روايات

رواية وجع القلب الفصل الثالث عشر 13 بقلم شروق مصطفى

رواية وجع القلب الفصل الثالث عشر 13 بقلم شروق مصطفى

رواية وجع القلب البارت الثالث عشر

رواية وجع القلب الجزء الثالث عشر

وجع القلب
وجع القلب

رواية وجع القلب الحلقة الثالثة عشر

مايا انتبهت للموقف كله ولقت انها ماتحركتش لسه هي مش قادره تتحرك اصلا وعاوزه تختلي بنفسها تاخد نفسها الاول قالت حدخله القاعه الاجتماعات الاول بعد كده تروح التويليت تظبط نفسها)
مايا شاورتله علي اتجاه المكان المخصص للاجتماع : اتفضل من هنا
صقر ابتسم:ايه ده ايه المعامله الرسميه دي كأنك ماتعرفنيش ايه مش حتسلمي عليا حتي ومد ايديه👋
مايا اتردد في الاول ومدت ايديها قدام شويه ونفس الوقت بتنظر لايده وعينه👀 فسحب هو ايديها مره واحده🤝🏻 وسلم وماسكها بتملك وطول اوي حاولت تشد ايديها مش راضي بيسلم بتملك
مايا بتلجلج: لو لو سمحت اتفضل
وسحبت ايديها تاني فسابها ومشيت قدامه سابقته وفتحت القاعه ودخلت شاورتله علي مكان ال حيقعد فيه ودخل وراها وقفل الباب بعده برجله
اتخضت مايا ورجعت بصت :ايه ده فيه ايه قفلت الباب ليه (ولسه رايحه ومعديه قدامه تفتح باب )راح مسك ايديها و زققها علي حائط وحاوطها بايديه الاثنين
لسه مايا حتزعق وتصوت:ايه ال بتعمل**
راح كتم فمها بايد والثانيه ماسك ايديها الاثنين بايد واحده
مايا برقت 😲 مش مستوعبه كل ده اتخضت
صقر كاتم فمها بايده وقرب ع ودنها وميل راسه ع جنب ووشوشها بتحذير : اياكي ثم اياكي اشوف نمله بس لمستك ولا جت جانبك فاهمه ! ومش عاوز اشوف ال بتاع ال اسمه حسام ده جانبك وبيلزقلك فااااااهمه
*مايا في حاله رعب بتبربش بعنيها ووشها احمر جدا من موقف محرج جدا والباب مقفول وناس بره وعايشه فحاله رعب من احتجازها بالشكل المهين ده و قربه الغير طبيعي وشكه المريض ده هو فاكرني لسه ضعيفه وحخاف واقفل ع نفسي تاني* مردتدش عليه
باعد شويه بس لسه كاتم فمها وزعق: فاااااهمه
هزت راسها فوق وتحت بمعني فاهمه لكن من جواها اعلنت الحرب عليه هو ال بدا
عنيها دمعت🥺 صعبت عليها نفسها اوي😪 من موقف حساه مهين بنسبه لها مكان عمل وناس بره اكيد حيفهومو بطريقتهم بقا*
نظر في عنيها فنفس اللحظه دي
رن تليفون صقر فساب ايديه ال ماسكه ايديها الاثنين
انتهزت هي الفرصه و
مايا بكل قوتها والخوف والرعب ال عشته بشكل المهين ده زقته وباعدته بعيد عنها واتكلمت بقوه: انت مين انت عشان تمسكني بطريقه دي لا خطيبي ولا جوزي ولا حتي حبيبي حتي
انت مش من حقك تكلمني وتشكك فيا كده مش حسمحلك
انت انسان مريض وانا لايمكن ارتبط بواحد بيشك فصوابعه انا مش خطيبتك ال خانتك فوووق بقا انا مبقتش زي الاول ضعيفه اااابعد عني وطلعت جري بره الاوضه
دخلت التويليت وحكمت الباب عليها كويس
ومسكت وشها🙈 ومسكت قلبها ال مبطلش دق ده خوف اخيرا تغلبت علي خوفها ومش حتسكتله تاني
غسلت وجهها واستنت شويه لحد ما*****
كان حمزه بيتصل بصقر بيبلغه انهم كلهم وصلو وطالعين
وطلعو كلهم وحسام طلبلهم البوفيه وبلغه طلباتهم و عمال يبص علي مايا مش لاقياها: اختفت فين دي
*كان صقر اخد باله اوي منه انه بيدور عليها*
ومش طيقه اصلا بس جا علي نفسه عشان الصفقه تتم ويشوفها تاني
حسام اعتذرلهم وطلع يكلم مايا ال اختفت وقلق وخاف عليها اوي من شكلها قلق لتكون تعبت فجااه :اسف بعد اذنكم حعمل مكالمه وكله حيكون جاهز
وطلع كلم مايا: انتي فين يابنتي روحتي فين؟
مايا كانت لسه بتغسل وشها واستنت شويه لحد ما هدت شويه وبدات تستعيد نفسها تاني لان لسه المواجهه مخلصتش ولسه حتفتح باب وتطلع لقيت تليفونها بيرن حسام
ردت عليه وحاولت تمالك نفسها : الو
حسام :…………………….
مايا: اسفه اسفه انا جايه اهه
حسام: مايا انتي كويسه بجد !
مايا: اه يا حسام كنت بظبط ميكب بس وجايه انا شيفاك استني ندخل سوا
حسام: يلا وقفل
((كل ده والصقر واقف متابع كل ال حصل ورجع مكانه تاني اول ما حسام قفل معاها))
ورجع مكانه وقعد بيخبط بالقلم كتير📝 وعلي اعصابه وعينه ع الباب لحد ما دخلو هما الاثنين و*****
حسام :مايا انتي كويسه بجد
مايا: نتكلم بعدين ممكن
*ولسه حيدخلو واقفته*
حسام عاوزاك ندخل سوا وامسك ايدي واحنا داخلين
*مايا كل ال بيدور في بالها انها حتجنه وبس*
حسام اتفاجئ بالطلب العجيب ده:،مايا احنا فالشغل مش بنهزر اعقلي في ايه مالك!!!
مايا:حفهمك كل حاجه بعد مايمشو والله بس عشان خاطري اعمل ال قولتلك عليه ويلا مفيش وقت اتاخرنا عليهم جوه
حسام اتنهد : يلا
ودخلو سوا ******
دخلو سوا جنب بعض👫🏻 ورفع ايديها :اقدملكم مايا
مساعدتي الخاصه وذراعي اليمين في كل حاجه
مايا واجهتلهم كلام جميعا :بعتذر جدا ع التاخير
حسام : لو سمحتي يا مايا وزعي الورق عليهم
مايا لفت علي كل ال موجودين ووضعت كل واحد نسخه من العقد
لحد مالفت وقعدت جنب حسام ورافعه راسها فوق مش هممها تهديد عيونه
*كل ده وصقر منزلش عينه من عليها وبيخبط بالقلم ال قدامه 🖊 وينظر لها نظره توعد مشيتي ال بدماغك برده😠🤨 وكان هاين عليه يقوم يفض الاجتماع ده كله علي دماغهم 🤛🤜
واستمر الاجتماع اكتر من ساعه
المتكلم الرسمي حسام وحمزه وكلا محامي ومايا بتتكلم معاهم ومع حسام
وصقر غير مشترك معاهم بلمره لحد ماحمزه كلمه
تمام يا صقر صقر انتبه له تمام كده ولا تحب نزود حاجه في العقد
صقر : تمام تمام
صقر كان مركز معاها وحركاتها وابتسامتها وكل ال يخصها
لحد ما ادرك ان الاجتماع خلص
حسام: تمام نقول مبروك علينا
صقر ابتسم :الله يبارك فيك
استاذن كلا من المحامي الطرفين وكلا من المحاسب الطرفين ومشو
تبقي كل من مايا وحسام وحمزه وصقر
حسام بيكلم مايا وبيشاورلها علي حمزه بيعرفها به: عارفه مين ده
مايا نظرت له وابتسمت ورجعت نظرت لحسام مش واخده بالي
حسام: ده بقا ياستي خطيب نيرمين العريس المنتظر قريبا
مايا اتفأجت ونظرت له تاني :ايه ده بجد
مبروووووك انا مبسوطه جدا ليكم بجد بص بقا نيرمين دي اكتر من اختي اصلا مش بنفترق عن بعض اصلا
حمزه يبقا انتي بقا صاحبتها ال سابتني شهر محتاس فشقه لوحدي وراحت تتفسح معاها
مايا نست ال حواليها وضحكت 😂: فضحاني دايما البت دي والله مش انا لوحدي وبصت علي حسام وشاورت عليه وده مشترك معانا برده خلي بالك😂هههههههه
صقر كان كل تركيزه علي ومايا وطريقه كلامها وضحكتها
واخيرا خرج من سكوته واتكلم ونظر لها نظره مفهومه :عقبالك !
مايا: نظرت له وردت عليه من غير نفس ميرسي
صقر وجه كلامه لحسام: بما
بم ان اتفاقنا وكتبنا العقد فكنت حابب اعزمكم علي عشا عمل كلنا كده بمناسبه الصفقه الجديده ووجه كلامه لحسام ايه رايك
حسام مكنش معترض انا عن عن نفسي موافق لكن ناخد راي مايا
*مايا وجهت نظرها لصقر بتحدي*
حسام كلمها :ها ايه رايك
مايا ردت عليه بصوت واطي جدا : انت ناسي المعرض ال حنروحه انا وانت ولا ايه بعد الاجتماع
حسام نسي تماما من ضغط الشغل رد عليها خلاص حتصرف انا
(كل ده وكانو بيتكلمو مع بعض وصقر منزلش عينه من عليهم) لحد ما حسام رد : احنا اسفين جدا مش حينفع انهارده خالص عندنا مشوار مهم انا ومايا بعد الاجتماع لو ممكن بكره ايه رايك
رد صقر اخد نفس طوووويل ونظر لها نظره طويله جدا : موافق بكره بعد الشغل حكلمك ونتفق
قامت مايا ولمت جميع الورق والعقد وذهبت لتقوم بتصويره
كان حمزه وحسام بيتكلمو شويه مع بعض وصقر انتهز الفرصه دي : طيب انا حمشي بعد اذنكم ونظر لحسام بيفكرو بميعاد بكره : ومتنساش ميعادنا بكره
حسام: تمام في الميعاد باذن الله
وطلع بره لحد شافها بتصور الورق ذهب ناحيتها
وقالها ****كلمه ومشي بعيد عنها

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية وجع القلب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *