رواية بداية جديدة الفصل السادس 6 بقلم دعاء الاودن

 رواية بداية جديدة الفصل السادس 6 بقلم دعاء الاودن

رواية بداية جديدة البارت السادس

رواية بداية جديدة الجزء السادس

رواية بداية جديدة الفصل السادس 6 بقلم دعاء الاودن

رواية بداية جديدة الحلقة السادسة

نرمين : امممممممم اندم طب استحملوا بقا وفجأه مسكت شنطتها خبطتها في وش اللي قدمها وبالرجل في اللي وراها وبقت تدي كل واحد بوكس متفرق وتفر وسطهم ومحدش عارف يمسكها ومشكت تراب من الارض ورشتوا علي عنيهم كلهم وطلعت من وسطهم تجري بأقصي سرعه عشان لو مجريتش هيكلوها 😂 وهي بتجري لقت تاكسي شاورت ليه بسرعه وقف التاكس ركبت ولقت اسر راكب فيه وكانوا العصابه شافتها وجريوا وراها 

اسر باستغراب : اي في اي بتجري كده لي ومين الناس دي 

نرمين بتعب وخوف : دول... دول عايزين يخطفوني اطلع ياسطا بسرعه 

اسر : يخطفوكي ازاي يعني 

نرمين : بقولك اي مش وقت غباء اطلع ياعم الزفت انت كمان 

السواق : اطلع مين هتودوني في داهيه التاكس لو جرالوا حاجة هتشرد انا وامي واخواتي 

اسر : اسكت بس كده انزلي يا نرمين 

نرمين : انت مجنون انزل فين دول هيخطفوني انت مبتفهمش 

اسر : انتي غبيه يابنتي شايفه العربيات بتاعتهم فكرك التاكس الكحيان ده هيعرف يهرب منهم ومسنهاش ترد ونزل من العربيه وفتح الباب بتعها وشدها من ايديها ونزلها وشدها ومشي تجاه العصابه 

نرمين بخوف : الله يخرب بيتك انت هتعمل اي 

اشرف : بقولك اي يا حلو سيبها وامشي عشان متحزنش علي شبابك بدري 

اسر : بقولك اي ياعم متفردش نفسك قوي كده انت عايزها وانا اهو هديهالك بس فين المقابل... ؟

نرمين بصدمة : انت هتبعني يا اسر اه يا واطي 

اسر : هو انا اعرفك يا بنتي هخاف عليكي لي انا اخد حاجة تفدني احسن ولا اي يا ريس 

اشرف : انت بتفهم والله يا رايق وطلع فلوس وبيدهالوا  

اسر شد ايد نرمين وقالها بصوت واطي : تركيزك علي الرجل عشان هي اللي بتعجز والوش عشان ضربة الوش مفيهاش معلش

نرمين بصت ليه وبرقة غمز لها ووقفوا في ضهر بعض 

اسر بصوت عالي : لا يا بابا المقابل نتواجه زي الرجاله ها رجاله ولا هتلبسوا طرح 

اشرف بغل : خليك فاكر هتندم 

اسر : طب نتواجه ونشوف مين هيندم 

وفجاه عمل حركات سريعة ووقع اتنين ونرمين بحركات الكراتيه الخفيفة وكانوا الاتنين حامين ضهر بعض ومسافة ما وقعوهم كلهم اسر شد ايد نرمين وقعدوا يجروا بعيد عنهم ولقوا سواق التاكسي وقف ليهم 

السواق : اركبوا بسرعه 

اسر ونرمين ركبوا بسرعة 

نرمين : انت يا مهزء انت ازاي تمسك ايدي كل شوية ايدي اي هي ايد ملهاش صحاب ولا اي ولا انت استحليت الموضوع 

اسر كان مصدوم من كلامها وهو اصلا مكنش قادر يتكلم من التعب بقالوا كتير مبذلش مجهود كبير 

اسر : اشششششششش افصلي افصلي بقا امسك ايد مين بس في ظروف زي دي انتي كنتي هتتخطفي يا بنتي افهمي بقا وبعدين من جمالك قوي تكونيش الأميرة ديانة وانا معرفش 

نرمين بثقة : لا يا بابا اميره ديانة مين بس ده انا نرمين طاحون احلا من الأميرة ديانة الف مره 

اسر : لا والله يمكن معلش اصلي مبركزش في الشكل فتلاقيني في موضوع الملاحظه مش قد كده 

نرمين : اصدقك اعمي ومبتفهمش 

اسر : نعم... 

السواق : بقولكم اي يا حضرات معلش عايزكم تعرفوني انتوا ازاي بتعرفوا تتعركوا كده 

اسر ونرمين بصوا لبعض وضحكوا 

اسر : عندك كام سنه يابني 

السواق : 21 سنة يا باشا 

اسر : بتشرب سجاير... ؟

السواق : اكيد يا باشا 

اسر : بدل السجاير وانك تخسر صحتك وانت لسه صغير روح بفلوس السجاير دي جيم وظبط جسمك وكده كده هتسيب السجاير لوحدك وكل الحركات دي تقدر تتعلم كراتيه او ملاكمة ومش هيبقا في زيك 

السواق : بجد هبقا زيك كده 

اسر : هتبقا احسن مني كمان يا باشا 

السواق : يارب يا رب هتروحرا فين صحيح 

اسر : اطلع علي ڤيلا طاحون يابني 

نرمين : لا بجد طلع عندك ذوق 

اسر : والله انا كلي ذوق وجنتلة بس البعيده عامية مبتشفس

وصلوا الڤيلا 

نرمين  : يلا بقا هاجي علي نفسي واشكرك شكرا 

اسر : جايه علي نفسك كمان لا أصيله يا ام العيال علي العموم يا ستي العفو 

نرمين :  اي ام العيال دي انت لوكل قوي ونزلت من التاكسي 

اسر بيقلدها : اي ام العيال دي لوكل قوي هه٨ههههههههه اطلع يابني اطلع واتصل بيارا واطمن انها روحت وروح هو كمان 

        #الا_رسول_الله 

عند صلاح 

صلاح : انا مشغل عندي شوية بهايم متخلفين مش عارفين تجيبوا حته بت وكمان جاين ليا مكسرين اي يارتني كنت شغلت نسوان كنوا نفعوني اكتر منكم 

اشرف :  يا باشا دول غفلونا وضحكوا علينا 

صلاح : ضحكوا عليكوا لي اطفال انتوا... لحظه كده يعني اي ضحكوا هو كان في حد غير البت دي 

اشرف حكي ليه اللي حصل 

صلاح بغضب :  مين اسر زفت ده كمان واتنين يغلبوكوا انتوا كلكم اي مربي بهايم كل حاجة عن الواد ده تجيلي النهارده 

اشرف : اومرك يا باشا

          #Doaa_Elawdan

في منزل عائلة طاحون

نرمين دخلة اوضه عمر وكانت بتزعق 

نرمين :  هو فين الزفت اللي اسموا عمر اللي دايما جايب لينا المشاكل كده 

عمر بنوم : في اي يا نرمين عايز انام طفي النور مش وقت راخمتك بقاااااا 

نرمين : وليك عين تتكلم كمان ده انا النهارده كنت هتخطف بسبلك 

عمر : ماشي بقا طفي النور و... بعدين قام مفزوع ايييييييييييييييي تتخطفي ازاي يعني مين ده اللي كلمك بس 

نرمين بصدمة : اي ده يا عمر انت بنخاف عليا يعني ولا اي هو انت بتحبني ولا اي يا ولا ده انا سعات بحس ان احنا مش اخوات بسبب معملتك الزفت ليا 

عمر بزعيق : بقولك اي مش وقتك انطقي قولي اللي حصل بالحرف 

نرمين : ايوه كده بان علي حقيتك انا من زمان وانا حسه انك مش اخويا بس كنت بكدب نفسي اخص اخص اخص 

عمر بنفاذ صبر : نرررررررررررميييييين احكي اللي حصل 

نرمين حكت ليه كل اللي حصل واللي اسر عملوا معاها 

عمر : انتي كويسه حد بس لمسك منهم 

نرمين : يلمسوا مين يا عم ده احنا كسرنا ليهم رجليهم انت بتتكلم في اي انا اللي مضايقني بس ان الروچ اتمسح من كتر الجري والطرحة لفتها باظت 

عمر بصدمة : امشي من وشي يا نرمين بدل ما افقد اعصابي واتغابي عليكي 

نرمين : تعرف انك واحد مهزء ولا اقولك انا اللي مهزءه اني قاعده اتكلم معاك وخرجت من الأوضه

عمر اتصل باسر شكروا علي اللي عملوا مع نرمين 

وبعدين اتصل بمينا وقالوا يجهز العيال بتوع الهروين ولبس وراح القسم 

            صلوا علي محمد ✨♥️

سليم كان قاعد في العربية وبيفتكر الطريقه اللي كلم بيها سارة وان هو فعلا غلط ومكنش المفروض يتكلم معاها بالإسلوب ده وان هي طيبة ومتستهلش الكلام اللي هو قالوا وكمان ظلمها بإتهامة ده 

سليم : أووووووووووووؤوووف يعني اعمل اي يعني انا نيلت الدنيا وخلاص اعمل اي أمممممممم طب اكلمها اعتزر ليها...  وهي يا حمار هترد عليك ... اه الصراحة مش هترد عليا...  خلاص انا اشتري خط جديد واحاول اكلمها بقا وامري لله 

اشتري خط جديد ورن علي ساره

        #الا_رسول_الله

في منزل عائلة العربي 

ساره كانت قاعده في اوضتها وبتعيط وبتفتكر الطريقة اللي سليم كلمها بيها وهي كانت بتحترموا وبتقول عليه محترم طلعت غلطانه وفونها رن برقم غريب مردتش في الأول وبعد اما الرقم رن اكتر من مره ردت 

ساره بصوت فيه عياط : الو مين معايا 

سليم : اي ده انتي بتعيطي 

ساره : مين معايا 

سليم : ساره ردي عليا انتي بتعيطي 

ساره : والله ميخصكش انت مين أصلا لو مقولتش مين هقفل وهعمل بلوك 

سليم : معقولة معرفتيش صوتي بس يلا انا سليم يا ساره وياريت تسمعيني ومتقفليش بعد اذنك 

سارة بعصبيه وعياط : انت عايز ايييي الله ها قول عايز اي انا خلاص اتنيلت سبت الشغل بتاعك وريحتك أصل انت الناس اللي بتشغلهم عندك محترمين وانا قليله الأدب ...

سليم مقاطعا : قطع لسان اللي يقول عليكي كده ده انتي ست واكتر واحده محترمة في الدنيا دي 

ساره قلبها دق جامد ووشها احمر ومعرفتش تقول حاجة 

سليم استغل سكوتها وكمل : انتي اكتر واحده محترمة في الدنيا دي واحسن واحده في الدنيا دي وانا اللي كنت غبي شويه... شويه مين قولي شويتين تلاته انا بس اتعصبت قوي اما شفتك ماسكة إيد اسر وكنت هتجنن معرفش لي وبعدين انا اعرف منين ان هو اخوكي مبشمش علي ضهر إيدي مثلا ومن غبائي قعدت ازعق زي الحمار من غير ما افهم حاجة 

سارة ضحكة اما هو شتم نفسوا 

سليم : اه ياختي اضحكي اضحكي ... ساره 

ساره برقه وكسوف : نعم 

سليم بصوت حنين : انا اسف ياريت متزعليش مني .

ساره قلبها دق جامد ومعرفتش تقول اي 

سليم : ساره انتي معايا 

ساره برقه : اه اه معاك 

سليم : لسه زعلانه مني... ؟

ساره برقه : لا 

سليم : هتيجي الشغل بكرا وتنسي موضع الاستقاله ده... ؟

ساره : ان شاء الله 

سليم : هنبدا بداية جديده 

سارة : اه 

سليم : اشوفك بكرا بقا سلام 

ساره برقه : تمام...  سلام 

وقفل سليم وساره حطة إيديها علي وشها اللي بقا كلوا احمر وعلي قلبها اللي بيدق جامد 

ساره لنفسها : اهدي يا ساره اهدي اهدي اهدي خلاص بقا اي مالك كده ... بس الصراحة صوتوا دخل قلبي ومعرفش اما كلمني نسيت كل اللي عملوا فيا بس هو طيب اصلا خلاص بقا سمحيه وابدائي بداية جديدة 

& نوع البنت اللي زي ساره ده طيبين زياده عن الازم وبأقل كلمة بيثبتوا حتي هما مبيكنوش عارفين الكلام ده حقيقي ولا مزيف وبيوهموا نفسهم كتير وبيعلقوا نفسهم بحبال دايبة احلا حاجة البنت الاسترونج اللي ميفرقش معاها حد 😂🤝

          #Doaa_Elawdan

في القسم عمر وصل ومينا كان مجهز المجرمين وعمر قعد يتكلم معاهم عشان يتكلموا ويقولوا مين الباشا الكبير بتاعهم واتعامل معاهم بالسياسه والعنف لكن للأسف هما طلعوا ميعرفوش حاجة اللي كان كبيرهم اللي بيتعامل مع الباشا هو اشرف اللي هما سبوه 

عمر : ياربي علي الغباء اي خلاني اتنيل اسيبوا هو الوحيد اللي عارف كل حاجة 

مينا : خلاص اهدي يا عمر حصل خير مش مشكله مسيرنا يوم نقبض عليهم 

عمر : مسيرنا اي بس يابني دول كانوا هيخطفوا نرمين النهارده 

مينا بصدمة : نرمين اختك ازاي طب هي كويسه دلوقت 

عمر حكي ليه الي حصل 

مينا :طب الحمد انها عدت علي خير 

عمر :المره دي ربنا سترها الله اعلم بعد كده هيحصل اي 

مينا : خلاص هتلها حراسه 

عمر : ما انا هعمل كده هجيب ليها عربيه خاصه و2 يكونوا معاها دايما 

مينا : ربنا يستر بقا 

         استغفروا  ♥️✨

تاني يوم عمر وصل نرمين الجامعه واسر وساره راحوا شغلهم وكذالك سليم وابراهيم ويارا ومروة ومرينا ونرمين اتجمعوا في الكليه وكان يوم شبه روتيني 

في شركة طاحون 

سليم : اذيك يا ساره نورتي الشركة 

ساره برقه وكسوف : منوره بحضرتك يا فندم 

سليم : ياريت متكونيش لسه زعلانه 

ساره : لا خالص 

سليم : تمام نشوف شغلنا. 

ساره : تمام يا فندم 

وسليم كان مبسوط قوي انها جت وان هو شافها تاني وساره كانت مبسوطه ومكسوفه في نفس الوقت

     صلوا على خير الانام المصطفي بدر التمام  ♥️✨

في الكليه 

يارا : بقولكم اي احنا نكنسل محضرات التربوي 

نرمين : بقولك اي احنا نكنسل المحضرات كلها احسن ما دام كده كده مش هنفهم حاجة. 

مروه : ياختي نحضر وخلاص ما دام جينا 

مارينا : انا برضوا بقول كده نحضر وخلاص 

يارا : بقولكم اي انا معدش فيا دماغ من محاضره واحده هستحمل ال5 محضرات اللي جاين ازاي احنا نسيب التربوي ونروح ناكل عشان نركز في التخصص 

نرمين : صح انا معاكي يلا نروح ناكل 

مروه : يا عيال انتوا بتستعبطوا 

مارينا : والله انتوا بتهزروا 

يارا : ها هتيجوا ولا لا 

مروه : انا عن نفسي هحضر 

يارا : وانتي يا مارينا هانم 

مارينا : اكيد هحضر يعني 

يارا : جتكم النيله علي منظركم يك ياختي تنفعوا بقا علي كل ده ...يلا يابت يا نرمين 

نرمين : يلا يابت اهم حاجة صحتنا 😂😂😂😂😂🤝

يارا : عيال تسد النفس والله يا بنتي  😂🤝

            #Doaa_Elawdan

عدي اسبوعين ومفيش اي حاجة جديده كل اللي حصل ان ساره وسليم كل واحد بقا يحب وجود التاني واسر كان اوقات يشوف نرمين كل لما يلاقي نفسوا بيفكر فيها يفتكر اللي منار عملتوا فيه ويشيل الفكره من دماغوا كان فيه صراع نفسي بين ان هي كويسه وان هي ممكن تكون زي منار...  ومينا كان عايز ياخد خطوه ان هو يتقدم لمارينا لان هو شافها مره واحده ومش عارف يطلعها من تفكيروا حب فيها رقتها وكسوفها واحترامها بس مشكلتوا ان هو ميعرفش عنها حاجة...  اما عمر كان هموا الاكبر ان هو يقبض علي الحيوان اللي حاول يخطف اختوا عشان تبقا في امان بعدين يشوف موضوع ان هو ممكن يتقدم ليارا بعد ما يخلص مهمتوا ... ومارينا كانت دايما تفتكر مينا وقد اي هو كان جينتل معاها... اما يارا ونرمين فدول مش فارق معاهم حاجة خالص 😂🤝  ومروه وابراهيم كانوا عايشين في جو المخطوبين بقا 😂

في الكليه 

نرمين : بقولكم اي انا زهقت عمر دايما بيجبني ويروحني وحاجة اخر ملل 

يارا : يا بنتي خايف عليكي 

نرمين : يا ستي انا زهقت عايزه اخرج وامشي براحتي مش في العربيه من المكان للتاني كده حاجة خنقه 

مروه : شكلك يا نرمين عايزه تتخطفي عشان تتهدي وتسكتي 

نرمين : شوفوا مروه الحقيره اقول اي حقيره 

يارا :  احنا خلصنا المحضرات بدري هروح عند ساره ارزل عليها شويه 

نرمين : خلاص وانا كمان هاجي معاكي ارزل علي سليم 

يارا : يابت مش اخوكي قالك متمشيش غير لما هو يجي 

نرمين :  مليش فيه انا جايه معاكي 

يارا : انتي حره يلا سلام يا بنات 

مارينا ومروه : سلام 

          #إلا_رسول_الله 

في ڤيلا صلاح 

اشرف : باشا باشا عرفت كل حاجة عن الواد اللي ضربنا مع البت اخت عمر باشا 

صلاح : اخلص انطق 

اشرف : اسموا اسر العربي شغال مهندس في شركة طاحون وعندوا اختين واحده اسمها ساره مطلقه والتانيه اسمها يارا في الكلية وكمان صحبت البت اللي اسمها نرمين طاحون وكمان هو كان متجوز وطلق مراتوا 

صلاح :  هي اي العيله اللي كلها مطلقين دي  😂😂

اشرف :ياباشا طلع جوز اختوا ومراتوا متصاحبين من وراهم 

صلاح : لا عيب كده...  خلينا في المهم المطلقه دي متلزمناش خلينا في البت الصغيره هي واخت عمر يكونوا عندي النهارده والا اعتبروا نفسكم مرفودين 

اشرف : عيوني يا باشا 

    #Doaa_Elawdan

نرمين ويارا وصلوا عند الشركة ودخلوا وهما طالعين قابلوا اسر 

اسر : اي يا يارا اي جابك هنا 

يارا :  خلصت بدري قولت اجي ارخم عليك انت وساره 

اسر : طيب وانتي ماشيه ابقي قوليلي اوصلك 

يارا : لا انا معايا نرمين هنروح سوا 

اسر بص لنرمين اللي مكنش واخد بالوا منها : امممم ازيك يا انسه نرمين معلش مكنتش واخد بالي 

نرمين بثقه : قولتلك قبل كده انك اعمي مش جديد عليك يعني 

اسر ضحك جامد : متشكرين ياستي مقبوله منك 

نرمين : يلا يا يارا يلا ومشيوا 

يارا : يابت احترمي نفسك ده انتي هزقتي اخريا علني كده 

نرمين :  اسكتي هما صنف مبيجيش معاهم غير التهزيق اساليني انا 😂

يارا :  ماشي يا خبره  

وراحوا مكتب ساره ونرمين دخلت عند سليم ويارا قعدت مع ساره 

يارا : اي يابت يا ساره انتي محلوه كده لي 

ساره : لي ياختي هو انا وحشه مثلا ده انا قمر

يارا : قمر ماشي ياختي ماشي 

ساره : بقولك اي خليكي هنا مكاني هروح التوليت ومتخليش حد يدخل عند مستر سليم اوكي 

يارا : تمام 

عمر اتصل بنرمين وعرف انها عند سليم واتنرڤز جدا ووصل الشركة 

عمر دخل مكتب ساره لقا يارا قاعده لوحدها وبصه في الفون 

عمر : الله الله يا اهل المكان 

يارا بصت ليه كده وافتكرت ان هو عمر 

يارا برسميه : افندم 

عمر : افندم 😂 اي اللي مقعدك هنا 

يارا : اظن دي حاجة خاصه بيا تمام 

عمر :  امممممممممممم فعلا خاصه بيكي بس قريب قوي اللي يخصك هيخصني ولبس النضاره ودخل مكتب سليم 

يارا بتعجب : يعني اي اللي هيخصني هيخصوا الواد ده اهبل 

في مكتب سليم 

عمر :  عجبك يا سليم اللي اختك عملتوا ده 

نرمين : بقولك اي يا عمر انا اتخنقت بجد عايزه اخد راحتي الله 

عمر : واما تتخطفي يا هانم هترتاحي

نرمين : الحمد لله متخطفتش خلاص بقا متكبرش الموضوع 

عمر : يا بنتي انتي اي البرود اللي عندك ده 

نرمين : شايف يا سليم بيشتمني قدامك ازاي 

سليم : طب الحمد لله ان حد منكم خد بالوا ان انا موجود 

عمر : يا سليم انت عارف دول لو خطفوها هيعملوا فيها اي 

سليم : الحمد لله يا عمر عدت علي خير بس يا نرمين بعد كده تسمعي كلام عمر 

نرمين : اووووف منكم ماشي ماشي انا طالعه 

عمر : متمشيش هاجي وراكي هوصلك 

نرمين بضيق : ماشيييييي

ونرمين خرجت وسلمت علي ساره وقعدت معاها شويه 

في المكتب 

سليم : ها عايز اي يا عمر 

عمر : عايز نجيب لنرمين عربيه بحراسه عشان انا مش هبقا فاضي ليها طول الوقت 

سليم : تمام قول باقي اللي عندك 

عمر : حبيبي يا سيموا ياللي عارفني المهم انت مش ناوي تتجوز بقا 

سليم ابتسم وافتكر ساره اللي بقا بيرتاح ليها جامد 

عمر : ما دام ابتسمت تبقا نويت 😂😂

سليم : بس يلا اخلص عايز اي 

عمر :  انا عايز اتجوز 

سليم بضحكة : وفين هي حزينه الحظ دي 

عمر : اهي قاعده برا اهي 

سليم : اي ده انت جايبها معاك 

عمر : جيبها معايا مين بس هي دي بتدي لحد وش لا هي قاعده برا في المكتب 

سليم اتصدم عمر بيحب ساره وعايز يتجوزها ده انا خلاص كنت حسيت ان الدنيا هتضحك ليا تاني اه ياربي 

سليم بتصنع ابتسامه : اه وبتحبها بقا 

عمر : هكدب لو قولت بحبها بس ارتحتلها قوي واعجبت بيها وشايف فيها كل الصفات المناسبه 

سليم في نفسه : فعلا هي فيها كل الصفات المناسبه 

سليم : تمام يا عمر وقت ما تعوز تتقدم ليها قول وهبقا معاك طبعا 

عمر : حبيبي يا سيموا انا نازل بقا عشان البت نرمين انت عارف دماغها ضربه 

سليم : اه عارف سلام 

وخرج عمر وسليم اتصل بساره تدخل ليه عشان يكملوا شغلهم وكان بيتكلم بجديه زياده وكان بيتلاشي يبصلها ولا يهزر زي الفتره اللي فاتت وده خلي ساره تستغرب بس متكلمتش 

             استغفر الله العظيم واتوب اليه من كل ذنب عظيم  ♥️✨

يارا ونرمين اما خرجوا من عند ساره مارينا اتصلت. عليهم 

يارا : ايوه يا ماروا 

مارينا : بقولكم اي انا في الشارع عايزه اروح مول...  اجيب هدوم وعيزاكم تيجوا معايا انتوا فين 

نرمين : المول قريب قوي من الشركة بقولك اي امشي جمب المول علي طول وانا ويارا هننزلك 

مارينا : حبيبة قلبي مستنياكم 

يارا ونرمين : سي يو 😍

ويارا ونرمين نزلوا ومشيوا في اتجاه مارينا وشافوا مارينا من بعيد شويه وابتسمولها وفجاه عربيه سوده وقفت قدمهم ورشوا عليم مخدر ومارينا شافت الموقف جريت عليهم وبتصوت فجأة... 

يُتبع..
google-playkhamsatmostaqltradent