رواية أميرتي البريئة الفصل التاسع 9 بقلم شهد طارق

 رواية أميرتي البريئة الفصل التاسع 9 بقلم شهد طارق

رواية أميرتي البريئة البارت التاسع

رواية أميرتي البريئة الجزء التاسع

رواية أميرتي البريئة الفصل التاسع 9 بقلم شهد طارق

رواية أميرتي البريئة الحلقة التاسعة

في مكان أول مره نروحو

نجدها تجلس في مسجد وتبكي بحرقه وكانت تردد كلمه واحده فقط:  انا انا مش هنتقم من حد بس بس يارب هاتلي حقي.. انا تعبت... مهما بعمل مش هبقي محبوبه انا خلاص بقيت منبوذه من الكل.. بس انا اتولدت مع عيله كدااه كلهم بيكرهو بعض وعاوزين الفلوس بس ربونو غلط وانا انا مالقتش حد من عيلتي يحتويني كل يوم انام معيطه وهما ولا بيهم وكل دااه بسبب بابا عشان مبيحبش البنات وخالتي اللي كانت هتقتل ابنها انااا ليي ياربب عايشه لحد دلوقتيي انا مش عاوزه ولا عربيات ولا فيلل ولا قصور ولا فلوس ولا اي حاجه انا عاوزه راحه باال اكون عايشه مش خايفه معايا حد بيطمنييي مش بيقولي اقتل دااه واقتل دييي ياااااااااربب اقف معايااا انا عارفه اني عملت حجات كتييرة اوووي في حياتيي لاا انااا حياتي كلهااا غلط... انا لازم اعتزر ل امير ولمليكه وارجع خالتو سميره واعرف امير عليها وهقول لامير على كل حاجه وان..... وان خالد الي كره العيله في بعضها مش وليد.....و ان وليد يبقا.. اخو أمير....... 

$_________________________________________________$

مليكه بصدمه:  انت تاني 

مراد بصدمه:  انتي بتطلعيلي في كل حته..... نا خايف اروح القيكي في بيتنا.

مليكه بضحك: كدااه يا مارووو يا صديقييي ياا احلى مستر انجليش ف تاريخ المدرسيين

مراد بضيق: اووف بقا سبتلك اليونان كلها...اجي في شركه ابويا القيكي هنا كمان.

مليكه بضحكه وبتربش بعيونها ببراءه: شغلني في شركتك احيات عيالك يا شيخ.

مراد بغيظ: انا سنجلل يا بنتي عيال مين بس.....اووف..

مليكه بببكاء مصتنع: يرضيك ملقيش شغل كدااه.....اهئ اهئ اكمني يعني وحدانيه ولا ليا حبيب ولا قريي ولا غريب..

مراد وهو يضع يده على وجنتيها ويقول ببكاء مصتنع: اشتغلي اشتغلي يعيني عليكك ي مراد زهره شباباك هتروح وهتتجن يمراد..لا لاا داا انا هتشل كمان.

مليكه بجديه: هتشغلني ولا اي عشان مش فضيالك يسطا..

مراد بصدمه مصتنعه: ياسطاا ومش فاضيالك...؟ يبنتيي بقا احترميني قبل ما اموت....

مليكه باستفزاز: رنلي وانت بطلع ف الروح وهجيلك وهحترمك....

مراد: نينينينينينينينينينينينينيي

مراد بجديه شديده: من انهارده يا انسه مليكه هتبقي سكرتيرتي اذاا كان عجبك 

مليكه ببراءة مصتنعه: انشا الله يخليك يبني شغلني مهندسه...وقالت بسعاده وهي بتنطط اععع مارروو صح انا جبت مجموعع هندسه.....بس يلا مش مشكله 

هاتلي كرسي بقا..

مراد باتسغراب: كرسي لي؟

مليكه: عشان اقعد منا اصل مش هبقي سكرتيره وراحه جايه بقا م مكتبي ل مكتبك رجلي توجعنيي يشيخ اييه معندكش قلبب.....

مراد وهو بيحبث عن شيئ بجانبه: كان فين 

مليكه باستفام: انت بدور على اي يمااروو 

مراد: بدور على خاجه احدفك بيها عشان تختفي من وشي 

مليكه طلعت تجري وهي بتقول شكررااا يا مارووو

مراد:مليكه استني تعالي اعلمكزفي الساعتين دول الشغل عشان عندي معاد 

في شركه العمري..مع المدير...

مليكه مركزتش مع الاسم اووي وقالت: طيب يا مراد يلا نبدا عشان اتعلم بسرعه بدال منا قاعده مبعملش حاجه.....صحيح هبقي سيكرترتك ازاي والبت ام اربعع واربعين دي قاعده براا ومش طيقاني وهي اصلاا عامله شبه العروسه العبه...ومفكره نفسها ملكه جماللل تروح تبص لنفسها في المراايه اي الاشكال دي ع الصبح.

كان مراد يكتم ضحكتو بصعوبه 

قالت مليكه:متضحك يخوياا متكتمش الضحكه لحسن تموت ولا حاجه.

نظر لها مراد ببرود ثم قال بصي وراكي يا ام لسانين....

نظرت وراها واتفاجات من السكرتيره وهي بتصلها بغيظ...قالت طيب استاذن انا يمارووو 

_____________________________________________

 في شركه العمري 

وتحديدا في مكتب امير كان يجلس امير على كرسيه الرئيسي وامامه يجلس وليد

 وليد وهو ينظر للاوراق ويقول: انهارده مراد جاي كمان ساعتين ونصف.

امير: والله واحشني الولا دااه بقاله  8سنين في اليونان واطي مرفع علينا سماعت تيلفون حتي 

وليد: انت عارف مراد من بعد اللي حصله والبت ديي وهو اتغير واكتئب وسافر واتعالج نفسيا بسبب بت ال دي 

امير:ااه...المهم روح خلص الاوراقق عشان مراد هيجي وهنتجمع تاني....

_______________♕♕♕♕♕________________

 في شركه مراد 

بعد مرور ساعتين 

مليكه: اه.. انا مش قادرة اتحرك منك لله 

مراد: مني لله....انا اللي جبته لنفسي انا عارف 

نهض من على الكرسي وهو بيقول 

انا هروح الشركه تحبي تيجي معايا؟  عشان تاخدي ع الشغل وكداه...

مليكه: حسبي الله....بالله انا مقادره اتحرك بس يلا...اتفسح شويه...

مراد: تتفسحي وانتي جايه من اليونان انتي عبيطه يبنتيي؟

مليكه: اووف.....يلا..

استقل السياره قاصدين الشركه...

وصلو امام الشركه بعد وقت ليس طويل 

قالت مليكه  : مراد مرا انا عايزه اشرب 

مراد: روحي هاتي مايه م المحل دااه بسرعه 

مليكه: فوريرة 

بعد مرور ربع ساعه دخل مراد بعد تاخر مليكه عشان ميعاده مع امير.....ووليد 

مليكه: الواطي دخل من غيري.

سالت مليكه ع مكان المدير ووصلت 

فتحت الباب بعفويه وقالت ماروو 

سكتت لما لقتو قاعد مع ناس بس كانو ينظرو.للورق 

قال مراد ببتسامه: تعالي يمليكه 

قلب امير دق جامد ورفع نظره واتصدم لما لقي امير بيقول:

اعرفكو مليكه سكرتيرتي وخطبتي نظرت لمراد بصدمه 

قال لها لا لسه مش خطبتي بس انا طالب ايدك يا مليكه لاني حقيقي ملقتش في ادبك ولا جمالك من وقت مشوفتك ف اليونان.....وقال بتوتر تقبلي تكوني خطبتي؟

يُتبع..
google-playkhamsatmostaqltradent