رواية أحببت والدي الفصل السادس 6 بقلم رؤيا محمد

 رواية أحببت والدي الفصل السادس 6 بقلم رؤيا محمد

رواية أحببت والدي البارت السادس

رواية أحببت والدي الجزء السادس
رواية أحببت والدي الفصل السادس 6 بقلم رؤيا محمد

رواية أحببت والدي الحلقة السادسة

ريحانه كانت لسه هترد لكن قاطعها اللِ دخل وقال:
_مش لما تاخد رأي جوزها الأول طب!
ريحانه وقفت وبصتله بـصدمة...المأذون قال بـأستغراب:
_جوزها، جوزها ازاي لا حول ولا قوة إلا بالله...
فريد بصله وقام وقال بـزعيق وغِل:
_جوزها أيه ده كداب مش جوزها..الآنسة مش متجوزه..
عامر بصله بغضب وقال ببرود:
_تحِب تشوف القسيمة يا سيدنا؟..ثانية واحده..
طلع عامر القسيمة وهو بيبص لـ فريد بنصر وفي نفس الوقت بتوعد..المأذون شاف القسيمة..وقال:
_يا حول الله يارب، استغفر الله..استغفر الله دي متجوزه..
فريد اخد القسيمة بغضب وشافها وطلعت فعلًا مكتوب أنها متجوزة من عامر..بصله بغضب وحقد..
المأذون خرج من المكان..وعامر قرب من فريد وضربه في وشه..فضل يضربه وفريد سدد لُه ضربات في الأول لكن مقدرش بعديها، لأن جسم وعضلاته اقوى من فريد...عامر فضل يضرب فيه وهو بيشتمه..
_بقا عايز تخطف مراتي يا بن**** انا هوريك..
وكمل للحراس:
_خدوه على المخزن..
الحُراس اخدوه وكُل ده ريحانه واقفه لسه مخرجتش من صدمتها..مش مستوعبه اللِ عامر قاله ازاي متجوزها وازاي عِرف مكانها ومين اللِ خطفها ده..وكُل ده ازاي..مفاقتش غير على عامر وهو بيقرب من وكان شكله مُرعب...بص لـ ريحانه بتفحص ولفستان الفرح اللِ لابساه..وضغط على ايده بغضب وسحب ريحانه وراه على العربيه ببرود..استغربته ريحانه..وقالت بدموع:
_بابا والله..
قاطعها عامر بحدة:
_مش عايز اسمع صوتك..
_والله..يا بابا اسمعني..
_بصوت عالي:شششش قولت مش عايز اسمع صوتك..
ريحانه حطِت وشها في ايديها وعيطت..جامد..عامر بصلها وكان عايز يخدها في حضنه لكنه استعاد بروده..وكمل سواقه..
بعد شويه عامر وصل البيت وسحب ريحانه وراه اللِ كانت بتعيط..مامته شافتهم وقامت بلهفه وقالت:
_لقيتها الحمدلله يارب..."وكملت" في ايه يا عامر أنتَ ساحبها وراك كده ليه..يا عامر..رُد.
_يا تيتا اعااا..
عامر مشى مُتجاهل صُراخ امه عليه وصُراخ ريحانه وعياطها..دخل بيها اوضته ورماها على السرير..وخرج برا الأوضه وراح على مكتبه مُتجاهل مامته..وهي حبت تسيبه لوحده لأنها كمان مش عارفه تواجهه..
عامر دخل المكتب وقفل وراه قعد وبدأ يفتكر لما شاف المأذون ولحسن الحظ انه كان معاه قسيمه الجواز، عامر اتجوز ريحانه وهي عندها ١٣ سنه لأن والدته عارضت وجودها من اربع سنين لأن مهما كان عامر كان شاب وعلى بال ما ريحانه تكبر هيبقى شاب بـالنسبالها..ومينفعش يفضل مِكمل معاها كـأب وبنته ويحضنها عادي..عرضت عليه موضوع الجواز لأنها حسِت انه بيحب ريحانه..وعامر وافق لأنه بيحبها بردو..
عامر افتكر شكلها في فُستان الفرح وتخيل انها كانت تتجوز فريد..وابتدى يكسر في كُل حاجه حواليه بغضب..
مامته دخلت عليه وحاولت تهديه..عامر بصلها وخرج وطلع على الأوضه بغضب..وشاف ريحانه قاعده بتبكي..راحلها وقومها وبدأ يحضنها بغضب وشوق مع بعض، طلعها من حضنه بدأ يقطع الفُستان بغضب..
_بدموع:في ايه يا بابا في ايه؟
_بغضب:اخرصي يا ريحانه اخرصي..
_يا بابا..
_بغضب سميش بابا انا من انهارده اسمي عامر أنتِ عرفتي خلاص..اسمي عامر وجوزك..وأياكِ يا ريحانه تعملي اي موقف ميلقيش بـيا..إياكِ..
_بـس..
عامر قاطعها بخروجه برا الأوضه..وريحانه قعدت تاني مكانها بيأس ودموعها نازله..
فضلت بتعيط لحد ما نامت مكانها..
_______________
عند عامر كان واقف في المخزن قدام فريد وبيبصله بغضب..
فريد اتكلم عشان يضايق عامر:
_مضايق ليه يا عامر بيه، انا مخدتش حاجه منك مش الآنسة ريحانه..باردون اقصد مدام ريحانه هي اللِ هربت منك..
عامر قرب منه بغضب وضربه وهو بيقول:
_اسمها ميجيش على لسانك *** ده يا ***..
عامر فضل يضرب فيه وفريد بيترجاه يسيبه..عدى شويه من الوقت وعامر ساب فريد اللِ اغمى عليه وقال لـ رجالته بغضب:
_ظبطوه لحد ما اجيله تاني..
_أوامرك يا باشا..
عامر خرج وركب عربيته وساق لحد البيت وطلع..لقى ريحانه قاعده على الأرض ونايمه..بصلها بـحُزن لحظي وبعديها استرجع بروده وقرب منها وشالها وحطها على السرير..ودخل ياخد دُش..
شويه وعامر خرج وهو لابس بنطلون بيتي ومش لابس تيشيرت..ونام جمب ريحانه وقربها منه وحضنها ببرود..ونام..
________________
عامر صحى الصُبح قبل ريحانه وبص لملامحها بشوق..وباس راسها وقام ولبس هدومه بتاعت الشُغل قبل ما تصحى..ونزل راح الشركه.
..
شويه وريحانه صحيت وقامت بصت بأستغراب لأنها كانت نايمه على الأرض..خمنت ان عامر هو اللِ نقلها..قامت غيرت هدومها ونزلت بـحُزن..
_صباح النور يا تيتا..
_صباح الخير يا حبيبتي..
_هو بابا فين يا تيتا؟
_معرفش يا بنتي الحُراس بيقوله انه خرج بدري..اكيد راح الشركه..هو ايه اللِ حصل امبارح يا ريحانه..
_اللِ حصل ان"وقالتلها اللِ حصل امبارح".."وقالت بدموع"تيتا انا مش فاهمه ازاي بابا قال اننا متجوزين..ازاي يا تيتا..ده بجد..
_ايوه يا بنتي بجد انتِ عامر متجوزين من اربع سنين..
_طب ازاي يا تيتا ازاي وانا معرفش..
_مهو يا بنتي اصل احنا كُنا هنقولك على الموضوع لما تتمي السِن..
_طب ازاي اتجوزني وانا المفروض بنته..
_يا بنتي..
قاطعها دخول شخص مألوف بالنسبة لهم قال:
_انا جيييت.
ريحانه جريت عليه بفرحه وحضنته وهي بتقول:
_اععع اسر..
عامر بغضب وصوت عالي:
_ريـــــحــــانــــه..
يتبع..

google-playkhamsatmostaqltradent