رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر) الفصل الرابع عشر 14 بقلم ملك اسامه

رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر) الفصل الرابع عشر 14 بقلم ملك اسامه

رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر) البارت الرابع عشر

رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر) الجزء الرابع عشر

رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر) الفصل الرابع عشر 14 بقلم ملك اسامه

رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر) الحلقة الرابعة عشر


 عمار قرب من أبوه بخوف و بيهزهه و هو خايف قرب إيده من رقبته و بيتحسس نبضه.. 

عمار لنفسه: الحمدالله في نبض خفيف 

عمار شال والده و طلع بيه البواب فاتحله باب العربية حط أبوه ورا و ركب قدام و ساق لأقرب مستشفى نزل شاله وهو بيصرخ فيهم حد يلحقه الدكتور و المساعدين أخدوا الأب و دخلوا بيه الأوضة عمار قعد علي الأرض و حط رأسه بين إيده بحزن دقايق  و خرج موبايله من جيبه و اتصل علي صقر عشان يجيب حياه.» 

*عند صقر*

أول ما عرف لبس و خلي حياه تلبس و نزلوا علي المستشفي اللي عمار قاله عليها حياه مكانتش فاهمه في إيه بس حاسه بنغزة في قلبها و أول ما نزلوا ما العربية نزلت تجري كأنها عارفة مكان أبوها فين.! 

صقر سأل في الريسبشن علي أوضته و خدها و طلعوا أول ما لمحوا عمار حياه جريت عليه و حضنته.» 

حياه : هيبقي كويس متخافش  

عمار  : هو ممكن يموت وانا لسه مجبتش حقه!! 

حياه: هيبقي نصيبه  كدا  

عمار  طلع من حضنها: طيب و نصيبه يموت و ميعرفش بنته!! 

حياه بصتله بدموع و حضنته و الاتنين بيعيطوا صقر بصلهم بحب و نزل يجبلهم أكل.. جاب  الأكل و طلع  لقي  حياه قاعده و عمار نايم في حضنها من التعب حاول  يهزر عشان الجو.» 

صقر بهزار: علي فكرة دي حبيبتي يعني هاا واخد بالك 

عمار بصله بطرف عينه و خرج من حضنها: مش مراتك يعني!! وبعدين تعالالي هنا أنا سيبهالك تحضنها وكداا لكن هي من النهارده أختي خلااص 

صقر: يااخي كفاارة أخيرا صدقت 

عمار بغيظ: و هجوزها للي أنا اختااره 

صقر: و دا من أيه دا معلش!! 

عمار: اختي يا جدعع 

صقر بتحدي: و حبيبتي 

عمار بتحدي  أكبر: و اختي 

صقر بصلها وهي بتأكل: عاجبك كدا!! 

حياه بضحك: أنا بأكل مليش دعوة بحوارتكوا 

صقر و عمار ضحكوا عليها و بصوا لبعض نظرات عتاب من صقر .. و وجع من عمار قطع نظراتهم خروج الدكتور..» 

الدكتور: غيبوبة سكر بس سيطرنا  عليها بس مع الأدوية اللي بيأخدها كان ممكن يموت لكن ربنا سترها 

عمار بعد فهم: ادوية إيه!! 

الدكتور: ادوية ترخي الجسم تمامآ يعني تخليه زي ما هو كدا و الجرعة زادت جدآ و مع السكر كان ممكن يموت عمتآ هو كويس بس نايم شوية 

عمار هز رأسه بتوهان و قعد علي الكرسي و صقر جمبه.» 

عمار أصر علي صقر يروح حياه و فعلآ أخدها و روحها و رجعله تاني.» 

عمار و هو  نايم علي أرض الجنينة و صقر جمبه: عارف أنا اكتشفت إني غبي 

صقر بضحك: يووه دا من زمان 

عمار بصله و ضحك و ضحكه بيعلي أكتر و صقر فهم هو بيضحك ليه و ضحك هو كمان.» 

صقر بضحك: لسه فااكر!! 

عمار: و دي حاجه تتنسي دا أمك كانت تقف قدامنا و تقول يا ولاااد الكلب اغبية شبه بعض 

صقر ضحك و هو بيفتكر لما كانوا بيحبوا يشربوا عصير برتقان و عليه شوكلاته و ناهد تزعق فيهم.» 

صقر: طب ما تيجي!! 

عمار بصله بصدمة: اجي إيه محدش بيعملها دي 

صقر: يلا بس يلاا 

عمار قام معاه و اشتروا عصير برتقان و شوكلاته و قعدوا في الكافتريا يشربوا العصير مع الشوكلاته.» 

عمار: طب والله طعمها حلو أمك ديي عليها حركاات 

صقر: بس عشان متسمعكش دي ليهاا ودان في كل حتهه دي

عمار ضحك و صقر كمان معاه و قضوا اليوم في المستشفي.» 

*مر يومين والد عمار خرج و التحاليل طلعت و أثبتت النتيجة فعلآ و عمار هيأخد حياه من بيت صقر *

حياه في حضن ناهد بتعيط: هتوحشيني 

ناهد بدموع: وأنتي والله متنسناش هاا 

حياه: مستحيل طبعآ 

باست إيدها و حضنتها تاني و سلمت علي عاصم و صقر واقف فوق بيبص عليهم و وليد اللي جه من السفر جمبه.» 

وليد: أنزل سلم عليها 

صقر بصوت مخنوق: مش بحب لحظات الوداع 

وليد: هتزعل أوي 

صقر بصله و رجع بصلها: هاين عليا أحضنها و اخبيها في حضني بس متروحش 

وليد بصله و اخده من إيده و نزلوا سلموا عليهم و حياه ودعت المكان اللي حبها بدأ فيه و مشيت مع أخوها..» 

مر يومين و الأوضاع كانت استقرت جدآ و حياه  مش بتكلم  صقر طول اليومين و جابوا  مساعدين في بيت عمار  و ممرضة مسؤوله عن  والد عمار  و حياه بتهتم بيه جدآ  و بتروح الشركة مع اخوها و عمار بدأ يعلمها واحده واحده عشان تمسك معاه الشركة.» 

*في يوم *

حياه في مكتبها بتشتغل سمعت خطوات هي عرفاها كويس رفعت عنيها و بصت لصقر بلا مبالاه و رجعت بصت للورق تاني.

حياه بجمود: نعم!! 

صقر ضحك: آيه نعم دي يابت اللي يشوفك كداا يقول مبتحبنيش

حياه بصتله و أتنهدت: ما أنا فعلآ مبحبكش 

يتبع...

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر))


google-playkhamsatmostaqltradent