رواية ماسة الفهد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم حبيبة محمد

 رواية ماسة الفهد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم حبيبة محمد

رواية ماسة الفهد البارت الرابع والعشرون 

رواية ماسة الفهد الجزء الرابع والعشرون 

رواية ماسة الفهد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم حبيبة محمد


رواية ماسة الفهد الحلقة الرابعة والعشرون

البارت الرابع والعشرون وماقبل الاخير{24}.
رواية:ماسة الفهد❤💎.
بقلمي الكاتبة:حبيبةمحمد💜👀.
عبدالرحمن:الو يافهد برن عليك بقالي كتير مبتردش لي
فهد:تعبان شوية 
عبدالرحمن:لي مالك تعبان لي في حاجه حصلت
فهد:ماسة عرفت كل حاجه
عبدالرحمن:عرفت اي عرفت السر
فهد:اهه
عبدالرحمن:مين اللي قالها
فهد:انا اللي قولتلها مكنش في حل تاني
عبدالرحمن:طب اهدأ وهيا قالت اي
فهد:قالتلي سبني وانها مش عارفه تقول اي
عبدالرحمن:طب انت سبها دلوقتي مع نفسها هيا اكيد مش هتبقا عايزة تخسرك يعني فاهمني
فهد:مش عارف ياعبدالرحمن انا سيبها على ربنا انا مش عايز اخسرها انا ماصدقت اننا بقينا مع بعض
عبدالرحمن:خلي بالك من نفسك انت بس
فهد:ماشي يلا سلام
ونروح عند فريدة....
فريدة:اي ياعبدالرحمن بكلمك مشغول لي
عبدالرحمن:لا اصل كنت بكلم فهد
فريدة:فهد متأكد
عبدالرحمن:يعني هكدب عليكي يعني يافريدة
فريدة:امم
عبدالرحمن:طب سلام دلوقتي
واقفل السكة...
فريدة:بقا بتقفل السكة في وشي ياعبدالرحمن مااشي انا هوريك
عند ماسة واسيل...
اسيل:انت بتهزريي مش مصدقة ان كل ده حصل
ماسة:هو ده اللي حصل والله بس اوعي اوعي يااسيل اسمع انك قولتي لحد
اسيل:يعني انتي خايفة عليه اهو 
ماسة:اكيد يعنيي ده جوزي هو انتي ازاي متعرفيش
اسيل:منا مكنتش موجودة بردوا ساعتها انتي مكنتيش في البيت وانا كنت عند ليندا صحبتي
ماسة:اهه
اسيل:طب انتي هتعملي اي دلوقتي
ماسة وبدأت تعيط:انا مش عايزة اسيبوا يااسيل
اسيل:طب اهدي طب انتي اكيد مش هتسيبيه يعني بس انتي لما يجي هتقوليله اي
ماسة:انا من جوايا مسمحاهه ولما يجي حرام بردوا هو شايل ذنب ومكنش قصدهه مش هزودها عليه
اسيل:احسن حاجه عملتيها
ماسة:يعني انتي شايفة كدا
اسيل:اهه شايفة كدا
ماسة:خلاص ماشي
الساعة 2:00 ليلاا..
ماسة كانت عاملة نفسها نايمة..
فهد من وراها..
فهد:انا نفسي تسامحيني والله ياماسة انا مش مسامح نفسي لو انتي سامحتيني هرتاح
ماسة قامت وقالت:...
وفجأة ...
نروح عند عبدالرحمن ..
عبدالرحمن:ياغبي اي اللي انت عملته ده مكنش ينفع تقفل في وشها السكة انا هكلمها اصالحها
عبدالرحمن رن 3 مرات...
عبدالرحمن لنفسه:انا عارف اني غلطان بس مش لدرجادي وانتي عايزة تعلميني الادب الصبح عارفك هتكلميني
ونروح عند ماسة وفهد...
ماسة:انا مسمحاك يافهد 
فهد قام حضنهاا.. 
فهد:انتي بتتكلمي بجد يعني انتي مسمحاني بجد
ماسة:اه والله يافهد مسمحاك انت مكنش قصدك صح
فهد:اهه والله ياماسة مكنش قصدي
ماسة:انا مسمحاك عشان بحبكك يافهد والله بس ياريت متكنش مخبي عني اي حاجه تاني واي حاجه تحصل تقولهالي 
فهد:حاضر ياحبيبتي واحشتيني اويي
ماسة:وانت كمان واحشتني والله
فهد:طب وبعدين يعني
ماسة:وبعدين اي مش فاهمه
فهد:يعني بجد مش فاهمه وبيقرب عليهاا
ماسةبتوتر:لا مش فاهمه
فهد:خلاص هقولك انا
ماسة:هتقول ....
وكانت ستتكلم ولاكن منعتها قبلة من فهد طالت لمدة...
ماسة:على فكرة انا مش هكلمك تاني
فهد:طب انا اللي هكلمك ومسك يديها.
ماسة:انت بتعمل اي
فهد:هقولك هقولك اهدي
وذهبوا في عالمهم الخاص.
ونسبهم مع بعض شوية
تااني يوم الصبح....
فريدة:الو انت رنيت عليا امبارح
عبدالرحمن:اه رنيت وانتي مردتيش لي هاا
فريدة:اي كنت زعلانة منك مش من حقي ازعل وبعدين طريقة كلامك وقفلت في وشي السكة
عبدالرحمن:طب مادام زعلانه من رنيتي عليا لي
فريدة:طب انا هقفل بقا عشان باين كده اني مبقتش افرق معاك يلا سلام
عبدالرحمن:استني استني يامجنونة انا بهزر معاكي وانا اسف انا فعلا طريقة كلامي كانت تزعل بس كنت متعصب
فريدة:خلاص ماشي ولا يهمك وبعدين متتئسفش تاني قولي حقك عليا بس انت هتبقى جوزي كمان شهر
عبدالرحمن:نفسي الشهر ده انام واصحى الاقيه عدا
فريدة:مالك مستعجل كده لي
عبدالرحمن:عشان واحشتيني ياديدة
فريدة:بتكسفني على فكرة بكلامك
عبدالرحمن:خلاص يعني مقولش كلام حلو تاني
فريدة:لا لا ازاي قول كلام حلو
عبدالرحمن:انتي هتجنيني معاكي باين كده يافريدة
فريدة:معلش بقا حقك عليا لازم تستحملني عشان لازم الزوج يتحمل زوجته صح
عبدالرحمن:صح يروحي
وبعد مرور شهر
يوم الفرح....
فهد:اصحي ياماسة
ماسة:سيبني شوية انام
فهد:انتي بقيتي كسولة كده ليي ياماستي
ماسة:انا مش كسولة انا عايزة انام
فهد:خلاص اصحي عشان نلحق الفرح بقاا
ماسة:ماشي انا قايمة اهو
فهد:اناهدخل اخد شاور ارجع الاقيكي صاحية
ماسة:ماشي روح انت طب
فهد دخل كان بياخد شاور
وقامت ماسة من على السرير
ماسة:انا دايخة كده ليي
ومكملتش الكلمة الا وكانت واقعة على الارض
فهد:مش سامع صوتك يعني اكيد لسا نااااااا..
وملحقش يكمل فجأة...

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية ماسة الفهد
google-playkhamsatmostaqltradent