روايات

رواية العنيدة والشرس 3 الفصل الأول 1 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية العنيدة والشرس 3 الفصل الأول 1 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية العنيدة والشرس 3 البارت الأول

رواية العنيدة والشرس 3 الجزء الأول

العنيدة والشرس 3
العنيدة والشرس 3

رواية العنيدة والشرس 3 الحلقة الأولى

»«عندما يقع الديب في الغرام»«
♕♕للكاتبه زهره اللوتس الجزار ♕
♡♡♡منوووش ♡♡♡
꧁❤نبدا بسم الله الرحمن الرحيم ❤꧂
بعد 25سنه
الكل كانو في اتم الاستعداد لبدا السباق
كان السباق عباره عن سباق موتسكلات
الحكم اعلن عن بدا السباق
الكل انطلق كان السباق في الاول عادي وبعدين بدا يبقي اخ*طر
كان الكل همه بس انه يفوز مش همه اللي جانبه دا حالتو ايه او انه ممكن يمو*ت
السباق كان عباره عن 3لفات في مكان كان في منحدرات وكان فعلا المكان خطير واللي بيطلعو منه بيبقي ربنا كتب ليهم عمر جديد
كان في واحد منهم خلاص في اللفه الاخيره
وخلاص كان هيكسب جه عليه متسابق رفع العجله الاولي وبيسوق بسرعه
وهو اللي كسب في الاخر
السباق خلص
والكل اعلن انه هو اللي فاز
ولقب بملك السرعه
الكل كان عاوز يعرف مين هو الملك
ووطلبو منه يشيل الخوزه
شالها وظهرت الصدمه للجميع
❤❤❤❤❤
في مكان تاني
كان في كتب كتاب
بس البنت مكنتش راضيه عن الجوازه دي ولا الشاب
بس اجبروا انهم يتجوزوا عشان خاطر اهليهم
الشاب كان عاوز يسافر وابوه اجبروا يتجوزها عشان يعرف يسافر
اما البنت مكنش في اليد حيله وافقت عشانه هو
تم كتب الكتاب والشاب بعدها سافر
وساب البنت دي
ريناد بغيظ… هي فين
عليا بخوف… مش عارفه اني خايفه قوي
ريناد بخوف… لو ادهم عرف هيخ*لص عليها
عليا… ادهم مين اني مش خايفه من ادهم اني خايفه من اللي ممكن يقت*لها فعلا
ريناد برعب… قصدك هو
عليا بخوف… ااه
ريناد برعب… امال هو فين
عليا… معرفش ماشوفتوش من ساعه كتب الكتاب
ريناد برعب… يلهوي ليكون عرف مكانها وراح ليها
عليا لطمت علي خدها بخفه… بتي يلهوي
فعلا كانو خايفين جدا جدا
❤❤❤❤❤
في السباق
ظهرت الصدمه للجميع
انها طلعت بنت مش شاب وانها قدرت تغلب الشباب كلهم وتفوز بملك السرعه
بس البنت دي انصدمت من اللي واقف بيصقف ليها ولابس نظاره شمس سمرا
اتقدم ناحيتها
وهو بيصقف
لبنت كانت مرعوبه بس اتظهرت القوه
… دديب
ديب… بتصنع الابتسامه… اه ديب وحضنها وهمس ليها… حسابك في البيت
طلعها من حضنه ببتسمه… مبروك يروحي مش يلا ولا هنفضل هنا كتير
ديب مسك ايديها وكانو ماشين وقف في طريقهم شويه شباب
واحد منهم… سيب ايديها
ديب بصلو وبص علي ايدها وسابها
البنت في سرها… يلهوي يلهوي علي اللي ديب هيعملو
الشاب ابتسم بنتصار
ديب ابتسم بسخريه… وهب ضر*بو بوكس
ااشاب وقع وصحابه سندوا
وكانو رايحين يضر*بوا ديب
بس البنت دي وقفت في النص… خلاص همشي معاك مش ليكم دعوه انتو
ديب بصلهم بسخريه ومسك ايدها ومشيو
قدام العربيه
ديب… هاتي المفتاح بتاع الموتسكل
البنت… اداتو ليه من غير كلام
وركبت العربيه معاه وومشيو
في الطريق
كان ساكت مفتح بقه وهيا كانت مرعوبه لان السكوت في عالم ديب بيبقي ورا اعصار محدش يقدر يوقف قدامه
البنت بتوتر… م ما جبناش الموتسكل
ديب بهدوء… هجيبه وكمل الطريق
البنت سكتت ووبصت من الشباك
❤❤❤❤
في البيت
وصلو ودخلو
لقيو الكل مستنيهم
ادهم بغضب… كنتي فين وكان رايح يضر*بها
ديب مسك ايدوا… عمو بعد اذنك محدش يتكلم معاها
شدها من ايديها وطلع بيها علي فوق
دخلها الاوضه وقفل الباب وراهم
دخل وقلع الجاكت بهدوء
وقعد علي الكرسي الهزاز
البنت… ديب
ديب… هوس اسكتي مش عاوز اسمع صوتك
البنت… بغضب… ايه اللي هوس دي وبعدين انا معملتش حاجه غلط عشان دا كلو
ديب مسكها من شعرها بغضب… معملتيش حاجه غلط صح انا مش قولت ممنوع السباقات دي تاني انتي بنت مش ولد انتي مش عاوزه تسمعي الكلام ليه
البنت بعند وغضب… لا مش هسمع كلامك انت مين عشان تتحكم فيا
ديب بغضب… بيقولو اني جوزك ياهانم
البنت بغضب… انا مابحبكش وانت عارف اني متجوزك غصب عني ومستحيل احبك
ديب… عارف انك مابتحبنيش بس انا قدرك
ومش هتعرفي تهر*بي منه
البنت بعند… وانا مش هعمل اللي بتقول عليه ابدا ولا عمري هعتبرك جوزي وسابتو وراحت تغير هدومها
ديب فضل زي ماهو بس كان غضبان 😡اوي
غيرت هدومها وراحت نامت تحت نظراتو النا*ريه
❤❤❤❤❤
الصبح
صحيت من النوم بكسل
وعيونها حمرا من كتر العياط
… مش بحبك ولا عمري هحبك انا بحب حبيبي وبس
❤❤❤❤
عند ديب
البنت صحيت من النوم لقت الاوضه فاضيه
قامت ودخلت الحمام وغيرت هدومها ونزلت
كانت لابس لبس ولاد
عباره عن بنطلون اسود وقميص اسود وتحتو توب ابيض
وكوتش ابيض
تاليا… صباح الخير
محدش رد عليها غير بنت ببتسمه… صباح النور
تعالي افطري
تاليا… قعدت وبدات تاكل
تاليا بسخريه… امال ابو زعبيب فين
البنت بضحك… نفسي اعرف مساميه كدا ليه دا ابيه حته سكره
تاليا بسخريه… سكره كلي وانتي سكته ياختي قال سكره قال
ادهم ودياب مشيو علي الشغل
ريناد بغيظ ومسك ودانها… مش هنبطل استفزازك دا ابوكي كان هيقت*لك انبارح
تاليا بوجع… اه يا ماما سيبيني
ريناد بغيظ… يارب صبرني ليه حق لوقت*لك محدش هيكلمه
تاليا بغيظ… يق*تلني ليه هو انا فرخه
البنت بمرح… لا دكر رومي 😂😂😂
تاليا بغيظ… بس بدل ماقوم اع*ضك
عملتي ايه انبارح ياعروسه
البنت بحزن… بلاش عروسه دي
تاليا بمرح… ليه دانتي عروسه فهد الصياد بجلاله قدره هو انتي اي حد يابت
البنت بدموع… ماهيا دي المشكله اني عروسه وعريسها سابها وسافر غير دا كلو واخده غصب
عليا بحزن… انتي خابره زين ليه اتجوزتوا صح
تاليا بمرح… توتو بقا اسمك من تارا دياب الصياد لتارا فهد الصياد هههه دا شرف يابنتي
تارا بحزن… مفرقتش كلها واحد في الاخر
ريناد… شايفاكي لبسه خير إن شاءلله علي فين
تاليا… بلا مباله… عندي سباق
الكل بصدمه… انتي مابتحرميش
تاليا بهبل..وبتسمه… لا
عليا برعب… تبقي ناوي علي مو*تك انهارده فعلا
تاليا قامت… سلام عشان اتاخرت ومشيت
ريناد بغيظ… اعمل ايه في البت دي اق*تلها ولا اهبب ايه
تارا… بضحك… سيبي المهمه دي لابيه ديب
❤❤❤❤❤
في ايطاليا
كان قاعد وبيبص علي
علي اللي في ايدوا
فاق علي بنت بتبو*سو من خده
البنت… بحب… وحشتني
الشاب… بشرود… امم ورجع بص قدامه تاني
البنت بجب… مالك
الشاب بشرود… مفيش
البنت… اوك بقولك الشله كلها عاملين حفله بمناسبه رجوعك
الشاب… تعبان مش قادر
البنت بدلع… يروحي دي معموله عشانك
تعال عشان خاطري
الشاب… تمام
البنت سندت عل كتفه ومسكت دراعو وابتسمت بخبث
❤❤❤❤
في السباق
كان لسا هيبدا تاليا وقفت مصدومه من اللي شافتو قدامها خالي الد*م ينشف في عروقها

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية العنيدة والشرس 3)

اترك رد

error: Content is protected !!