 

منه بتتصل بامير: الو يا أمير الحق انا موت. 

أمير بضحكه: امال روح الميته بتكلمني معيه روح الميته ونقول الو هههه.

منه : لا انا ميته من الضحك يلا انا ف الملاهي تعلي بسرعه.

امير: هو انتي صغنونه عشان تروحي الملاهي؟

ملحوظه عمر ما فيه ست بتكبر ع الدلع ولا الاشياء اللي بتحبها من صغيرها.

منه : معليش دعوه يلا تعلي.

أمير: امري لله جاي.

لبس أمير بنطلون جينز وعليه تشرت اسود.

أمير: صباح الخير يا ماما.

الام: صباح النور.

أمير: انا طلع شويه مع منه.

الام : من اول الصبح كده؟

أمير: هي عايزني اروح لها ف الملاهي.

أم أمير: هههه الملاهي وربنا البت دي عسل وطفله كده.

أمير بضحكه: هه معكي حق يلا سلام.

الام : سلام.

وصل أمير الي الملاهي. 

أمير: ازيك يا عمو ازيك يا منه؟ 

منه: كويسه يلا تعلي اركب معيه العربيه دي اللي بتلف. 

ركب معها العربيه وفضلت تسرخ من الخوف.

أمير: بس يا بنتي هتلمي علينا الناس. 

منه: انا بخاف وبدوخ بسرعه. 

أمير: أبعي تخاف وانا جنبك.

اي حد زعلان بيبقه محتاجة أنو تقله أن جنبك 

متخاف عمري ما هسيبك. 

نزلت منه وأمير ورحه الي جنينه عشان يجلسه مع بعض شويه. 

منه : امير عايز اقلك ع حاجه.

أمير:قولي. 

منه : انا مش عايزه منك تجبلي عربيه مرسيدس 

ولا فلي ولا اجمل عفش ف الدنيا.

أمير: ههه وانا الحمدلله معيش اشتري كل ده .

منه :انا عايزه تقولي كلام حلو ومشجع عايزك تدعمني.

انا نفسي تسمعني اسم دلع يكون حلو دي حاجه بتفرحني اوي. 

أمير: اي رايك في اسم جنتي الحلوه.

ده اسم أنا سميت صحبتي بيه تلعو صحابكم يا كتكوتات.

منه بفرح: بجد حلو خالص.

أمير : وانا كمان عايز منك كام حاجة.

منه : تفظل يا فندم دول دول. 

أمير بضحكه بسيطه : ههه حلوه دول دول دي 

بصي لزمن برضه تسمني اسم حلو. 

وتشجعني زي ما هشجعك انا كا رجل بحب الست اللي تقدر تعبي. 

اي رايك كل يوم تحكلي كل حاجه عملتها ف يوم وانا احكيلك؟

منه : موفقه اسمك الجديد هو هو هو.

أمير: قولي بقا يا غبيه. 

منه : بص مفيش بنت تحب حد يقلها غبيه، ولا اي 

شتيمه، عشان احنا حساسين.

أمير: اسف اسف انا مقصدش. 

منه : تعرف انك رجل اوي عرف ليه؟

أمير: قولي ليه يا جنتي الحلوه.

منه : عشان ارجل مش مفروض انو يكسف انو 

يعتذر، ويقول اسف دي مش هتقلل منه. 

أمير: شطوره صح مش عيب أني اعتذر.

منه : انا نفسي تشوفني احسن بنت ف الكون 

وجمل وحده ف الدنيا.

أمير: بصي اي بنت لو قدرت الشب اللي بيحبها 

وعملته كويس طبعي يشوفها اخلي بنت ف الدنيا.

بس اللي ولد تعمل بنت كل حاجه حلوه عشانه وهو 

يبص ع غيرها يبقه مش شب يستهل حبها ليه. 

مش هقدر اوصف يبقه شب اي عشان انا مقبلش 

أني اوجه اي شتيمه أو اهاني لي حد.

منه : شطور يا ياسطا، بس هسميك اميري زي ما سمتني اسم حلو.

أمير: تعلي نتفق على شويه حاجات نعملهم لي 

بعض من دلوقتي. 

منه : ماشي قول. 

أمير: كل ما تلفني اي حاجه حتي لو كبايه معيه 

اقلك شكرا، وانت برضه لو نا لفيتك حاجه تقولي شكرا ليه. 

ولو عملتي ليه اكل اقلك تسلم ايدك أو الأكل تحفه أو اي كلمه حلوه.

وكمان كل يوم نساعد بعض ف المطبخ، عشان يبقه 

الاكل حلو وعشان نبقا نطبع نبينا 

تعرفي يا منه الرسول عليه الصلاة والسلام كمان 

يساعد زوجته ف البيت وكمان يخيط هدومه بنفسه 

انا نفسي ابقا زي النبي عليه الصلاة والسلام ف يوم من الايام. 

منه : اكيد هتبقا زيه أن شاء الله، انت جدع وقدوه ليه. 

أمير : وكمان لزمن كل وحد يقدر تعب التاني.

وهتقف معكي ع حاجه تخلي علاقتنا تستمر طول العمر.

يُتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية يوميات فتاة فرفوشة)
google-playkhamsatmostaqltradent