رواية يوميات فتاة فرفوشة الفصل الحادي عشر 11 بقلم احلام اسماعيل

 رواية يوميات فتاة فرفوشة الفصل الحادي عشر 11 بقلم احلام اسماعيل

رواية يوميات فتاة فرفوشة البارت الحادي عشر

رواية يوميات فتاة فرفوشة الجزء الحادي عشر

رواية يوميات فتاة فرفوشة الفصل الحادي عشر 11 بقلم احلام اسماعيل

رواية يوميات فتاة فرفوشة الحلقة الحادية عشر

منه : انا كونت بهزر، بس صح انت تزوجت ع امي؟ 

ابو منه: لا طبعا، دي امك احسن ست ف الدنيا، 

وهي عشرت عمري، يا بت. 

منه : انا دخله أوتي. 

ابو منه: خلاص امشي يا عم حسن.

حسن البواب: هي العليه دي مهوسه، ولا اي. 

أم منه بدل وصوت حنين: خلاص مصدقك يا حاج.

منه بتجري اتصال هاتفي مع أمير : منه الو ازيك يا أميري؟

أمير: كويس يا جنتي الحلوه.

منه: عايزه اقولك ع شويه معلومات مهمة جدا.

أمير : سمع يا جنتي الحلوه احكي.

منه : انا عايزه اعرفك ازاي تسعدني بكلام. 

 تقولي أنا أحبك بس مش دلوقتي قولها بعد كتب 

الكتاب ماشي. 

أمير: هو عيب اقلك دلوقتي!؟ 

              🌼الله اكبر 🌼

منه : بس احنا مخطوبين مش متزوجين وصح ؟ 

 كل ما منقولش الكلمه دي دلوقتي كل ما نحب بعض اكتر. 

بص انا كا بنت بحب أنو ع طول اسمع كلام حلو، 

 بس كل حاجه ف وقتها احلي، صح؟ 

أمير: انا فخور بكي، عشان عايزه تخلي كل حاجه حلوه ف الحلال.

منه: شكرا.

تاني كلمه بحبها.

أنتِي جميلة، تعرف ليه بحب الكلمه دي؟

أمير: ليه.

منه : عشان انا بحب اللي يحسسني بجملي، حتي 

لو عارفه اني جمله بس برضه عايزه اسمع الكلام ده.

تلات كلمه بحبها.

أنا معجب بكِي، بحب الكلمه دي اوي، بحب اللي 

يعبر بحبه ليه، بس قولها بعد كتب الكتاب احلي. 

أمير: ماشي.

أنا بخاف عليكي، تعرف احلي حاجه ف الجمله دي اي؟

أمير: لا قولي انتي احلي حاجه فيها.

منه : لو قولت ليه الكلمه  دي هحس اني عندي سند، 

وهحسن اني متحميه فيك، وعندي اللي يخاف عليه.

ملحوظه هامه دي جمل وخدها من كتاب عن ازاي تسعد خطيبتك حابه اوصل معلومات بس بطريقه حلوه ف اعملي بكلام ده

أمير: تسلمي، وشكرا ،ع المعلومات دي.

منه : العفو يا اميري.

                   ❤️الحمدلله ❤️

منه : صح انا هقولك أي حصل مع ماما النهاردة.

ماما كونت بهزر معها بس خدت كلامي جد وفكرت 

انو بابا مجوز عليها.

أمير بضحكه: ههه بجد، منه عايزه اقلك ع حاجه مهمي. 

بصي يا ستي انا طبعا  مش هعيرك بي أهلك ف يوم من الايام حياتي. 

بس ميصحش تقولي اي سر من اسرار بيتكم، عشان 

مش حاجه كويسه انك تقولي ليه.

منه : ليه بتقولي كده انا بوثق فيك!؟

أمير : انا سمعت الدكتورة هالة  بتقول أنو يعني 

مينفعش البنت تقول لي خطبها ع مشاكل بتها.

منه : ماشي شكرا بجد أنك عرفتني. 

أمير: ابعي تكوني زعلتي مني؟

منه : لا لا وانا كمان هقلك الكلام اللي سمعته من 

الدكتورة هالة.

انا سمعت فديو بجد يعني يا حوريات مينفعش تحكي اسرار بيتكم لي خطبك حتي لو كان كويس 

مفروض المخطوبين يتكلمه كده كل تعرف يعرف. الطرف الثاني وجهت نظره 

           🤲 صلي ع رسول الله 🤲

أمير: يلا قولي.

منه : سمعتها بتقول انو مش من حق الخطيب انو 

تستأذنيه قبل ما تخرجي من البيت.

يعني لو خرجت من غير ما اخد اذنك ابعا تزعل.

امير: بس انا ببقا عايز اطمن عليكي.

منه : اي رايك عشان مديقكش اقول ليك اني  خارجه 

قبل ما اخرج، بس مينفعش تقولي متخرجيش من 

غير إذني، انا هعمل كده عشان ما تزعلش مني بس. 

أمير: وانا موفق. 

منه : بس  انت كمان تقولي لما تخرج بس مش 

عشان تخد اذني لا عشان بس اطمن عليك.

أمير:: اوكي موفق. 

منه تعلي نلعب لعبه حلوه.

امير : نعلب اي؟

منه تعلي بيتنا عشان نلعب مع بعض.

أمير: لا انا مش هقدر اجي.

منه : تعلي يلا عشان خاطري.

أمير :ماشي.

أمير: لبس بنطلون جينز ، وعليه تشرت لونه ابيض. 

وخرج من غرفته.

أمير: ماما يلا البسي ريحين لي منه.

أم أمير: ليه اي فيه!؟

أمير: منه عايزه اجي عشان نلعب مع بعض.

أم أمير بضحكه: ههههههههههه نلعب انا كبيرت ع الحاجات دي.

أمير بضحكه بسيطه : هه لا يا ست الكل ،اصلا 

مفيش ست بتكبر ع الدلع ولا العب،  يلا بقا البسي بسرعه. 

ام أمير: حاضر.

ذهبت الى غرفتها وبدلت ملابسها.

ولبست عبيه سوده، وطرحه لونها اسود ، منقوشه بالون الأبيض.

                🌴لا اله الا الله 🌴

وخرجت من الغرفه وذهبه الي منزل منه.

طرق أمير عدت طرقت ع باب منزل منه. 

فتحت من الباب.

منه : أمير تعلي ادخل منه ماما تعلي ادخلي. 

دخله الي جوه.

أم أمير: اخبارك اي  يا حاجي؟ 

أم منه: كويسه عندي لكي خبر حلو ابو منه طلع مش مجوز عليه.

أم أمير: اي ده مين  اقلك أنو  مجوز عليك!؟

أم منه: خلاص بقا يلا اقعدي.

منه : يلا اقعده عشان اقول ليكم ع العبه.

اي رايكم نلعب.

يُتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية يوميات فتاة فرفوشة)
google-playkhamsatmostaqltradent