رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل الخامس عشر 15 بقلم مريم حسن سليمان

 رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل الخامس عشر 15 بقلم مريم حسن سليمان 

رواية الملاك والشيطان والرومانسي البارت الخامس عشر

رواية الملاك والشيطان والرومانسي الجزء الخامس عشر

رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل الخامس عشر 15 بقلم مريم حسن سليمان 

رواية الملاك والشيطان والرومانسي الحلقة الخامسة عشر


هدي: يماا اني بحب فارس 
سناء بصدمه: بتحبي اي يمجصوفه الرقبه انتي 
هدي: مخابرشي بجي بس اني بحبه 
سناء: ده يتحب ازاي اصلا .. ده عنده انفصام يعني تلات اشخاص يعتبر ازاي تحبيه ده .. احنا متفقين تتجوزيه وبعدين ناخد الاملاك اي اللي دخل الحب دلوك اعقلي اكده ي هدي ومتخلنيش يجن جناني اني جرفت 
هدي: اعمل طيب اني ... واحده وحبت فيها اي غلط دي !
سناء: حبيتي رجل متجوز عاد وكمان مريض ... شيلي الحاجات دي من دماغك واصل 
هدي: حاضر يما 
سناء: يلا اطلعي خليني ارتاح اشويه 
هدي طلعت وهيا مخنوقه 
سناء: اني مستحيل اقولها علخطه لانها مش هتوافق ... اني هنفذها وكل حاجه تبجي ملكي وكريمه تبجي خدامه تحت رجلي من ساعه مجت علبيت وكلمتها هيا اللي بتتسمع وهيا الكل في الكل فالدار اني هجصف رقبتها اللي عاليه لفوق دهي 
تامر: بتعملي اي ي سناء 
سناء بخضه: هاا .. اني مش بعمل 
تامر: سناء .. اعقلي وشيلي الافكار دهي من دماغك .. اني مش عايز يوحصل حاجه وحشه 
سناء بغضب: كل حاجه لاخوك انت ازاي ساكت اكده ده حتي هو العمده وانت لا ... مجولتلك تعالي نخطط وكل حاجه تبجي ليك وهنخليه شغال عندنا 
تامر بتردد: 
....
العمده: ملاك يبتي روحتي للدكتور 
ملاك بفرحه شديده : ايوه ايوه روحت 
العمده: وايه اللي حوصل 
ملاك: قال انه خلال اسبوع وهيتحسن وهيبقي كويس 
العمده بدموع الفرحه: اني مش عارف اقولك اي يبتي بجد ... شكرا قوي قوي 
ملاك: العفوو 
العمده: هروح افرح الحاجه
ملاك بابتسامه: تمام 
هدي: ملاك هو الدكتور قالك اي 
ملاك: قال انه خلال شهر وهيرجع لطبيعته 
هدي بفرحه: بجد ... قولي والله 
ملاك: ايوه بجد 
هدي: ماشي 
.....
تامر بتردد: مش عارف اصراحه ي سناء اقولك اي 
سناء بحبث: فكر ي تامر يحبيبي كل حاجه هتبجي فيدك وانت هتبقي العمده وهتبقي الكبير في البلد متخليش فرصه زي دي تروح من يدك 
تامر: هنعمل اي !!!
سناء بابتسامه خبيثه: هو ده الكلام بص بجي "............." بس اكده 
تامر: وه .. ايه اللي بتقوليه ده 
سناء: هيا دي الخطه الصح اسمع مني 
تامر: اني مش عارف محتار اوافق ولا لا 
سناء: وه وهيا دي محتاجه تفكير .. طبعا لازم توافق 
تامر بتردد: ماشي ي سناء موافق 
سناء بخبث: ايوه اكده احبك اني وانت ناصح اكده 
في اليوم التاني "
#الكاتبه_مريم_حسن
محمد: صباح الخير 
فارس: صباح النور 
محمد: هو ماله البيت هادي النهارده كده ليه هما فين 
فارس: امي راحت تقعد مع اهلها يومين وبابا زي منت عارف في الشغل دايما وعمي معاه ومرات عمي فوق 
محمد: اهه .. اومال رحمه فين مشوفتهاش من ساعه مسلمت عليا امبارح 
فارس: في اوضتها ... هروح انا بقي الشركه عشان اتاخرت 
محمد: ماشي يصاحبي ربنا معاك 
.......
سلوي: هتفضلي ف الاوضه كده مش هتخرجي 
رحمه بحزن: مش عايزه اشوفه ي سلوي ... بيكلمني وكإنه مش واخد باله مثلا معندوش احساس مبيحسش 
سلوي: حاولي تتجاهلي وتنسيه وتشغلي بالك ب حاجات تانيه صدقيني هتنسيه 
رحمه: اللي بيحب حد مبينسهوش.
سلوي: ع
قاطعها خبط ع الباب 
رحمه: اتفضل.
محمد: سلوي انتي هنا 
سلوي:اهه كنا قاعدين بنهزر شويه 
محمد: اممم ... مالك ي رحمه كد م ساعه م جيت ونتي مش بتنزلي تحت ليه 
رحمه: لا عادي ي محمد نا بحب اقعد لوحدي 
محمد : رحمه قولتلك ابيه انا اكبر منك وكمل بمرح : ويتسي اعتبريني وحدتك ههه
رحمه ابتسمت بحزن وهدوء: اسفه يا .... ابيه 
محمد: احم طيب هنزل انا..
رحمه / سلوي : تمام 
سابهم ونزل ورحمه عيونها اتملت دموع 
سلوي خدتها في حضنها: يحبيبتي بلاش تزعلي نفسك 
رحمه: لا مش زعلانه خااالص ... ممكن بس يسلوي تسبيني لوحدي شويه 
سلوي بحزن: حاضر 
وسابتها ونزلت وهيا زعلانه جداا 
محمد بغمزه: هلووو مدام مش هتردي زيرو كام 
ملاك بضحك: لا جامدهه 
محمد بابتسامه: اهه 
اسراء: ملاك ممكن طلب 
ملاك: اتفضلي 
محمد: وه وه ... هو البيت اتملا مزز كده ليه 
اسراء ضحكت
محمد: اوبااا 
اسراء: احم انا اسراء.. قريبه ملاك 
محمد: اتشرفت ي سوسو والله 
اسراء: شكرا ... ممكن يملاك تجبيلي الدوا بتاعي من اوضتي لاني مش قادره اطلع 
ملاك بغيظ: طيب 
ملاك طالعه علي السلم وكان في زيت علي السلم وهوووووب  
يتبع..

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية الملاك والشيطان والرومانسي)


google-playkhamsatmostaqltradent