رواية مريض بحب نور الفصل العاشر 10 بقلم دهب مبروك

 رواية مريض بحب نور الفصل العاشر 10 بقلم دهب مبروك

رواية مريض بحب نور البارت العاشر

رواية مريض بحب نور الجزء العاشر

رواية مريض بحب نور الفصل العاشر 10 بقلم دهب مبروك

رواية مريض بحب نور الحلقة العاشرة

مؤمن لامستحيلللل!!

نورين... بصت لمنصور 

تمارا.... اكيد هي اللي فتلتوه وبتعمل الحوار ده كلوو،علشان محدش يشك فيها 

مؤمن...اخرسيييي يتمارا 

منصور 

طلبوا الوليس وتميم هو اللي جي وعينوا كل حاجه والسيكينه اللي اتقتل بيها منصور مكنش عليها اي بصمات،وكل حاجه تمام زي ما هي والقاتل من البيت وديه حاجه صدمت الكل...، التحقيق اتفتخ وكل واحد قال اقولوه والقضيه مفيش حد عليه ادله كافيه انها تدينوه بالقتل......." 

______________________

___________* 

نسرع الاحداث شويه " 

جي يوم فرح اسر ونور...." 

مكمش في حد مبسوط غير اسر 

نورين... شاكه في الموضوع 

نور... حزينه علي حياتها اللي ادمرت دي 

مؤمن... عرف الموضوع كلوو وشك في اسر وهو ونور بدأوه يدوروه ورااا اسر...."

دخل العوسين من بابا القاعه،الفرح مليان ناس كتير جداً واكتر الناس تاجر مخدرات ومش كويسين يعني االلي زي اسر هيعرف حد عدل اصلاً...." 

عدااا الوقت واسر ونور بيرقصوا slow ومع رقصتهم الslow تميم دخل القاعه وهنا انصدم نورين ومؤمن...." 

تميم.... وقت ما بيرقصوا slow  مسك الميك وبدأ يغني بعد ما قال للديجي انوا عاملهم مفاجأه ووقف  الاغنيه...." 

نور واسر بصوا لانهم استغربوا الموقف..  " 

نور....تميمممم 

اسر.... هو اللي بيجيبوا لنفسوه 

نور قربت من اسر وقالت والله معرف ايه جابوا 

وقاطعهم خنقتهم دي غناء تميم واسر خد نور وقاعدوا علي الكوشه  "

تميم.... بدأ يغني اغنيه حزينه 

"كنت لسه بقولها انت اللقا،ردت علي بدمعتين مخلاص بقاا،ملناش نصيب من حبنا وهنعمل اي،رديت عليها وقلت لا متكمليش ان بعد منك قلبي صعب في يوم يعيش قولي بعد فرقنا ممكن أعمل اي، قولي هسيبوا يروح، قولي ازاي ده هو الروح قولولي لمين هعيش لو راح ده لوغاب يوم بعيشوه عذاب هعيش ازاي لوغاب، مفيش بعديه حياه غير ليه هموت لو راح، قولي ازاي ازاي هسيبوا يروح، قولي ازاي ده هو الروح، قولولي لمين هعيش لو راح ده لوغاب يوم بعيشوه عذاب هعيش ازاي لوغاب، مفيش بعديه حياه غير ليه هموت لو راح....هموت لو رااااااح، طب اعمل اي لو مره صدفه قبلتها وشفت غيري بين ايديها واخد مكاني، اكيد سعتها هكون لوحدي في وقتها مهو مستحيل ياخد مكاني حد تاني" 

تميم..بتمني يكون صوتي عجبكم رغم اني غنيت حزين 

الكل...  سقف جامد لتميم ولاحساسه بالاغنيه وقتها كان جميل جداا وهو بيغني عينوه متشلتش من علي نور " 

تميم...  ابتسم لها بحزن من بعيد  

نور... في نفسها...  اسفه يتميم بجد، قلبي بيتقكع وانا شايفك مكسور كداا بسببي ودموعها نزلت غظب عنها 

اسر...  امسحي دموعك يزفته وابتسمي كدااا ها 

نور...  بصتلوه ومردتش 

نورين...  هو ايه اللي  بيحصل بضبط 

مؤمن...  مش فاهم حاجه ينورين بس في حاجه كبيره اووي نور بتحب تميم واللي يقول غير كداا يبقاا اهبل 

نورين...  نور في الفتره الاخيره دايما لما تكلمني بتكون حزينه صوتها بيكون تعبان وكنت بتعيط دايما الخطوه اللي خدنها اننا نراقب اسر ده هتعرفنا الحقيقه مؤمن....  بس اي القمر ده 

نورين...  مؤمن بطل برود بقاا 

مؤمن...  ماشي يقمر 

_______________________

___________* 

تميم... فضل ماشي بالعربيه بتعتوه ودموعه نزله شلال وصوره نور هي واسر  وهي في الكوشه قدامه عينوه 

تميم....  بكرهككك ينور بكرهككككك ليه تقولي بحبك وتبعدي ليه تعملي فياا كدااا يارب ياااااارب، وفجأه دماغوه صدعت والروئيه بقت مشوشه قدامه 

تميم....  لاااااااا وللاسف كانت عربيه تميم دخلت في شجره واتقلبت بي 

الناس لحظت كدااا وجروا عليه وطلعوا من العربيه 

_بصدمه...  اشهد ان لا اله الا الله وان محمدرسول الله، مات 

شخص.... قرب منوه وقال لا ده لسه عايش وقرب من قلبوه ولقه لسه بينبض وشالوه واتحرك بيه علي المشتشفي..   

______________________

_______*

في القاعه... " 

نور..... تميم 

نورين... كانت واقفه مع نور وبرقصوا سواااا...."

نورين.... نور انتي اتهبلتي ولا اي 

نور... لا مقصدش متخديش في بالك 

نورين بشك... ماشي ينور وقربت منها ليه انتي مش مبسوطه 

نور.... مسكت في ايديها وبدأوه يرقصوا سواا 

اسر.... كان عينوه علي نور وحركاتها ورد فعلها 

اسر....والله ووصلت لهدفك وحققتوه يااسر وكسرت تميم يتراا انت حالتك اي يتميم دلوقتي تبقاا تقرب من سفقاتي بقااا 

____________________

___________* 

في المستشفي... " 

تميم....اول ما وصل المشتشفي دخلوه اوضه العمليات لان حالتوه كانت صعبه جدآ وخطيره 

وبعد ٣ ساعات الدكتور خرج من عند تميم بس مفيش حدكان موجود 

تميم.... موجود في الانعاش ما بين الحياه والموت 

يتراا هيعيش،ولا هيموت؟!

_____________________

_________*

في القاعه الفرح خلص واليوم عداا بحزنوه وفرحوه علي الكل......

.

.

في فيله اسر....

اسر ونور دخلوا الفيله....

نور....اسر انا عملتلك اللي قولت علي لو قربت من تميم والله لهتشوف 

اسر... يامامي يمامي خفت انا مش كدااا 

نور... فين اوضتي

اسر... نامي في اي حته تعجبك وفي نفسه انام بس لاني تعبان وبكراا افضلك يست نور 

نور...  قلبها وجعها جداً  ، يارب تكون بخير يتميم ودخلت اوضه وغيرت الفستان وقعدت تعيط علي حالها 

في المستشفي.... 

الدكاتره دخلين خارجين عند تميم 

الدكتور لدكتور تاني.... للاسف حالتوه كانت خطيره  ،المريض مات 

نور..... لااااااااااااا تميمممممممم 

يتبع..

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية مريض بحب نور)

google-playkhamsatmostaqltradent