رواية وماذا بعد الفصل التاسع 9 بقلم سهيله فهد

 رواية وماذا بعد الفصل التاسع 9 بقلم سهيله فهد

 رواية وماذا بعد البارت التاسع

 رواية وماذا بعد الجزء التاسع

رواية وماذا بعد الفصل التاسع 9 بقلم سهيله فهد

 رواية وماذا بعد الحلقة التاسعة

سيلا ببطئ شديد : آدم انا بحبك وسكت
آدم بصدمة: سيلا سيلا ردى علية سيلااا
ولكن دون رد 
آدم بصرخة : سيلاااااااااااا
صهيب بسرعة : آدم الاسعاف وصلت ي آدم 
آدم حمل سيلا واسرع الى سيارة الاسعاف 
ووضعها ف سيارة الاسعاف وانطلقو 
وصلو اللى المستشفى 
ودخلت غرفة العمليات 
وهوب الدكتور طلع وقال: هى نزفت دم كتير ومحتاجين دم 
آدم  انا ممكن تخدو منى 
الدكتور :انت فصيلة  دمك اية ؟
آدم :A موجب 
الدكتور تمام اسحبو منه بسرعة 
بقلمي Söhila fahd 
(طبعا كلكو فكرتو ان فصيلة دمها هتكون Oسالب ومش هيلاقي دم غير ف اخر لحظة وجو الافلام الهندى بس لااااااا فوقوووو آدم مش شاروخان وسيلا مش بريانكا شوبرا  احنا ف مصر اية المشكلة لم البت تفقد دم ونلاقي بسرعة ولا انت غاويين تعب يعنى ويفضلو يدورو ع دم وهى بتصارع الموت جوا تؤ تؤ بلاش الجو دا 🙂)
راح آدم مع الممرضة واخدو دم من آدم وعملو العملية لسيلا 
خرج الدكتور من اوضة العمليات 
آدم بسرعة :خير ي دكتور طمنى عليها 
الدكتور :الحمد لله المدام عدت مرحلت الخطر 
آدم : تنهد براحة 
آدم بسرعة :طب اقدر اشوفها 
الدكتور :شوية وهنخرجها ع اوضة عادية وتقدر تشوفها .
آدم :تمام يدكتور شكرا 
الدكتور:  العفو ع اية دا واجبى
ومشى الدكتور 
صهيب حضن آدم وتنهد آدم براحة عشان اطمن ع حبيبتة
وبعد مدة من الوقت الدكتور سمح لادم انو يشوف سيلا 
ودخل آدم وفضل قاعد جنبها 
وهوب سمع صوت الجهاز قياس نبضات القلب بيصفر ولقى رسم القلب بيقف 
آدم بسرعة :خرج وجاب الدكتور 
جة الدكتور ومعاه طقم التمريض 
وفضلو يعملو صدمات كهربية 
بس بدون فائدة وكل دا وآدم قاعد بشاهد الموقف بصدمة 
وما اصابة بالخدمة اكتر هو لما سمع الدكتور بيقولو للاسف مقدرناش ننقذها 
آدم سمع الجملة دى وطلع يجرى ع سيلا ويقولو انتو كدابين وبتضحكو علية سيلا وعدتنى انها مش  هتسبنى وهتفضل
معايا (طبعا اكيد للمرة التانية فكرتو انه هيروح جنب سريرها ويقعد يخبط ف السرير و فجأة الدكتور يقول دى معجزة النبض رجع وجو افلام الهندى دى او نقطة من دموعه تقع ع وشها ف ترجع للحياة عشان خاطر سواد عيون الحج آدم بس لاااااا فوقو 
وخفو شوية من جو  مسلسل من النظرة  الثانية بتاع كوشى وارناف  دا وخفو شوية من انكو تعيشو دور المؤلف لما انتو تألفو انا اعمل اية هااا ادعيلكو😂😂😂)
  آدم ببكاء : سيلا قومى يالله عشان نرجع بيتنا وهجيبلك شوكولاتة زشبسى وآيس كريم قومى يالله 
فضل آدم ينده ع سيلا ولكن خلاص قد انتقلت الروح اللى خالقها 
وفجأة بيجى صوت يقول  آدم آدم 
آدم بعد ما فاق من النوم: اية اية  سيلا حصلها حاجة هى كويسة صح 
صعيب : اهدى ي حبيبى اهدى هى كويسة انا بس حسيتك مش مرتاح ف نومك ف قولت اصحيك 
آدم بتنهيدة : الحمد لله انك صحيتنى كان كابوس  فظيع  
صهيب : استعيذ بالله وان شاء الله خير 
آدم بتوسل:ي رب ي رب
 بقلمي Söhila fahd 
بعد مدة من الزمن جت ممرضة وقالت بشمهندس آدم حضرتك تقدر تدخل للمدام 
آدم بسرعة :تمام انا جاهز 
ومشى آدم مع الممرضة ودخل الاوضة لقى سيلا نايمة ع السرير بوجة شاحب من شدة الارهاق والتعب 
آدم ثعد جنبها ومسك ايدها وفاضل باصص فيها 
وفجأه لقاها بتحاول تفتح عينيها وبدأت تحرك ايديها 
آدم بفرحة : سيلا حببتى انتى سمعاني سيلا لو سمعانى اعملى اى إشارة
حركت ايدها 
آدم باسها ع طول وراح جاب الدكتور 
الدكتور فحصها وقال :عال عال المدام حالتها ف تحسن باين عليها بتحبك عشان كدا ماسكه ف الحياة 
آدم مسك ايديها وباسها وقال :وانا بعشقها 
خرج الدكتور وفضل آدم قاعد جنب سيلا لحد ما نام من التعب وفجأة صحى ع صوتها وهى بتنده علية بصوت واطي 
آدم راحلها بسرعة  : سيلا انتى كويسة حاسة بحاجة تعباكى
سيلا : حاسة بوجع ف بطنى
آدم بحزن : معلش ي حببتى  هتبقى كويسة ان شاء الله 
ضغط آدم ع ايد سيلا أكتر عشان يطمنها
ونامت سيلا تانى بتأثير المخدر
مرت الايام وحالة سيلا ف تحسن 
وآدم كلن بلغ اهلة بس بعدها بيوم وطنهم ع سيلا وقالهم انهم راجعين كمان اسبوع 
وفعلا عدى الاسبوع والدكتور سمح لسيلا انها تخرج 
خرجت سيلا ورجعها ع البيت وآدم مش مخليها محتاجة حاجة بساعدها فكل حاجة  
ف يوم جة آدم وقال لسيلا عندى بشرة ليكى 
سيلا بفرحة هى اية:سيرين اتحكم عليها بالإعدام 
سيلا بصدمة: بس انا ممتش 
آدم: هى قتلت الدكتور الصيدلى اللى ادها السم الغلط 
سيلا بصدمة : للدرجة دى 
آدم :واكتر دى بتحبنى عشان كدا ممكن تعمل اكتر من كدا
سيلا :اممممم وانت بتغظنى ولا اية 
آدم :اية دا دا احنا بنغير بقا
سيلا :واغير لية  ي كابتن 
آدم :كابتن ؟ طيب ماشى انا هشوف وحدة تانية 
سيلا بصدمة: واحدة تانية  لدرجة دى مش طايقنى
آدم بحب: انا بعشقك بجنون ي روح قلب والله 
سيلا: ي سلام
آدم : تحبى اثبتلك واقترب منها وسكتت شهرزاد 
(الواد آدم دا وربى قليل الزوق دا انت سيرين حلال فيك والله عيل مهزق كل مرة يطلعني ويقفل ف وشى 😂😂😂)
يُتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية وماذا بعد)
google-playkhamsatmostaqltradent