رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر) الفصل الرابع 4 بقلم ملك اسامه

رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر) الفصل الرابع 4  بقلم ملك اسامه

رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر) البارت الرابع  

رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر) الجزء الرابع 

رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر) الفصل الرابع 4  بقلم ملك اسامه

رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر) الحلقة الرابعه


صوت من وراهم:الله الله صقر الصفتي بيلعب مع الخدامين!! 

كلهم  بصوا لمصدر الصوت و سعديه لوت بوقها و حياه أستغربت مين دي 

صقر بعصبيه: اولا دول مش خدم يا أميرة دول أسمهم المساعدين عيلتي التانيه أي مسمي غير خدم و ثانيا ملكيش دعوه 

أميرة: مليش دعوه!! 

صقر: آه ملكيش دعوه كنتي جايه عايزة حاجه بقي!! 

أميرة بصدمه من بروده: إيه الطريقه دي يا صقر 

الكل انسحب من قدامهم و حياه بعدت عنهم شوية بس سمعاهم. 

_صقر: دي الطريقه اللي انتي بتفهميها 

أميرة: صقر أنا بجد مبقتش  فهماك 

صقر و هو بيقلع دبلته: ولا أنا 

حط الدبله في إيدها و قال: نصيب و إحنا مش نصيب بعض أتفضلي

أميرة أخدت الدبله و بصتله بهدوء و خرجت.... صقر اتنهد أنه أخيرا خلص منها و أرتاح و طلع و هو طالع لمح حياه واقفه هزلها رأسه بمعني أنه كويس و دخل أوضته. 

باليل عملوا العيد ميلاد و خلص و حياه و صقر كل واحد قاعد في بلكونه أوضته بس مش حاسين ببعض. 

صقر اتكلم بهمس و حياه حست بيه كان بيتكلم في الموبايل خلص و طلع قدامها. 

صقر: قولتلك إن وليد مستحيل يعمل حاجه زي كدا 

حياه: كان عايز يشتريني ليه!! 

صقر: وليد كان عنده أخت اتخطفت و هي في المستشفي يوم ولادتها و من وقتها و والدته فاقده الشعور بالحياه و وليد فكر و قال أنه ممكن يجيب بنت تعمل إنها أخته لأن والدته لحد دلوقتي بتدور عليها و حياتها مدمره حتي بعد ما عدي 20سنه علي خطفها بس فهو طريقته خانته. 

حياه: يوم ما طنط حكيتلك هو قالي إنك هتطردني 

صقر: أيوة قالي إنك مينفعش تعيشي معانا و كدا مقالش حاجات مهمه يعني 

حياه: عرفت إزاي!! 

صقر: نونا قالتلي 

حياه: طنط عرفت إزاي!! 

صقر ضحك: هو قالها يا حيااه و مكانش عايزني اعرف لأنه عارف إني هعارض عشان كدا كان عايز يبعدك 

حياه بتفهم: تمام 

لحظه صمت قاطعتها حياه. 

حياه: أنت كويس!! 

صقر: فوق ما تتخيلي عارفه حاسس إنها كانت حمل تقيل اوي و اتخلصت منه آه ممكن شغلنا يبقي فيه توتر وكدا لكن أنا مرتاح 

حياه بصتله و أبتسمت و هو سرح في عيونها العسلي و ابتسامتها و أول مره يركز في عيونها كانت حلوه و شدتهه ليها  فاق من تفكيره علي صوتها. 

حياه: تصبح علي خير 

صقر: وأنتي من أهله 

أتنهد و دخل و كان فاكر أنه هينام بسرعه بس بالعكس فضل يفكر فيها لحد ما تعب و نام. 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

تاني يوم الصبح 

صقر اخد حياه و راحوا الشركه. 

صقر: مها تعالي أنتي و حياه ورايا علي أوضة الاجتماعات 

مها: بس يافندم حياه لسه مبتدئه 

صقر: عارف و عشان كدا عايزها يلا بسرعه 

مها: حاضر 

صقر دخل اوضة الاجتماعات و مها و حياه وراه و بدأوا يظبطوا كل حاجه قبل ما العملاء ييجوا و بعد وقت العملاء جم و صقر كان ملاحظ إن واحد منهم كان بيبص لحياه كتير خلصوا الإجتماع  و حياه كانت هتطلع لكن سؤال العميل وقفها. 

العميل: انسه حياه حضرتك مخطوبة!! 

حياه بصتله بأستغراب و صقر اتصدم و قام. 

صقر: أنت مالك مخطوبة متزفته أنت مالك 

العميل: دا مجرد سؤال 

صقر: متسألش في اللي ملكش فيه و اتفضل يلا الإجتماع خلص 

العميل بصله بغضب و طلع و الباقي وراه و مها طلعت و حياه كمان كانت هتطلع 

صقر: اقفلي الباب و تعالي 

حياه قفلت الباب و وقفت. 

حياه: نعم!! 

صقر في لحظه كان قدام حياه و قرب منها و باسها.. 

يتبع...

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر))

google-playkhamsatmostaqltradent