رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر) الفصل الخامس 5 بقلم ملك اسامه

رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر) الفصل الخامس 5 بقلم ملك اسامه

رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر) البارت الخامس

رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر) الجزء الخامس

رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر) الفصل الخامس 5 بقلم ملك اسامه

رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر) الحلقة الخامسه


حياه: صقر صقر 

صقر فاق من تخيلاته علي صوت حياه. 

صقر بتوهان: في إيه!! 

حياه: أنت اللي في إيه؟؟ فينك كل داا نادتني و قولتلي متطلعيش و أقفلي الباب و بعد كدا سرحت 

صقر: آه تمام أطلعي أنتي 

حياه بصتله بأستغراب و طلعت.. 

صقر أتنهد و استغرب نفسه من تفكيره دا طلع موبايله و أتصل علي صاحب طفولته. 

_عم الناس إيه الأخبار 

صقر: تمام التمام وأنت؟؟ 

_الحمدالله بخير 

صقر: يارب دايما المهم عايزك في حاجه 

_إيه هي 

صقر حكاله كل اللي حصل...و صاحبه بدأ يضحك.

صقر:في إيه يا سفيان بتضحك ليه؟؟

سفيان:أصل دا الحب يا صقر يا صفتي 

صقر:حب إيه بس يابني أنت كمان 

سفيان:والله دا الحب بس أنت حبكك مختلف أنت عايز تمتلكها و تبقي ملكك عشان كدا اتخيلت اللي حصل 

صقر:يعني!!

سفيان:يعني أنت حبيت يا باااشا 

صقر ضحك:طيب أقفل أقفل ياخويا قال حبيت قال 

قفلوا و صقر حاول يشغل نفسه عن التفكير في حياه و بدأ يشتغل..

^^^^^^^^^^^^^^

باليل 

ناهد و عاصم جم و قعدوا مع صقر و حياه شوية بعد كدا طلعوا يرتاحوا.

حياه طلعت جابت ملف من أوضتها و نزلت توريه لصقر.

حياه:بص الكام نقطه دول كدا 

صقر مش مركز معاها أصلا.

حياه:صقررررر 

صقر فاق:إيه في إيه 

حياه قفلت الملف:لا دا واضح أنك مش هنا خالص أنا طالعه لما تبقي تفوق نبقي نتكلم.

حياه طلعت أوضتها و صقر أتنهد و طلع أوضته..

^^^^^^^^^^^^^^^

مروا يومين.

صقر:حياه عيد ميلاد نونا النهارده 

حياه:آه عشان كدا زعلانه وكدا النهارده 

صقر:هي فاكره إن محدش افتكرها بس إحنا هنعملها حفله و محتاج مساعدتك 

حياه:أكيد معاك طبعآ 

صقر:خلاص تمام بابا هيأخدها تخرج و إحنا هنبدأ نظبط كل حاجه و سفيان صاحبي و وليد هييجوا يساعدونا 

حياه:تمام 

و فعلآ عاصم أخد ناهد و خرجها و سفيان جه هو و وليد و تولين مصممه الحفلات  و ناس كتير جت عشان يپدأوا يظبطوا الڤيلا..

تولين  علي السلم:ما تيلاا يا سفياان هات البلالين 

سفيان:لحظه يا تولين بنفخهم 

تولين:وأنا هفضل متشعلقه كداا يعني

حياه بتبصلهم و تضحك و تبص لصقر بفرحه أنه بيحب مامته كدا و بتتمني من جواها لو كان عندها عيله زي كدا وليد قرب منها..

وليد:أحم أسف 

حياه:متتأسفش أنا فهمت أنت عملت كدا ليه بس طريقتك كانت غلط علي فكره 

وليد:عارف عشان كدا بتأسف 

حياه بضحك:أعمل بأسفك إيه أنا بقي!!يلا ساعدني 

وليد ضحك:أساعد مساعدش ليه يعني 

بدأ وليد يساعد حياه و صقر قرب منهم و خلي وليد مكانه و هو اللي بدأ يساعد حياه..

التجهيزات خلصت و كلهم طلعوا يجهزوا و حياه أتفجأت بفستان موجود في أوضتها و جمبه ورقه..

♡حياه دا فستان حفلتك ألبسيه هيبقي حلو عليكي ♡

                              صقر الصفتي'

حياه أبتسمت و أخدت دش و لبست الفستان و عجبها خصوصآ بلونه السماوي و أنه طويل و منفوش و الكتاف متغطيه بطريقه حلوه جدآ لبست التاج اللي كان معاه و عملت شعرها كحكه و نازل منها كام خصله و لبست جزمته و كانت باللون الأسود خلصت و حطت روج و بس و اتنفست ببطئ و فتحت الباب اول ما فتحت الباب لاقت تولين في وشها..

تولين:اعااا قمر قمر 

حياه أبتسمت:شكرآ 

تولين جريت علي أوضة صقر و خبطت و هو فتح و قالتله إنها حلوه جدآ و إنها لبست الفستان ابتسم برضا و قفل الباب يكمل لبسه....الكل خلص لبس و نزلوا عشان يستقبلوا الناس كل رجال الأعمال جم حتي أميرة جت عاصم أتصل بصقر و قاله أنهم جايين صقر أمرهم يطفوا النور...و بعد وقت دخلت ناهد و عاصم و نزل عليهم ورد من فوق و النور اتفتح و كلهم بيغنوا لناهد ناهد أتبسطت و حضنت عاصم و صقر و وليد و سفيان و حياه و فرحت بالمفاجأة و الحفلهه بدأت...بعد وقت حياه أنسحبت عشان تطلع تتمشي في الجنينه و صقر عينه عليها.

أميرة:أهدي مش هتتخطف يعني 

صقر:هي مين دي 

أميرة:البنت الجربوعه اللي سبتني علشانها 

صقر:أميرة 

قاطع كلام صقر صوت صريخ حياه بأسمه.. 

يتبع...

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر))

google-playkhamsatmostaqltradent