رواية وصيت الحب الفصل الثاني 2 بقلم اسماء ابراهيم

رواية وصيت الحب الفصل الثاني 2 بقلم اسماء ابراهيم

رواية وصيت الحب البارت الثاني 

رواية وصيت الحب الجزء الثاني 

رواية وصيت الحب الفصل الثاني 2 بقلم اسماء ابراهيم

رواية وصيت الحب الحلقة الثانية


نورين بصريخ..اعاااااااا الحقوني..حرامي..يلهوي حرامي..

جاسر..اخرصي بقا دا انا..

نورين بصدمه..يا خربيتك بتعمل اي هنا في اوضتي..

في الوقت ده داليدا ادخلت ونورت النور..في ااااي..

نورين..الكائن ده بيعمل اي في اوضتي..

جاسر بصدمه..اااي ده نورين..اتغيرتي اوووي..

نورين بصريخ..اخرج برا و ياريت مشفش وشك ده تاني..

جاسر اتحرج منها..بس هي معاها حق..

نورين قربت من داليدا..هتقولي اخوكي بيعمل اي هنا و لا اقتلك و اخلص البشريه منك..

داليدا بلعت ريقه..اهدي بس كده في اي..وبعدين الواد بينام عادي من ساعت ما مشيتي..اصله باين حبك يا بت..

نورين..اممم..طب اخرجي برا وياريت مشفش وشك انتي كمان..

خرجت داليدا..و اتنهدت نورين..بيحبني يعني اي..لا اكيد في حاجه غلط..وبعدين مش بالساهل كده جاسر يحب حد..وهو بيحب ست روان هانم..ما علينا..انام دلوقتي وبعدين نشوف  الحوار ده.. 

*********

نورين قامت بليل تشوف حاجه تاكلها كانت بتسحب زاي الحرمين.. وصلت عند التلاجه فتحتها و طلعت الاكل وقاعدت علي المطبخ..وهي بتاكل سمعت صوت وراها..

اجبلك حاجه تحبسي بيها ولا اي..

نورين بلعت ريقه..كح كح كح..

خدي اشربي..

نورين..اي ده زين جيت امتا والله ليك وحشه يا راجل..وبعدين في حد يخض حد كده يا جدع..

زين..رغم انك سافرتي لندن..بس لسه لسانك زاي ما هو..بس انتي اتغيرتي اوووي..

نورين بتحاول تتوه الموضوع.. تعاله سم الله يلا شكلك جعان والله..تعاله متكسفش احنا اهل..

ضحك زين عليها..رغم انه عارف وحاسس بيها..ماشي يا ستي هاكل عشان خاطرك بس..

نورين..مش عشان انت جعان..تؤتؤ..عشان خاطري..

زين..وحشتني قاعدت المطبخ والله..فاكره زمان لما كانوا ينامو و احنا نجي هناا..

نورين..اه فاكره..فاكر انت لما عمتك طبت علينا..يا انهار دا كان يوم..

زين..احم..اخدنا في علقه محترمه..فاكره..

نورين..تؤتؤ..مش فاكره..

زين..يا بكاشه..

عدها شويه وقت و نورين بتعيط..

زين..بتعيطي ليه دلوقتي..

نورين..عشان اكلت الاكل كله وانت بتقول انك مش جعان..امال لو جعان هتعمل فيا اي هتاكلني.

زين بضحك..منك لله خليتي الرجيم يبوظ يا بومه هانم..

نورين..بقا انا بومه ياض..

زين..انتي متأكده انك روحتي لندن..

نورين..مش عارفه بس معاك انت مخرجي بتبوظ مش عارفه ليه...

زين..ممكن سؤال..

نورين..اممممم طيب اسأل..

زين..سافرتي ليه 

نورين..تاكل فراوله..

زين.. بتهربي..

نورين بتحاول تداري دموعها..في عصير مانجا هنا اي عظمه..

زين اتعصب..نورين انا بكلمك ردي عليا..

نورين بدموع..عن اذنك..سبتو ومشيت..

زين..انت غبي والله غبي..

********

تاني يوم..صحيت نورين ظبط نفسها ونزلت..وهي نزلها شافت جاسر..تجاهلته و نزلت..

جاسر شده من ايدها..علي فكره انا واقف..

نورين..انت اتجننت شكلك..سيب ايدي..

جاسر..مش هسيب اناا..غير لما افهم كنتي بتعملي اي انت و زين تحت بليل..

نورين..و انت مالك انا حره اعمل الا انا عايزها..

جاسر..لا مش حره انتي ناسيه انك في بيت محترم يا هانم..ولا انتي لندن غيرتك..

نورين..شئ ميخصكش ماشي و ابعد بقا عن وشي..

جاسر..نورين انا بح..امشي يا نورين امشي..

نورين لنفسها..دا مجنون ولا اي..

*********

سوزان..حمدلله علي سلامتك يا نورين وحشتيني خالص..

نورين حضنتها..انتي اكتر يا روحي..و مبروك رغم اني زعلانه منك عشان انا اخر حد يعرف..

سوزان..حق عليا انا غلطانه اضربيني لو عايزه..

نورين..بعدين بقا عشان انتي عروسه..

سوزان..كويس انك جيتي عشان تختاري معايا الفستان..

نورين..خلاص اشطاا..

كان في عيون بتراقب نورين بحب..بتشوف ضحكتها و حركتها..بتشوف الإبتسامه الا وراها حزن كبييير..قرب منهم..

زين..نورين عايزك دقيقه..

نورين..طيب ثواني..

زين..نورين يلي..

نورين..اووووف حاضر..

هااا نعم خير في حاجه تاني..

زين..اسف..

نورين..قوم يا زين مش كده..

زين..لا انا غلط ولازم اعتذر حق عليا بقاا..

نورين..خلاص والله قوم يلا..

جاسر كان واقف كان هيموت من الغيره..بس بعد اي الوقت فات..

********

تاني يوم بليل..كانوا متجمعين كلهم..قام زين وقف..يا جماعه انا عايزكم في موضوع.. كلهم بصوا باهتمام..انا قرارت اتجوز..

داليدا..اممم ومين تعيست الحظ قصدي سعيده الحظ..

زين بتوتر..نوررررين..

قام وقف جاسر..لااااا مستحيل..

نورين؟؟؟؟.

يتبع...

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية وصيت الحب)

google-playkhamsatmostaqltradent