رواية تزوجنا لمنع الثأر الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم بسنت أشرف

 رواية تزوجنا لمنع الثأر الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم بسنت أشرف

رواية تزوجنا لمنع الثأر البارت الرابع والعشرون

رواية تزوجنا لمنع الثأر الجزء الرابع والعشرون

رواية تزوجنا لمنع الثأر الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم بسنت أشرف

رواية تزوجنا لمنع الثأر الحلقة الرابعة والعشرون

كارما بصدمة :  انت بتقول اي 

فراس بابتسامة:  بقولك تقبلي تتجوزيني بصي ي كارماا انت متعرفيش بقيتي غالية علياا قد اي بصي بحس باحسااس جميل اووي وانت جمبي بقيت مقدرش يعدي يومي من غير ما اشوفك بصي انت بقيتي محور حيااتي اصلاا 

كارما:  بصرااحة انت صدمتني اووي 

فراس:  طب يلاا فوقي من صدمتك بقى عشاان رجلياا وجعتني 

كارما:  فصيل اووي كمل حاجة لاخرها اناا كنت بحسبك رومانسي مش فصيل 

فراس:  طب اخلصي ي بت عشاان رجلياا خلاااص هتوقف 

كارما:  خلااص موافقة عشاان اناا عاارفة ان مفيش حد في الدنيا دي هيستحملني غيرك اصلا 

فراس:  عشاان تعرفي قيمتي بس وقرب و مسك ايدها عشاان يلبسهاا الدبلة راحت هي شدت ايدهاا منو 

فراس برفعة حاجب:  اي 

كارما:  لاا مش هلبس الدبلة غير لما تيجي و تخطبني من اهلي الااول 

فراس:  اشطاا 

كارما:  اشطاات 

***************************

ابرار:  اسدي عاايزة اروح عند بابا 

اسد:  حااصر هوديكي بس مش النهاردة 

ابرار:  لاا ي اسدي عاايزة ارووح النهارده مليش دعوة 

اسد:  تؤتؤ مش هنروح النهااردة 

ابرار: برااحتك اناا زعلاانة منك 

اسد:  مقدرش ع زعلك ي قمري 

ابرار:  لاا ما انت خلااص زعلتني 

اسد:  يبقى اصالحك طبعاا 

ابرار:  لماا نشوف ي اسد 

اسد فضل ماشي بالعربية لغاية ما وصلوا ع مطعم  "Luxury" 

ابرار:  واو المطعم ده جامد اووي بس اكيد غاالي 

اسد:  مفيش حاجة تغلى عليكي ابداا 

ابرار:  لاا بجد انت معااك فلوس ولاا هتفضحناا جوا 

اسد:  ي بت انت متعرفيش جوزك ده اناا معاايا فلوس كتير 

ابرار:  نينينيني كداااب اناا عارفة ان معااك فلووس بس مش كتير اووي يعني و بعدين يلاا ندخل نااكل و لااا جااي تفرجنا ع المطعم 

اسد:  يلااا ي محترمة 

ابرار:  يلاااا 

***************************

في قاعة من اكبر القاعات نلااقي موجود فيهاا نااس كتير من رجال الاعمال و زوجاتهم و قرايب العريس و العروسة 

ونلااقي ع الاستيدج 

شادي و نور قاعدين ع الكراسي المخصصة للعرساان 

كانت قاعدة نور بتفتكر ازااي طلبت منهاا حماتهاا انهاا تاخد فلوس و متحضرش الفرح و ترقض الجواز من شاادي و ازااي هي كسفتهاا و موافقتش ع عرضهاا ازااي كانت عايزاها تعمل كده في شادي و تسيبوا وهي حبتة وهو اقرب انسان لقلبهاا و اكتر انساان حبهاا كان بيظهر حبة ليهاا في كل حركة و كل احساس كانت بتحس بحبوا 

قاطع تفكيرهاا شادي:  بتفكري في اي ي حرمي المصون 

نور بابتسامة:  بفكر فيك ي شادي  و في حياتناا و مستقبلناا هيكون ازااي 

شاادي:  هتكوون احلى حيااة واحلى مستقبل بأذن الله 

نور:  واناا متأكده من كده طالما انت موجود معايا 

و جم نااس يبااركوا للعرايس 

باركوا ونزلوا وبعدين جة حيدر و صفاء

حيدر قرب عند ابنة و حضنوا 

حيدر:  الف مبرووك ي شاادي طول عمري بتمنى اليووم اللي اشوفك فية عريس 

شادي:  الله يباارك فيك ي باابا و تشوف ولاادنا و تفرح بكارماا كماان 

حيدر:  يااه اناا مش متخيل اليوم اللي كارما هتتجوز فية 

شادي:  قريب بأذن الله 

حيدر:  الف مبروك ي نور ي بنتي 

نور:  الله يباارك فيك ي عمو 

صفاء قربت عند شادي:  طول عمري بحلم باليوم اللي هشووف ابني فية عريس لكن للاسف مش قادرة افرح 

شادي:  مفيش دااعي بكلامك ده ي ماما و اناا مبسووك اخر انبسااط مش لاازم تنكدي عليا 

صفاء:  برااحتك.

ونزلت هي و حيدر وراحوا عشاان يشوفوا الضيوف بتاعتهم 

***************************

فراس:  الفرح جميل جداا عقبال فرحناا 

كارما:  ايوة فعلاا اناا مبسوطة جداا ل شاادي بجد هو طيوب و يستااهل و نور كماان كويسة خاالص 

فراس:  ربناا يخليهم لبعض ويرزقكهم بالذرية الصاالحة 

كارما:  ياارب 

فراس:  وعقبالناا 

كارما:  مخلاااص بقى 

فراس:  خلصناا ياختي ارتااحي 

و اشتغلت اغنية رومانسية " اوعديني "

و رقصوا العريس و العروسة عليهاا " sloo" 

وانضموا كل كابلز ليهم 

و بعدين رجع كل واحد مكانوا  و كان خلاص نهااية الفرح 

طلعوا ناصر و سناء و نادين ع المسرح 

ناصر حضن نور:  الف مبروك ي حبيبتي 

نور:  الله يباارك فيك ي عمو 

سناء:  مبرووك ي حبيبة قلبي 

نور:  الله يباارك فيكي ي مرات عمي 

سناء:  هنااخد نادين معاانا النهاردة 

نور:  مااشي ي مرات عمي ابقى جيبيهاا معاكي بكرة 

سناء:  مااشي ي حبيبتي بأذن الله ربناا يسعدك ياارب 

***************************

اسد وابرار كانوا في العربية

ابرار:  واو بجد المطعم ده اكلوا رووعة 

اسد:  بالهناا والشفاا ع قلبك 

ابرار:  عاايزة كولاا عشان اهضم 

اسد:  حااضر من عنياا اول سوبر ماركت هيجي في وشي هجبلك منو علطول 

ابرار:  وبالمرة هاتلي شكولااتة و شيبسي و لباان تشيكلز 

اسد:  حااضر حاجة تااني 

ابرار:  اه وهااتلي شيتوس 

اسد:  اوامر تاانية 

ابرار:  اه بالم.... 

قاطعهاا اسد:  بالمرة اجبلك المحل كلوا واريح 

ابرار:  لاا مش للدرجة 

اسد:  صحيح نسيت اقولك اني هساافر عشاان شغلي 

ابرار:  واناا 

اسد:  برااحتك عاايزة تقعدي هناا ماشي عاايزة تيجي معاايا ماشي 

ابرار:  لاا اناا هاجي معااك و علفكرة اناا قاعدلي 3 سنتين في الكلية بتااعتي ف قدملي في القااهرة معاك 

اسد:  اي ده هو انت في كلية بس كلية اي 

ابرار:  مش عاارف مراتك في كلية اي لغااية دلوقت 

اسد:  مجتش فرصة وانت مقولتيش 

ابرار:  عموماا ي سيدي اناا في كلية طب 

اسد بتريقة:  اه طب بيطري صح 

ابرار:  لاا ع فكرة اناا طب بشري وهبقى دكتورة اطفاال كماان 

اسد:  واناا الغبي اللي هصدق 

ابرار:  ي ابني والله العظيم في طب 

اسد:  مش بااين عليكي ابداا 

ابرار:  لااا والله اناا هكون احسن دكتوورة في العاالم اصلاا 

اسد:  واثق فيكي طبعاا 

***************************

في شقة شادي 

وصلوا والنااس مشيوا اللي كانوا جاين ورا العروسة والعريس 

شادي قرب من نور وحضنهاا:  اناا مبسووط اووي بجد ومش مصدق نفسي  حااسس اني بحلم

نور قرصتة في ايده 

شادي:  ي غبية بتقرصيني لية 

نور:  عشاان تصدق انو حقيقة مش حلم. 

شادي:  اناا بحبكك اووي ي نوري 

نور:  تصدق واناا كماان بموووت فيك بص بعشق امك ولاا اقولك مجبش سيرة طنط احسن هي مش طيقااني طبيعي 

شادي كان حاضنهاا جاامد:  ده اناا اللي بعشقكك و بمووت فيكي و بحبك فوق ماا تتخيلي 

نور:  انت طلعت روماانسي اووي يعني. 

شادي:  انت لسة شوفتي حاجة ادخلي "bed room" وانت هتعرفي وغيري هدومك وبعدين نادي علياا ومتنسيش تتوصي عشاان نصلي 

نور:  مااشي 

**************************

دخلت نور الاوضة لقتهاا ملياانة ورد احمر و السرير معمول علية قلب كبير بالورد و جواه  قلب صغير و فية حرف ال "N و Sh  

والاارص كماان ملياانة ورد 

راحت هي غيرت الفستاان ودخلت التوالت لقتوا ملياان ورد هو كماان 

اتوضت و لبست هدومهاا وبعدين لبست الاسدال من فوق 

وخرجت ل شاادي  وهو كماان كان غير هدومة 

راحت عنده وحضنتة 

نور:  اناا بحبك اووي ي شاادي متسبنيش ابداا 

شادي:  اناا مقدرش اعيش من غيرك اصلاا ويلاا نصلي احسن ما اتهور 

نور:  يلااا 

وصلوا و بدأوا حيااه جديدة مع بعض و نور بقت مراات شاادي و ام عيالوا 

يُتبع ..
google-playkhamsatmostaqltradent