رواية جعلتني عاشقًا الفصل الثامن 8 بقلم مهرا ماجد

رواية جعلتني عاشقًا الفصل الثامن 8 بقلم مهرا ماجد

رواية جعلتني عاشقًا البارت الثامن 

رواية جعلتني عاشقًا الجزء الثامن

رواية جعلتني عاشقًا الفصل الثامن 8 بقلم مهرا ماجد

رواية جعلتني عاشقًا الحلقة الثامنه


 ياسين: سُمااااااااايه

سُميه فوقي ي حبيبتي اي اللي حصلك..وخدها بسرعه ف العربيه وهو ف طريق للمستشفي

سُميه فتحت عنيها ببطئ

سُميه بألم:ياسين بابا عرف ان انت ظابط 

ياسين بدموع:مش مهم اي حاجه دلوقتي المهم انتي خليكي فايقه خلاص قربنا ع المستشفي.

...

ياسين بزعيق:دكتور بسرعه 

الممرضه:اتفضل بسرعه دخلها للدكتور 

...

الدكتور:لاز تتنقل لللعمليات فورا 

ياسين:انقذ مراتي ابوس ايديك ارجوك انقءها

الدكتوري بسرعه:حاضر انا هعمل اللي ربنا يقدرني عليه اتفضل اخرج بره..ريم ابعتيلي دكتور ادم قسم النسا والتوليد بسرعه

....

ياسين:يارب نجيها يارب انا ماليش غير اول م تخف هاخدها وابعد عن كل ده 

...

الدكتور بتعب:للمدام كويسه دلوقتي بس هي ف العنايه المركزه و لدت مشالله بنوته زي القمر هي ف الحضانه دلوقتي علشان اتولدت ف الشهر السابع 

ياسين سجد ع الارض وهو بيشكر ربنا:اللهم لك الحمد والشكر

ياسين بص للدكتور بامتنان:شكرا جدا ع مجهودك ي دكتور تعببتك

الدكتور بابتسامه:تعبك راحه ده شغلي عن اذنك

ياسين:اتفضل

...

Back

معتز:وبعد م مامتك خفت وخلاص كل حاجه بقيت هاديه جدك مسكتش وكان لازم ينتقم من ابوكي لانه كان مشاركهُ ف شغله وعارف كل حاجه عنه بس جدك اللي ميعرفوش ان ابوكي استقال و واحد ابن حلال كان عدو لابوكي بيوصل كلام غلط لجدك ويشعللها ف دماغه اكتر انه يقتله وفعلا حاول مره واتنين وتلاته لغايه م ابةكي وامك كانوا راجعين من حفله و.....

Flash 

ياسين حااااااسب...

Back

سيرين:يعني اي ماتوا كده انت هتجنني ازاي عملوا حادثه وماتوا وانت قولت انهم مماتوش 

معتز:نفسي تستني لما اكمل..

_...

معتز:الحمدلله عدت الحادثه ع خير بس ابوكي حب يلعب مع جدك وكل الجرايد نشرت ان ياسين وزوجته  ماتوا ماعدا بنتهم.. وطبعا اتعرف انه ظابط سري.. واابوياا هو اللي اتكلف بالموضوع ده...وطبعا اتربيتي معاهم لغايه م ابتديتي تكبري وكان لازم تدرسي ف اضطروا يخلوكي تعيشي بره المكان اللي هما فيه...وبقيتي هنا دلوقتي وعمي وصاني اتجوزك ومحدش يعرف انهم عايشين غيري انا وابويا.. واللي متعرفيهوش انهم بيطمنوا عليكي يوميا

سيرين ببكاء حاد: انا عايزه اشوفهم 

معتز قرب منها وحضنها:اهدي قريب اوي بس الدنيا تهدا لان جدك وصل ليه اخبار انهم عايشين

سيرين بغضب ودموع:هو فين جدي ده انا لا عمري شوفته ولا سمعت عنه..انا بكره ازاي هو بالحقد ده.. سكتت شويه ومسحت دموعها.. معتتز انا عايزه اعرف اسمه 

معتز:خالد عزمي الدمنهوري

سيرين بتفكير /:الاسم ده مش غريب عليا..علياء محمد خالد عزمي الدمنهوري...ايييييييه دي دي صحبتي اللي معايا ف الكليه..يعني دي تبقي..

معتز مقاطعا لها:حفيده خالد عزمي 

سيرين..انا تعبت بجد تعبت اي كل ده ليه انا اشمعنا ليه ياارب كل ده يبقي لياا لوحدي 

معتز: سيبك من كل ده بس حابب اقولك حاجه اخيره اللي بلغ عنك كانت علياء بأمر من جدهاا 

سيرين: اه يبنت ال*****

معتز:ششش خلاص بقي اهدي ومتفكريش ف اي حاجه ونبداء صفحه جديده

سيرين اتنهدت بحزن ع كل حاجه قالها معتز:ياربي اي كل ده 

معتز:موافقه نبداء صفحه جديده..انا عارف اني لا انا بطيقك ولا انتي بتطقيني بس معلش نحاول سوا واللي قولتهولك سبب كافي يخلينا نبدا من جديد

سيرين:موافقه ي معتز موافقه

......

باااك بقي من كل ده انا كنت بعيد اللي قاله معتز اللي كان مجهول يعني ده توضيح للي ممش فاهمينه نبداء بقي بارت جديد

.....


سيرين بشقاوه:معتز ي معتز معتز ي معتز معتز

معتز قفل الاب توب بعصبيه

معتز:اي ي زفته انتي عايزه اي 

سيرين بتداعي الحزن:انا زفته ماشي ي سيدي شكرا 

معتز بتنهيده:عايزه اي اخلصي عندي شغل

سيرين ببراءه:عايزه اخرج زهقان

معتز:اتفضلي اتنيلي البسي عقبال ماخلص اللي ف ايدي

سيرين بصدمه وفرحه:اي ده معتز ي حبيبي انت سخن وال حاجه 

وقربت منه بتحط ايديها ع جبهته..بصلها بهيام 

معتز:قولتي اي

سيرين باستغراب:اي..قولت انت سخن وال حاجه

معتز:لا اللي قبلها 

سيرين افتكرت هي قالت اي بعدت عنه بكسوف:انا اسفه معرفش انا قولت كده ازاي 

معتز بصلها بنص عين:لامؤخذه بس هو اي اللي اسفه انا جوزك ع فكره 

اتكسفت اكتر :انا داخله اغير هدومي

معتز ضحك ع كسوفها منه:هبله بس بـ...

لسه مكملش الجمله لقي حد بيخبط ع الباب 

معتز:ايوه مين 

فارس:افتح بسرعه فيه مصيبه

معتز:اي اللي،حصل 

فارس:تقي ي معتز 

معتز بخضه:مالها تقي

فارس:انزل بسرعه 

نزل معتز بسرعه علشان يعرف اخته مالها..بيحبها جدا هي مش كجرد اخت بالنسباله دي اخت وام وكل حاجه ليه 

.....

تقي وفارس وسيرين بصوت عالي:Happy birthday Mo3taz

معتز بغضب:انتوا متخلفين اي اللي هببتوه ده وانتي ي ست زفته تقي كان لازم تعملي زفت سربرايز بالاسلوب ده وانتي عارفه انا بخاف عليكي من الهواء

تقي قربت منه بحب:خلاص ي حبيبي انا اسفه مش هتكرر كل سنه وانت معايا ي زيزووو 

معتز هدي شويه وحضنها:وانتي طيبه ومعايا ي زفته 

تقي:الاه طب ليه كده ده حتي عملتلك سربرايز جامده جموده 

سيرين:دي بقالها م

الصبح بترتب الحاجه 

معتز ببرود:ياريت مسمعش صوتك نهائي

سيرين:الاه وانا مالي ي لمبي 

معتز:خرجني ي معتز زهقانه ي معتز مش عارفه اي ي معتز ومن الصبح مش راضيه تخرجيني م الاوضه وانا مستغرب مالها دي شكلها ملبوسه..بقي انا تعملوا فيا كل ده

فارس بضحك:تعيش وتاخد غيرها ي معلم 

معتز شاركهم الضحك:طب خلاص يالا علشان نقطع الجاتو.

كلهم:يالا

...

بعد ضحك وهزار..جه لمعتز مكالمه فون

معتز:اسكتوا هرد ع الفون

_...

معتز:الووو..يعني اي وصلوا لمكانهم ي متخلف اقفل انا جاي بسرعه

فارس:فيه اي وهما مين دول 

معتز:سيرين انا اسف بس جدك عرف مكان والدك و والدتك

يتبع...

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية جعلتني عاشقًا)

google-playkhamsatmostaqltradent