رواية احببت بنت البندر الفصل الثاني 2 بقلم بوسي محمد

رواية احببت بنت البندر الفصل الثاني 2 بقلم بوسي محمد

رواية احببت بنت البندر البارت الثاني 

رواية احببت بنت البندر الجزء الثاني 

رواية احببت بنت البندر الفصل الثاني 2 بقلم بوسي محمد

رواية احببت بنت البندر الحلقة الثانية


وكان ادهم شارن وانتبه لكلام مدحت وها ثم ينظر إليها وهيا تنظر إليه..... 

وقال في سره يا ألهي ما هذا أنها ملاكما هذا كانت انيقه جدا  وفي ثانيا قال  لا مفيش بعد فاطمه مش هبص ليها ولا هديها  اعتبار عادي جدا وثم قال ابو نرمين 

مدحت=طب يلا نسيب العرسان مع بعض ونقوم احنا 

محمد=ايوه صح يتعرفوا علي بعض يلا بينا 

وثم غادرو الصالون وسابو ادهم ونرمين 

كانت نرمين تنظر للاسفل ولا تعطي له نظرات وكانت تقول ما هذا بطل من ابطال العالم 😅  

ثم  قالت نرمين 

نرمين=احم هتفضل ساكت كده مش هتتكلم خالص 

ادهم  ببرود=اتكلم اقول اي يعني

نرمين=قول اي حاجه شغلك اسمك سنك اي حاجه عرفني  عليك اكتر 

ادهم=يعني انتي متعرفنيش 

نرمين= مم اعرف انك بتشتغل  مع بابا واسمك ادهم الاسيوطي. اي دا ثانيا انت بتتكلم مصري زينا 

ادهم=اكيد طبعاا انا معايا 8 لغات انتي متعرفيش تتكلمي بيهم   مش عشان من الصعيد متكلمشي مصري ولا كده لا عادي جدا

نرمين بصدمه=8لغات ياااه وقالت في سرها مع انك تنك ومغرور بس بجد يبختي بيكك عيل موووز 

ادهم=  طيب اي مش يلا تقوم عشان عاوز امشي 

نرمين =ليه بس دا لسه بدري و

ثم قاطعها وقال=معلش ورايا بكره شغل ومش فاضي بعدين بعدين وثم خرج برا 

وترك نرمين ف الصالون حزينه أنها مش عارفه تتكلم معاه 

وقال لأبيه 

ادهم=مش يلا بقا الوقت اتاخر وعاوز انام ورايا بكره شغل 

محمد بحرج =اه اه يلا بينا يلا يا ام ادهم عشان نمشي 

مدحت=ما لسه بدري يا محمد بيه استني نتعشي   ولا اي يا ادهم

ادهم=تتعوض المره الجايه يا عمي معلش اصل بكره ورايا شغل ومش فاضي 

مدحت=مع اني زعلان منك بس ماشي تتعوض المره الجايه

ناديه=هنستناكو المره الجايه واكيد مش اخر مره  يا فوزيه هانم 

فوزيه=اكيد مش اخر مره يلا بينا يا ادهم 

ادهم=يلا  اتفضلو 

وثم غادرت بعد سلامات وفي طريقهم 

محمد بغضب=مستعجل مقعدش مع خطبتك ليه اي 

ادهم ببرود=هيا كامن بقت خطيبتي دا لسه يعني مقراناش فاتحه

محمد=فوزيه شوفي ابنك انا تعبت منو بجد

فوزيه=خلاص يابو ادهم معلش وثم نظرت لادهم   وهديتو ب نظرات وجهها 

ادهم=نزلني هنا انا هبات في مصر عشان ورايا بكره  اجتماع وورايا شغل تاني 

فوزيه=طب عتبات فين يا ولدي 

ادهم= هبات اهميه في اي فندق 

فوزيه=خلي بالك من نفسك ياولدي 

ادهم=ماشي ياما سلا يابوي سلام ياما 

محمد و فوزيه=سلام 

محمد=ابقا طمني اي حصل مع شركه الالمانيه وابقا قولي 

ادهم=حاضر ماشي عوزين حاجه 

محمد= لا يانبي عوزين سلامتك 

وثم نزل م والعربيه واتجه الي كافيه جمب الشركه كان  يق فيه لما يكون متعصب ويرتاح وكان قاعد فيه  وبدأ يسرح بي ذكرياته مع فاطمه 

فلاش بلاك..

فاطمه=ادهم احنا لازم نبعد عن بعض  مينفعش نكمل 

ادهم=ليه يا فاطمه فيه في مالك اتغيرتي ليه 

فاطمه= ه هو كده مينفعش نكمل ولازم نبعد عن بعض 

ادهم=فاطمه فيكي اي انا ادهم حبيبك يا فاطمه 

فاطمه=متحولش تغير حاجه انا عارفه انا بقول اي شوف حياتك بعيد عني لو سمحت. وانا عوزه امشي وياريت مترجعش تكلمني و

وتركته ومشيت وكان ينادي ويقول لها

ادهم=استني يا فاطمه متسبنيش ارجوكي متبعديش 

وكان يرددها وهو نائم في الكافيه وفجأه قال لهو الجارسون

الجارسون =استاذ ادهم فوق يا استاذ ادهم

وفاااق ادهم علي صوت الرجل 

ادهم=اي في اي 

الجارسون=انت كنت عمال تتكلم وتقول استني يا فاطمه متسبنيش ارجوكي في صحيتك 

ادهم=ماشي ماشي ودفع الحساب واتجه الي برا الكافيه ورن علي صديقه لياخذه الي الفندق 

ادهم=الو يا احمد تعالي خدني م مقدام كافيه*** بسرعه 

احمد=اي دا انا نزلت مصر بجد استني يا صحبي جايلك حالا 

وبعد مرور وقت وصل احمد الي ادهم واركب معه العربيه وفضلت يتكلمو وحاكلو علي كل حاجه 

احمد=ياااه يعني هتتجوز اخيرا ياااه صدق فرحتلك اوي 

ادهم بنظره وحشه=لا والله فرحان عامل زي ابويا وامي والعائله كلهم فرحانين ومحدش حاسس بيا

احمد بزعل علي صديقه=يا ادهم بردو لازم تشوف حياتك يصحبي انا زعلان ومضايق عليك جدا وفرحت لما انت هتتجو واحده تلهيك عن الزعل والحزن الي  في قلبك دا كله 

ادهم=محدش يقدر يشيل حزني وتعبي كلو ولا حد يقدر ياخد مكانها في قلبي ابدااا 

احمد=ربنا يهديك يا صحبي  ويفك عليك 

(نسيت اعرفكم علي احمد   28 صاحب احمد من الطفوله ومن نفس البلد ومتربي معاه ومع بعض في كل حاجه وهو جسم رياضي ولون عنيه رماضي  وملامح  وجه خاشنه  والبنات بتموت عليه زي احم ادهم بظبط بس ادهم مش مدي اعتبار للبنات لاكن هو مقضيها مع كل بنت شويه😹⁦🖖🏿⁩)

ووصلة أمام الفندق وقبل أن ينزل 

احمد=طب متيجي تباع معايا في الشقه 

ادهم=لا انا عاوز اقعد لوحدي شويه 

احمد=الي يريحك يا صحبي عاوز حاجه 

ادهم= لا  سلام 

واتجه لحم دالي بيته وصعد ادهم الي الفندق واخد مفتاح الأوضاع وطلع فوق   واخد شاور وكان بدو يفيق ويعتزل عن العالم باكلمه ويسرح الي حبيبتو فاطمه الي وحشتو  وبدع أن أخذ الحمام طلع وارتكب الي سرير وذهب الي احلامو......

يتبع...

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية احببت بنت البندر)

google-playkhamsatmostaqltradent