رواية عشق الأيام الفصل السادس 6 بقلم منار كريم

 رواية عشق الأيام الفصل السادس 6 بقلم منار كريم

رواية عشق الأيام البارت السادس

رواية عشق الأيام الجزء السادس

رواية عشق الأيام الفصل السادس 6 بقلم منار كريم

رواية عشق الأيام الحلقة السادسة

وقفنا أن الشاب اعجب بحبيبة أنها متمسكه بدينها با الرغم من الظروف اللي هما فيها وأثناء حديثهم بصوا لقوا الممرضه خارجه من غرفه العمليات بعد تقريبا ساعتين ومكنشي فيهم اي شئ غير الخوف اللي مسيطر علي الكل و اول ما شافوا الممرضه كلهم جريوا عليها 

الشاب لو سمحتي استاذ حمزه عامل اي 

الممرضه حصله نزيف ومحتاجين دم نفس الفصيلة بسرعه مفيش وقت 

حبيبة  طب ما تشوفوا دم انتوا مستنين اي لما يموت مثلا 

آيام اهدي بس يا حبيبة خلينا نفهم بس وبتقول للممرضه كملي حضرتك عايزين نفهم 

الممرضه بأدب وتقدير للموقف اللي هما فية احنا دلوقتي محتاجين دم وفصيلته مش موجوده في المستشفي ومحتاجين متبرعين حالا لان كل ما نتأخر الحاله بتسوء اكتر 

حنان بعياط خدوا دمي كله بس ابني يعيش انا أمه خدوا دمي أن شاء الله اموت حتي بس ابني يعيش بعياط قطع قلب كل الموجودين 

الشاب طيب ما ممكن اروح اشتري دم بس علي ما اجيبة ممكن يكون فيها ساعتين 

الممرضه لا كتير اوي بص احنا ندور علي متبرعين يكونوا نفس الفصيلة وان شاء الله خير 

الشاب وآيام في نفس واحد انا ممكن اتبرع حبيبة قالت لهم وانا كمان وحنان كذالك 

الممرضه يبقي لازم نعمل التحاليل الاول ونشوف مين فصيلة دمه متطابقه وبكدا نقدر ناخد منه وبا الفعل كله عمل التحليل وكانت كريمه وصلت ليهم بعد ما سالت موظف الاستقبال وفضلت تهدي في حنان اللي منهاره من العياط  وبعد فتره طلعت النتيجه 

الممرضه حضرتك يا استاذ مطابق انت وانسه آيام تقدروا تتفضلوا معايا علي شأن مش معانا وقت كتير اوي والشاب وآيام راحوا مع الممرضه وسحبت الدم اللازم لحمزه من الشاب وآيام وبعد ما انتهوا من سحب الدم منهم خرجوا 

حنان أو ما شافت الشاب خارج من الاوضه

حنان للشاب شكرا يا ابني مش عارفه اشكرك ازاي انا جميلك ده هشيلة العمر كله فوق راسي 

الشاب بحنان لا متشكرنيش يا امي انا معملتش غير الواجب واللي لو اي حد مكاني كان عمله واكتر وانا بجد اسف اني السبب في اللي حصل لأستاذ حمزه 

حنان لا يا ابني انت مش السبب ده مقدر ومكتوب وكان لازم نشوفه سواء انت لو غيرك بس الفرق انك ابن حلال ومسبتش ابني ومشيت وكمان اتبرعت له بدمك وبجد مش عارفه اودي جميلك ده فين 

الشاب يا امي قلتلك أن مفيش جميل وانتي في مقام امي الله يرحمها وكنت اتمني اني يبقي عندي أم في نص حنيتك 

حنان بطيبه وحب وانا امك برضوا  يا ابني 

الشاب وده شرف ليا طبعا يا امي 

وبعد فتره خرج الدكتور وكلهم راحوا علية جري 

حنان ها يا دكتور ابني عامل اي 

الدكتور با ابتسامه بسيطه لتهدئة الوضع متقلقيش يا حاجه ابنك الحمد لله بقي كويس وزي الفل وقدرنا نوقف النزيف وهيتنقل اوضه عادية وبعد شوية هيفوق من البنج أن شاء الله بس هو في كسر في رجله وشوية خدوش بسيطه كدا في وشه وجسمه وان شاء الله خير والف سلامه علية 

كلهم براحه الحمد لله يا رب 

حنان انا راحه اصلي ركعتين لله أن ربنا نجي ابني (العبره من اللي حصل أن ديما نفتكر ربنا في كل صغيره وكبيره في حياتنا وفي أشد المواقف نفتكر ربنا وندعي ديما حتي حنان ام حمزه با الرغم أن الموقف صعب انها تشوف ابنها في حاله زي دي بس برضوا فضلت تدعي و افتكرت ربنا )

حبيبة راحت للشاب 

حبيبة وهي غضه بصارها شكرا جدا يا استاذ 

قاطعها الشاب عمر اسمي عمر وبلاش استاذ دي يا انسه حبيبة 

حبيبة انا بجد بشكرك علي وقفتك معانا ومع اخويا وكل حاجه 

عمر لا مفيش شكر ولا حاجه زي ما قلت للحاجه قبل كدا وسكتوا وكل ده وآيام عماله تدعي في سرها أن ربنا ينجي حمزه با الرغم من أنها زعلانه جدا من الموقف اللي حصل بينهم في المول بس هي بتحبة وكريمه قاعده مسكه المصحف وتقراء في كتاب الله وبعد شوية لقوا حمزه خارج علي ترولي والممرضين والدكاتره معاه علي شأن يدخل اوضه عاديه وبعد ما الدكاتره والممرضين خرجوا من عند حمزه بعد ما اطمنوا عليه جت حنان لو سمحت يا دكتور ممكن ادخل اشوف ابني اطمن علية بس 

الدكتور هو ساعه با الكتير هيكون فاق أن شاء الله 

حنان طب عايزه ادخل له 

الدكتور تمام بس لما تدخلي يا ريت بلاش عياط علي شأن المريض ميتعبشي تاني وهو لسه تحت مؤثر البنج 

حنان حاضر يا دكتور ودخلت حنان واول ما دخلت حنان وشافت حمزه راقد علي السرير ورأسه ملفوفه بشاش و في وشه وجسمه الخدوش ورجله متجبسه دموعها خانتها ونزلت غصب عنها 

حنان بعياط الف سلامه عليك يا حبيبي خوفتني عليك اوي يا حمزه انا كنت حاسه اني بموت الف حمد وشكر ليك يا رب انك مضرتنيش في ابني الحمد لله وسجدت لربنا وخرجت من الاوضه بعد ما اطمنت عليه وشويه الدكتور دخل تاني يطمن عليه وخرج وعرفهم ان حمزه فاق وبداء يستعيد وعيه من تاني وبعدها كلهم دخلوله 

ولما دخلوا لقوا حمزه عمال يخرف با الكلام أثر البنج 

حمزه بتوهان آيام آيام حبي تي ان انا بح بحبك والله 

آيام سمعت الكلام وشها احمر واتكسفت جدا من الكلام اللي حمزه بيقوله وعلي شأن تهرب من الموقف 

آيام بكسوف طيب انا خارجه اجيب ازازه مية وجاية علي طول مش هتاخر 

كريمه طب خدي حبيبة معاكي يا بنتي 

آيام لا يا ماما خليها مع حمزه تطمن عليه وانا مش هتاخر وهاجي علي طول وخرجت ايام 

حمزه بداء يفوق اكتر وقدر يفتح عينيه ببطئ  شديد اثر الضوء وبداء يبص حوالية وشافهم كلهم بس استغرب من 

يُتبع ..
google-playkhamsatmostaqltradent