رواية الحب الحلال الفصل الحادي عشر 11 بقلم ايات الرحمن(ميرا)

 رواية الحب الحلال الفصل الحادي عشر 11 بقلم ايات الرحمن(ميرا)

رواية الحب الحلال البارت الحادي عشر

رواية الحب الحلال الجزء الحادي عشر

رواية الحب الحلال الفصل الحادي عشر 11 بقلم ايات الرحمن(ميرا)

رواية الحب الحلال الحلقة الحادية عشر

بعد مرور اسبوع دون احداث تذكر غير ان عشق وحمزه تعافيا تماما واصبحا يمكنهم الخروج ومشاكسات زين ونورسين وتخطيط فريده وابتها الحقوده التي ورثت الحقد عن امها

اليوم هو موعد خروج عشق وحمزه من المستشفى

في غرفه عشق 

نورسين _يلا يا عشق بقا قومي البسي عقبال اما الم حاجتك 

عشق_ماشي يا حبيبتي 

ثم تذهب عشق لتجهيز نفسها وقام بارتداء بنطلون ابيض اللون مع تيشيرت احمر وطرحه حمراء 

في ممر المستشفي كان يقف كل من احمد وسالم وسليم 

احمد_ها يا سالم قولت لعشق علي موضوع حمزه 

سالم _لاء يا بابا مش هقدر اقولها انا عارف انه حمزه محترم وعارفه دينه كويس بس انت عارف عشق طول عمرها عايشه برا ف مش هينفع اقولها مره واحده ف ينفع انت تقولها عشان ساعتها هتعند لانها هتفكر انه انا نزلت عشان موضوع انها تتجوز وانا قولت ليها انك تعبان 

احمد بخبث_انا عارف هخليها توافق ازاي بس عايزكم انتو الاتنين تساعدوني 

سالم وسليم _حاضر يا بابا قولنا نعمل اي 

احمد *******ثم قال لهم ما يريد فعله 

(الراجل ده مش سهل يا جدعان انا بدأت اخاف 😂😂)

سالم _بس يا بابا لو عرفت الحقيقه هتزعل 

احمد _ومين اللي هيعرفها الحقيقه 

سليم _قصدك اي يا بابا 

احمد _قصدي انها مش هتعرف ماشي يلا عشان نمشي ونجهز للخطه 

سالم وسليم _حاضر 

في غرفه حمزه بعد ان قام بتجهيز نفسه بمساعده زبن قام بارتداء بنطال اسود اللون مع تيشيرت ابيض اللون وكوتش ابيض اللون 

زين بمرح _كده يبقي خلصنا يا حمزه يابن ام حمزه 

حمزه بقرف _انت متأكد ياض انك من عيله الصياد 

زين بفخر _ايوا من عيله الصياد وعارف اني مقامي كبير يابني انا اصلا خساره في البلد دي 

حمزه _وانت الصادق خساره ليها مش فيها 

زين _شكرا يا حمزه علي قصف الجبهه اين جبهتي انا لا اراها 

حمزه _العفو ياخويا  يلا ياض امشي قدامي 

زين _خلاص ماشي ما تزوقش الله 

حمزه باستغراب _وانا زقيتك امتي يا متخلف 

زين _شكرا يا رجوله 

ثم ذهبو جميعا من المشفي 

كان في السياره الاول يركب كلا من زين وحمزه ونورسين وعشق 

وفي السياره الثانيه يركب كلا من ليليان وملاك وسالم وسليم

وفي السياره الاخيره يركب كلا من نسرين واحمد وفريده 

ثم انتطلقو في طريقهم الي القصر وبعد قليلا من الوقت وصلو الي القصر وخرجو من السيارات 

زين بمرح لعشق _نورتي بيت يا شابه 

عشق بمرح مماثل _ده نورك يا اخت زينه 

زين بقرف مصتنع _علي اخره الزمن انا زين الصياد يبقي اسمي زينه هي فين النخوه 

عشق _ماتت الله يرحمها 

ثم يضحكو ويدخلو الي القصر 

احمد _يلا الكل يطلع اوضته يستريح وكمان ساعه كله ينزل عشان الغدا وسالم وسليم حصلوني علي المكتب

الجميع _حاضر 

ثم ذهبو جميعا الي غرفهم  وكانت غرفه عشق بين غرفتي حمزه ونورسين وتوجه سالم وسليم الي المكتب 

في المكتب 

احمد _ها عملتو اللي قولتلكم عليه 

سليم _ايوا يا بابا 

احمد كويس اوي ثم اخرج من درج المكتب علبه دواء وقام بافراغها ووضع حبوب اخري مكانها 

بعد مرور ساعه 

في غرفه الطعام علي طاوله الطعام كان يجلس الجميع ويترأس احمد السفره ويتناولون الطعام بصمت حتي قطع هذه الصمت سعال احمد 

احمد _كح كح كح 

عشق بخضه_مالك يا ابو حميد 

احمد وهو يمسك مكان قلبه ويقول _اه

حمزه _جدو مالك ثم يقول لزين _زين اتصل علي الدكتور بسرعه 

زين بسرعه_حاضر ثم ذهب ليتصل بطبيب العائلة

احمد _سليم هات الدوا بسرعه مش قادر اه 

سليم _حاضر يا بابا ثم يذهب ويأني بالدواء ويقوم

 باعطاءه لاحمد وياخذه احمد منه حبايه 

 ‏

وبعد قليل اتي الدكتور 

في غرفه احمد 

كان الجميع يقف في قلق في الخارج 

اما في الداخل 

احمد_تعمل اللي قولتلك عليه 

الدكتور _حاضر 

ثم يخرج الطبيب 

حمزه _جدو عامل اي 

الدكتور بابتسامه_هو كويس بس للزم ما يتعرضش لاي زعل اوي حزن وياريت تعملو اي حاجه يطلبها منك من غير مجادله 

أعشان ممكن مع الزعل لقدر الله يجيله سكته قلبيه وهو قلبه ضعيف ف مش هيستحمل 

حمزه _شكرا يا دكتور 

ثم ذهب الطبيب ودخلو جميعا الي جناح احمد 

عشق وهي تجري علي جدها وتحتضنه

عشق _جدو انت كويس 

احمد_الحمد لله 

حمزه _حمدالله علي سلامتك يا جدو.

احمد _الله يسلمك يا بني

احمد وهو سنظر الي عشق 

احمد _سبوني مع هشق شويه 

الكل حاضر ثم يخرجو ويتركو احمد رعشق في الداخل وهناك من يريد ان يعرف لماذ طلب من عشق فقط 

في الغرفه

احمد _عشق حبيبتي ماتعيطيش

عشق وهي تمسح دموعها بكف يديها كالاطفال _حاضر يابو حميد 

الحب الحلال

بقلمي ايات الرحمن (ميرا)

احمد بنبره حزن مصتنعه _عشق كنت عايز اطلب منك طلب 

عشق _اتفضل يا جدو 

احمد_بصراحه يا عشق حمزه متقدملك وبصراحه احنا موافقين عليه هو شخص محترم وهيصونك انا مش بقول كده عشان هو ابن ابني لاء والله وانا نفسي اطمن عليكي قبل ماموت واشيل ولادكم 

عشق _بعد الشر عليك يا جدو بس م

احمد مقاطها اياها _ارجوكي وفقي يا عشق دي اخر امنيه ليا كح كح كح 

عشق _حاضر يا جدو هصلي استخاره واقولك لحضرتك 

بعد ازنك يا جدو هقوم اصلي استخاره وانام وربنا يقدم اللي فيه الخير 

احمد _يا رب 

بعد خروج عشق من الغرفه رجع احمد بذاكرته عندما اخبر اولاده بخطته 

Flash Back

احمد عندما كان يقف مع اولاده 

احمد _بصو للخطه اللي هنقنع بها عشق اني هستغل مرضي بص يا سليم هتتصل علي الدكتور بتاع عليتنا وتقوله انه هيجي علي اساس انه هيكش عليا وانا هقوله هيعمل اي وهبدل البرشام بتاعي بتاع القلب بالفيتامينات بحيث يبان اني انا خدت علاج للقلب والباقي تنفيذه عليا 

سالم وسليم_حاضر يا بابا

وبعدها قام سليم بالفعل بالتصال علي الطبيب واخباره ما يريد والده 

End Back

ابتسم احمد ابتسامه رضا علي نجاح خطته 

يتبع..

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية الحب الحلال)

google-playkhamsatmostaqltradent