رواية بداية جديدة الفصل التاسع 9 بقلم دعاء الاودن

 رواية بداية جديدة الفصل التاسع 9 بقلم دعاء الاودن

رواية بداية جديدة البارت التاسع

رواية بداية جديدة الجزء التاسع

رواية بداية جديدة الفصل التاسع 9 بقلم دعاء الاودن

رواية بداية جديدة الحلقة التاسعة

نرمين بصرخة عاليه : عمررررررررررررررررر

الكل بص تجاه عمر لقواه واقع ع الارض وكتفوا بينزل دم جريوا تجاهه ويارا كانت خايفة واقفة بعيد صلاح خد بالوا انها بعيدع عنهم شدها وحط المسدس ع دماغها وباقي الرجاله اتلفوا حولين نرمين وعمر ومينا ومرينا وآسر 

صلاح بضحكة شريرة : اغبية انتوا أوي ... بس غبائكم ده لمصحتي خلصوا عليهم ووجة كلاموا ليارا  ... انما انتي يا حلوة هتيستني معايا شويه 

يارا : بس يا حيوان يا مهزء زباله يا مجرم 

صلاح : بموت في الشتيمة واه يا اشرف ام لسان طويل التانيه متموتهاش عشان هتستنا معايا برضوا شويه أصلها بتخربش وانا بحب الخربشة موتتتتتت 

نرمين : ده انت يا ...

آسر مقاطعا : متخليك راجل كده ونتواجة رجالة لرجالة وبلاش تدخل بنات في النص  

عمر بعصبية وألم : انت يابن ال****** لو مسيت شعرة واحدة منهم مش هيكفيني روحك انت وكل اهلك يا ****

صلاح بضحكة مستفزه : معلش بقا انا حاسس بيك وعارف انك شجاع و تستحمل تموت ولا ان حد يمد إيدوا ع بنت حتي او متخصكش بس أديك شايف الكثرة والسلاح تغلب الشجاعة يلا يا رجالة مستنين أي خلصوا عليهم وشد يارا ونرمين وقالهم تعالوا انتوا بقا نقضي وقت شويه مع الحلوين وكانوا بيعيطوا خلاص حسوا ان دي النهابه هيموتوا وعمر وآسر ومارينا ومينا خلاص هيموتوا معقول دي النهايه ان كلنا نموت معقول كانوا واخدين الموضوع هزار وضحك وطلع بجد وهيموتوا شكل مارينا كان معاها حق ...  وعمر كان عمال يشتم وآسر ومينا كانوا عمالين يبصوا حوليهم للمكان مهو اكيد في حل مش هنموت يعني ع إيد الكلاب دي ويسيبوا اخواتهم 

صلاح بصوت عالي وشر : مش سامع ضرب ناررررر ولا شايف د*م  نفذ يا زفت منك ليه 

الرجاله عمروا مسدستهم وضرب واذ فجاة ضرب نار لكن من من اسلحة رجاله صلاح ورجاله صلاح بتقع ع الارض واحد ورا التاني عمر واسر ومينا قاموا بسرعة واشتبكوا مع الباقين عمر كان بيحاول يتجاهل ألم كتفوا عشان اختوا واصحابها وأسر اشتبك معاهم ومينا شد مارينا وقعدها ورا حيطه عشان متتئذيش من ضرب النار 

...... :  اي يا صلاح تتسلي بمين ده يحصل لو الداخليه مفيهاش رجاله ... ولا اقولك حتي لو فيها نسوان هتكون ارجل منك ومش هتنفد بعملتك دي واذ ببوكسات متتاليه ع وشوا ويارا ونرمين بعدوا 

صلاح : سسسسسساهر باشا 

ساهر : سسسسسسسس سيد يا سيد  ياعم الحاج انا مش قولتلك اللي يجي ع حد من الدخليه هيزعل اويييييييييييي وانت جاي ع رجالتي كمان ده انت هتتعمل حواوشي هنا وطراااااخ 

ادهم وهو مشتبك مع الرجاله  :  اديه مترحموش يا ساهر شكلوا متابش من اخر مرة 

نحكي اللي بيحصل عشان الناس تايهه  حاليا بقا صلاح مشتبك مع ساهر وادهم وعمر وآسر ومينا مشتبكين مع الرجاله واذ فجاه الرجاله بتوع صلاح بيزيدوا واللي كانوا عمر ويارا ضربينهم طلعوا 

ساهر وهو بيضرب صلاح : انت بتجيبهم منين دولللللللل 

صلاح بضحكة صفرا وباين فيها الألم  : ها ها مش بتقول الدخليه فيها رجاله واحنا نسوان ابقوا بقا اتشطروا ع النسوان اللي عندي وكمل باستهزاء يا يا يا بتوع الدخليةةةةة هاهاها 

ساهر بغل خبط راسوا في الارض خابطة جامده أغمي عليه منهما وشد منوا المسدس اللي مسكوا عشان يأمن نفسوا ونزل مع ادهم وإسر وعمر ومينا ويارا ونرمين كانوا بيحولوا يسعدوهم يارا بالطاسه برضوا ونرمين بالكراتيه ... آسر حس ان العدد كتر عليهم ومش هيعرفوا يسدوا بعد بسرعة وراح الاوضه اللي رابط فيها الاربع رجاله 

آسر : انت يلا منك ليه اي رائيكم البوليس برا يجي ياخدكم في حديد ولا هتسمعوا الكلام 

احدهم : لا يا بيه الله يكرمك بوليس مين احنا ورانا عيال 

آسر : اما انتوا وراكم عيال بتعمولوا كده لي مهو اخركم الموت مادام شغالين مع مجرم زي اللي برا ده 

شخص اخر : ياباشا والله احنا ما شغالين معاه ده هو مأجرنا واحنا عشان بجد محتاجين لفلوس مكناش هنعمل كده فبالله عليك يابيه بااش بوليس وسجن يابيه 

آسر : خلاص بس بشرط 

كلهم في صوت واحد : أومر يا باشا 

آسر : حاليا البوليس مشتبك مع صلاح ورجالتوا انتوا هتخرجوا تضربوا مع البوليس ضدد صلاح وانا هقول انكم زميلي وانا متفق معاكم انكم تشتغلوا مع صلاح عشان تبقوا تساعدونا وكده هااااا 

احدهم : معاك يا بيه والله 

آسر : بس وديني وما اعبد لو نفر منكم حب يقل معايا هتبقا نهيتوا هااااا

كلهم : ماشي يا باشا 

اسر :  احنا هنخرج نعمل ...

وخرج أسر هو الاربع رجاله بس كانوا متفرقين عشان ينفذوا خطه أسر بحيث كانوا يرواحوا تجاه رجاله صلاح كأنهم معاهم ويضربوهم ع غفله واللي يمسكوه منهم يربطوه وعملوا كده ومتبقاش غير صلاح و5 رجاله اسر وساهر وعمر ومينا وادهم كل واحد مشتبك مع واحد منهم وقدروا يتغلبوا عليهم ويارا ونرمين عند صلاح كل لما يبداء يفوق يارا بالطاسه ونرمين بالبوكس ... وصوت عربيات البوليس جات 

ساهر بضحكة وصوت عالي : دايما كده مبيجوش ع الوقت يجوا بعد ما المشكله تنحل .

عمر : كفايه انكم جيتوا ياباشا بذات نفسكم بجد انا مش عارف اشكرك انت وادهم باشا ازاي 

ادهم : لحظه أبكي اهي اهي إهي اي يلا الكلام ده يلا عشان نشوفوا كتفك ده 

ساهر : يلا يابني ده انت نزفت كتير احسن يجرالك حاجة

عمر : لي يغني يا باشا هو انا سوسن ده شكة دبوس عادي .

أدهم بضحكة عاليه : سوسن مش برضوا كان في ناس بتموت رسمي وقلبهم وقف ويقولولك سوسن برضوا 

ساهر بضحكة : بس يأدهم مش الحمد لله بقينا كويسين بأمر الله خلاص بقا نقول اللي احنا عايزينوا 😂   ... يلا بقا عشان الجرح ده هاااا كل اللي معانا موجدين ولا في حد ناقص 

عمر بص لقا نرمين ويارا واسر وملقاش مينا ولا مارينا 

عمر : مينا ومارينا 

أدهم : لا ده مينا راح يجيب البنت التالته من مكان ما هي مستخبيه متخفش هما بخير 

ساهر : طب يلا بقا احسن الواد يتصفي مننا 

لسه هيتحركوا عشان يمشوا  والبوليس بدأ يقبض ع العصابه ال4 رجاله اللي آسر اتفق معاهم 

احدهم : اسر باشا هتسيبنا 

آسر : لا طبعا آسر العربي اما بيقول كلمه بيكون قدها ... سيبوا دول كانوا معانا وبيساعدونا 

ساهر بابتسامة : سيبوهم دول تباعنا ... عارف يا آسر انا بحب النوع اللي زيك كده بيشغل دماغوا 

آسر : هاجي اي جمبك يا ياباشا

ساهر : ده انت لو كنت في الدخليه كنت عملت شغل جامد 

آسر بكوميديا : أعمل اي بقا واحيد باباه وماماه 😂

الكل ضحك وأدهم : طب يلا بقا نمشي كلنا نروح المستشفي نطمن عليكم 

وركبوا عربيه كلهم واتجهوا الي المستشفي 

(ساهر وادهم من روايه دمر حياتي بتاعة احمد وسلمي وأدهم وشيري وساهر وسلوي ) فاكرينهم ولا اي 😳🌚

           استغفر الله العظيم واتوب اليه عدد ما كان وعدد ما سيكون وعدد الحركات والسكون ♥️✨

في المستشفي عند مامت سليم 

الدكتور : هي المريضة ان شاء الله هتفوق خلال 6 ساعات وحالتها الحمد لله مستقرة 

سليم : متشكر جدا يا دكتور 

وراح هو ابراهيم تجاه ساره وباباها ومامتها 

سليم : شكرا جدا يا جماعة واسف اني تعبتكم معايا وبجد مش عارف اشكركم ازاي 

محمود : يابني تشكرنا ع اي بس انت زي آسر ابني ... ربنا بس يرجعهم بالسلامه 

ام ساره وهي دموعها موقفتش : يارب يارب يرجعوا كلهم سالمين غانمين يارب 

سليم وساره ومحمود وابراهيم : يااااااارب 

فون ساره رن برقم آسر وفون سليم رن برقم مينا 

ساره : ايوه يأسر انتوا عملتوا اي 

سليم : ايوه يا مينا اي الأخبار طمني 

ساره وسليم في صوت واحد بفرح: بجددددددددددددد

ام ساره بلهفة : خير خير خير طمنونا بالله عليكم 

ساره : هما كلهم كويسين وجايين في الطريق 

سليم مكملا : وكمان العصابه اتقبض عليهم 

ام ساره : الحمد لله الحمد لله الحمد لله الحمد لله ياما انت كريم يارب

محمود : الحمد لله حتي يبلغ الحمد منتهاه 

ابراهيم : الحمد لله هم قدامهم قد اي ويوصلوا .

سليم : بتاع ساعتين تقريبا هما بس حبوا يطمنونا بس عشان منقلقش عليهم 

ابراهيم : طب كويس 

#إلا_رسول_الله 

ابراهيم : ايوة يا مروه 

مروه بقلق : هااا يا ابراهيم اي الأخبار هما بقو كويسين ولا اي انا خايفه عليهم اوي 

ابراهيم : اهدي بس يا مروة ومتخافيش هما الحمد لله بقوا بأمان وهما جايين في الطريق اهو 

مروة :  قول والله العظيم 

ابراهيم : والله العظيم هما كويسين كلهم ولخير وهيجوا ع المستشفي 

مروه : طب انا جايه حالا 

ابراهيم : لا خليكي انا هاجي اخدك 

مروه : اوك تعالي ع ما البس 

ابراهيم : مسافه السكة ... سلام 

مروة : تمام 

  #دعاء_الاودن

                    استغفروا ♥️✨

في المستشفي وصل الكل وعمر دخل اوضه العمليات عشان الرصاصه اللي في كتفوا ومارينا الدكترا كشفوا عليها وطلع عندها دور برد والدوك قال انها محتاجة راحة تامة ... وعالجوا الجروح البسيطه اللي كانت عند آسر ومينا وساهر وادهم ويارا ونرمين كانوا واقفين برا 

يارا : بت يا نرمين 

نرمين : امممممم 

يارا : انا مكسوفه يابت 

نرمين : من اي ياختي 

يارا : كلهم اللي دخل العمليات واللي اتعور وانا وانتي مفيناش خدش حتي حاجة زفتتتت اوي 

نرمين : اهممممممم ياختي بعيد الشر علينا ... اهم رجاله يستحملوا وانتي عارفه مارينا من اقل حاجة بتفرهد مننا انما احنا كائنات رقيقة منستحملش الهم ده 

يارا : اه طبعا اومال اومال 

وهما بيتكلموا مروة وهي مع ابراهيم شافتهم جريت عليهم. حضنتهم 

مروة بخوف ودموع : انتوا كويسين يا عيال موتوني من الخوف عليكم كنتوا خايفين واه فين مارينا هي كويسه ...

يارا مقاطعه : يابت والله احنا كويسين متقلقيش علينا

مروة : يابت انتوا كنتوا مخطوفين 

نرمين : يا شيخة اسكتي ده احنا طلعنا عنيهم 

مروة : عملتوا اي احكولي 

يارا ونرمين قعدوا يحكولها اللي حصل ومروة عماله تضحك جامد 

نرمين : مش بقولك كان ناقصنا مروة تجيب لينا بوليس الأداب 

مروة : بس يا مهزءه 

وهما بيتكلموا 3 دكترا ماشين بيتكلموا 

سلمي :بالله محدش يتكلم عن العيال عشان انا اللي فيا يتوزع ع بلد بحالها 

شيري : اسكتي ده ساهر واحمد مطلعين عيني 

سلوي وبطنها منفوخة من الحمل :  وانا ياختي سلمي وشيري مجنني كل شويه عايزبن يجيبوا دبوس يفرقعوا البلونة اللي في بطني 

سلمي : عاش البنات دول شطار لعمتهم بس تلاقي ساهر مبيسبش حد فيهم يزعلك وهو موجود 

سلوي بهيمنة : ساهر ده حتة سكرة ده وهو موجود مبيخلينيش اعمل حاجة وبيخلي البنات يتعملوا معايا بأدب ده ساهر ده مش عارفة اقول عليه اي 

سلمي وهي شايفة ساهر واقف ورا وسامعها : هاااااا واي كمان يا حنينة 

شيري فهمت سلمي عايزه تعمل اي ومشيت معاها ع الخظ : الحب ياختي الحب هاااااا وأي كمان يا ست سلوي 

سلوي : ده حبيبي وقلبي وعقلي وروحي وحياتي وكل دنيتي وا...

ساهر مقاطعا  : صلاة النبي احسن ده انا تمي داعية ليا دعوة حلوة اوي ساعة فجريه ان قمر زي ده بيحبني وبيموت فيا كده 

سلوي ووشها احمر من الكسوف وكانت مكسوفة تدور وشها وبصت لشيري وسلمي بعصبية ولبتدير وهي باصة في الارض لقت إيدوا ملفوفة بشاش 

سلوي بفزع وعيونها بتدمع  وهي ماسكة إيد ساهر : اي..ي..ي د..د...ده يا ساهر انت كويس 🥺

ساهر وهو بيمسح دموعها : اهدي بس اهدي متخفيش ده اصابه بسيطة والله متقلقيش نفسك والله انا كويس وبخير وواقف زي الحصان اهو 

نرمين متدخلة : سوري يعني هو الاصابه دي بسبابنا لان جوز حضرتك أنقذنا 

سلوي بصت لنرمين ويارا ومروة من فوق لتحت وبصت لنفسها وقد اي هي منفوخة وتخنانة بسبب الحمل وبصت لساهر اللي فهمها من غير ما تتكلم وعرف اي اللي بيدور في دماغها وحب ينقذ نفسوا من نكد وهرمونات الحمل 

ساهر حط إيدوا ع كتف سلوي :  دي مراتي دكتورة سلوي حب عمري من الطفوله و ام بناتي سلمي وشيري وان شاء الله هتجيب لينا هدية قريب 

سلوي اتبسطة جدا 

سلمي بهمس لشيري : من يومي وانا بقول الواد ساهر ده حريف

شيري : عرف يثبت البت اصل حقها مش شايفه البنات قمرات ازاي ده لو ادهم كان معاه كنت موت فيها 

يارا : متشكرين جدا لحضرتك بجد لولاك انت وادهم باشا كان زمان الله يرحمنا 

سلمي وهي بتكتم ضحكتها وبتبص لشيري اللي وشها قلب ميت لون 😂

سلمي : يا عيني يا بنتي لسه مكملتيش الكلمه روحي موتي بقا 

شيري : لا عادي يا حببتي مهو الشرطه في خدمة الشعب 😁😁 يعني لو اي حد غيركم برضوا كانوا هيساعدوة 

ادهم كان شايف الموقف وابتسم من غيرتها 

ادهم : صح يا حببتي الشرطة في خدمة الشعب دول كانوا مخطفين واحدة منهم اخت ظابط من عندنا في القسم بعتبروا زي ابني بالظبط ودول ولادي برضوا ولا اي 

شيري بدلع  : طبعا طبعا يا دومي

مروة : مشاء الله ربنا يخليكم لبعض يارب ويحفظكم 

الكل : يارب 

سلمي وهي بتغيظ شيري وسلوي : شيفين البنات قمرات ازاي واجوازتكم كانوا بينقذوهم يعني اكيد كانوا متحاميين في رجالتكم بقا وهاتك يا صويت ودلع واوعي بقا 😂😂 انا الحمد لله جوزي في الأمنات هنا معايا وتحت عيني 😂😂😂

ساهر وكانوا حس بإللي اختوا بتعملوا 

ساهر :  اه يا سلمي احمد مع انسة مارينا بيكشف عليها تقريبا محتاجة تنفس صناعي روحي اطمنيلنا عليها عشان صحابها ميقلقوش عليه 🥱😂

يارا ونرمين ومروة : ياريت والله عشان احنا قلقنين عليها جامد 

سلمي اتصدمت ووقفت متنحة 

وسلوي وشيري كانوا ماسكين نفسهم من الضحك بالعافية 

شيري : اوعيييييي جوزك اتاخد من الأمنات 

سلوي : وكمان اسمها مارينا يعني تلاقي كات وهوت شورت وحاجة انما اي شغل عالي 

شيري : والبت اكيد صغيرة وصبية ولسه متبهدلتش 

سلوي : ومش كده وبس دي محتاجة تنفس صناعي كمان 😂😂

سلمي بصت ليهم بغل وراحت عند الاوضة اللي فيها احمد ودخلت بسرعة واتصدمت وصوتت لما لقت ...

يُتبع..
google-playkhamsatmostaqltradent