رواية بداية جديدة الفصل السابع 7 بقلم دعاء الاودن

 رواية بداية جديدة الفصل السابع 7 بقلم دعاء الاودن

رواية بداية جديدة البارت السابع

رواية بداية جديدة الجزء السابع

رواية بداية جديدة الفصل السابع 7 بقلم دعاء الاودن

رواية بداية جديدة الحلقة السابعة

وفجأه عربيه سوده وقفت قدمهم ورشوا عليهم مخدر ومارينا شافت الموقف جريت عليهم وبتصوت وفجاه شدها احد الرجال  ودخلها جمبهم وركبوا وطلعوا بالعربيه بسرعه 

عمر نزل وقعد يرن علي نرمين واشرف طلع الفون من شنطتها لقا صوره عمر ومتسجل موري 

اشرف : اهلا اهلا موري باشا هههههههههههههه اختك منوره معانا 

عمر بغضب :  ورب الكون ان كلمتها نص كلمة ولا لمستها لهنسفك من علي وش الدنيا يا حيوان 

اشرف ببرود : تؤتؤ عمر باشا هدي اعصابك شويه وبعدين هي مش لوهدها ده معاها اخت اسر العربي وواحده كمان زي القمر كده بس باين عليها مسيحيه بس جامده الصراحه

عمر بجنون : وديني وما اعبد لو لمست شعرا من اي واحده فيهم لهتندم طول حياتك 

اشرف :مش اما تعرف توصلتنا تبقا تندمنا يا باشا ههههههههههههههه وقفل الخط في وشوا 

عمر :الوا الوا الوا ياااااااربيييييييييي واتصل بسرعه علي مينا وقالوا اللي حصل ومينا قلوا ان هو جايلو وقالوا لو في اي كاميرات مراقبه قريبه من المكان اللي هما اختفوا  فيه يروح يشوفهم بسرعه 

عمر كان حاسس ان دماغوا واقفه ومش عارف يفكر واما مينا قالوا الفكره دي راح لكل كاميرات المرقبه في المكان وشاف كل حاجة وسجل رقم العربية ومينا وصل ليه 

مينا :  ها يا عمر لقيت حاجة 

عمر : الكلب معرفش يتعامل مع رجاله راح يتداري ويخطف اختي 

مينا : اهدي بس يا عمر متخفش ان شاء الله هنرجع نرمين بالسلامة 

عمر بحرقة : الحيوان خطف نرمين ويارا ومارينا 

مينا بصدمة : نععععععععم يارا و مارينا بتوعنا بتوع ال...

عمر : اه يا مينا اه انا هتجنن مش عارف هعمل اي حاسس نفسي هتجنن

مينا :  اهدي بس كده انت قولت لسليم واسر عشان نتحرك 

عمر : مقولتش حاجة لحد ولا عايز اقول ليهم حاجة لازم اتصرف هما مسئولين مني انا 

مينا : انت اهبل ولا مجنون لازم يعرفوا انا اتصلت بيهم في القسم وعرفتهم ومستنين اشاره وانا هطلع اقول لاسر وسليم تعالي وشد ايد عمر اللي كان هيتجنن وطلع عند اسر 

اسر بابتسامة : هلا هلا تعالوا الواحد زهقان تعالوا نتسلي شوية 

مينا بتردد : احم احم اسر احنا جاين ليك في موضوع مهم جدا 

اسر : خير يا بني قلقتني في اي 

مينا :  والله هو يعني... 

عمر مقاطعا :  انت لسه هتمهد نرمين ويارا ومارينا اتخطفوا

اسر بعدم استيعاب : مش فاهم ازاي يعني انت بتهزر 

عمر بصوت عالي :  فوق يا اسر مش وقت صدمة بقولك اتخطفوا الكلب اللي كان عايز يخطف نرمين وانت انقذتها خطفهم التلاته من قدام الشركة 

اسر بانفعال : الزفت الأمن اللي قدام الشركة مخدوش بالهم خالص 

عمر : مش وقتهم دلوقت دول حسابهم بعدين المهم لازم نتحرك بسرعة قبل ما يئذوهم 

اسر : طب يلا بسرعة نشوف هنعمل اي 

مينا : الاول نقول لسليم ممكن يقدر يساعدنا 

وراحوا بسرعة عند مكتب سليم وحكولوا اللي حصل 

عمر : سليم نرمين اتخطفت هي وصحابها 

سليم : نعم ازاي اتخطفت هي مش... 

اسر : بقولك اي يا سليم مش وقت كلام اختك اتخطفت ومعاها اختي وصاحببتهم يعني تلاته لو هتعرف تساعدنا دلوقت يبقا يلا غير كده هنتصرف احنا 

سليم : لا طبعا اكيد هقدر اساعدكم ده اختي يا اسر اختي انت هتهزر ... عمر انت شفت العربيه رقم العربيه طيب 

عمر : اه جبتوا  من الكاميرات 

سليم : هات الرقم بسرعه

عمر ادالوا الرقم وسليم اتصل برقم 

اسر : هي العربيه شفتها في الكاميرات وشفت اتجاهها 

عمر : اه يا اسر شفتها 

اسر : طب يلا تعالي معايا بسرعه سليم احنا هننزل نعمل حاجة ولو صلت لحاجة كلمنا ونزل بسرعه حتي قبل ما يسمع رد سليم وعمر ومينا نزلوا وراه 

اسر : مشيوا من انهي اتجاه يا عمر 

عمر شاور تجاه ما العربيه مشيت :  من هنا 

اسر : تمام قوي احنا هنعرف اتجاه حركة العربيه من كاميرات المراقبه الموجوده ع الطريق وعشان نختصر الوقت كل واحد هيروح مكان 

عمر : طب حد يكون معاك عشان اكيد مش هتتنقل بتاكس 

اسر : لا انا خدت مفاتيح عربيه ابراهيم يلا بقا بسرعه عشان نلحق نوصل ليهم بسرعه

   #إلا_رسول_الله

عند سليم بعد ما خلص المكالمة خرج بسرعة لقا سارة وقفه قدامة 

ساره : مستر سليم حضرتك في اجتماع... 

سليم بزعيق : اجتماع اي وزفت اي دلوقت يا بنتي اختك واختي ووحده صاحبتهم كمان اتخطفوا 

ساره بصدمة : نعععععم انت بتقول اي 

سليم : بقولك اختك اتخطفت ...

طرااااخ (لا متقلقوش دي ساره اغمي عليها 🙂😂)

سليم : يادي الليلة السوده هو ده وقتك انتي كمان وحاول يفوقها لحد ما فاقت 

ساره بعياط هيستيري : يا يا يا يار يارا يارا اتخطفت لي 🥺

سليم : اهدي بس يا ساره ان شاء الله هيرجعوا بالسلامة. 

سارة : ه....م...ا... لي لي لي خطفوهم 🥺

سليم : يا ساره اهدي بس صدقيني هيرجعوا بالسلامة 

ساره : وعد 

سليم : وعد يا ستي هيرجعوا النهارده بإذن الله ... ويلا عشان اوصلك واروح معاهم نرجعهم ومتخفيش 

ساره قامت وكانت دموعها عماله تنزل وخايفه ع يارا واسر اوي وكمان سليم... وركبوا العربيه وكانت ساره ساكته وسليم خايف ع نرمين وزعلان ع زعل ساره وصلوا لتحت البيت 

سليم : ساره ياريت تكوني اقوي من كده وتحولي تصبري مامتك وصدقيني كل حاجة هتكون بخير ان شاء الله 

ساره : يارب يارب يارب 

سليم : خلي باللك من نفسك واجمدي كده 

ساره : ح... حاضر وانت كمان خلي بالك من نفسك 

سليم : حاضر سلام انا بقا

      #مقاطعة_المنتجات_الفرنسية 

عمر عمل مكالمه جماعيه بينه وبين مينا واسر 

عمر : هاااا حد فيكم وصل لحاجة 

مينا : انا في كاميرا جابت العربيه بتتجة ناحية شارع... 

اسر : بعد كده راحت من الطريق العمومي وفي كاميرا جايباها وبعد كده دخلت ع الطريق الصحراوي وطبعا هناك مفيش كاميرات 

عمر بزعيق : يعني اييييييييي هنسكت كده ونحط ايدينا ع خدنا زي النسوان 

اسر بصوت اعلا : عمر اظن انا كمان زيي زيك بالظبط بس لازم نفكر بالعقل عشان نوصل لحاجة انما علو الصوت والكلام ده مش هيفدنا في حاجة 

مينا : اهدوا بس يا جماعة خلينا نفكر بالراحة عشان نساعدهم. 

اسر : انا هتجنن مفيش اي حاجة توصلنا بيهم كده اه لو كنت جبت ليارا الأيفون كان زمان الشركة حددت الموقع وعرفنا مكانهم اووووووووووف 

عمر :  لحظه لحظه انا ازاي مخدتش بالي نرمين معاها ايفون يعني كده نقدر نحدد موقعهم 

اسر : طب وساكت لي لو تعرف حد كلموا بسرعة يجيب الموقع 

مينا : انا عارف واحد صاحبي شغال هناك هكلموا 

عمر : استنوا سليم بيتصل يبقا وصل لحاجة 

اسر : رد عليه بسرعة 

عمر : اي يا سليم وصلت لحاجة 

سليم : بقولك انا كلمت الشركة وحددت موقع الفون وهو في...  

عمر : تمام احنا رايحين حالا سلام 

سليم : وانا كمان هروح حالا 

عمر : تمام 

وقال لمينا واسر ع الموقع واتجهوا كلهم لمسار تحرك موقع الفون 

#إلا_رسول_الله 

اشرف وهو ماسك ايفون نرمين : بس اي التليفونات الحلوه دي 

احد الرجال : مهو النسوان حلوة لازم يشيلوا تلفونات خلوه 😂

رجل اخر : اي ده وريني كده ده حديث قوي 

اشرف : لي بيعمل اي يعني هيفرق اي يعني عن التليفون بتاعي ما كلهم تلفونات ولا هي بعزقه فلوس وخلاص 

الراجل : لا تفرق طبعا تعرف ان التلفون ده تقدر تحدد مكانوا لو ضاع منك او مسروق حتي لو مقفول 

اشرف : ازاي يعني 

الراجل : انا سمعت ناس تقول ان لو في اي مكان الشركة بتوصلة 

اشرف : ينهار مش فايت كده ممكن يعرفوا مكانا والباشا يبهدلنا ورمي الفون من العربيه بسرعه وضحك بشر اما اشوف هيعرفوا مكانا ازاي 

ووصلوا علي مكان شبه الخرابه وبعيد جدا عن الناس ونقلوا فيه نرمين ويارا ومارينا وربطوهم وسابوهم في اوضه وقفلوا عليهم وبعد شويه نرمين فاقت وبصت حوليها اتصدمت اما لقت يارا ومارينا مربوطين زيها 

نرمين : بت يا يارا بت يا مارينا وحاولت تتحرك بجسمها تجاههم عشان يفوقوا لحد ما صحيوا 

يارا :  اي اي حصل احنا فين 

نرمين : لا بقولك اي صحصحي معايا كده احنا مخطوفين 

يارا بصدمه : نعععععععععععم مخطوفين ازاي ولي ومين خاطفنا 

نرمين : اي يا يارا بقولك مخطوفين في اي يعني 

يارا : ومالك يا شيخة بتقوليها كده كانننا في دريم بارك مثلا ولا في مارينا 

نرمين :  الله يعني اعمل اي اكدب عليكي مثلا 

يارا :  لا متكدبيش ياختي متكدبيش اومال البت مارينا ساكته كده لي 

مارينا والدموع في عنيها : انتوا ازاي عادي كده احنا مخطوفين والله اعلم هيعملوا فينا اي 

نرمين : يعني هيعملوا فينا اي يعني ولا حد يقدر يكلمنا ده انا ابصلهم باصه احرقهم مكانهم ياختي اسكوتي 

يارا : خلصانه يا مارينا متخفيش نرمين هتبصلهم وتحرقهم وكده هنقضي عليهم وضحكوا الثلاثه بصوت عالي اوي 

يارا : بت يا نرمين الطرحة مظبوطه 

نرمين : يا غمي دي بايظه اوي يا يارا 

يارا :  يادي النيله طب اعدلها ازاي انا دلوقت 

نرمين : سيبك من الطرحة كده كده انتي قمر برضوا واداتها بوسه ع الهو😘 المهم الروج الأحمر الناري بتاع البت ساره اتمسح

يارا : ده باظ خالص 

نرمين :  فين الحيوانات المهزئين اللي خطفونا طب اعمل اي دلوقت واجيب الروج منين ولا احطوا ازاي اي المجرمين اللي معندهومش ذوق دول 

يارا : انتي لسه حلوه يا نرمين برضوا بس معتيش ملعلطه زي الاول 

نرمين :  صح...  ده اللي خطفني دول سنتهم سوده 

مارينا : عوض عليا عوض الصابرين يارب 

وضحكوا كلهم بصوت عالي ولا اللي في فرح 

برا الأوضه اللي هما محبوسين فيها 

احد الرجال : اي صوت الضحك ده 

رجل اخر : ده جاي من الأوضه اللي محبوس فيها النسوان

الراجل : يابني لا دول مخطوفين لو صحيوا هيعيطوا مش هيضحكوا اكيد الضحك ده جاي من مكان تاني 

الراجل الأخر :  يا عم والله من الأوضه دي. طب تعالي نتاكد كده 

الراجل : ماشي يلا. 

داجل الأوضه 

يارا بضحكة عاليه ودموع من كتر الضحك : بس يا نرمين بقا هتموتيني من الضحك 

نرمين : فكرك انا سكتهلها دي بنت سنكوحة وجربوعه معفنه كده حرقتها 

مارينا : وانتي الشهاده لله مركيش غير حرق الناس 😂 والله انا بحمد ربنا اني اتخطفت معاكم كان هيفوتني الضحك ده كلوا 

نرمين : اسكتوا يا ولاد عشان انا مقهوره البت مروه الندله مش معانا مش كانوا العصابه الزفت دي خطفوها معانا اهو كنا نونس بعض

يارا : له والله وتقول مره كده لي يا ياااااارا بطريقه كلامها اللي بتموتني من الضحك دي

نرمين : الا وهي بتقول يا نررررمييييبننننن بجد بتفضلني ضحك

مارينا : ولا ترن الضحكة وتجيب لينا بوليس الأداب علطول  😂😂

نرمين : البت دي مكانها مش في كليه تربيه لا هي كانت هتليق اكتر في كليه أداب 😂

يارا : اسكتي اهي كانت هتجيب بوليس وخلاص مش هتفرق بوليس اداب ولا بوليس تربيه 😂وضحكوا التلاته جامد والباب اتفتح بعنف ودخل منوا الرجلين 

احد الرجال : الله الله ده اي الحلاوه دي فوقتوا وبتضحكوا كمان ده انتوا جاحدين صحيح 

يارا بحده : اي قله الأدب اللي انتوا فيها دي ازاي تدخلوا علينا كده من غير ما تخبطوا ولا تسيئذنوا 😡

الراجلين اتصدموا وبصوا لبعض ومش عارفين يقولوا اي ونرمين ومارينا مقدروش يمسكوا نفسهم من الضحك 

نرمين وهي بتحاول تسيطر علي الضحك : اسكتي يايارا عشان انتي بتقولي كلام  غير منطقي بالمره 

احد الرجال : والله يابنتي انتي بتفهمي 

نرمين : اعرف بقا مين الحيوان المهزء اللي خطفني بغباء ده وحطه منديل علي بوقي وبوظ الروج ده ده انا مبلبس الكمامة عشان الروچ ميتمسحش ويجي واحد غبي يحط المنديل كده ما دام مبتعرفوش تخطفوا بأدب بتخطفوا الناس لي ها 

يارا :  قلة ادب وتخلف يا بنتي وكمان شايفه الطرحة بتاعتي باظت ازاي دول مبيفهموش 

نرمين : شايف شكوه جماعيه اهو انتوا خلاص سمعتكوا باظت وسوقكم هيقف ومش هتلاقوا شغل تاني يا انتن من انجب المجرمين 

يارا : دول هيبوظوا سمعه المجرمين يا بنتي 

نرمين : دي خلاص باظت خالص 

كل ده والراجلين بصين لبعض ومصدومين 

نرمين : اي ساكتين كده ليه حد يرد 

يارا : هيردوا يقولوا اي مفيش كلام هيشفع ليهم 

نرمين : تصدقي صح 

احد الرجال موجه كلاموا لمارينا : وانتي مش عايزه تقولي حاجة بالمره 🙂🌚

مارينا بضحك : لا انا بقول كفايه عليك يارا ونرمين هيخلوك تتوب من الشغلانه دي 😂😂😂

الراجل الأخر : ده انا هتجنن انتوا ايييييي

يارا : لي بس كده ده احنا طيبين 

نرمين : انا اعرف ياختي ناس مفتريه بيجوا علينا 

الراجل : ........... يابت جينا علي مين ده انتوا عملين تتكلموا كانكم في فندق سبع نجوم واحنا مش عايزين نكلمكم عشان الأوامر كده عير كده كنا...

نرمين بحده : بس يا حيوان يا جربوع يا زباله يا مهزء قطع لسانك متتكلمش معانا نص كلمه يا قذر انت فكني انت بس ونتعامل راجل وورينا كده ولا هو لسانك بس اللي طويل ولا اقولك شكلها هتبقا بنت لبنت 

الراجل : ماشي هفكك يا بنت ال... 

الراجل الأخر : انت اتجننت تفك مين

الراجل : افكها واشوف اخرها 

نرمين : بس يا جربوع فكوني بعدين اتكلم 

يارا : اهدي بس كده يا نرمين 

نرمين : يا يارا هما اللي بيطروني اعمل كده لكن انا من جوايا ست مؤدبه  😂🌚... ها يا رجوله هتفكني ولا هتلبس طرحة 

الراجل : هفكك طبعا و... 

الراجل الأخر : انت اتحنتت وهتودينا في داهيه اطلع معايا وشدوا وخرجوا وقفلوا عليهم الباب 

ويارا ونرمين ومارينا قعدوا يسترجعوا الزكريات ويتكلموا ويضحكوا 😂😂

&لمة الصحاب حلوة يا جماعة حتي لو مخطوفين والله 😂😍

في الخارج 

الراجل : انت اتجننت عايز تفكها وتودينا في ستين داهيه ده الكبير لو عرف هيقتلنا 

الراجل الأخر : مش شايف بنت ... بتتكلم ازاي وربي لهندمها 

الراجل : لا يا حبيبي عايز تندمها ندمها بعيد عن هنا انما هنا لا ماشي 

الراجل الأخر : ماشي 

الراجل : اه بقولك الكبير اتصل وهو جاي في الطريق 

الأخر : ينور خليه يربيها بنت ال...

       #Doaa_Elawdan

عمر واسر ومينا وصلوا عند موقع الفون ولقوه مرمي ع الطريق 

عمر : ااااااااااه ياربي حتي ده اللي كان هيوصلنا بيهم راح اوووووووووووووف 

اسر : الظاهر انهم حسوا اننا ممكن نتبعوا 

مينا : طب هنعمل اي دلوقت 

عمر وهو بيشد شعرو جامد : معرفش مش عرف معرفش معرفش انا هتجننن ااااااه يا اشرف الكلب اشوفك بس وانا هكرهك في اليوم اللي ربنا خلقك فيه

اسر : انا حاسس اني دماغي واقفه ومش عارف افكر 

عمر : انا هتجنننن هتجنننننن المشكله اني معرفش مين كبير شويه العيال دول والا كنت ربيتوا 

مينا : اهدوا بس يا جماعة اكيد في حل 

عمر : حل اي بس دي مقفله من كلوا

#إلا_رسول_الله 

في منزل عائلة العربي 

سارة حكت لأمها وباباها ان يارا اتخطفت هي ونرمين ومارينا واسر وعمر وسليم راحوا يدوروا عليهم 

الأم بعياط : يارب احفظ ولادي يارب ده انا معنديش في الدنيا أغلا منهم يارب لو هيحصلهم حاجة تيجي فيا انا وهما يرجعوا بالسلامة يارب انت أعلم بينا يارب احميهم يارب... يا محمود اتصل علي اسر اطمن كده 

محمود ( الأب) بضعف  : حاضر 

واتصل ع اسر وقالوا انهم بيدوروا عليهم وان شاء الله هيرجعوا بالسلامة 

وطبعا الكلام ده مطمنش حد فيهم بس مفيش في ايدهم حاجة غير انهم يدعوا ربنا ان يحميهم ويرجعهم بالسلامة 

#إلا_رسول_الله

سليم وابراهيم وصلوا عند عمر واسر ومينا 

سليم : انتوا اي موقفكم هنا اي موصلتوش لحاجة 

عمر : الفون مرمي هنا يا سليم واديك شايف مفيش حاجة حولينا ومعرفش هنوصل ليهم ازاي بس 

مينا : اي يا عمر احنا نقدر نوصل ليهم بإذن الله انت بس اتفائل احنا كتير مسكنا مهمات صعبه وعملنها ونجحنا فيها أكيد هنقدر نوصل ليهم يعني 

عمر : دي مقفلة من كل ناحيه يا مينا انت فاهم مقفله 

ابراهيم  : اهدي بس يا عمر ان شاء الله خير 

اسر : تعرفوا تسكتوا شوية وتفكروا أحسن بدل ما الرغي من غير لازمة ده 

عمر بحده : اتنيلنا سكتنا يك تعرف تعمل حاجة بقا 

اسر بصوت عالي : بقولك اي يا عمر مش فيقلك انا دلوقت 

ابراهيم ومينا : اهدوا يا جماعة مش كده 

اسر : مش شايف هو بيقول اي 

مينا : معلش يا اسر الله يكون في عونوا اختو مخط...

اسر مقاطعا : اه اختوا هو مخطوفه وانا اللي اختي بتتفسح في دريم بارك ما يارا اختي مخطوفه هي كمان معاها اهدي ازاي بس قولي ...؟!

ابراهيم : يا جماعة بالعصبيه والزعيق مش هنوصل لحاجة ممكن نهدي بقا 

سكتوا كلهم وكان سليم بعيد عنهم شويه وبيتكلم في الفون وبعدين خلص المكالمة وجري عليهم بفزع 

سليم : جماعة الحقوا مصيبة ...

يُتبع..
google-playkhamsatmostaqltradent