رواية عشق الواسم الفصل الثالث 3 بقلم أحلام اسماعيل

 رواية عشق الواسم الفصل الثالث 3 بقلم أحلام اسماعيل

رواية عشق الواسم البارت الثالث

رواية عشق الواسم الجزء الثالث

رواية عشق الواسم الفصل الثالث 3 بقلم أحلام اسماعيل

رواية عشق الواسم الحلقة الثالثة

الاب محمد: وسام انا عايزه اقلك ع حاجه

انا قرارت اوافق ع جوازك من وسيم ده 

واسام حدقت عنيه من الصدمه : بجد يا بابي انت موفق ع جوازي من وسيم انا مش مصدقه نفسي 

ده حلم ولا حقيقه 

حضن ولدها وباسته وقالت 

شكرا لك يا بابي انت احسن اب ف العالم كله بحبك اوي يا بابي 

الام جهان : تعالي ف حضن ماما يا سمسم 

وسام انا مبسوطه اوي يا مامي 

جهان : وهي ترتب ع ظهرها ربنا يفرحك يا قلبي واشوفك احلي عروسه ف الدنيا 

واسام انا هروح اتصل ب سيم  اقلو ع الخبر الحلوه ده 

فتلضت تهرول ع السلم واقصي سرعه حتي تخبر حبها بذات الخبر السعاده.

_______________________________

ف بيت الحاج عتمان الموشوي

الولاد شكله حب البت دي جوي انا خلاص قررت

اوافج ع جوازه من بت بحري دي قالها هو حزين ع أنو ابنو يخد وحده من القاهره وميجوزش بت عمه

فوزيه : بجد عم تتكلم يا حاج يعني خلاص هفرح بولدي ضنايا

لما اروح أجلو الخبر دات 

وكان ف عيون مراقبه كل اللي ضار بين عتمان وفوزيه 

دخلت صباح بعد ما سمحت كلام ابوها بموفقته ع جواز ابنه من واسام 

صباح: ابوي انت ازاي توفج ع حاجه زي اكدي

يا بوي اخوي شويه اجدي وهينسها بت بحري دي

عتمان بغضب من ابته ع طريقه كلمها معه : انتي اتجنتي ولا اي اجفلي بجك 

وياكش تعلي صوتك تاني فهمي ولا افهمك 

صباح بخوف بسيط: حجك عليه يا بوي بس بت عمي اولي أن نستر لحمها يا بوي

ملحوظه هامه لي كل اب عمره الجواز ما كان ستر

ربنا مخلقش فينه حاجه عيب ومفيش حاجه اسمها استر بتي بجوز استر بتك بانك تعلمها الادب والاحترام وهي كده كده ربنا سترها فبلاش كلمت تجوز بنتي بدري عشان استرها 

جلت اجفلي بجك 

حاضر يا بوي 

وصلت فوزيه لي غرفت وسيم وخبطت ع الباب بس مشتنتش يرد عليه حتي

فوزيه : وسيم حبيب جلب امك 

ابوك وفج ع جوازك يا ولدي افرح بجي وأخرج من تاني زي الاول واهزر معنه زي زمان

وسيم : بجد عم تتكلم يا امي أبويه وفج خلاص 

ايو وفج يا ولدي افرح عاك.

انا هتصل ب وسام عشان أجلها الخبر الحلوه دي

عند صباح وبكلم ف نفسها 

انا لزمن أمنع الجوازه دي مستحيل يجوز من بات مصر اكيد احلي مني هتكون وألبلد كلتها هتجنن ع بت بحري دي.

انا لزمن افكر ازي امنع الزواجه دي .

رن وسيم وبسام 

وسيم عندي لكي خبر بمليون اجني 

واسام انا عندي ليك خبر احلي من خبرك كمان 

بس اقول انت الخبر بتاعك الاول 

وسيم ابوي وفج ع جوازي منك يا جلب وسيم

واسام بجد وفق وانا كمان بابا وفق ع جوزي منك 

وسيم انا مبسوط جوي يا وسام اخيرا هتبجي لي 

جهازي نفسك بجي ع يوم السبت الجي عشان اجي اتجدم  لكي 

وسام حاضر 

فلاش باك

الحاج عتمان كلم حسام صاحب وسيم عشان يجيب ليه  رقم دكتوره محمد وبالفعل جاب الرقم  واتفقه مع بعض ونهم ينفزه رغبت ولدهم بأنهم يجوزهم لي بعض 

اليوم المنتذر جي 

رحت عائلته الحاج عتمان الموشوي

القاهره يوم السبت واتفقه ع موعد زواج وسيم وسام   الفرح هيكون بعد الامتحانات واللي فضل اسبوعين ولخلصه الامتحانات 

خلصه الامتحانات ع خير 

وجي معاد فرح وسيم ووسام 

صباح يوم جديد

ع سفرت بيت الحاج عتمان الموشوي

حضرت الفطور صباح وامها 

وسيم صباح الخير يا بوي صباح الخير يا ماي 

صباح الخير يا ولدي 

يلا كل كتير يا عريس الليله للتك يا ولدي 

وسيم ههه حاضر يا بوي هكل 

الكل خلاص الفطوري

حال الليل ع العرسين 

اجي حسام صديق وسيم ع بيته 

حسام بيخب ع اباب اوضته وسيم 

وسيم اتخل يالي ه الباب 

حسام ابوي الصحاب الف مبروك يا صاحبي

وحضنه وسيم الله يبارك فيك عجبالك

ف موعد أن يازهب  وسيم لي يحضر وسام من الكوفير 

فوزيه  الجح البيت يا وليدي

وسيم ف اي يامي 

فوزيه البيت.

يتبع...

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشق الواسم)

google-playkhamsatmostaqltradent