رواية بنت بياع الورد الفصل الثامن 8 بقلم فروحه

 رواية بنت بياع الورد الفصل الثامن 8 بقلم فروحه

رواية بنت بياع الورد البارت الثامن

رواية بنت بياع الورد الجزء الثامن

رواية بنت بياع الورد الفصل الثامن 8 بقلم فروحه

رواية بنت بياع الورد الحلقة الثامنة

_دكتور مالك... نعم ومال حضرتك عامل كده ليي وايي الدم اللي علي هدومك ده

مالك بتعب:ورد فين يا مسك

مسك بإرتباك: ورد..... معرفش هي فين يعني من ساعه الحصل

مالك وهي ينظر لها بحده: وهو ايي بقاا اللي حصل

مسك :علي اساس مثلا انك مش عارف اللي حصل

مالك: والله ما اعرف حاجه انا روحتلها البيت وخبط عليها ومحدش رد،روحت المحل و لقيته مقفول بردوا واتخاتقت مع شهاب

مسك بعصبية:كمان روحتلها البيت تاني... انت ايي يا اخي مش كفايه الفضيحه اللي حصلتلها بسببك

مالك بدهشة:فضيحه!!!.....وبسببي انا، انا معملتش حاجه!!

مسك بعصبية: معملتش حاجه، اللي انت متعرفوش انك بعد ما مشيت من عندها، ورد نزلت المحل وشهاب هددها وفضحها في المنطقة والناس كلها طردتها من البيت بسببك

مالك بغضب: شهاب الكلب ده اقسم بالله لأوريه النجوم في عز الضهر.....طب ورد فين يا مسك

مسك بتهرب: معرفش....هي بس كلمتني آخر مره وحكتلي علي  الحصل، وبعد كده امي قالتلي مكلمهاش بسبب الحصل يعني 

مالك بشك: يعني انتي عايزه تقنعيني انك مبتكلميش ورد خالص

مسك: ايوه

مالك:ماشي يا مسك.....بس عارفه لو عرفت انك عارفه مكانها ومقولتليش ساعتها مش هيحصلك طيب، عن اذنك

مسك بغضب:انت بتهددني.....انت فاكر نفسك مين لا يعني مش مكفيك اللي عملته فيها وجاي كمان تهددني

سمع مالك حديثها ولم يرد بل تركها تتحدث وذهب

_______________&_

رن هاتف ورد..نظرت ورد إلي من يتصل وجدتها مسك

ورد: عن اذنك يا عنان هطلع اعمل مكالمه بره

عنان بإبتسامه:ماشي يا حبيبتي

ذهبت ورد وبمجرد ذهابها تحدث آسر

آسر:هو انا مش معاكم....قله ذوق

عنان:ما انت غلطان يا ابيه وعلطول بتتخاتق معاها وبتعاملها وحش

آسر:ماشي يا ورد

عنان:ماشي ايي

آسر:وانتي مالك

 ذهبت ورد إلي الحديقه

ورد:الوو يا مسك....فينك بقالي كام بتصل بيكي مبترديش فينك يابنتي قلقت عليكي ،أنتي كويسه؟؟

مسك:انا في مصيبه يا ورد

ورد بصدمه:مصيبه ايي يا مسك قولي في ايي

مسك:مالك كان عندي

ورد بدهشة:عندك فين!!!

مسك:جالي المكتب يا ورد واتخانق مع شهاب وضربه وغير كده كمان عايز يعرف مكانك قولتله اني معرفش انتي فين وانك كلمتيني مره وحكتيلي فيها الحصل وبس وان امي منعتني اكلمك بس هو مش مصدق يا ورد وهددني

ورد بدهشة:هددك ليي وب ايي

مسك:هو هددني وبس لكن مش عارفه هو ناوي علي ايي، المشكله ان استاذ ماهر عمران المحامي اللي بشتغل عنده مصتقصدني الفتره دي اووي واكيد مع ايي غلطه او اي حاجه يرفدني

ورد: متخافيش يا مسك ،مالك استحاله يأذيكي

مسك:وانتي ايش عرفك...اللي بيحب حد ممكن يعمل ايي حاجه عشان يوصل للبيحبه يا ورد ومالك نفس الموضوع وشكل مالك مش هيسكت يا ورد، ورد انتي لازم تغيري رقمك

ورد: طب اكلمه اقوله يبعد عنك

مسك:بصي هو اكيد هيراقبني وهو اكيد لما يلاقي اني مش بقابلك فعلا وهو ده حاليا اللي بيحصل انا وانتي مش بنتقابل بس هو ممكن يوصلك عن طريق خطك يعمل تتبع للتليفون لازم تغيري رقمك لانه ممكن يوصلك بالسهولة

ورد: تماام يا مسك وانا اول ما هجيب الخط هكلمك علطول، يلاا بيباي

مسك:بيباي

اغلقت ورد ثم تنهدت وقالت: ياربي هي المشاكل دي مش ناويه تخلص......انا تعبت اووي

دخلت ورد إلي الڤيلا وجدت عنان فقط جالسه وآسر لم يكن موجود

ورد:بقولك ايي يا عنان....انا حابه من بكره انزل شغل

عنان:بس انتي لسه تعبانه

ورد:لا انا لما اشتغل هبقي كويسه وبعدين ده حلمي يا عنان اني ابقي مهندسه ديكور اينعم انا اخدت الشهاده لكن مشتغلتش ومشوفتش حد اعجب بشغلي ولا بتصاميمي

عنان:طيب يستي بس عايزاكي مترهقيش نفسك عشان انتي تعبانه يا ورد

ورد:حاضر

عنان بحماس:بصي بقاا يستي عايزه انصحك حابه نصائح كده بما انك هتشتغلي وكده

ورد بضحك:تنصاحيني...ماشي يا عنان اشجيني

عنان:بصي يستي اول حاجه مش عايزاكي تبقي ساكته كده وتقولي رايك فعلا ومتخافيش

ورد:بس انا بقول رايي فعلا

عنان:بأماره الفستان بتاع الصبح اللي كان عجبك واول ما آسر قال رأيه فيه قولتي إنه مش عجبك، ورد انا عايزاكي تجادليه متسبيش حقك ابدا ولو في حاجه عجباكي قولي متخليش حد يتحكم فيكي ابدا، اعملي اللي انتي عايزاه ،سامعه يا ورد

ورد: سامعه يا عنان بس انا مش هعرف اعمل كده مع ثم صمتت

عنان: مع آسر صح ،اومأت ورد راسها بالإيجاب

عنان:بصي يستي اتعاملي معاه عادي كانه المدير بتاعك تناقشي وجادليه لو انتي صح

ورد:ماشي يا عنان

______________&_

في الصباح،استيقظت ورد مبكراً وارتدت بنطلون بلون الاسود وبلوزه بلون الاسود ورافعه شعرها ذيل حصان ولا تضع ايي من مساحيق التجميل، انتهت ورد من تجهيز نفسها

عنان: الله الله بس انتي لابسه اسود ليي

ورد بحزن: عشان اللي كان ضهري وسندي في الدنيا مشي 

عنان:انا اسفه يا ورد بس انا نسيت المهم بقاا متنسيش اللي قولتهولك امبارح 

ورد بإبتسامه:لامتقلقيش منستش بس انا عشان معرفش اخوكي وكده 

عنان:ماشي ياستي،اما اقوم اجهز انا كمان تصدقي اليوم اللي تعبتي فيه قالولي إنهم عايزني بس اما اخلص السنه دي اشتغل في مستشفي كبيره

ورد بفرح:طب مبروووك يا عنان ده خبر حلو اووي

عنان بإبتسامه: ايوه.....هروح انا بقا اغير هدومي

ذهبت عنان إلي الحمام لتغير ثيابها خرجت عنان وانتهت من تبديل ثيابها

ورد بإبتسامه: جاهزه يا حجه

عنان بضحك:جاهزه يبني...يلاا

نزلوا إلي الفتيات ووجدوا سالم وآسر جالسون علي الطاوله يتناولوا الفطور

ورد: صباح الخير يا اونكل

سالم: صباح النور....عامله ايي دلوقتي

ورد بإبتسامه: الحمد لله

سالم :طب اقعدوا افطروا واقفين ليي

جلست الفتيات، ثم بدءوا بتناول الطعام

سالم:مقولتوليش رايحين فين

عنان:انا رايحه المستشفي عشان الشيفت بتاعي اما ورد فا هي قاطعت ورد حديث عنان

ورد بإبتسامه:انا يا عمو زي ما قولت لحضرتك اني حابه اشتغل وابقي مستقله مش حابه اكون عاله علي حد 

سالم بغضب:متقوليش كده يا ورد....ابوكي يامه ساعدني،اعتبريني عمك بالظبط اخو ابوكي، وبعدين انا معنديش مانع انك تشتغلي

كان آسر يتناول فطوره و يستمع لكلام ورد

انتهوا من تناول الإفطار وذهبت ورد وعنان مع سالم في السياره ، واستلقي آسر يأسيارته وذهب للشركه

وصلت ورد الشركه ومعها سالم  بعد ان انتهوا من توصيل عنان،ذهبت ورد وراء سالم  رافعه رأسها،وصلوا إلي مكتب سالم ودخلت ورائه ولكن كانت عيون حاقده تنظر لها نعم من تتوقعونها انها نوران هل تتذكرونها

دخلت نوران وراء ورد

نوران بإبتسامه مزيفه: نورت يا فندم، تحب اجيب لحضرتك القهوه بتاعتك

سالم:ايوه وشوفي ورد تشرب ايي وابعتيلي باسم 

نوران:تشربي ايي 

ورد:قهوه ساده

نوران بغضب:تمم.....عن اذنك يا سالم بيه

سالم:اتفضلي،خرجت نوران ثم وجه سالم حديثه لورد:بشمهندس باسم هيساعدك هو هيفهمك هتعملي ايي متخافيش

ورد بإبتسامه:انا مش خايفه...انا بس عشان مشتغلتش قبل كده

وفي هذه اللحظة دخل باسم

باسم بإبتسامه: منور يا سالم يقمر....مقولتليش من القمر اللي معاك دي

سالم بإبتسامه:يا واد يبكاش انت المهم خلصت التصاميم اللي آسر طلبها منك

باسم:ليي بس السيره دي ما كنا حلوين....لا لسه مخلصتهاش

سالم:طيب اقدملك المهندسه ورد....مهندسه ديكور

باسم وهو ينظر لورد بهيام: ما انا قولت كده بردوا استحاله القمر ده يكون مهندس عادي لازم يكون مهندس ديكور

سالم بغضب مصطنع: لم نفسك يا ولد انت......ورد تبقي زي بنتي

باسم بضحك: تمام

سالم:المهم انت هتعلم ورد وهتفهمها الشغل

باسم: تمام

سالم ويوجه حديثه لورد:روحي يا ورد مع باسم

ورد:حاضر يا اونكل

ذهبت ورد مع باسم إلي مكتبه، تحت انظار نوران

نوران بحقد:ماشي يا ورد... مكونش انا نوران لو معرفتش انتي مين واصلك وفصلك ايي ثم اخذت القهوه وذهبت بها إلي مكتب سالم

وصلت ورد مكتب سالم ودلفت إلي الداخل ،مانت ورد تنظر للمكتب بإعجاب

باسم:ايي رايك في مكتبي

ورد:الصراحه حلو

باسم: بكره يبقي عندك واحد زيه بس لما تاخدي الشغل شويه

ورد بإبتسامه:إن شاء الله.....ها هتعلمني ايي

باسم بإبتسامه:متستعجليش اوي كده.... بكره هتدعي عليا وتقولي ياريتك ما علمتني

ورد بضحك: لييي كده

باسم:هتزهقي من كتر الشغل

ورد بإبتسامه: بالعكس يعني انا بحب مهنتي 

باسم بضحك: والله كلنا كنا زيك كده ومتحمسين بقاا 

ضحكت ورد وباسم

وكان احد يستمع لضحكاتهم 

آسر بضيق:استحاله تكون هي اللي بتضحك ثم فتح الباب ووجد ورد بالفعل

يتبع..

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية بنت بياع الورد

google-playkhamsatmostaqltradent