رواية هي التي سرقتني الفصل السادس عشر 16 بقلم نورهان ثروت

 رواية هي التي سرقتني الفصل السادس عشر 16 بقلم نورهان ثروت

رواية هي التي سرقتني البارت السادس عشر

رواية هي التي سرقتني الجزء السادس عشر

رواية هي التي سرقتني الفصل السادس عشر 16 بقلم نورهان ثروت

رواية هي التي سرقتني الحلقة السادسة عشر

اياد:انتي كمان يارقيه نفس الكلام ليكي ممنوع ٤ حاجات دول 

رقيه: اي دا يااياد مكنتش اتخيل انك كد عديم الشخصيه ليه طيب وانا اللي كنت بدات اسمي الولاد 

اياد:وليه بقي يام نص لسان انا عديم الشخصيه 

رقيه:واحد انا مش بنص لسان لساني اهو اتنين عشان انت بتقلد كريم مالك انت بي الناس دي دي عالم مجنونه يعني انا هخلي ضميرك شاهد ف القاعده دي ياعم اياد 

اياد:اشهد علي اي يارقيه انا عارف موتي ع ايدك 

رقيه:يعني انت تقلد كريم ليه دا اكبر غلط هو عملوا ف الحياه انه هو هيتجوز اسيل شايف اسيل دي حلمها ف الحياه تبقي حله فشار شوفت قد اي مينفعش تقلد كريم 

اياد باقتناع :عندك حق 

كريم:عشان هي عندهه حق بصي يارقيه ع اياد كويس عشان انا دلوقتي هخليكي ارمله من قبل ما تتجوزي 

(كريم قال كد ونزل ضرب ف اياد بيهزار )

رقيه:عاش ياكريم اوووي ياعم 

اسيل:كم صفر يارقيه 

رقيه:لا بصي دول ياقاتل يامقتول 

(فضلنا نهزار بعدهه طلعنا الاوضه عندي انا ورقيه عشان نحضر الشنط ونفس الكلام عند اياد وكريم فضلنا كد لحد بليل وننزلنا انا ورقيه عشان نستن كريم واياد )

رقيه:اياد اهو يلا نروح ليهم 

 اسيل:ماشي يلا مع اني اليومين دول هيوحشني اووووي 

رقيه:وانا كمان جدااا بس يلا نركب 

كريم:اسيل تعالي جنبي 

اسيل:لا ياخويه لحسن تتحرش بيا 

كريم:اتحرش بيكي ليه دا انتي شبه واحد صاحبي 

اسيل:تشكر يازوق 

كريم:ع اي ياصاحبي دي  اقل حاجه

رقيه:بس بقي بلاش كلام تعالوا نشغل اغاني 

اسيل:انا اوفق 

كريم:مش موافق 

رقيه:مش احنا البنات موافقين زوق منك انك توافق 

اياد:شوف مين بيتكلام علي الزوق 

اسيل:ولو مفيش اغاني اشتغلت دلوقتي هصوت وقول خطفني ياناس الحقيني ياحكومه 

كريم:مستحيل تشتغل اغاني انا

بعد ٥ دقايق 

اسيل:منور ياكريم خت بالك يارقيه بي مستحيل دي 

رقيه:خت بالي عارفه فكرني بي مين انا بكلمتي مش هتنزل الارض ابدا حنفي خلاص هتنزل المره دي 

اسيل:طب يلا بقي ياروكا عشان بحب الجزء دا من الاغنيه

رقيه:يلا

اسيل:اسمع دي خلاص عرفنا تاريخك ايه 

(رقيه وهي بتعمل حركات بي ايديها )

رقيه :متجيش وتعرضها ياهلس 

(اياد بعد ما اندمج مع اسيل ورقيه ف الاغنيه )

اياد: قلبك جايبك هات حبايبك 

اسيل بغناء ورقص : انا عو سيب علامة 

رقيه بغناء: وغزالتي مزعلهه ياما لولولولولي 

اسيل:ايوه ياابله عقبال عندكم ياحبايب 

رقيه:الا مين اللي اتخطب ياختي 

اسيل:اي دا الا انا مقولكيش ياوختشي مش ام السعد سعد ابنها هيتجوز وليله عيد 

رقيه: الاغنيه حلصت تعالي نشغل اغنيه تانيه 

اسيل لكريم:بص ياسطا الاغنيه دي ليك من القلب لقلب 

(توقعات كريم انها هتشغل اغنيه رومانسيه فيها حب لكن اسيل ماشيه بي جمله واحده انا محدش يتوقعني )

(اسيل وهي بتشاور علي كريم )

اسيل:هو هو كان اللي مجنني هو كان وخد عقلي مني هو كان العين والنني هو كان واحده اللي شغلني 

(كريم بص ليها بحب )

كريم:بعيد عن الهبل دا بس بحبك اوووي بجد انتي نقطه القوه والضعف عندي (بصوت عالي اووووي)بحبك يااسيلللللللل

ومسك ايدهه وباسها 

اسيل :وانا بحبك اووووووووي 

رقيه:ايوه بقي ياعم الجامد الا يااياد الجو دا مش واكل معاك باحاجه 

اسيل بضحك:خلاص بقي ياشباب خلينا نكمل مع  ديجي ريمكس اسيل حاحا 

كريم:لحظه واحده اسيل اي حاحا اقول اي فيكي وانتي فيكي كل العبار 

(كريم كان بيتكلم ومش واخد باله من العربيه اللي جايه عليهم شاف العربيه ف اخر دقيقه حاول انه يعديها بس معرفش ان يوقف العربيه لحد اتقلبت بيهم )

بعد نص الساعه 

(الناس شافت العربيه وطلعوا منها الكل بس الغريب اني اسيل مكنتش موجوده ف العربيه خدو كريم واياد ورقيه ع المستشفي وعشان كريم معروف الصحافين كانوا  موجودين ف كل مكان واهل كريم واهل اسيل ورقيه كانوا معاهم )

 في المستشفي 

مختار بقلق :ابني يادكتور عامل اي 

 دكتور :هو انا مش عارف اقصد حضرتك ع مين فيهم بس استاذ كريم حاله صعبه جداا ادعي لي هو محتاج الدعوه اما البنت اللي معاهم كسر ايد وكدمات بسيط والولد التاني كسر راجل وبرده كدمات بسيط 

عز:حضرتك تقصد مين بي البنت الواحده المفروض انهم اتنين مش بنت واحده ازي الكلام دا 

دكتور:لا يافندم هي بنت واحده وحضرتك ممكن تتاكد اتفضل شوف البنت اهي 

(تفكير عز كان يتمني ان البنت دي تبقي اسيل كان خايف ومرعوب ع اغل حاجه عندو فضل مغمض عينه وهو دخل الاوضه لحد ما سمع )

رقيه:عمو اسيل انا شوفتهم وهم بياخدهه وكريم حاول يساعدهه عشان كد حد ضرب كريم ع دماغه عمو الحادثه مقصوده الحقي اسيل انا عايزه اختي ياماما لا هي مش هيحصل ليها حاجه انا عارفه هي كانت بتنادي عليا انا وكريم بس مكنتش عارفه انقذهه انا السبب  

(فضلت رقيه تضرب نفسها وتكرر كلمه واحده انا السبب )

ام رقيه:اهدي يابنتي اهدي هنلقيها وهترجع تاني لينا كلنا اهدي حد يشوف الدكتور 

عز:مختار انا لازم اتحرك اشوف بنتي فين خليك مع كريم الناس هنا وابقي طمني علي كريم ربنا معاك 

مختار:وانت كمان طمني ع اسيل هنلقيها متقلقش 

عز:القيها الاول وبعد كد اطمنك عليها 

ابو رقيه:رقيه هو انتي شوفتي اي علامه او اي حاجه فيهم 

رقيه:الدنيا كانت ضلمه بس انا شوفت علامه ف ايدو كانت وشم  نصر ع ايده 

…………….

ف اوضه اياد 

اياد:دكتور هو كريم كويس صح ورقيه اكيد كويسين واسيل كويسه صح طمني عليهم .وكمان  هو انا مش شايف حد من اهلي ليه هو محدش موجود من اهلي ولا اي حد سال عليا 

الدكتور:بص يافندم مفيش بنت جت هنا اسمها اسيل استاذه رقيه هي اللي جايه معاكم وهي عندهه كسر وكدمات واستاذ كريم ف اوضه العمليات ادعليه واهل حضرتك مش موجودين

اياد بعصبيه:يعني لي اسيل مش موجوده اي الهبل دا هي كانت معانا انا متاكد كريم لما يفوق هيكسر الدنيا 

دكتور:يافندم ادعيله انه يقوم الحادثه كانت شديده غير كد ف ضربه جامده علي الدماغ ممكن ٦٠ ف الميه ياما غيبوبه ياما فقدان ذاكره 

اياد بقهر:دا انت دكتور خريج تجاره صح . كريم هيفوق وهيبقي كويس مش كريم  اللي يتعب كد انت فاهم .وكمان عايز اشوف رقيه هي ف انهي اوضه 

الدكتور :اوضه ٤ جنب حضرتك 

(اياد راح لاوضه بس مكنش عارف يدخل هيقول ليها اي بس هو نفسه مش قادر ومرعوب ع اسيل دي اكتر من اخت ليا وكانت بتساعد اياد ف حاجات كتير اووي وهو كل دا معرفهش غير من كم يوم اومال صاحبه عمرهه هتعمل اي )

اياد لنفسه :لازم اقف ع راجلي عشان اقدر اسند كريم ورقيه وعشان اقدر ارجع اختي ليا تاني 

اياد بحزن :عمو مختار كريم طلع من العمليات ولا لسه 

مختاربقهر علي ابنه  :طلع يابني بس هيفضل تحت الملاحظه 

اياد:متخافش ياعمو اكيد هيبقي كويس انا واثق ف ربنا 

مختار بحزن :ان شالله يابني 

اياد:عمو وهو اهلي فين 

مختار:بزعل ابوك مسافر عشان الصفقه اللي بره البلد وامك صراحه معرفش فين 

اياد بقهر:كنت متاكده الحمد لله ان حضرتك جنبي 

( والدة اياد ست ملهاش غير فى نفسها ومكانتها وسط المجتمع وكده ومش بتفكر فى حد وابوه على طول بيفكر فى شغله ومش همه غير مصالحه وفلوسه ولما يظهروا بإن هما الابوين المهتمين ولكن الظروف والوقت مكنش بيسمحلهم انهم يراعوا ولكن بعد فوات الاوان لانه خلاص كون كيانه بنفسه )

(كل دا حصل قدام اوضه رقيه فجاء ااياد سمع صوت رقيه بتصرخ اول ما دخل كانت الصدمه حد بيحاول يخطف رقيه ورقيه بتحاول تهرب منوا الرجل لما شاف اياد حاول يهرب بس معرفش اياد ضربه ف منطقه معينه خله يغم عليه واتصل بي الحرس)

اياد وهو بيهدي رقيه :هشششش خلاص مفيش حاجه انا هنا خلاص كل حاجه هتتحل اهدي ياحببتي هشششششش

رقيه بنهيار :اياد الرجل دا قال اسم اسيل والله  بص بص ايدو اهي وشم النصر اهو اياد اسيل يااياد انا خايفه هات ليا اختي يااياد 

اياد:اهدي يابنتي انا مش فاهم حاجه نهايي من كلامك انتي كويسه واسيل هترجع وهتبقي كويسه وهتعملي انتي وهي المقالب وهتبقي الدنيا حلو اووي بس اهدي 

(خلاص اليوم ع كد ف المستشفي وكل دا ومحدش عارف اسيل فين وهي كويسه ولا لا حتي الرجل اللي حاول يخطف رقيه انقتل مين اللي خطف اسيل وقتل الرجل دا واي اللي هيحصل لكريم لما يفوق مش يلقي اسيل )

يتبع..

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية هي التي سرقتني)

google-playkhamsatmostaqltradent