رواية تربع على عرش قلبي الفصل التاسع 9 بقلم رحمة ايمن

 رواية تربع على عرش قلبي الفصل التاسع 9 بقلم رحمة ايمن

 رواية تربع على عرش قلبي البارت التاسع

 رواية تربع على عرش قلبي الجزء التاسع

رواية تربع على عرش قلبي الفصل التاسع 9 بقلم رحمة ايمن

 رواية تربع على عرش قلبي الحلقة التاسعة


رحمه: لاء بجد عايزه اسالك سوال 
مازن: لاء 
رحمه:  خلاص هعتبر نفسي انك وفقت وهسال،  اي الكتب الغريبه الي شوفتها فوق دولابك دي 
مازن:  اي مبتعرفيش تقرأى 
رحمه:  لاء يا خفيف،  مستغربه لي كلها عن الاسنان 
مازن باكل شبسي وبرود:  كانت كتب جامعتي 
رحمه:  ثانيه بس؟  انت متخرج من طب اسنان 
مازن:  امم 
رحمه:!!!!
مازن:  مبرقالي كده لي، خوفت 
رحمه: انت عارف يعني اي دكتور اسنان!  ،  يعني فلوس قد كده علي قلبك وهتشبرقني بقي،  انا طمنت علي مستقبلي 
مازن:  ههه هبله والله 
رحمه:  لاء بس والله اخر سوال،  انتو زي صنف واحد كده 
مازن:  صنف واحد؟! 
رحمه:  يعني انا عمري ما روحت كتور اسنان الا ولقيته جاااامد ومز!  واحيانا بكونو في الاربعينات وحلوين حلاوه يجددع! 
مازن بتنهيد:  طب ارد عليها اقلها اي دي ونبي 
رحمه:  انت بتعده بعض زي كرونا كدهصح،  اصل دي مش صدفه ابدا 
مازن:  بنعدي بعض!  ،  متقومي من جمبي عشان مش مرتحلك دلوقتي 
رحمه:  متقلقش مش هغتصبك لسه بدري 
مازن:  ههه صبرني يا رب 
رحمه:  طيب ولي بقي مشتغلتش،  دكتور الاسنان شغله بكون جاهز علطول وكمان عمو رافت معاه فلوس ومستريحين يعني 
مازن:  مش عايز 
رحمه: اي الي هو مش عايز دي مش انت الي دخلها !
مازن: كبري دماغك وفكك مني 
رحمه: عايزه افهم 
مازن: رحمه لو سمحتي، ممكن تقفلي الموضوع عشان هقوم 
رحمه:......
مازن: كملي الفيلم 
ممكن يكون لسا مش حابب يدخلني في تفصيله ول حياته عموما بس في تقدم وده مفرحني سيكا، بس اي الي يخلي واحد داخل جامعه حلوه بشكل دي وشهاده جامعيه كبير ويتقفل منها ويغير حياته بشكل ده؟! دماغي زي المرجيحه يوم تحت تيرا را را يوم فوق علي راي بوسي!
رحمه بعصبيه: هموتك اقسم بالله!
مازن: متنميش، بقلك اهو 
رحمه: طيب ما تخرج، اخرج دلوقتي مش هتكلم معاك والله  وبعدين نفسي افهم واحد بيلعب بابجي وبيسهر طول الليل بره بخاف من فيلم رعب ازاي!
مازن: والله محدش قلك تسمعيني رعب وانا مبخفش، اسمها Human nature يا جاهله 
رحمه:  اسمها حِزن اسود علي دماغي ودماغ الي جبوك وقوم من قدامي عشان عايزه انام 
مازن:  مش هتنامي عشان انتي السبب وانا مش هقعد لوحدي وانتي حره بقي 
رحمه: يالاهووووي عليا 
قاعدنا علي الكنبه وهو عمال يلعب بابجي وفي ودني تقريبا وكل ما ها النوم يجي وحس بسلام نفسي كده يرووح هوب قالب فوقي أزازه المياه، طب اشتمه بامه ول اعمل اي طااا!
رحمه بتعب: مازن سبني انام الهي تحج يا رب 
مازن: ايوا، نام علي بطنك ياض هتموتنا، عاااش جبته، بتقولي حاجه 
رحمه: بقلك حسبي الله ونعمه الوكيل في الي كان السبب
مازن: طيب 
رحمه: طيب انت نايم طول اليوم وعادي بنسبالك انا منمتش وصحابي جين بكره ولازم اصحي بدري خلي عندك دم يا عديم الدم!
مازن: خلصتي، جيبي كيس الشيتوز الي جمبك ده عشان بتاعي خلص 
رحمه: روح منك لله!
وبعد الليله العظمه دي نمنا علي الكنبه واحنا قاعدين كده، يعني نومه غير مريحه صرفآ، والمنبه ضرب بعدها بحوالي 3 ساعات
مازن: اطفي الزفت ده 
رحمه بفوقه: خلاص طفيته ياض متزعقش
مازن بنوم:....
رحمه: قوم نام جوه عشان الم الحاجات دي وروق البنات جاين 
مازن: لاء مرتاح كده 
رحمه:  مااازن قوم دلوقتي لزعلك مش كفايه منمتش امبارح كويس بسبب رغيك وصداع ده 
مازن بنوم وتجاهل :..... 
رحمه بإرهاق:  تووب عليا يا رب لدبحه ول حاجه ونخلص!  
شديته من ايده كده ولانه تقيل وزرافه في نفسه رح طخ واقع علي الارض!  المشكله مش في كده، المشكله انه خد ضربه في التربيزه في دماغه تجبله ارتجاج في المخ، حسه اني هضرب سيكا 
مازن بعصبيه ولمس راسه : يا بنت....
رحمه بضحكه: ههه انا اسفه والله بس تستاهل، قوم بقي عشان الحق الله 
مازن بتحرك للغرفه: ليكي وحده، ماااشي 
رحمه بتريقه: مااشي، حاسب لتقع تاني يا صغنن اخاف عليك 
مازن: امشي من وشي 
رحمه: ههه 
___________
رحمه: صباح الخير يا طنط 
شاديه:  صباح الخير يا بنتي،  نزله بدري يعني 
رحمه:  صراحه كنت عايزه اقلك البنات هيجوا وكده وهطبخ فوق ليهم ومش هعرف انزل انهرده 
شاديه:  ههه براحتك يا بنتي، اقعدي ما صحابك ونبسطي، احنا خلاص فطارنا وراحه الشغل وانا هحضر ليهم الغداء وبس كده 
رحمه:  شكرا يا طنط 
شاديه:  العفو يا حبيبتي علي اي 
رحمه:  كنت عايزه حاجه تانيه منك ممكن 
شاديه:  اي 
رحمه:  هعملهم اكل وكده،  ممكن ابقي رن عليكي وسالك شويه في بعض الحاجات 
شاديه:  اكيد،  لو عوزتي اي حاجه رني عليا،  تحبي اطلع معاكي 
رحمه:  لاء يا طنط تسلميلي والله انا بعرف اطبخ كويس برضه متقلقيش 
شاديه:  ماشي يا ستي هندوق عدلك كده في يوم ونقلك رئينا 
رحمه:  اتفقنا هههه 
حقيقي ارتحتلها جدا!  ،  علطول بشوف صحابي انهم مش مرتاحين بسب حماتهم وانهم تعبينين وحالتهم حاله،  بس احيانا ربنا بعوضك باشخاص في حياتك تحس بسعاده معاهم وهي من الاشخاص دي بنسبالي. 
وفعلا روقت البيت وطبخت ومسالتهاش خالص ههه بهزر انا تقريبا سالتها احط ملح ول لاء! 
وبعدها الكائنات الحزومبليه شرفوني...
رحمه:  اخووااااتي 
ايمان: الشق يا جدع 
ايه:  زعبولتييييي 
رحمه:  مش نورتو خاالص 
ايمان:  واضح انه كلامك جارح بس هنقعد بردك متقلقيش 
ايه:  طبخه اي يا بت جعانن 
رحمه:  يمااا عليه،  اقلعي الكوتشي الاول يخربيت الطفاسه! 
علي الكنبه.... 
ايه:  انا رجلي نملت من كتر الصدمه،  الاكل كان حلو وده غير العادي تماما 
رحمه: عشان تعرفه بس اني كتكوت شطور بس طبعا مستحيل نروح ونقول 
ايمان:  بتتت اطلعي من جو محمد رمضان ده عشان قفشينك 
رحمه:  انا!  ابدا والله انتو تعرفو عني كده 
ايمان وايه معا:  اااه 
رحمه:  يلا يا واااطييين 
"يقومون بضحك فيدخل مازن عليهم فيصمتون"
مازن:  ازيكو يا بنات عاملين اي 
ايه وايمان بستغراب:  الحمد لله وانت عامل اي
مازن:  تمام، رحمه انا خارج عايزه حاجه 
رحمه بنظر له بصدمه:  لاء شكرا يا مازن بس اقعد اتغدا الاول
مازن:  مش جعان،  سلام 
________
ايه بغمزه:  اي يا حوم النظام 
رحمه:  اي 
ايه:  ههه عمله اي مع الصغنن 
رحمه:  اديكي قولتي،  صغنن يعني مطلع عيني 
ايمان:  اي رئيك في يا رحمه بجد 
رحمه:  عادي كيوت وبيعرف يطبخ وبسليني وبنتخانق زي العيال الصغيرين وبيعدي اليوم لاني مش بشوفه كتير اصلا 
ايمان:  يعني زى اخوكي الصغير مثلا او زي ما كنتي انتي وسمير بتهزرو و بديقو بعض 
رحمه:  مش فهمه عايزه توصلي لاى 
ايه:  عايزه تقلك انك شيفاه صغير ووخده علي قد عقله وتعاندي فيه كتسليه لوقتك و مش شايفه كراجل
رحمه:  لاء يا بنات مش كده هو دماغه كبيره جدا و.... 
ايمان:  فكرتي في كزوج ليكي يا رحمه ،  انك بتحبي مثلا، شريك حياه 
رحمه:..... 
ايه:  عشان كده موضوع انه صغر منك كده غريب جدا بجد ههه 
رحمه بتغير الموضوع: المهم عمله اي يا مون مع الطيار بتاعنا 
ايمان: هو انا بشوفه يختي اسكتي 
ايه: تقريبا نسيت ملامحه اصلا ههه 
رحمه: اسكتي انتي خالص يا مهزقه، مرمطه الود معاكي ومطلعه عينيه متحن يا جن بقي 
ايه: دي شربه حاجه علي الصبح الحقي 
ايمان: هههه رجعنا للهبل بتاعكو 
كلام البنات خلاني اتردد في حاجات كتير، لي سكت لما سالوني سوال ده...  معقول شيفاه كواحد اصغر مني ومش فكرت فيه كاب لعيالي او واحد اديله الثقه، واني اغيره عشان اهله وبس! 
طيب انا عايزه اي،  هو مين بنسبالي؟ 
محادثه واتس... 
سمير:  رحمه عايزه حاجه اجبهالك يا روح الروح وهارت الهارت 
رحمه بفهم:  لاء شكراا مش عايزه 
سمير:  بطلي رخامه يا بت
رحمه:  نفسي افهم عرفت ازاي انها عندي 
سمير:  بعد ما عملتلي بلوك عملت اميل فيك ومتابعها فيس وشوفت حالتها من عند امي انهرده الصبح وعرفت انها جيالك 
رحمه:  تعرف لو خالتي عرفت انك بتحب واحده مخلفه بنت وجوزها متوفي وبتشتغل في الشرطه هتعمل فيك اي 
سمير:  هههه مش عايز اتخيل عشان هنصدم 
رحمه:  يبقي حل عن دماغي امي بقي ها 
سمير:  هجيلك في يوم نتكلم 
رحمه:  اشي هستناك
ايه:  بتكلميني مين يا بت 
رحمه بغمزه:  معجبك السري هههه
ايه:  رحمه هكسر وشك والله ! 
ايمان:  يووه هنبدا تاني وتاخرنا،  قومي يا بت نروح يلا 
مشيو البنات وانا قعدت بحيره علي الكنبه،  شعور غريب حسته، هو فعلا زي سمير بنسبالي!  ،  اووف 
لبست جاكت وطلعت فوق السطح اشم هوا لقيت صوت غريب ورايه
_ بتعملي اي هنا لوحدك 
رحمه بخوف :  خالد! ، يخربيتك خضتني! 
يتبع.... 
google-playkhamsatmostaqltradent