رواية يوميات فتاة فرفوشة الفصل العاشر 10 بقلم احلام اسماعيل

 رواية يوميات فتاة فرفوشة الفصل العاشر 10 بقلم احلام اسماعيل

رواية يوميات فتاة فرفوشة البارت العاشر

رواية يوميات فتاة فرفوشة الجزء العاشر

رواية يوميات فتاة فرفوشة الفصل العاشر 10 بقلم احلام اسماعيل

رواية يوميات فتاة فرفوشة الحلقة العاشرة

أمير : وكمان لزمن كل وحد يقدر تعب التاني.

وهتفق معكي ع حاجه تخلي علاقتنا تستمر طول العمر.

الاول هقلك ازاي تكسبي قلبي يا منوش.

بصي انا كا رجل بحب الست اللي تحسسني اني 

احسن رجل ف الدنيا،

 ولما مثلا اكون لابس لبس جديد تقول مثلا واااااو 

اي ده جميل عليك، ماشاء يعني، تنبهري بيه ومن 

أبسط حاجه كمان.

والاهتمام بيحبون كل الرجاله.

منه : شكرا ع المعلومات دي.

ملحوظه هامه انا بكتب معلومات حقيقة وخدها من دكتوره نفسيه لزمن تطبقه المعلومات دي.

منه : وانا كمان هقلك سر عن البنات.

أمير: قولي يا جنتي الحلوه.

منه : لما اكون زعلانه وتقولي احكلي مالك.

انا ممكن اقلك مش عايزه احكي،

بس بنبقا كا بنات نفسينا نحكي بس مش عايزين 

نشفق ع حد ،وكمان وبنبقه مترددين نحكي.  

أبعده تصدقني  اني مش عايزه احكي لما اكون زعلانه. 

أمير: مرسي يا جنتي الحلوه ع المعلومة.

أمير: صح مش قولت لكي ع الحاجه اللي تخلي 

علاقتنا تستمر طول العمر. 

العتاب لزمن لما تزعلي مني تاجي تعتبني،

و انا كمان اعتبك، عشان لو كل واحد كتم ف نفسه 

زعلو من التاني كده هنشيل من بعض، 

وممكن علاقتنا متستمرش.

فجاه قامت منه وفضلت ترش معه ع أمير وتضحك. 

أمير بضحكه: ههه يا بنتي بطلي رش ميه عليه.

منه: لا يلا نعيش حياتنا تعلي نغني سوا .

أمير: نغني اي يا شطوره؟

منه : ماما جابت بيبي.

أمير هيموت من الضحك: ههههههههههه ليه هو احنا اطفال ابت!؟ 

                           🌺الحمدلله 🌺

منه بطلع لسنها ليه : ايوه يوه أنا طفله حبوبه يلا بقي يلا تعلي.

أمير: لا غني انتي.

منه ماما جابت بيبي بيبي حلو صغير يا الله حبيبي شوف ذاكي وصغنتط شو بنحب نعلب معه ونغنيه اندلعه.

يلا : دورك  غني انت.

أمير : جات عليه مبقاش طفل. 

انا هغني يا بنات. 

منه بزغريط وتنطيط : حلو حلو يا اميري .

يا بنات يا بنات اللي مخلفش بنات مشبعش من الحنيه ولا دقش الحلويات حلوه الايام ف عنيه عشان خلفن بنيه 

بس كفيه اي شغل العيال ده.

منه : والله بعد ما غنيت يا ولي .

أمير: نفسي اعيش معكي اي حاجه اتحرمت منها،

بجد احلي حاجه انو الوحد يعيش طفولته حتي لو 

كان كبير  ف السن، شكرا ع وجودك ف حياتي.

اي حد بيحلي حياتك اشكره لي وجوده معك. 

منه : يلا بقا نروح على البيت.

ذهب امير ومنه كل شخص ع منزله.

دلفت منه اللي الدخل : منه ازيكم عاملين اي؟

أم منه: هههه هو انتي لكي سنه ما شوفتنا ولا اي!

ابو منه: انا ريح اقعد ع القهوه شويه. 

أم منه: مع السلامه وقلبي دعيلك يا اخويه.

هموت واعرف ازاي جوزها اخوها ف ثانيه.

                     🌷لا اله الا الله 🌷

منه : يا حلوه انتي تعلي خدي بوسه يا مامتي.

أم منه: لا ياختي انا بكسف دوي.

منه : يا حاجه انا بنتك ع فكره. 

أم منه: بتسف اني ههه.

منه : خلاص يا دلبي انا دخله أوتي اغير هدومي.

أم منه: ماشي خشي.

منه بستها من خدها وجريت  ع الاوضه.

أم منه: يا بت عيب كده ع غفله تعملي كده.

منه بضحكه : ملكش دعوه امي وانا حره فيها.

أم منه: امال انا مين يا بت!؟

منه : مرات أبويه انتي.

أم منه فضلت تصرخ : يا نهار ابيض ابوكي اجوز عليه،

 وانا معرفش طيب انتي بت مين دلوقتي. 

منه : يلا لهوي أبويه تجوز عليكي يا ماي،  امتي حصل ده؟

منه بتقلب صعديه ف ثواني.

منه : اهدي يا امي استني هرن اسال أبويه. 

أم منه: رني عليه دلوقتي، ده وقعته مربربه معيه

رني بسرعه خليه ياجي. 

     🥀سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم🥀  

منه : حاضر.

الو يا بابا تعلي بسرعه ع البيت. 

ابو منه: اي فيه يا بنتي!؟ 

منه : تعلي شوف ماما بتقول انك تزوجت عليها، 

ابو منه: هو انا قدر ع امك عشان اجوز تاني.

بس لو معيه فلوس كونت تزوجت عليها من زمان.

أم منه سمعت كلام زوجها عشان خدت الفون من منه وفتحت السماعه.

يا وقعتك يا ابو منه. 

أم منه: تعلي بسرعه قبل ما اجلك انا.

ابو منه: وه وه ده انا كونت بهزر دي انتي ست الكل.

أم منه: بجد؟

ابو منه: اكيد يا ست الكل يا حبيبه يا اغلي من روحي ودمي يا حنينه وكلك طبيبه يا رب يخليكي يا امي يا ست الحبايب يا حبيبه.

أم منه: ربنا ما يحرمني منك يا ابو منه، بس دي 

اغنيه عيد الام مش عيد الزوجه! 

ابو منه : بقلك انا جاي احسن.

أم منه: دي وقعت مربربه معيه بس تجي.

ابو منه بيتحث مع صديقه : يا ابو ادم تعلي روح معيه البيت.

ابو ادم: اي فيه يا حاج طمني؟

ابو منه : ها دي مراتي فكره اني تزوجت عليه. 

ابو ادم: يا نهار ابيض كيف تتزوج ع مرتك يا حاج؟

ابو منه: حتي انت ده انت اللي بتتفع ليه حق كبايه شاي اللي بشربها  هنا.

ابو ادم: صح بس ليه بتقول كده مراتك!؟

ابو منه: معرفش يلا تعلي روح معيه لحسن تكون 

محضره ليه السكينه، وتموتني زي اللي بيحصل 

الايام دي القتل بقي سهل.

ابو منه بخوف : لا لا انا مقدر وريه مشوار يلا السلمو عليكو.

ابو منه: يا رجل يا خوف تعلي يلا.

ابو منه  بيتحدث مع نفسه 

اهه يا وقعتي انا شكل هموت النهاردة، لا اجمد يا ابو منه، بس انا خايف اروح تعمل فيه حاجه، لا انا هروح ولي يحصل يحصل. 

ذهب ابو منه الي المنزل. 

فضل ينظر إلى البواب.

 ابو منه : هتوحشني يا عم حسن، انا خلاص ممكن اموت دلوقتي.

حسن البواب : وه اي حصل معك مالك؟ 

ابو منه بعيط : انا خايف يا عم حسن.

حسن البواب: من اي بس قولي؟

ابو منه: تعلي وصلني لي حد بابا الشقه.

حسن البواب: يلا تعلي حات ايدك. 

اول ما صعد السلالم.

ابو منه: لا انا خايف اركب.

حسن البواب: لا متخاف تعلي. 

اول ما طرق ع البابا عدت طرقت. 

أم منه: مسكته من القميص ودخلته.

أم منه: قولي انت ليه تزوجت عليه اطنق ياله.

ابو منه: والله ما تزوجت عليكي من قال كده لكي؟

أم منه: منه قالت ليه انتي مرات أبويه.

ابو منه: يا منه تعلي بسرعه.

منه : ايوه يا بابا.

ابو منه: انتي قولتي لي امك انها مرات ابوكي.

منه : انا كونت.

كومنتات كتير بقا، واسفه والله لو ف كلام مكتوب غلط انامش باخد بالي وبعد الساعات بكتب كلام بطريقه طفوله او بطريق مختلفه.

يُتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية يوميات فتاة فرفوشة)
google-playkhamsatmostaqltradent