رواية عشقني مغرور الفصل العاشر 10 بقلم ايات الرحمان

 رواية عشقني مغرور الفصل العاشر 10 بقلم ايات الرحمان

 رواية عشقني مغرور البارت العاشر

 رواية عشقني مغرور الجزء العاشر

رواية عشقني مغرور الفصل العاشر 10 بقلم ايات الرحمان

 رواية عشقني مغرور الحلقة العاشرة

بعد  ما الطلقه بتيجي ف محمد  ليليان بتنهار  وبيتجمع الحرس عل صوت 
الرصاص وبينزل ديفيد هو كمان 
الي اول مبيشوف المنظر بيخلي الحرس بتوعو يخدو سيف عل المعتقل 
سيف الحرس مسكينو وشالو محمد  
ليليان بدات تصرخ وبدات تقطع ف وش ديفيد وديفيد مش عارف يسيطر عليها 
ديفيد  مهتمش  ب الي حصل وشالها وطلعها غرفتها 
ليليان بدات تكسر كل حاجه  ف الاوضه
ديفيد قفل الباب عليها  وسبها ومشي
..............
عند جودي
جودي طلبت منو تشوف الاسره الرجال
عشان  تسعدهم
اتيان كان بينفز كل حاجه  بتطلبها جودي
جودي دخلت احد الزالزاله وبدات تدي اكل للاسره
واحد من الاسره..  انتي مين وجيبلنا الحجات دي ليش احنا مو بدنا منكم شيء 
جودي بصوت ضعيف...  انا مش زايهم انا جيا اسعدكم انا مصريه ومسلمه
الشب..  طب وشو بدك 
جودي..  عيزه اسعدكم وتسعدوني انا  كمان  عيزه امشي من هنا 
ليليان ملحقتش تكمل كلمها عشان  شافت العساكر كتير وشافت سيف وسطهم 
جودي وكاني ادنيا بتلف بيها خرجت تجري 
بس اتيان مسك اديها
خلصتي يا اميرتي
جودي بخوف ولهفا 
ال الشخص الي داخل ده انا عيزه ارحلو دلوقتي 
وبدات تصرخ ب اسم سيف 
سيف ياسيف ياسيف انا جودي بنت عمك 
اتيان غضب من تصرف جودي
وشلها رجعها المكتب
جودي بتحول تقوم عشان  تجري عل سيف بس اتيان كن مسيطر عليها
اتيان دخلها المكتب وقفل الباب
اهدي اهدي يا اميرتي
جودي ومش قادره تمسك نفسها ودموعها
وديني وديني لي دلوقتي 
اتيان بغضب..  ده اسير مستر ديفيد مينفعش  حد يرحلو زاي ما ينفعش حد  يروح للسرا بتوعي وحط ايدو عل وش جودي
بس جودي شلتها وتفت ف وشو وقال بغضب.. ابعد ايدك عني
ايتان بغضب وهو بيمسح الي عملتو جودي
ضرب جودي ب القالم وقعها عل الارض
جودي وصرخها ذاد 
ياااااااااااسيف يااااااامحمد 
يابابا 
لاكن لا حياة لمن تنادي
.......... 
ف مصر عاصم حس ب نغزا ف قلبو
وفتكر سيف ومحمد 
وبيقوم ياصلي 
يارب يارب رجع ولادي وبنات اخويا بسلامه
عاصم خلص صلي ومسك تلفونو
الو 
عاصم  .. اسف يافندم اني بتصل  بيك ف الوقت ده بس ولادي عيزه اطمن عليهم
الوء عز...  متقلش ياعاصم كل حاجه  هتمشي زاي محنا عيزين وولادك هيرجعو وبنات اخوك هيرجعو
عاصم..  انا طوعتك ف كل حاجه حته سبت الشباب الي عندي يهربو  عشان  بنات اخويا يبقو ف امان
.. متقلقش ياعصام كلهم هيرجعو كلها كم يوم واتيان هينزل مصر واحنا  هنمسكو هو وكل الي مع بس انا نسيت قالك اني 
ليليان عرفت انها مش حامل
عاصم بصدمه وبعدين.. 
متقلقش هيا لسه معرفتش الباقي 
ارتاح انت ومصطفي هيتصرف لو في اي حاجه 
.......... 
عند ليليان بتحول تهرب بس متحسرا من كل ناحيه
......... 
عند اتيان وديفيد
ديفيد هيتخل مكتب اتيان بس اتيان 
ديفيد ماذ بيك سيد اتيان اريد ادخل
اتيان بعدم اهتمام...  لا ممنوع الدخول
ديفيد حسنان سوف اذهب 
ديفيد اتحرك نحيت الزلزله بتعت سيف
حسنان اذهبو واتركوني مع
ديفيد.. اهلان ياسيف مستنيك بقالي كتير
انت بقااا الي كنت  عيز تتجوز ليليان وكمان جي هنا برجلك عشان تخدها دا انت زايو مبتقولو  عندكم قلبك مايت وبدا يقرب من سيف
................. 
في مصر 
اللؤء عز.....  مصطفى اتكلم مع الناس الي تبعنا يرجعو
اتيان قرب ييجي مصر وكمان وصل لمحمد  وسيف ودول لو فتحو بوقهم مش هنعرف نرجعهم وكل حاجه هتروح 
مصطفى...  متقلقش يافندم وانا  هدي خابر ب تاامنهم  اول ما اتيان ينزل مصر كلهم هيرجعو 
........ 
 اتيان...  سيدي انا مستعد لا تمام مهمتي
القاد حسنان انت  الان معك كل شئ  اخت اميرتك وديفد اخد زوجتو وهيا ايضا عربيه ومن اصول مصريه
بعد  ان تاتم مهمتك سوف يكونو لنا ابنا من نساء عربيه وايضا من عائلات واقارب 
مثل زوجت ديفيد انها تقرب لظبط مصري يودعا مصطفي  المهدي الزي انتحل شخصيته ديفيد واتا بي ليليان
عندم فشلت انت ف حضورها الا هنا لاكن الان انت معك فتا ايضا مثلها 
اتيان....  بعد  ان ننهي مهمتنا سوف نعلن خبر زوج بنات عربيه منا نحنا اليهو*دء
بعدها لا احد يجر انا يتهمناا بشيء وسوف اجند اكبر عدد من المصرين اله حسبنا 
القاد حسنان غدنا عليك ان تذهب وتنفز مهمتك بعدها عليك ان تبلغني  نجاح وتفجير اكبر عدد من منطق العسكريه
اتيان حسنان سيدي سوف اذهب للاستعدد
.......... 
عند جودي لسه بتندي ب اسم محمد 
وسيف 
بيدخل اتيااان وبيحط ايدو عل شعرها
اهدي اهدي ياا اميرتي انتي معيا وستعيشي معي اله الابد لمذه تبيكن 
جودي وهو بتترعش
سيف ومحمد.. عيزه اروح لسيف ابن عامي 
اتياان بهدو.. ابن عامك ازاي
جودي..  ده. ده سيف ابن عامي عيزه ارحلو دلوقتي 
اتيان وملامح وشو اتغيرت
طيب انا هروح وشوفو دلوقتي 
اتيان خرج وتجها نحيت سيف.. 
الحرس سيد اتيان  السيد ديفيد امر بمانع ادخول 
اتيان بهدو حسنان
اتيان ذهب اله احد العساكر
اسمع عليك ان تدخل تعرف من هو اسير سيد ديفد وتعرف من اي اتاا وسيد ديفيد مذ يفعل معه
اتيان خالص كلامو وتحرك عشان يجهز لسافر. 
........ 
عند ليليان 
ديفيد بيدخل 
اي ياليليان مش نويه تستلمي بقاا انتي خلاص هتعيشي معيا
ليليان بجديه...  مستحيل اعيش مع واحد زايك. ده لو اخر يوم ف عمري
ديفد بضحك.. بس انتي هتعيشي معيا وبرضك كمان 
ليليان  انساا اني اعيش مع واحد زايك انتو ملكوش مله انتو كفار وانا بكرهكم
ديفد وقف يسقف...  برفو برفو ليلي احنا كفرين وملناش مله
ديفد قرب منها بس برضك هتعيشي معيا
..... 
عند اتيان وصل مصر
ف مصر
مصطفى استعدو اتيان هيترحك ف اي وقت
... 
اتيان جالو تلفون  من العسكريه الي خالا يدخل عند سيف
ماذ حدث
اتيان ملامح وشو اتغيرت وبقت كله غضب
حسنان اذهب واقتلهم
اتيان قفل الخط بغضب
واتصل بى القاد
مرحب سيدي 
لقد حدث شئ. 
...... 
ديفيد كان ف الحمام 
وخرج عل صوت تلفون 
ماذ تقول حسنان سوف اتصرف
 ديفيد اغلق الخط 
بعد شويه  ديفيد رجع غرفت ليليان
ديفد بغضب
يلا انزلي بسرعه 
في اي 
لزم نهرب
من مين
ديفيد بغضب من شيوخ ا الازهر الي حوليكي نوين يطبقو عليكي الشريعا
ليليان مش فهما حاجه 
ديفيد قرب عليها وشلها ونزل بيها
وركب العربيه 

يتبع..

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشقني مغرور)

google-playkhamsatmostaqltradent