روايات

رواية تار صعيدي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ملك شاهين

 رواية تار صعيدي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ملك شاهين

رواية تار صعيدي البارت الحادي والعشرون

رواية تار صعيدي الجزء الحادي والعشرون

رواية تار صعيدي الحلقة الحادية والعشرون

فراس فضل باصص ومذهول من الي حصل كان لسه بدر هيضربه بنار دلوقتي وهيموت وفجأه اتحول كل ده وضرب نفسه هو وو مات ! فراس قرب منه ووطي على الارض ومسك ايده وقعت منه هيثم قرب منه
هيثم : فراس خلاص ده جزاته
فراس بصدمه : مش قادر اصدق انه يعمل كل ده …تخيل صاحب عمرك يطلع في الاخر اكبر عدو ليك
هيثم  بمواساه :  يما حذرناك يا فراس وانت كنت قافل ودنك وعامي عينك عن الحقيقه بس خلاص كل حاجه خلصت
حمزه ونسمه دخلوا بيجروا نسمه جريت على فراس
نسمه : انت كويس حاجه حصلتلك
فراس : انا كويس
نسمه بصتها قدامه لقت بدر مرمي على الارض حطتت ايدها على بؤها
حمزه : ايه الي حصل
هيثم : كان خلاث هيضرب فراس بس عكس الاتجاه وضرب نفسه
حمزه ببرود : كويس علشان يضمن جهنم
فراس بصله : هو مات خلاص ميجوزش ليه غير الرحمه
حمزه ببرود : المسلم الميت لما بيموت متجوزش عليه غير الرحمه مهمها عمل بس ده خلاص انتحر يعني بقي كافر ! والكافر متجوزلوش الرحمه
فراس بصله  جامد وسكت وخرج برا البيت وخد نسمه معاه
هيثم  بضيق : مش فاهم حاطين نقركم من نقر بعض لييه
حمزه: انا معملتلوش حاجه ..انا قولت الحقيقه وكويس انه مات علشان كان هيموت على ايدي انا
بعد شويه الاسعاف جت وخدت بدر على مستشفي علشان يخلصو الاجراءات روحوا هما البيت وحمزه قالهم ان بدر قتل ماري
فلير بصدمه : يعني ايه ! ..انا انا كنت بحبها  مكنتش بكرها دي دي اختي هي هي الي كانت بتكرهني معرفش ليه بس بس ليه يقتلها ليه كان كان ممكن تتغير اي حد بيتغير من الوحش ويبقي حلو وهي مكنتش وحشه اوي علشان تموت الموته دي ليه لييه
فراس حضنها جامد : اهدي اهدي يا حبيبتي ..ادعلها ربنا يرحمها
بعد شويه فراس كان قاعد مع سالم
فراس : عمي البقاء لله
سالم : ونعم بالله يابني
فراس : عمي عارف انه مش وقته بس انا كنت عايز اعرف ايه علاقتم ببدر
سالم بتعب : بدر كان شريك ليا في شغل وكان بيجي يزورني كتير في البيت بكزا حجه ولما عرفت انه شغال شغل مش تمام فضيت الشراكه بينا
البلد كلها عرفت بموت بنت الجناوي ورغم انهم معرفوش مكان المدفن او اصلا ادفنت ولا لا عملو العزا الي استمر ٣ ايام
وبعد مرور ٣ ايام فلير كانت قاعده عندهم في القصر علشان العزا ولسه مروحه
نسمه : عامله ايه دلوقتي
فلير : الحمدلله ..انت عامله ايه
نسمه : تمام …انكل سالم و حمزه عاملين
فلير : كويسين.. لسه بردو انت وخالتو مبتتكلموش
نسمه : فلير لوسحمتي بلاش نتكلم في الموضوع ده
فلير : لا يا نسمه مينفعش لازم نتكلم في الموضوع ده بذات
نسمه بعصبيه : اتكلم في ايه يا فلير انا عمري مهسمحها هي السبب في علاقتي انا وفراس انها تبوظ هي السبب انها تخلي اخويا يكرهني هي السبب
فلير  بعصبيه اكتر : لا مش هي السبب في اي حاجه هو مكنش بايدها اي حاجه اصلا ..وانت سامحتي فراس مش عارفه تسامحي امك الي ولدتك واتحرمت منك ملحقتش تشوفك حرام عليك يا نسمه حرام عليك غيرك مش لاقي يشيخه هتستني لما النعمه تزول من وشك وبعدين تحسي وتندمي ..انا قولتلك الي عندي خالتو ملهاش ذنب في اي حاجه اعملي الي تعمليه بقي
وسابتها وطلعت على جناحها
نسمه تحت فضلت تفكر في كلام فلير وبعدين طلعت على اوضه مامتها خبطتت ودخلت لقتها هي وفراس ولورين الي قاعدين جنبها
ليله بفرحه : نسمه.. تعالي يا حبيبتي في حاجه
نسمه قربت منهم وقالت باحراج : هو لازم يبقي في حاجه علشام اجاي اوضتك مفيش غير فراس ولا ايه
ليله : اكيد لا تيجي في اي وقت طبعا انا استغربت بس
فراس : مالك ومال فراس ياست نسمه
نسمه وهي بتزقه من مكانه: قوم من هنا وسبني اقعد شويه
فراس باسفتزاز : لا مش قايم
نسمه : طب ولو قولتلك ان مراتك جت
فراس  بفرحه: ايه  بتهزري صح ايوا صح دي قايله انها جايه انهارده ..طب سلام عليكم انتم بقي
وخرج بسرعه فضلو هما الاتنين يضحكوا عليه
نسمه  باسف: ماما انا اسفه على معاملتي ليكي و..
ليله قاطعتها وهي بتاخدها في حضنها  : اسفه على ايه بس دي كفايه كلمه ماما الي طالعه منك دي بالدنيا
نسمه : انا بحبك اوي
ليله : انا بحبكم انتم تلاته اكتر من اي حاجه في الدنيا
لورين بتذمر : مامي وانا كمان خديني في حضنك اشمعنا نوني
ليله خدتهم هما الاتنين في حضنها  وفضلت تدعي ربنا يديمهم ليها وميحرمهاش منهم تاني
في جناح فلير وفراس فلير كانت قاعده عل  الكنبه بتقلب في الموبيل فراس فتح الباب بسرعه هي اتفزعت
فلير بخضه : اخص عليك يا فراس بجد انا اتخضيت
فراس حضنها جامد من غير ميتكلم وهي حضنته
فراس بحب : وحشتني
فلير  بخجل : وانت كمان
فراس : وانا كمان ايه
فلير : وانت كمان وحشتني
فراس : الله اكبر …بقولك ايه
فلير بدلع: ايه
فراس بحب : بحبك
فلير  : وانا كمان
فراس : وانت كمان ايه بقي
فلير : يوووه بقى الله مخلاص
فراس بضحك : خلاص يستي..بس انا مش بحبك بس ..كمل وهو بيبوسها انا بعشقك….
بعد مرور حوالي ٤ شهور
في جنينه قصر الاسيوطي
حمزه : يبنتي يبنتي خطوبه بس حتي انا هخلل جنبك
نسمه : لما اخلص اخر سنه امتياز
حمزه  وهو بيحك ايده الاتنين على وشه : يحظي الاسود
فراس وفلير جم ناحيتهم
فراس : مالك باختي يلا
حمزه بغيظ : ع فكره خطيبتي
فراس : دي قرايه فتحه بس
حمزه وهو بيبص لنسمه : شايفه الذل الي عمالهولنا … كمل وهو بيبعده عن فلير …طب ابعد انت بقي عن اختي
فراس  وهو بيشدها في حضنه : لا يا بابا دي مراتي
حمزه : والله ! ..طب انا عايزه اكتب الكتاب بقي
فراس : اتنيل انت عارف تخطب اصلا
حمزه بغيط لنسمه : شايفه شاايفه
نسمه بضحك : الله وانا مالي يا لمبي
حمزه بسرعه : انت تعرف اننا اتفقنا ان كتب الكتاب اخر الاسبوع وانا كنت داخل ابلغ جدي هارون
فراس بص لنسمه الي متنحه وقال : الكلام ده بجد
نسمه بصت لحمزه الي همس ليها وقال : وربنا لو كدبتيني وموافقتي لاخطفك ومحدش هيعرفلك طريق
نسمه بتوتر : اه اه يا فراس
حمزه : شوفت
في الوقت ده هيثم ومرام جم مرام كانت بتجري عليهم بسرعه
مرام وهي بتاخد نفسها وبتنهج : ‏احضرونا يا جماااعه
فراس : يخربيت صوتك
مراام : هششششششش
فراس رفع حجبه وبصلها
فلير بضحك : في ايه يا مرام
هيثم جه ناحيتهم : ازيكم يا جماعه
المل رد بعدها مرام اتكلمت
مرام : ركزوا معايا بقي دلوقتي كده
الكل بصوت واحد : اخلصي
مرام : يخربيت حب الناس بجد ..المهم
البيه بيقوللي ان هو اللي خد الفيرست ستيب عشان كلمني الاول مع اني انا اللي قلتله وسألته (انت مش هتقوللي بحبك بقى) يبقى مين فينا اللي خد الفيرست ستيب الاول  من غير كدب ؟؟
الكل بصوت واحد : هو
مرام : طب ارجعوا للكدب تاني بقي
الكل بضحك : انت
هيثم : الهبله عايزه تفشكل الفرح الي كمان يومين علشان خاطر مين الي خد الفيرست استيب الاول اولع في نفسي
حمزه : مش عارف انت مستحملها ازاي الصراحه
مرام : انت ماالك انت ماالك على قلبه زي العسل
فراس بهمس لفلير : متي
بعد مرور ٥ سنوات
في مدينه فيوم تحديدا في جبل المدوره كانوا كلهم متجمعين وعاملين حفله باربيكيو بس الجو كان حر جامد
نسمه : حمزه بقي يلا ننزل علشان تبدؤوا شوي انا جعانه
حمزه وهو حاطط وشه على تكيف العربيه : مش نااازل مش نااول الجو ولعه منع لله اخوكي
نسمه بزهق : يووووه بقي يلا يا حمزه انا جعااانه
حمزه : انزلي اشوي انت انا مش مستغني عن نفسي
نسمه : مكنتش جيت بقي وكنت اقعد مع بنتك
حمزه اتعدل وبصلها : حبيبت بابا والله وحشتني
نسمه بغيظ: والله ! ..ع فكره انت بقيت بتحبها اكتر مني هلي بالك
حمزه بضحك : انت بتغيري من بنتك
نسمه : ااه بغير منها ويلا بقي انزل علشان جعاانه
حمزه بسها بسرعه وقالها : بحبك وفتح باب العربيه ونزل
فلير قامت تقف مع فراس الي واقف عن  العربيه
فلير : حبيبي بيعمل ايه
فراس : كنت  بكلم ماما بطمن على الولاد كلمتيهم
فلير : حبايب مامي اكيد كلمتهم
فراس : لا هسألك سؤال  بجد انت بتحبيني انا اكتر ولا هما
فلير  بضحك : ده بجد ! ده سؤال اكيد هما طبعا
فراس كشر : يعني ايه يعني
فلير بضحك: ده سؤال يا حبيبي انت هتغير من الولاد ولا ايه
فراس بضيق : لما تقولي انك بتحبيهم اكتر مني المفروض افرح
فلير بحب : حبيبي انا بحبهم حب وانت حب تاني خالص
فراس : ثبتيني ثبتيني
فلير  بضحك : طب بذمتك مش اتثبت ؟
فراس :الصراحه ااه
فلير :فرااس  اقولك نكته
فراس  : لا لا لا ونبي …. وجري بسرعه  وسابها
فلير : بقي كده ماشي
عند مرام وهيثم
مرام : بتخوني يا هيثم
هيثم بصلها ومردش
مرام : مترد بتخوني صح
هيثم : مانا لو قولت لا هتقوليلي كداب ولو قولت اه هتقوليلي كداب بردو
مرام : انا نكديه يا هيثم ؟؟ قول انت عايز تقول كده صح ؟
هيثم : انا اتكلمت دلوقتي
مرام : جوايا بيقولي ان جواك عايز يقول للجوايا ان انا نكديه
هيثم دماغه لفت : ايه كل ده
مرام : هيثم انا حامل في الشهر الكام
هيثم : ده اختبار مفاجأ
مرام : هيثاااام جااوب
هيثم:في سادس يا حبيبتي
مرام : غلط
هيثم : غلط ايه احنا كنا عند الدكتور امبارح وقال كده
مرام بعصبيه : انا في السادس واسبوع يا هيثم شوفت انك مش مهتم
هيثم  بصلها  بقله حيله ومسح وشه وطبطب على ضهرها وقام وسابها
مرام بصوت عالي : خلي بالك الاهتمام مبيطلبش
هيثم بصوت عالي : ابو شكلك انت والاهتمام يا حبيبتي
مرام : ماشي يا هيثم والله  لوريك
هيثم جه من وراها وبسها : بحبك يا مجنونه ..وراح بسرعه عن حمزه
فلير وفراس جم ناحيتها
مرام  بتعب وزهق : منك لله يالي في بالي
فراس من وراها  : بتقولي حاجه يا مرام
مرام  بغيظ : بقول ربنا يعلي مراتبك يا فراس يا اخويا وينصرك على مين يعديك على الفسحه والفكره الجامد ده اه والله جميله
فراس  باستفزاز :  طب كويس انها عجبتك
مرام لفلير  بغيظ : عايزه اقوم اجيب جوزك من شعره  عااااا منه لله
فلير بضيق : متدعيش عليه لوسمحت الله محدش قالك توافقي تيجي
مرام وهي بتضربها : مهو انا لو اعرف ان الجو حر كده مكنتش جيت مكنتش جيت منكم لله هتولدوني في السادس
نسمه جت نحيتهم  : متخفيش يختي محدش بيولد في السادس ..وكمان يعني معروفه ان الفيوم حر في الصيف خصوصا في شهر ٨ و ٩
مرام :  تصدقو انا غلطانه اني بتكلم معاكم ..وانا استاهل فعلا انا هضرب نفسي بالجزمه حاضر
بعد شويه حمزه وفراس وهيثم جم ناحيتهم
مرام بجوع : ها خلصتو
هيثم بص لفراس وحمزه علشان حد يتكلم فضلو ساكتين
فلير  بقلق :هو في ايه …متقولوش لسه ده انا هموت من الجوع وممكن اصورلكم قتيل هنا
فراس وهو بياخده نفسه : بصو الصراحه يعني ..وبعدين سكت
حمزه بتوتر : هو يعني فراس عايز يقول
مرام : في ايه يا جماعه متخصلوا
هيثم بصلهم بصه هما فهموها وبعدين اتكلم  : الصراحه بقي احنا نسينا نجيب فحم الي هنولع بيه ونشوفي
التلاته في نفس واحد : نعاااام
هيثم بضحك : بنهزر بنهزر والله …دول مجانين وممكن يكلونا
فلير بصوت عالي : يلا يا جماعه ناخد صوره جماعيه
وقفوا كلهم وخدوا صوره سوا وكملوا بقيت اليوم يجرواورا بعض ويلعبوا ويهزروا
-تمت
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية تار صعيدي)

اترك رد

error: Content is protected !!