رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل الحادي عشر 11 بقلم مريم حسن سليمان

 رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل الحادي عشر 11 بقلم مريم حسن سليمان 

رواية الملاك والشيطان والرومانسي البارت الحادي عشر

رواية الملاك والشيطان والرومانسي الجزء الحادي عشر

رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل الحادي عشر 11 بقلم مريم حسن سليمان 

رواية الملاك والشيطان والرومانسي الحلقة الحادية عشر

رحمه: انتي ليه مش بيضه زي ملاك ي اسراء

اسراء بغل: دي خلقه ربنا يحبيبتي 

كريمه: رحمه عيب 

اسراء: عادي يطنط 

ملاك بصوت واطي: طنط الله يرحم امك 

فارس ضحك بصوت عالي 

اسراء بإعجاب: اي بيضحك يفارس مضحكنا معاك 

فارس: احم ولا حاجه .. اهاا دماغي 

اسراء: ايدا مالك انت تعبان او حاجه 

فارس ماسك دماغه جامد و..

فارس:اي ده هو في ايه 

كريمه: مفيش يحبيبي خد مرتك واطلع 

ملاك: انا هفضل معاكوا 

فارس: وانا كمان 

كريمه: طب هخش اني بجي ارتاح شوي 

فارس / ملاك: ماشي يماما 

فارس بيهمس ل ملاك: هيا اللي قاعده جمب سلوي دي تبقي اسراء اللي بتعتبريها اختك 

ملاك: اها 

فارس: اممم ، وهيا جايه تعمل ايه احم قصدي تنور في اي وقت 

ملاك ضحكت: مرات ابويا مسافره ف هيا هتقعد معانا يومين 

فارس: اممم 

هدي: بتتهامسوا تجولوا اي متسمعونا معاكوا 

فارس: احم لا ده كلام كبير عليكي 

هدي اضايقت وبصت الناحيه التانيه 

فارس بغمزه: متيجي نطلع احسن يملاكي 

اسراء وهدي بسرعه: لاء خليكو 

فارس بستغراب: ليه ف اي مهم ؟

هدي: احم متخليكو معانا شويه عادي

ملاك وهيا بتقوم: بكرا بقي 

طلعت هيا وفارس وهدي جريت دخلت ل سناء امها وهيا متعصبه 

هدي: يماا مش هتفكري في خطه بجي نقدر نفرقهم ... وكملت بخبث: عشان اتجوز فارس وناخد الاملاك وكل حاچه تبجي لينا 

سناء بتفكير: هشوف يبت دني مستنيه اليوم ده بفارغ الصبر هخلي كريمه تبجي خدامه تحت رچلي ...

#الكاتبه_مريم_حسن

هدي لنفسها ( انا اللي مستنيه اليوم بفارغ الصبر متي هتجوز فارس ويحس بحبي ليه ويحبني زي مابحبه )

سناء: روحي خلي بدريه تعملي قهوه عشان اعرف افكر وننفذ بسرعه 

هدي: ماشي يماا 

اسراء قاعده في الاوضه مضايقه جداا ورنت علي امها 

ساميه بشر: ها يبت ي اسراء اي الاخبار عندك 

اسراء: يماا شكلنا مش هنقدر نفرقهم 

ساميه: هنقدر امشي بس علي الخطه وهنقدر 

اسراء: يماا دول شكلهم حبو بعض يماا 

ساميه: ومالو ميحبوا بعض بس هنفرقهم يعني هنفرقهم 

اسراء: بس يماا في حاچه غريبه جوي حوصلت وحنا جاعدين 

ساميه بتركيز: احكي يبت جولي اي اللي حوصل 

ملاك: حلو العصير ؟

فارس: جداا 

ملاك: اي خدعه 

فارس بضحك: الصراحه اسراء دي باين عليها مش سهله 

ملاك ضحكت: يعني لا هيا طيبه في اوقات 

فارس: اهاا .. الا قوليلي بقي اي الحلاوه دي 

ملاك: بجد الفستان شكله حلو 

فارس بغمزه: حلو ده قليل ده حلو جامد 

ملاك ابتسمت وقالت بتلقائيه: بس انت قولتلي انه شكلي وحش ومش لايق عليا 

فارس: انا يبنتي .. امتي الكلام ده 

ملاك: هاا .. لا لا متاخدش فبالك هنام بقي علشان تعبت 

فارس: تصبحي علي جنه شبهك يملاكي 

ابتسمت ملاك ونامت 

ساميه بتركيز: احكي يبت جولي اي اللي حوصل 

اسراء: كنا بنتكلم وفجأه فارس يما مسك راسه دقيقتين وبعدين قاال هو في ايه وطريقه كلامه اتغيرت وفالاول مكنش بيتكلم كان قاعد هادي 

ساميه بتفكير: مش فاهمه يبت .. عادي يعني اي الغريب في اكده 

اسراء: يماا ده كان هادي فالاول وبعدين بقي بيتكلم وبجي بيهمس لملاك ويضحكوا 

ساميه: اني مش عارفه 

اسراء: طيب يماا .. اني هنام بجي 

ساميه: ماشي .. بت ي اسراء كلي كـاتير يبت 

اسراء بضحك: مشي يما يلا سلام 

بقلمي مريم حسن

في يوم جديد 

فارس صحي لقاها نايمه جمبه فضل باصص عليها وبيتأمل ملامحها البريئه وبيبتسم بعدين فاق من شروده 

فارس: انتي .. قومي بتعملي اي هنا ! 

ملاك بنوم: عايزه انام شويه بس بقي 

فارس بزعيق: قوميي اتخمدي في الاوضه اللي جمبي انتي م امتي ونتي بتنامي جمبي اصلا

ملاك قامت بسرعه: انا اسفه .. وفتحت الباب وخرجت

فارس لنفسه ( ليه بتعاملها بالطريقه دي باين عليها طيبه وغلبانه وتتحب بملامحها البريئه الجميله دي .. وانت مالك بتدق كده ليه شيل الافكار دي من دماغك ي فارس )

ملاك: صباح الخير 

الجميع: صباح النور 

كريمه: تعالي يلا يبتي افطري فينه جوزك 

ملاك: نازل اهو يماما ، اومال فين اسراء 

كريمه: باين لسه مصحيتش 

ملاك بخبث: ماشي يماما هطلع انا اصحيها 

كريمه: ماشي يبتي 

طلعت ملاك لها لقتها نايمه في سابع نومه بصت ليها بإبتسامه 

ملاك: من برا بريئه ومن جوا شيطانه هعمل فيكي كل اللي عملتيه معايا بالظبط هخليكي تترجيني وهخليكي تتمني الموت وابتسمت بشر ودخلت جابت حاجه من الحمام وضحكت بخبث و ...

يتبع..

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية الملاك والشيطان والرومانسي)

google-playkhamsatmostaqltradent