رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر) الفصل الثالث عشر 13 بقلم ملك اسامه

 رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر) الفصل الثالث عشر 13 بقلم ملك اسامه

رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر) البارت الثالث عشر 

رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر) الجزء الثالث عشر

رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر) الفصل الثالث عشر 13 بقلم ملك اسامه

رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر) الحلقة الثالثة عشر


 عمار بتريقة:أوووه بجد أختي!! و اختي دي عمل شيطاني ولا إيه 

صقر بتعب:عماار وحياة أغلي حاجه عندك متعملش كداا 

عمار:أغلي حاجه عندي أنت دمرتها يا صقر 

صقر:مش أنا السبب و الله ما انا والله 

عمار:أومال مين 

صقر:قولي بس مكانك عشان خاطري يا عمار لو لسه صحوبيتنا مهمه عندك 

عمار غمض عينه بوجع و أتنهد:المخزن القديم هستناك مش هعمل فيها حاجه لحد ما تيجي 

صقر قفل الموبايل و أتنهد براحه و غير مسار الطريق للمخزن القديم و زود السرعة 

*عند عمار*

شئ جواه مصدق صقر و أنه مش السبب في شلل ابوه و شئ جواه بيقول لا لو مش هو يبقي مين السبب!!

اتنهد و قام فتح الباب بتاع أوضة حياه و كانت حياه صحيت و أول ما الباب أتفتح أتفزعت.

عمار:أهدي أهدي أنا مش هعملك حاجه صقر جاي دلوقتي 

حياه بصتله بأستغراب و في نفس الوقت قلبها بيدق بعنف 

عمار دقق في ملامحها و أخد باله إن عيونها نفس عيونه نفس الغمازات و واخده من ملامحه أستغرب معقول!!طب إزاي!!

حياه بخوف:صقر جاي!!طب أنت مين و هو جاي إزاي!!

عمار أتنهد:لما ييجي هتفهمي 

قفل الباب و سابها في الاوضه و هي كانت نوعآ ما أرتاحت. 

*عند صقر*

كان وصل قدام المخزن و نزل بسرعه و دخل 

صقر أول ما شاف عمار قاعد:هي فين!!

عمار شاورله علي أوضة و هو جري فتحها و أول ما لمح حياه جري عليها حضنها..

عمار بصلهم و أستغرب نفسه ليه مش عايزه يحضنها!!

عمار:مش هتحكي ولا إيه ولا أنا جايبك هنا تحضن!!

صقر هز رأسه و بعد عن حياه 

صقر:قبل أي حاجه حياه تبقي أختك 

عمار:أنا مش جاي أحكي عن اختي و مش أختي أنا عايز أسمع حكاية أبويااا 

صقر:أبوكواا يا عمار مش ابوك بس أبوكواا 

عمار بنفاذ صبر:هتحكي ولا لا!!

صقر:هحكي حاضر 

صقر أتنهد و بدأ يحكي:لما سافرت أنا كنت بأخد بالي من أبوك زي ما قولت و في يوم مرات أبوك دي جت الشركة بتاعت ابوك تشتغل سكرتيرة ابوك وافق و بعد وقت أتفاجئ بيه بيتجوزها طبعآ متكلمتش و سكت لأني مليش حق المهم بعد شهرين من جوازهم رن عليا باليل و قالي بالحرف كدا "الزباالة بتخوني يا صقر هقتلها"و بعد كدا الخط فصل طبعآ أنا قلقت روحت علي البيت و لاقيته مرمي في الأرض في أوضته كنت لسه هساعده أضربت علي رأسي و صحيت زي ما أنت لاقتنا أنا و مرات أبوك و أبوك زي ما شوفته كان مش بيتحرك مش بسببي لا دا بسبب الضربة اللي أخدها علي ضهره وقتها أنت حللت كل دا أنا اللي عملته و مستنتش تسمع 

عمار بصدمة:إيه اللي بتقوله دا؟؟

صقر:دي الحقيقة مرات أبوك هي السبب وانا قولتلك متثقش فيها بس أنت مسمعتش كلامي 

عمار:و اللي يثبت!!

صقر:هثبتلك 

صقر طلع من جيبه موبايله و فتحه علي ڤيديو 

عمار:مين دا!!

صقر:عشيق مرات ابوك بيعترف باللي عملوه 

عمار بيسمع و قلبه مصدق..مصدق صاحبه و حياته و عشرة عمره..مصدق كل كلمة بتتقال 

عمار بدموع:وأنت ليه متكلمتش طول السنين دي!

صقر:عشان أنت كنت مصدق يا عمار مصدق إني أعمل كدا و آه خد بالك من مرات أبوك الأيام دي عشان اللي متأكد منه إنها بتحط لأبوك أدوية تخليه كدا زي ما هو 

عمار بتوهان:أعمل إيه!!

صقر بصله جامد:تقوم تقفلها في وشها يا عمار و تطردها برا بيتك و تصلح اللي عملته 

عمار بصله و قام حضنه:أنا أسف 

صقر حضنه و بعد كدا بعد:اللي يستاهل الأسف مش أنا أختك هي اللي تستاهل يا عمار أختك اللي عاشت عمرها كله من غيركوا 

عمار بصله و بص لحياة:أختي ازاي!!

صقر بدأ يحكي كل اللي حصل و منها عمار ربط بين كلام أبوه لما يسأله عن مامته و بين كلام حياه و قلبه مقتنع بكده و عينه لكن عقله...عقله محتاج إثبات أكبر 

عمار:هنعمل تحليل 

صقر:أكيد ولو عاوز دلوقتي كمان 

عمار:يلا 

طلعوا التلاتة من المخزن و راحوا معمل تحاليل و عملوا التحليل و النتيجة بعد يومين عمار مرضاش يأخد حياه معاه غير لما يمشي مرات ابوه من البيت و روحها مع صقر و روح هو علي بيته طلع أوضة أبوه و ملقهوش موجود دخل أوضته و كمان مش موجود  ولا مرات ابوه ولا أبوه موجودين و كمان لأن مفيش خدم فمحدش هيعرف هما فين نزل المطبخ و هنا أتسمر مكانه و هو شايف أبوه واقع علي الأرض و مش بيتحرك...

يتبع...

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر))


google-playkhamsatmostaqltradent