رواية عشق الواسم الفصل الرابع 4 بقلم أحلام اسماعيل

 رواية عشق الواسم الفصل الرابع 4 بقلم أحلام اسماعيل

رواية عشق الواسم البارت الرابع

رواية عشق الواسم الجزء الرابع

رواية عشق الواسم الفصل الرابع 4 بقلم أحلام اسماعيل

رواية عشق الواسم الحلقة الرابعة

فوزية: الحق البيت يا وسيم .

المطبخ ولع ،واختك مريمه ع الارض، ومغمي عليها .

جري وسيم، وحسام ع تحت .

وسيم صباح فوقي يا صباح. 

وفضل ع خفيف يضربها ع وجهها .

احمل اختك يا وسيم. 

وسيم : حاضر يا بوي.

حمل صباح ورش عليها شويت ميه وفاقت صباح. 

عتمان اجري يا حسام  جيب، ميه نطفئ بيها المطبخ .

ودي طبعا كانت تخطت صباح عشان يتلغي كتب الكتاب

بس فشلت الخطة .

عتمان اختك فاجت يا ولدي يلا نروح عشان كتب الكتاب.

عتمان وفوزية ركبو عربية ومعهم صباح. 

ووسيم وحسام ركبو عربية تاني .

وصل وسيم، وحسام عند الكوافير .

اول ما دخل الكوفير شاف وسام بالفستان الابيض والتاج ع رأسها كانت مثل الامرات. 

وسيم اي الجمر دي بس ماشاء الله عليكي يا جلبي .

 وسام بكسوف : امم بجد قمر .

وسيم بجد وبجدين كمان .

يلا حاتي ايدك .

ف قاعه الافراح، ومن اجمل القاعات، ف سوهاج.

وصل وسيم ووسام القاعه والكل بيبص ع جملهم مع بعض.

وقعد المأذون والشهود عشان يكتبه الكتاب. 

برك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير.

القاعه امتلأت بالزغريط .

الكل فضل يبارك لي العروسين 

صباح : الف مبروك يا خوي وبتكبر قالت الف مبروك يا وسام

وسام الله يبارك فيك.

انتها الفرح والكل وصل ع البيت. 

اتفضلي يا بتي البيت بيتك .

وسام بكسوف دخلت وركبو العرسان ع اوضته النوم.

وسيم اتفضلي يا وسام : 

وسام بكسوف شديد : شكرا.

وسيم اول حاجه نتوضه ونصلي عشان نبدا حياتنا الجديد بطاعة.

 وتاني حاجه  نحكي شوية مع بعض.

وسام : حاضر.

اتوضه وسيم ووسام، وصله بعد ما خلصه صلا .

بصي تعلي نتفق ع حاجه امي لزمن تساعدها في شغل البيت 

عشان بتنا ف شغل كتير وكمان ابوي رجل طيب عايزك 

مترفضلهوش طلب .

انا عرف انك بت أصيلة وانا اخترتك دون بنات البلد كلتها .

وسام : حاضر واهلك هما اهلي وف عيوني .

وسيم طيب هنجدي اليله كلتها كلام. 

عيب مناش دعوه بي الباقي.

بعد مرور شهر ع جواز وسيم ووسام.

هتبدت صعبات العيشه ف الصعيد.

ف صباح يوم جديد ملئ تحدايات ع بطلتنا وسام .

ف الساعه ٦ صباحاً .

فوزية : فضلت تخبط ع بابا غرفه نوم وسام. 

وسام يا بتي جومي الساعه بيجيت ٦ وانتي لستك نيمه.

وسيم واسام يا وسام حبيبتي جومي عاد امي عم اتندي  عليكي.

وسام بنعس: خلني انام شويه يا بيبي الله انا مش بصحه دلوقتي.

يعني عليكي يا بنتي نسيت أنها ف بيت صعيد جوي ههه.

وسيم : جومي بجي يا جلبي .

وسام بكسل ونعس : حاضر حاضر

خدت دش ولبست بنطلون بلوزه وردي فاتح .

وعليه طرحت وردي بي أبيض ونزلت .

اول ما نزلت فوزية ،وعتمان وصباح .

فضله يبصو عليها.

فوزية: يا بنتي تعلي اعملي فطور لي عمك. 

وسام: حاضر .

بعد ما نزلت لبس وسيم وراح ع المزرعة من غير ما يفطر .

رحت وسام جهزت  الفطور وحطته ع الطربيزة.

الحاج عتمان: تسلم ايدك يا بتي.

اول ما قالت كده صباح اديقت وكشرت. 

وفجأة وهي بتديها كبايه الشاي.

صباح عملت نفسها بتخد كباية الشاي .

ادلقت ع ادها.

صباح بصريخ: اه الحقني يا بوي وسام كبت كباية الشاي ع ادي.

اه ادني اتحرقت. 

وسام : انا اسفه مخدتش بالي انتي اللي رفعتي ايدك فاجأ  

لما لفيتك الكبايه.

عتمان :جومي طسي يدك بشوية ميه .

فوزية: جومي يا بتي. 

صباح لا انا لزمن أخد جي منها هي كانت جصده تعمل اكدي. 

هي من يوم ما جات اهني مش بتحبني. 

عتمان بصوت عالي وغضب : صبااااح جولت جومي. 

وبطلي حديتك الماصخ اكدي.

قمت صباح بكل ديق وغسلت يدها.

وف معاد العشاء.

خلت وسام تعمل كل الاكل. 

الكل اجتمع وقت العشاء الكل اكل وعتمان وفوزية ركبه .

فوقت ف اوضة النوم الخاصه بهم. 

وقت ما كان وسام كانت فوق ف الاوضه. 

اول ما وسيم رجع من المزرعة.

صباح  : وسيم يا اخوي تعلي شويت عايزه اتحدت وياك .

وسيم : حاضر يا حبيبتي جي اهو.

صباح:  وسيم انا شوفت وسام وهي عم .

يتبع...

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشق الواسم)

google-playkhamsatmostaqltradent