رواية عاشقي الفصل الخامس 5 بقلم روان فايز

 رواية عاشقي الفصل الخامس 5 بقلم روان فايز

 رواية عاشقي البارت الخامس

 رواية عاشقي الجزء الخامس

رواية عاشقي الفصل الخامس 5 بقلم روان فايز

 رواية عاشقي الحلقة الخامسة

بعد شوية راغب بيتسحب لاوضة كارما بعد ما لقى اسماعيل نايم برا .. بيشد الكرسى براحة ... حط الوردة جنبها على الكوميدينو .. ولسة هيتكلم 
لقى حد بيحط أيدية على كتفة بص ورا وشاف 
راغب للدكتور. خضتنى يزفت مش تخبط الاول ... 
الدكتور. متاسف يا راغب بية .. كان الباب مفتوح وانا ..
راغب بمقاطعة . بسشششش .. وطى صوتى ... وبصوت واطى يلا اكشف عليها وطمنى 
الدكتور باستغراب. ماانا لسة كاشف عليها ومديها حقنة منومة ... 
راغب. لما اقول حاجة تتنفذ من غير مناقشة .. اكشف عليها تانى عايزها ترجع احسن من الاول 
الدكتور. الكشف مش هيعمل حاجة.. يؤسفنى اقولك يا راغب بية أنها ممكن تكون أمنية مستحيل تحقيقها 
راغب بيقوم بقلق .. قصدك أية ؟؟ 
الدكتور . هى مريضة كانسر ..  عندها سرطان القلب ..
راغب .. بيقع على الكرسى .. وبيبصلها بعيون مدمعة نايمة زى الملاك ... وبيسال نفسة بصدمة هى دى النهاية ؟؟!
بيلاقى حد حط ايدة على كتفة . 
راغب. أنا مش محتاج مواسات حد .. اتفضل اخرج برا وسيبنى معاها شوية 
اسماعيل. اسيبك مع بنتى لوحدكوا فى الاوضة ؟!!
راغب بيقوم يقف .. أنا .. أنا متاسف يا عمى اقصد يا استاذ اسماعيل ... متاسف كنت بس عايز اطمن عليها.... 
اسماعيل بحزن .اقعد .. اقعد 
وبيشد كرسى هو كمان وبيقعد يملس على شعرها الاسود .. أنا فاكر لما كانت امها نايمة نفس نومتها كدة .. وكنت داخل عليها بردو وعينى مدمعة ملست على شعرها وقولتلها بفرحة مبروك يا سلمى ربنا رزقنا باجمل بنت فى الدنيا "
ردت هى .. تتربى فى عزك يا حبيبى .
سميتها كارما لأنها كانت كرم من ربنا ادهولنا بعد طول انتظار 
ودلوقتى الظاهر أن مدة الاستعارة خلصت ... وهتروح تانى عند اللى خلقها .. 
راغب مصدوم. انت عرفت يا عمى .. 
اسماعيل. أنا عرفت اه بس متاخر. .... بيمسح بمنديل نظارتة السميكة .. سامحنى يابنى أنت كمان أنا ظلمتك
راغب. لا يا عمى .... أنا مزعلتش اصلا .
اسماعيل. سامحنى يابنى ... جايز تكون أنت وزرى وربنا بيعاقبنى بية ... سامحنى ارجوك 
بيقوم من على الكرسى وبيقعد قدامة على ركبتة  .. ليمسك أيدية بحنية .. انت متعرفش يا حاج اسماعيل أنت زى ابويا التانى.. جايز اه منعرفش بعض كويس ولكنى استحالة كنت افكر مجرد تفكير انى ازعل منك او اتضايق دا كان غضب اب خايف على بنتة.. 
اسماعيل. اومال لية ... لية بيحصل معانا كدة .. ؟؟ احنا عمرنا ما اذينا حد ... كل اللى بيعرفنا بيمشى حتى والدتها فى الاخر سابتنا ومشيت ودلوقتى هى جاية تسيبنى لوحدى .. لية بيحصل كدة يا راغب ؟؟
راغب. أهدى يا عمى ...أهدى واستعذ بالله من الشيطان انتراجل مؤمن و عارف أنه ربنا لة حكمة فى كدة وربنا عمرة ماهيخيب ظنك فمتخليش الشيطان يضحك عليك بكلمتين ... ربنا عمرة ماعمل حاجة وحشة ابداا .. انت احمد ربنا واعرف ان دة اختبار ربنا حطك فية خليك حامد ومتفاءل متسخطش لشدة  ، ياحاج اسماعيل استغفر ربنا على الكلام دة... وادعي لبنتك أن ربنا يقومها بالسلامة ..ربنا قادر على كل شىء ، بيقاطعة صوت رنة الموبايل
اسماعيل . استغفر الله العظيم .  ... يا رب . 
راغب. استاذنك بس يا حاج خمس دقايق ..  
اسماعيل . اذنك معاك يابنى ..
بيطلع برة الاوضة بيقفل الباب بالراحة وبيرد على التليفون 
راغب بضيق. الو ... 
ريناد. مالسة بدرى .. بزمتك انت مين اللى كان المفروض يتصل أنا ولا انت ؟
راغب. ريناد أنا مش حمل محنك دة دلوقتى ... اقفلى وهبقى اكلمك بعدين ..
ريناد . بعدين ... بعدين امتى ؟؟ بعدين الشهر الجارى ولا اصلا مش هشوف وشك تانى.. هو دة اللى انت فالح فية توعد وتخلف وماعليا الا انى اطنش.. صح 
راغب بيحاول يهدأ . ريناد انتى دلوقتى عايزة أية ؟
ريناد . تعالى ... حسسنى انى  هماك فى حاجة او انى كلامى لية قيمة عندك ... حسسنى انك شارينى يا راغب عمرك ماحسستنى انى مهمة بالنسبالك .. أو اللى فبطنى !! 
أنا كدة مش هقدر اكمل ..
راغب . ريناد اي... التليفون فصل 
كان وقتك انت كمان يا زفت .. بيروح عند عيادة الدكتور .. 
راغب. اقدر اشحن التليفون؟؟
الدكتور بلهفة . استاذ راغب .. كنت عايز اكلمك فى موضوع 
يُتبع..

google-playkhamsatmostaqltradent