رواية أم نص لسان الفصل العاشر 10 بقلم حنين عادل

 رواية أم نص لسان الفصل العاشر 10 بقلم حنين عادل

رواية أم نص لسان البارت العاشر

رواية أم نص لسان الجزء العاشر

رواية أم نص لسان الفصل العاشر 10 بقلم حنين عادل

رواية أم نص لسان الحلقة العاشرة

#ام_نص_لسان😂 
#البارت_العاشر 
بتقوم ريم وبتفتح الباب مره واحده علي نادر
ريم: انا زهقت و ..........هييييه.نهاي( نهار) اسوح .
كانت سوزي علي رجل نادر وبتبوسه ..
سوزي بتقوم من علي رجله وهيا محرجه..
ريم: يا ما تحت ايسواهي دواهي بصحيح 
نادر: انتي ازاي يا غبيه انتي تدخلي كده من غير ما تخبطي..
ريم: بس اسكت دا انت طيعت( طلعت) حكايتك حكايه يا تخاتيخو
سوزي: تخاتيخو؟!
نادر: روحي علي مكتبك دلوقتي
سوزي: اوك
ريم: باي باي يا شوزي
بتبصلها سوزي بعصبيه وبتمشي..
بتقعد ريم علي الكرسي..
ريم: طيعت( طلعت) نمس ياض ههههييي
نادر: اه نمس اوي تحبي اوريكي 
بيقوم نادر وبيقرب منها وهايبوسها
ريم بصدمه: مدام انجي
بيبعد نادر بسرعه: اوعي تفهميني غلط
ريم: ههههههه عييك واحد ياشبح 
نادر بعصبيه: انتي مطروده
بتقعد ريم وبتحط رجل علي رجل ..
ريم: مش هاتقدي( هاتقدر) تتطديني( تتطردني)
نادر:ليه بقا ان شاء الله
ريم: عشان ان طيدتني( طردتني) هايوح( هاروح) اقوي( اقول) يي( لي) مدام انجي وببوقي ايي( اللي) مش بيتبي( بيتبل) فيه فويه( فوله) هامشي اسوء سمعتك اكتي( اكتر) من ماهي سايقه 
نادر: اه بتهدديني يعني 
ريم: يأ( لأ) ببتزك
نادر: اه
ريم: عندي طيب( طلب) واحد بس وبعدها هابقي سكتم بكتم وهادايي( هاداري) عيي( علي) مصايبك
نادر: وايه بقا هوا الطلب
ريم: تشغي( تشغل) واحد 
نادر: وانتي فاكره بقا اني هاخاف واكش وانفذلك كل اللي تؤمري بيه وتفضلي تبتزيني صح
ريم: هوا انا مايهمينيش انت بتعمي( بتعمل) ايه بس اللي هاجبهويك( هاجبهولك) محتاج فعيا( فعلا) الشغل
نادر بصلها بتفكير: ماشي 
ريم: بجد هايشتغل
نادر: ايوه 
بتخرج ريم من عند نادر وهيا مبسوطه.  
نادر: عندنا حفله بالليل وهاتيجي معايا
ريم: بس
نادر: قلتلك في وجود انجي تبقي موجودة 
ريم: ماشي بس انا كي( كل) ما بيوح(بروح) حفيه ( حفله) بتبوظ 
نادر: ماتخافيش بس البسي حاجه عدله 
ريم: دا انا هابهيك( هابهرك) بايحته( بالحته) اييي( اللي) عيي(علي) ايحبل( الحبل) 
نادر بصلها وهيا مبتسمه وفاتحه بوقها..
نادر: ربنا يستر بس هاتي رقمك ابقي اكلمك عليه
ريم: مابكيمش( مابكلمش) يجاله( رجاله)
نادر: بطلي غباء عشان اعرف هنتقابل فين وامتي
ريم: اه فهمت اكتب عندك 012
نادر: ها 
ريم: بس كده هييييييييي
نادر: ياخفه 
ريم: طوي( طول) عميي( عمري) يا خويا
نادر: بت ما تعصبنيش
ريم: اهدي كده يا تخاتيخو صحتك 
نادر: يلعن ابو ام اليوم اللي شفتك فيه
ريم: واييوم( واليوم) ذنبه ايه حيام( حرام)
نادر: يا حنينه 
ريم: دا اقي( اقل) ما عندي 
نادر بيبصلها بعصبيه
ريم: اكتب عندك **********012
نادر : يلا شوفي شغلك
ريم: شغي( شغل) ايه مش عارفه دا انا طوي( طول) اييوم( اليوم) بيعب( بلعب) ايتعبان( التعبان) و كوتشينه وشطينج( شطرنج)
نادر: طب روحي كملي لعب يلا. .
ريم: انت اساسا عاطي( عاطل) مش عايفه( عارفه) فين ايشغل( الشغل) في الموضوع
نادر: هادخل السجن فيكي بره ..
ريم: طيب ماتزوقش عيي( علي) فكيه( فكره) ايهتمام( الاهتمام) مابيطيبش ( مابيطلبش)
نادر بعصبيه: بررررررره
ريم: طب سا سا سيام ( سلام)
بتخرج ريم وبتقعد علي الكرسي بملل وبتكمل لعب الكوتشينه ..
بيخلصوا الشغل وبتروح ريم علي بيتها .
ريم: عمتي ؟! انتي كنتي فين ؟!
* كنت بشتري شويه حاجات
ريم: طيب انا جعانه جدا 
* غيري لما احط الغدا 
بتغير ريم هدومها وبتقعد عالطبليه تأكل 
ريم: يااااه كنت جعانه 
* الف هنا علي قلبك يا حبيبتي
ريم: عيي( علي) فكيه( فكره) انا يايحه( رايحه) حفيه( حفله) بايييي( بالليل)
*ليه بقا 
ريم: مع صاحب ايشغي( الشغل) مش بيعيف( بيعرف) يعمي( يعمل) حاجه من غييي(غيري) 
* طيب ..بس خايفه عليكي
ريم: هههه هوا انا يتخاف عييا( عليا) ياعمتي 
..............................
في المساء...
تليفون ريم بيرن كتييير
بتفتح ريم..
الو....
ريم: انت مين يا زبايه( زباله) انت بقايك( بقالك) ساعه بتين( بترن) كفايه معاكسات وقيف( وقرف) مييتوا( مليتوا) البيد( البلد) 
نادر: ايييه يا غبيه انتي مش قولت اني هارن عليكي انا نادر 
ريم: استاذ نادي ( نادر) يقطعني معيش( معلش)
نادر: جهزتي 
ريم: اه اه طبعا
نادر: طب قابليني عند*******
ريم: مسافه ايسكه( السكه) 
نادر: تمام ..
بتقفل ريم التليفون..
ريم: نسيت خايص( خالص) نهاي( نهار) ابيض
بتجري ريم حوالين نفسها وبتطلع هدومها ..
...............................
نادر قاعد في عربيته مستنيها وبيبص في الساعه
نادر: مسافه السكه ..بقالي نص ساعه مستني الهانم ومسافه السكه ..حتي انتي !
بيبص بيلاقيها جايه لابسه فستان مووف مجسم ورافعه شعرها ومنزله قصتين من الجمب وحايشه القصه اللي بتاكل نص وشها..
نادر: معقول دي ريم 
بتيجي وبتفتح العربيه وبتقعد..
ريم: معيش ( معلش ) اتأخيت( اتأخرت)
نادر: ايه دا انتي طلعتي حلوة اهو 
ريم بصتله بصدمه وبعدين بصت الجمب التاني في كسوف .
ساق نادر العربيه ..
نادر: عارفه ايه احسن حاجه في الموضوع
ريم: ايه؟!
نادر: اني عرفت اشوف وشك من غير القصه اللي واكله نص وشك دي
ريم بخجل: اه 
نادر: اه ايه دا انتي حالتك ميؤوس منها خالص.  
بيوصل نادر مكان الحفله..
بينزل من عربيته وبيمشي..
ريم: انسان ماعندوش ذوق
نادر بيلفلها: بتقولي حاجه
ريم: يأ( لأ)
بتمشي ريم وراه بيدخل الحفله..
ريم بتمشي ومبهورة من المنظر الحفله في جنينه فيلا اضواء كتير وناس هاي كلس .
حد بيكعبلها بتقع علي الارض والكل بيضحك عليها ..
بتقوم من علي الارض وكأنها بقت متعودة علي التنمر من الناس وبقا شئ عادي بالنسبه ليها ...
بتبص علي اللي واقف قدامها وعلي وشه ابتسامه شر
ريم بصدمه: انت!.....يتبع
ولسه اللي جاي تقيل مع كاتبه الجيل😎
لاف ورايكم قبل اي حاجه ومين اللي ريم قابلته؟!

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أم نص لسان
google-playkhamsatmostaqltradent