رواية هي التي سرقتني الفصل السابع عشر 17 بقلم نورهان ثروت

 رواية هي التي سرقتني الفصل السابع عشر 17 بقلم نورهان ثروت

رواية هي التي سرقتني البارت السابع عشر

رواية هي التي سرقتني الجزء السابع عشر

رواية هي التي سرقتني الفصل السابع عشر 17 بقلم نورهان ثروت

رواية هي التي سرقتني الحلقة السابعة عشر

البارت١٧
(بدايه يوم جديد ف المستشفي الكل حزين ع اللي بيحصل .وخايفين علي اسيل. رقيه مش ببتكلم مع حد .واياد بيحاول ييخليها كويسه .واهل اسيل محدش فيهم بيتكلم ام اسيل مقهوره ع بنتها .وابو اسيل اصلا مش موجود بيعمل كل حاجه عشان يلقي اسيل . ومختار مش سيب اوضه كريم مستني لحد ما يفوق )
في اوضه كريم
كريم:اسيل لا لا متسبيش ايدي اسيل لا يااسيل اوعا انتم مين لا اسيل هموت لو بعدتي عني اسيللل
(دا كريم كان بيحلم بكل اللي حصل شاف اسيل وهي بسيب ايدو وهو مش عارف يعمل حاجه واول مابداء يفتح عينه )
كريم بتعب :بابا اسيل فين هي بره صح نادي عليها اسيللل يااسيل تعالي 
مختار بحزن :اهدي يابني اسيل مش موجوده هنا اهدي اصبر هنادي الدكتور 
كريم بعصبيه:دكتور اي اسيل فين  يعني اي مش موجوده بنتي فين ياباباا اسيل فين انا فضلت مسك ايدهه مسبتهش والله انا مش فاكر غير اخر كلمه هي قالتها بحبك  لا ياجدعان اسيل فين محدش يهزار معابه يقولي مش موجوده هي موجوده 
مختار بقهر :اهدي يابني ابوهه بيدور عليها ف كل حته اهدي هنلقيها 
كريم بينهار: خرجني من هنا ياباابا انا عايز حببيتي مش هاقاعد هنا وهي مش جنبي ومش عارف عملوا فيها اي انا سمعته وهو بيقول هيخلني اتقهر عليها يابابااا هموت لو فضلت معرفش هي فين 
مختاربخوف :يابني فهمني انت تقصد مين واي اللي حصل واهدي انت لسه تعبان 
كريم بقهر  :اللي حصل ياباابا 
Flashback
(بعد ما العربيه اتقلبت كريم كان فايق حاجه بسيطه بس مكنش قارد يتحرك كان بيحاول يتكلم ويطمن عليهم بس شاف ناس جايه عليهم حاول انه يتكلم معاهم عشان يطلعهم من هنا بس اللي حصل )
مجهول 1:اهي العربيه اتقلبت هات بقي البت اللي موجوده ف الصوره معاك نوديها لي الباشا 
مجهول2:يالهوي ياض البنت دي حلو اوووي هي واللي معاهه 
مجهول1:متخافش ياض اكيد الباشا مش هقول لينا لا لو طلبنها غير كد انا سمعت الباشا بيقول هيخلي اللي اسمه كريم يتقهر عليها فا اكيد هيوافق لو احنا طلبنها منو 
(هنا اسيل بدات تفوق شويه حاولت تخرج من العربيه لقيت حد بيساعدهه تخرج فرحت ولسه رايحه تقول ليهم ع كريم والباقي بس لقيت ايد بتمسك ايدهه لقيت كريم اللي مسك ايدهه)
كريم بتعب:لا اسيل لا متخرجيش معاهه لا يااسيل متسبيش ايدي لا هتروحي مني لا سيبي ايدهم متسبيش ايدي 
مجهول1 :الحقي ياض دا واحد فيهم فايق انجزا نطلع البت دي قبل ما الناس تيجي علينا 
كريم بعيط:اسيل لا متسبيش ايدي لا ااسيل سيبها هقتلك بقولك سيبها 
(اسيل بداء يغم عليها تاني لان حد ضربها ع دماغها وهي بتعافر معاهم عشان متروحش اخر كلمه قالتها)
اسيل :بحبك اوووي 
(اسيل قالت كد بسبب تاثير الضربه عليها هي كان كل توقعتها انها مش هتشوف كريم تاني )
(ف نفس اللحظه دي مجهول 2ضرب كريم ع دماغه كل دا ومحدش شاف رقيه اللي شافت الموضوع كله بس مش قادره تتحرك )
............
كريم بيعيط :يابابا خرجني لازم اشوف حل اسيل مش هتفضل بعيده عني اكتر من كد  ياجدعان حد يفهمني اسيل طل دقيقه بتعدي عليها خطر انا مش هخسر حته مني هموت من غيرهه 
الكل كانوا  دخلين لكريم  وسمعوا كل اللي  كريم كان  بيحكي 
(كانت صدمه لكل اني كل دا حصل معاهم وان  كريم بيعيط كريم اللي محدش بس يعرف يعصبه و اللي كانوا عندهم احساس انه معندوش قلب بيعيط عشان مين عشان بنت مش كل البنات زباله  بس محدش يعرف ان البنت دي بقت صغيره كريم بقت حياه لكريم كل حاجه ف حياه كريم هترجع اوحش من اول لو هي مش موجوده )
اياد:اهدي ياصحبي هنلقيها وهنخلي اللي عمل كد يتمن الموت 
كريم بيعيط كانه طفل فقد امه :هترجع ليا حببيتي انا مش عايز حاجه غيرهه من الدنيا بص رجعها ليا وانا اوعدكم اني مش هزعق ليها تاني وموافق تعمل مقالب انا موافق علي اي حاجه بس هي ترجع 
(الكل بصوا لكريم بوجع ع اللي بيحصل )
...............................
ف مكان اخر بعيد كل البعد عن كريم كان مكان كله حاجه في غلط اي دا مش دي اسيل اللي هناك تعالوا نشوف 
مجهول1:ياباشا البت اهي عندك احنا كد ف التمام 
الباشا:اه خد الفلوس اهي
مجهول1:ياباشا البت اهي عندك احنا كد ف التمام 
الباشا:اه خد الفلوس اهي 
مجهول2:خيرك  كتير  علينا ياباشا 
باشا:يلا بقي سبوني مع البنت دي هي مالها انا مش قولت مش عايز يحصل ليها حاجه 
مجهول 2:ياباشا كانت بتعافر بكل قوتها فا ضربها ع دماغهه 
الباشا:غور اطلب الدكتور بسرعه 
بعد نص ساعه 
الدكتور:ياباشا يابت دي دخلت ف غيبوبه اللي ضربها ف مكان ف دماغه عمل كد 
الباشا :هتفوق امتي 
الدكتور:محدش يعرف يوم اتنين شهر شهرين ع حسب 
الباشا:طب غور مني وشي
ياسين (مساعد الباشا ف كل حاجه ):هتعمل اي يابااشا مع البت دي 
الباشا:هسيبها كد لحد مانشوف هعمل اي اكيد كريم مكسور دلوقتي نفسي اروح اشوف وهو مقهور عليها 
ياسين:باشا انت ليه بتكرهه كريم 
الباشا: اي حاجه بحبها هو بياخدهه اي حاجه نفسي فيها بتروح لي هو ومن ضمان الحاجات دي اسيل انا اعجبت بيها وهي في ٣ ثانوي يجي هو ياخدهه مني ليه 
ياسين:بس ياباشا كريم مش هيسيبك ياباشا انا عرفت ان ابوهه مخلي ناس كتير اووي يدوره عليها ف كل مكان حتي اللي اسمه اياد نفس الكلام كل دا وكريم لسه معملش حاجه لما يفوق هيدمر الدنيا 
الباشا:وانا مش قليل عشان يقدر عليا 
(الباشا ٣٤ سنه . شكلوا طويل جسمه كله عضلات عيون خضره شعره اصفر طويل .عدوه كريم بيكرهه  جداااا .بيشتغل كل حاجه غلط .امنيه حياته انه يقتل كريم. اي سبب الكرهه دا محدش يعرف. بس كل الي هو بيقوله ان كريم بياخد منو كل حاجه )
ياسين بصوت واطي:احنا ولا حاجه قدام كريم 
الباشا:يلا سيبني مع اسيل 
ياسين:ليه ياباشا هتعمل اي انا شايف اننا نسيبها دلوقتي لحد ما تفوق بعدهه هتشوف هنعمل فيها اي
.......................
في المستشفي 
(ف اوضه ضلمه جدااا كريم موجود فيها بيعيط وبيفتكر كل المواقف الي كانت مابينه هو واسيل وافتكر السلسله اللي هو خدهه من اسيل )
Flashback
كانوا ماشين وجنبهم البحر وهو مبسوط انه ماسك ايديها وهي جنبه 
اسيل:انت حبتني ليه 
كريم:مش عارف بس من اول لحظه شوفتك فيها قلبي دق وانا كنت مستنب اللحظه دي من زمان 
اسيل:تعرف انا بحبك اوووي هو احنا هنفضل نحب بعض لحد ما نكبر 
كريم:لاخر العمر ايدي مش هتسيب ايدك 
اسيل:ياواد يارومانسي اتقل كد ياض دلوقتي حد يسمعنا يقول الواد واقع 
كريم بضحك:حاضر هتقل اي نصيحه تانيه ياست اسيل 
اسيل:احبك وانت شاطر 
كريم:اسيل اي السلسله دي وليه لبسها ف ايدك 
اسيل:بص يابني انا بحب السلسله دي كل ما ببقي عايزه اطمن بمسكها وانا مش بحب السلسال اووي عشان كد لسبتها ف ايدي 
كريم:ممكن اخدهه عشان كل ما تبقي بعيده عني امسكها 
اسيل:مع اني مش هسيبك لحظه واحده بس ماشي
...................
كريم:انت مش قد الوعد يااسيل اهو انتي مش موجوده جنبي ومعرفش انتي فين اه ياقلبي مش قارد ف وجع ف قلبي رهيب انتي فين بس مش هطمن غير وانتي جنبي يارب احمي ليا بنتي وحببيتي وكل حاجه ليا ف الدنيا 
(كريم فضل يبص ع السلسله لحد مانام )
.................
عند رقيه 
رقيه بعيط:اياد لسه مفيش اي اخبار عن اسيل 
اياد بحزن:لا يارقيه بس بحاول اعمل كل حاجه بي ايدي 
رقيه بقهر :ماشي سلام 
رقيه بعيط:يارب احمي اختي يارب مليش غيرهه الكل هيدمر من غيرهه اولهم انا انتي فين بس يااسيل يارب رجعها ليا تاني .
#ممكن اي اللي يحصل ف المستقبل 
#اسيل هتفوق امتي وهتعمل اي لما تشوف الباشا 
#عايزه راي الكل ف البارت دا لان انا مش متعوده اكتب حزين بس حاولت والله راي الكل مهم عندي

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية هي التي سرقتني)

google-playkhamsatmostaqltradent